ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت جک S5 اتوماتیک افزایش یافت؛ شاسی بلند چینی توربو به جنگ رقبا می رود

بازار خودروهای شاسی بلند شهری (کراس اوور) در چند سال اخیر بسیار داغ بوده است و خودروسازان چینی نیز با حضور گسترده در این بازار، گزینه های ارزان قیمت و نسبتا جذابی را برای خریداران ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳۰ دی ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

بازار خودروهای شاسی بلند شهری (کراس اوور) در چند سال اخیر بسیار داغ بوده است و خودروسازان چینی نیز با حضور گسترده در این بازار، گزینه های ارزان قیمت و نسبتا جذابی را برای خریداران ایرانی رو کرده اند.

جک S5 از جمله خودروهایی بود که در اواخر سال گذشته معرفی شد و توانست علیرغم استفاده از گیربکس دستی، فروش فوق العاده ای را تجربه کند.

JAC S5-6

حالا شرکت تولید کننده این خودرو در دو ماه پایانی سال نسخه اتوماتیک همین مدل را روانه بازار فروش کرده است تا بلکه رکود امسال را با موفقیت دیگری در بازار فروش جبران کند.

JAC S5 اتوماتیک از نظر مشخصات فنی شباهت کاملی با مدل دنده دستی دارد و از همان موتور 2.0 لیتری توربو با حدود 173 اسب بخار توان بهره می گیرد، تنها نکته تفاوت گیربکس دستی است که جای خود را به یک نمونه شش سرعته دوبل کلاچ داده است.

JAC S5-10

انتقال قدرت مانند گذشته توسط چرخ های جلو انجام می شود و گزینه ای برای سفارش مدل دو دیفرانسیل و چهارچرخ متحرک این کراس اوور چینی وجود ندارد.

JAC S5-1
نمونه فیس لیفت شده که ظاهرا در بازار ایران عرضه نخواهد شد.

S5 اتوماتیک از نظر ظاهری با نسخه دنده ای مشابهت کامل دارد.

جک S5 اتوماتیک همچنین در حدود 40 کیلوگرم نسبت به نسخه دنده دستی سنگین وزن تر است و به رینگ های بزرگتر 18 اینچی تجهیز شده است.

قیمت جک S5 اتوماتیک اخیرا به 94 میلیون تومان افزایش یافته است که شاید برای یک خودرو چینی رقم قابل توجهی به نظر برسد.

JAC S5-4

با این وجود در صورت مقایسه امکانات و مشخصات S5 اتوماتیک نسبت به خودروهای گران قیمت تر کره ای که بیش از 140 میلیون تومان قیمت دارند، در خواهید یافت که حداقل بر روی کاغذ، ارزش خرید جک S5 می تواند بالاتر از برخی رقبا باشد.

در حال حاضر بازار خودروهای 70 الی 100 میلیونی کشورمان توسط انبوهی از خودروهای چینی اشباع شده است و S5 به عنوان یک کراس اوور اتوماتیک در این بازه قیمتی با رقبای چینی دیگر چون هایما S7 ، چری تیگو 5 و MVM X33 مواجه است.

JAC S5-11

جک S5 بالاترین قدرت را ارائه می دهد، هایما S7 کمترین قیمت را دارد و چری تیگو 5 با گارانتی بلند مدت 5 ساله و ادعای کیفیت بیشتر، با قیمت 92 میلیون گران ترین خودرو در این جمع محسوب می شود.

JAC S5-3

البته برخی خریداران هم جستجو برای یافتن نمونه های مناسب از خودروهای دست دوم و قدیمی کره ای و ژاپنی نظیر انواع توسان، اسپرتیج و سوزوکی ویتارا را نسبت به سرمایه گذاری برای خرید یک خودرو جدید الورود چینی منطقی تر می دانند و چندان روی خوشی به اینگونه خودروها نشان نمی دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (73 مورد)
  • Numa
    Numa | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

    دو ماه این ماشین و خریدم 10 بار بردم نمایندگی پدر من در آورده اشتباه بزرگی کردم

  • عباس
    عباس | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    با احترام خدمت همه دوستان
    بنظر من کشورهای خارجی وقتی تولیدی را آغاز میکنن فکر بازاریابی خوب هستن. اونجا با اینجا تفاوت زمین تا آسمان هست. رقابت در کیفیت ، زیبایی ، نوآوری و....میباشدانتخاب حق مشتری است متأسفانه در ایران انتخاب وجودندارد و شناختی دررنگ هم نمی تونی انتخاب داشته باشی حال باید دید کشور با صنعت نوپای خودرو چه پیشرفتی نموده و شرکتهای ما بطوری در منجلاب دزدی کلاسیک نوآوری و پیشرفت چندانی کرده که نان را بدون هیچ دغدغه وارد سفره اشان نموده و سفره مردم را به یغمامیبرند من مدتی نمایندگی ایران خودرو داشتم متأسفانه امام قطعات باصطلاح اصلی چینی درجه پنج بوده وبوی از اصلی بودن حتی ایرانی نمیبردند.بله صنعت چین با ژاپن آمریکا اروپا وکره شایدقابل قیاس نباشه ولی شک نکنید چندسال آینده بایستی همه بازار درب خود را روی صنعت چین باز نمایند و صنعت خودروی چین پیشتاز همه صنایع آنهاست خودروهای چینی از خودروهای ایرانی خیلی سرترند جیلی و ام جی واقعا عالی هستند حتی جیلی شاسی بلند جدیدی برای اروپا تولید کرده میتوانید به سایت رفته بازدید نمایید چه پیشرفتی نموده و ما هنوز رنو پی کی تولید میکنیم.تیگوپنج رانندگی کردم سواری خوبی داره فقط قدرتش کمه اگه توربو بود عالی میشد تیپش و آپشنهاش هم خوبه.

  • غریب آشنا
    غریب آشنا | ۲۶ فروردین ۱۳۹۵

    دوستان عزیزم سلام .والا به پیر به پیغمبر صنعت خودروی ما انحصاری و دیکتاتوری مطلقه .نوع خدمات رو این آشغالها تعیین می کنند نه چینیها .همین چین ماشین فوق اسپرت ساخته با صفر تا صد نزدیک به 4.اگه بازارو کامل در اختیارشون بزارن بهترین رو خدمات میدن .در ضمن عاشق s5اتومات هستم .

  • رضا
    رضا | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    دوستان تو رو بخدا چک اس 5 اتومات خوبه یا تیگو5

    • Abdolreza Poshtiban
      Abdolreza Poshtiban | ۱۷ مهر ۱۳۹۵

      سلام عزیزم من جکs5دنده داشتم اینقدرعالی بود که الان دوماه است اتوماتشو گرفتم ویک مسافرت چند روزه هم باهاش رفتم اینقدر این ماشین عالیه که به نظره من که تمام محصولات هیوندارو سوار شدم از همه یک سروگردن بالاتره کدوم لوازم ماشینهای کره توایران گیر میاد بخدا هیچ کدوم ولی تواین چند سال هیچ مشکلی با جک نداشتم واقعا لوازمش فراوان وکم قیمته منزله من خودم شهرستان محل کارخانه جک است ه از مراحل ساخت وسخت گیری تست این ماشین تاحدودی. خبردارم ای کاش شما یک سفر فقط میامدیدکارخانه وشهرک تسته این ماشینو میدید متوجه میشدید که این خودرو چه مراحلی پشته سرمیزاره تابدست مشتری برسه مبهوت میشدید که چطور این ماشین ازاین مراحل سالم بیرون میاد واقعامتاسفم برای کسانیکه هنوز نمیدونن ترمزوکلاچ کدومن ودرباره هر ماشینی فقط دروغ میگوین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی