ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: Huawei Mate 8

هواوی از مدتی پیش وعده داده بود کیفیت ساخت و طراحی تلفن های هوشمند خود را افزایش بخشد و در ادامه نیز با عرضه محصولاتی مثل P8، Mate 7 و Mate S نشان داد از کلماتی مثل کیفیت ساخت و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

هواوی از مدتی پیش وعده داده بود کیفیت ساخت و طراحی تلفن های هوشمند خود را افزایش بخشد و در ادامه نیز با عرضه محصولاتی مثل P8، Mate 7 و Mate S نشان داد از کلماتی مثل کیفیت ساخت و طراحی مناسب درک صحیحی دارد.

تردیدی در مورد جذابیت های محصولات اخیر این شرکت وجود ندارد، خصوصاً آخرین آنها، Nexus 6P که نتیجه نخستین همکاری گوگل با یک شرکت چینی برای ساخت تلفن هوشمند سری نکسوس به حساب می آید و یکی از بهترین دوربین های موبایل را در کنار امکاناتی مثل حسگر اثر انگشت سریع و نمایشگر با کیفیت در اختیار کاربران قرار می دهد.

شرکت چینی حالا از یک سو موفق شده توجه زیادی را به سمت خود جلب نماید و از سوی دیگر، توقع ها را به مراتب نسبت به جدیدترین پرچمدار خود افزایش داده است.

با بررسی دیجیاتو از جدیدترین پرچمدار این شرکت به نام Mate 8 همراه باشید تا ببینیم این تلفن هوشمند تا چه حد در برآورده ساختن توقع ها موفق خواهد بود.

طراحی

نمایش ۳۶۰ درجه تصویر را بچرخانید

نگاهی به محصولات پیشین این شرکت نشان می دهد که هواوی به زبان طراحی مختص خود دست یافته است، طراحی که هنوز در ابتدای راه به شمار می رود و تا رسیدن به دوران سالمندی و خطر ملال آور شدن فاصله دارد. هواوی نیز بر همین اساس در «میت ۸» طراحی مشابه با نسل پیشین را مورد استفاده قرار داده و تنها بهبودهایی در آن اعمال کرده است.

شرکت چینی، آلومینیوم در سطح محصولات هوا فضا را برای محصول خود در نظر گرفته و طی ۵۰ مرحله مختلف آن را به تولید رسانده است. همین موضوع موجب شده لمس جنس بدنه حس کیفیت در سطح گران قیمت ترین پرچمداران موجود در بازار را به کاربر منتقل نماید.

huaweimaeteight (30)

انحنای پشت بدنه، گوشه های تراش خورده با الماس و کاهش نیم میلی متری ضخامت دستگاه نسبت به مدل پیشین از جمله خصوصیاتی هستند که لمس و استفاده از این تلفن هوشمند را با وجود اندازه بسیار بزرگ لذت بخش ساخته اند.

huaweimaeteight (7)

بخش دیگری از موضوع نیز به وزن دستگاه باز می گردد که هرچند با ۱۸۵ گرم به هیچ عنوان سبک به حساب نمی آید و نسبت به نسل پیشین بهبود نیز نیافته است، اما سازنده به خوبی موفق شده با تقسیم مناسب آن در سطح بدنه، حس تعادل را هنگام استفاده برای کاربر فراهم آورد.

huaweimaeteight (28)

سازنده از نظر بصری نیز جلوه جذابی برای پرچمدار خود فراهم کرده و با قرار دادن ۲ حلقه درخشان در اطراف لنز و حسگر پشت بدنه باعث شده بیرون زدگی دوربین چندان به چشم نیاید.

huaweimaeteight (16)

تنها دکمه های دستگاه در محل مناسبی از سمت راست بدنه واقع شده اند و دسترسی به آنها به سادگی انجام می گیرد.

huaweimaeteight (5)

در سوی دیگر نیز، تنها درگاه کارت حافظه و سیم کارت قرار دارد و در نمای بالا نیز ورودی ۳.۵ میلی متری هدفون مشاهده می گردد.

huaweimaeteight (4)

در نمای پایین اسپیکر دستگاه در کنار درگاه Micro USB قرار گرفته و شرکت چینی بر خلاف نکسوس، در این محصول استاندارد جدید Type-C را مورد استفاده قرار نداده است.

huaweimaeteight (8)

و اما شاید بتوان جذاب ترین بخش طراحی ظاهری را نمای روبروی تلفن هوشمند به شمار آورد، جایی که نمایشگر به گفته سازنده ۸۵ درصد از سطح بدنه را به خود اختصاص داده است.

huaweimaeteight (12)

چنین ظاهری البته به معنی بدون حاشیه بودن نمایشگر نیستند و با روشن شدن صفحه نمایش حاشیه سیاه رنگ در اطراف آن به چشم خواهد آمد.

huaweimaeteight (27)

در بالای نمایشگر، دوربین جلو در کنار اسپیکر مکالمه قرار گرفته و بخش پایین نیز با توجه به عدم وجود دکمه های سخت افزاری ناوبری، تنها به لوگوی سازنده اختصاص داده شده که جلوه زیبایی نیز به محصول بخشیده است.

huaweimaeteight (20)

این تلفن هوشمند ضمناً در ۴ رنگ طلایی، خاکستری، نقره ای و قهوه ای ارائه شده که می توانید بر اساس سلیقه خود بین آنها به انتخاب بپردازید.

Screen Shot 2016-01-25 at 9.10.06 PM

هواوی علاوه بر این یک قاب نیز همراه پرچمدار جدید خود ارائه می کند که از یک پنجره برای نمایش مواردی مثل ساعت و نوتیفیکیشن ها برخوردار است و پس از باز کردن آن، به شکل خودکار صفحه قفل دستگاه به نمایش در خواهد آمد.

huaweimaeteight (34)

در مجموع می توان گفت بدنه یکپارچه فلزی، گوشه های تراش خورده و حاشیه های اندک نمایشگر، «میت ۸» را به زیباترین تلفن هوشمند ساخت هواوی تاکنون تبدیل کرده اند و این را می توان نمونه عینی برای اثبات وعده شرکت چینی در زمینه افزایش کیفیت ساخت محصولاتش به حساب آورد.

نمایشگر

huaweimaeteight (21)

هرچند هواوی پیشتر نشان داده بود اعتقاد دارد رزولوشن ۱۰۸۰ برای تلفن های هوشمند پرچمدار کافیست، اما ارائه نمایشگر QHD در Nexus 6P موجب شد بسیاری انتظار داشته باشند پرچمدار بعدی نیز با صفحه نمایش مشابه عرضه گردد، موضوعی که البته در نهایت به حقیقت نپیوست و این شرکت همان پنل IPS-NEO ساخت JDI با رزولوشن ۱۰۸۰ و تراکم ۳۶۸ پیکسل در هر اینچ را برای «میت ۸» نیز مورد استفاده قرار داده که البته از خصوصیت 2.5D برخوردار است.

این البته به معنای کیفیت پایین نمایشگر پرچمدار جدید هواوی نیست و تکنولوژی بالای مورد استفاده در ساخت پنل موجب شده پایینتر بودن رزولوشن در مقایسه با رقبا، به کیفیت تصویر صدمه نزند.

huaweimaeteight (25)

علاوه بر این برخی نیز هنگام مطالعه متن روی نمایشگر ۱۰۸۰ نسبت به QHD احساس راحتی بیشتری دارند و اگر شما نیز در زمره چنین افرادی هستید، می توانید «میت ۸» را به عنوان یک گزینه مناسب مد نظر داشته باشید.

کنتراست، زاویه دید و نحوه نمایش رنگهای این نمایشگر مناسب است و حداکثر میزان روشنایی آن نیز تا حدود ۵۰۰ نیت می رسد. هرچند بر اساس این میزان توقع می رود «میت ۸» خوانایی بالایی زیر نور مستقیم خورشید داشته باشد، اما بازتاب زیاد نور از سطح نمایشگر نقطه ضعفی است که میزان خوانایی آن در محیط های بسیار روشن را تاحدی کاهش خواهد داد.

huaweimaeteight (22)

سازنده ضمناً امکان تغییر دمای رنگهای نمایشگر را نیز در رابط کاربری خود در نظر گرفته که با استفاده از آن می توانید این خصوصیت را بر اساس سلیقه خود تنظیم نمایید.

