ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شایعه همکاری گوگل و فورد در زمینه ساخت ماشین خودران همچنان ادامه دارد

در اول دی ماه شایعه ای منتشر گشته بود که از همکاری فورد و گوگل برای ساخت ماشین های خودران خبر می داد و همچنین به این نکته اشاره داشت که این شرکت ها قرار ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

در اول دی ماه شایعه ای منتشر گشته بود که از همکاری فورد و گوگل برای ساخت ماشین های خودران خبر می داد و همچنین به این نکته اشاره داشت که این شرکت ها قرار است سرمایه گذاری مشترک خود را در نمایشگاه CES امسال به طور رسمی اعلام نمایند. اما این اتفاق روی نداد و هیچ کدام از شرکت های یاد شده سخنی در باب همکاری با هم بیان نداشتند.

اما امروز گزارش جدیدی در وال استریت ژورنال منتشر گشته که نشان می دهد آنها همچنان به این مشارکت فکر می کنند و از تصمیم خود صرف نظر ننموده اند. با استناد به این خبر، فورد در زمینه توسعه نرم افزارها و سیستم های خودرو متمرکز خواهد بود و گوگل نیز مدیریت ساخت و توسعه نرم افزار ماشین های خودران را به عهده خواهد گرفت.

بدون شک این نوع همکاری به نفع هر دو کمپانی خواهد بود زیرا هم گوگل و هم فورد دقیقا در مسیر نقاط قوت و توانایی های خود حرکت می نمایند و می توانند بهترین ها را در این راستا رقم زنند. کمپانی خودروساز مورد بحث به خوبی می داند چگونه می توان یک ماشین قدرتمند تولید نمود و شرکت ساکن مانتین ویو نیز در طراحی نرم افزارهای لازم برای راندن اتومبیل های بدون راننده تجربه کافی را دارد.

البته این خبر وال استریت ژورنال بیشتر بر این اصل استوار بوده که مدیر کمپانی فورد به شدت مشتاق راه اندازی خط تولید جدیدی است و برای تحقق آن نیز بی صبرانه انتظار می کشد. هدف آنها نیز جانی دوباره بخشیدن به شرکت فورد اعلام شده زیرا او اعتقاد دارد اگر نتوانند با تکنولوژی های روز همگام شوند در سال های آتی نیز همین مشتری های کنونی و همیشگی خود را خواهند داشت که اتفاق خوشایندی برای آنها محسوب نمی گردد.

اما با نگاه کلی به همکاری فورد با شرکت ساکن مانتین ویو این طور به نظر می رسد که این امر نیز تحول خاصی در روند کاری این کمپانی ایجاد نخواهد کرد. در حال حاضر خودروسازان زیادی هستند که در حوزه تولید ماشین های خودران فعالیت می نمایند و بر این اساس احتمال اینکه فورد همچنان در سایه باقی بماند، زیاد خواهد بود.

هنوز معلوم نیست که آیا این همکاری در نمایشگاه دیترویت امسال به صورت رسمی اعلام خواهد شد یا خیر اما مراسم های مرتبط دیگری همانند نمایشگاه ژنو یا نیویورک هم در پیش هستند و حتی اگر در هیچ کدام از آنها سخنی از این مشارکت به میان نیامد نیز همچنان می توان به کنفرانس  I/O خود گوگل چشم دوخت که در میانه سال برگزار خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی