ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

۱۱ ویژگی شخصیتی افراد قدرتمند که می توانید در خودتان پرورش دهید

همه ی ما در زندگی خود انسان های قدرتمندی را می شناسیم که با بهره گیری از ویژگی های شخصیتی خاصی موفق شده اند رهبری تعداد زیادی از انسان ها را بر عهده بگیرند و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

همه ی ما در زندگی خود انسان های قدرتمندی را می شناسیم که با بهره گیری از ویژگی های شخصیتی خاصی موفق شده اند رهبری تعداد زیادی از انسان ها را بر عهده بگیرند و تحولات بزرگی بیافرینند. ممکن است در نگاه اول شباهت خاصی بین این افراد پیدا نکنید اما چه رهبران سیاسی، چه فرماندهان ارشد نظامی، و چه مؤسسین موفق استارتاپ ها، همه و همه ویژگی های مشترکی دارند که آنها را در کنار هم قرار می دهد.

وقت شناسی، سخت کوشی و علاقه برای موفقیت ویژگی های درستی محسوب می شوند. در کنار اینها، ۱۱ مورد از عادات انسان های قدرتمند که می توانید در وجود خود پرورش دهید را نیز در ادامه خواهید خواند.

با دیجیاتو همراه باشید.

۱- اعتماد به نفس دارند

انسان های قدرتمند اعتماد به نفس دارند. اعتماد به نفس مهارتی است که می توانید در خود پرورش دهید. انسان ها به صورت طبیعی به سمت کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند کشیده می شوند. انسان های قدرتمند به خاطر همین ویژگی، از ریسک کردن و به چالش کشیده شدن نمی ترسند. به علاوه، این افراد قدر دستاورد های کوچک را نیز به خوبی می دانند، روی مهارت های ارتباطی خود کار می کنند، گذشته ها را به گذشته می سپارند و اهمیت موضوعات مختلف را درک می کنند.

۲- به دنبال شهرت و ثروت نیستند

بسیاری از رهبران سیاسی و اجتماعی که تاریخ به خود دیده است هیچگاه به دنبال شهرت و ثروت نبوده اند. انسان های قدرتمند نیز به دنبال به رخ کشیدن موفقیت های خود نیستند. در عوض، روی آنچه که بیش از همه برای مشتریان، شرکت و جامعه شان اهمیت دارد متمرکز می شوند.

۳- فضای بیشتری اشغال می کنند

آزمایشی که در سال ۲۰۱۰ توسط روانشناسان به نام های دانا کارنی و ایمی کادی انجام گرفت نشان داد کسانی که به مدت بیش از یک دقیقه در حالتی قرار گرفته بودند که احتیاج به فضای بیشتری داشته است، به واقع احساس قدرت بیشتری کرده اند. علت این امر واکنشی بیوشیمیایی به این حالت بدن بوده است که سطح تستوسترون را افزایش و سطح کورتیزول را کاهش می دهد.

۴- می دانند چه وقت باید سخن بگویند

فردی را در نظر بگیرید که زیاد حرف نمی زند، اما وقتی لب به سخن گفتن باز می کند حرف های بسیار مفید، قدرتمند و آگاهی بخشی به زبان می آورد. انسان های قدرتمند می دانند چه وقت باید صحبت کنند، و در هر موقعیتی دقیقاً چه بگویند. از طرف دیگر با کم صحبت کردن، احتمال به زبان آوردن حرف های نسنجیده را کاهش می دهند.

۵- ارتباط چشمی را قطع می کنند

احتمالاً شما هم شنیده اید که بهترین سخنوران و رهبران، ارتباط چشمی قدرتمندی برقرار می کنند. اما به نظر می رسد موضوع دقیقاً به این شکل نباشد. پژوهش انجام شده توسط فرانسیس چن و جولیا مینسون نشان می دهد ارتباط چشمی در واقع می تواند مخرب باشد چرا که سطح متقاعد کنندگی را کاهش می دهد. بر اساس یافته های پژوهش یاد شده، بهتر است رهبران به جای چشمان مخاطبان خود، به دهان آنها نگاه کنند.

۶- از مورد انتقاد قرار گرفتن نمی هراسند

وقتی در موضع قدرت قرار داشته باشید، برخی از تصمیمات شما در میان دیگران محبوبیت نخواهند داشت. افراد قدرتمند از این دست واکنش های شدید احتمالی نمی ترسند. اگر می ترسیدند، نمی توانستند مسئولیت امور را در دست بگیرند و کاری را انجام دهند که برای مشتریان، شرکت و یا جامعه شان بهترین است.

۷- خود را متمایز می کنند

اگر به اغلب رهبران نگاه کنید، خواهید دید که پوشش حرفه ای و انتخاب شده ای برای خود در نظر می گیرند. رهبران قدرتمند با پوشش، طرز صحبت و رفتار متفاوت، خود را به عنوان یک حرفه ای از دیگران متمایز می کنند. البته استثنا همیشه وجود دارد.

۸- خود را عضوی از یک تیم می دانند

انسان های قدرتمند این را به خوبی می دانند که عضوی از یک تیم هستند و نقش مشخصی دارند. نقش آنها تأثیر و مسئولیت های به مراتب بیشتری دارد، اما آنها هیچگاه ارزش تلاش های دیگر اعضای تیم خود را پایین نمی آورند.

۹- انعطاف پذیرند

زندگی غیر قابل پیش بینی است. انسان های قدرتمند قادرند برای حل مشکلات پیش آمده، دست به تغییرات و تعدیلات مناسب بزنند. اما انعطاف پذیر بودن آنها به معنای تأثیرپذیر بودن نیست. هدف آنها صرفاً مهار موقعیت های مختلف است.

۱۰- سؤال های بهتری می پرسند

تونی رابینز جایی گفته است: «انسان های موفق سؤال های بهتری می پرسند و در نتیجه، جواب های بهتری هم می گیرند». جان مکسول نیز یک کتاب کامل را به توضیح در این باره اختصاص داده است. افراد قدرتمند برای اینکه ببینند چه چیزی برای مشتریان، شرکت و جامعه شان بهتر است، سؤالات زیرکانه می پرسند.

۱۱- از موقعیت های دشوار استقبال می کنند

بر اساس یافته های مطالعه ای که در نشریه ی ساینس منتشر شده، کسانی که ترجیح می دهند روی یک صندلی نه چندان راحت بنشینند در مذاکره روحیه ی سرسخت تری از خود نشان خواهند داد چرا که به نظر می رسد این احساس خشک و انعطاف ناپذیر احتمال بروز تغییر در تصمیم ها را کاهش می دهد. در همین پژوهش نشان داده شد کسانی که اجسام سنگین تری را بلند می کنند انسان های مهم تری هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sp
    Sp | ۲۳ دی ۱۳۹۴

    سلام بسیار مفید بود خیلی ممنون.

مطالب پیشنهادی