در مجموع می توان گفت هرچند محصولات متنوعی با رزولوشن و کیفیت بالاتر از «میت ۸» در بازار وجود دارند (خصوصاً در این اندازه)، اما تردیدی وجود ندارد که این تلفن هوشمند از یکی از بهترین نمایشگر های ۱۰۸۰ بهره می برد و نسبت به قیمت دستگاه از کیفیت کاملاً مناسب و قابل قبولی برخوردار است.

نرم افزار

huaweimaeteight (3)

تا پیش از نسخه آب نبات چوبی، رابط کاربری EMUI هواوی ساده، مرتب و به راحتی قابل فهم بود و بیش از هرچیز سیستم عامل موبایل اپل را به ذهن متبادر می کرد. اما پس از معرفی زبان طراحی متریال توسط گوگل در اندروید ۵، شرکت چینی تلاش کرد ظاهر رابط کاربری خود را با آن هماهنگ سازد و همین موضوع EMUI را به یک کلاف سردرگم تبدیل کرده و یک دستی و سادگی آن را تحت تاثیر قرار داد.

اکنون «میت ۸» نخستین تلفن هوشمند ساخت هواوی است که از اندروید ۶ و نسخه ۴ رابط کاربری این شرکت بهره می برد، اما در این نسخه هم سازنده به راه حلی دست نیافته تا بتواند تغییرات گسترده خود را بدون اختلال در سیستم عامل اعمال نماید.

همه چیز از پنل نوتیفیکیشن ها گرفته تا بخش تنظیمات سریع و حتی صفحه قفل سیستم عامل موبایل گوگل به شکل کامل توسط هواوی تغییر یافته و رابط کاربری EMUI را به ترکیبی از اندروید و iOS تبدیل کرده که نه از ویژگی های اندروید بهره می برد و نه از سادگی iOS برخوردار است.

از جمله نارسایی هایی که در اثر دستکاری های سازنده ایجاد شده می توانیم به قابلیت Google Now on Tap اشاره کنیم که یکی از مهم ترین ویژگی های اضافه شده به اندروید مارشملو به شمار می رود اما با این وجود در رابط کاربری «میت ۸» وجود ندارد.

اپلیکیشن های گوگل از جمله Gmail و Google App در پرچمدار جدید نیز مثل P8 و Mate S عملکرد صحیحی ندارند و موارد زیادی پیش می آید که با اختلال و عدم کارایی آنها مواجه شوید.

تردیدی وجود ندارد که هواوی برخی از هوشمندانه ترین قابلیت ها را برای رابط کاربری خود فراهم آورده است، از جمله امکان تقسیم صفحه به ۲ بخش، قابلیتی که با توجه به اندازه ۶ اینچی نمایشگر بسیار کاربردی به شمار می آید (در صورت تمایل می توانید عملکرد این قابلیت را در بررسی ویدیویی دیجیاتو از «میت ۸» مشاهده نمایید).

حتی نحوه انجام چنین عملکردی نیز به سادگی و توسط مفصل انگشت (به جای نوک انگشت) انجام می گیرد، قابلیتی که کاملاً مبتکرانه است و به هواوی اختصاص دارد. اما در نهایت این باگهای قدیمی هستند که رفع نشدن آنها موجب می شود کاربر از خیر تمام امکانات جذاب گذشته و به سوی نصب لانچر های دیگر سوق داده شود.

در پایان می توانید گالری تصاویر رابط کاربری «میت ۸» را مشاهده نمایید.

دوربین

huaweimaeteight (19)

هرچند نام هواوی در گذشته دوربین های با کیفیت را به ذهن متبادر نمی کرد، اما این شرکت پس از تصمیم به افزایش کیفیت محصولات خود، نمونه های جذابی را در اختیار کاربران قرار داد، از P8 گرفته که از امکانات مبتکرانه برخوردار بود تا Nexus 6P که یکی از بهترین تجربه های عکاسی بین تلفن های هوشمند اندرویدی را ارائه می کند.

شرکت چینی برای پرچمدار تازه یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی IMX298 ساخت سونی را در نظر گرفته که از ویژگی های پیشرفته بهره می برد، از جمله گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 برای ثبت تصاویر روشن در محیط های کم نور، لرزشگیر اپتیکال برای نویز کمتر و فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز در ۰.۱ ثانیه.

در زمینه نرم افزاری نیز این شرکت امکانات جذابی مثل Light Painting ارائه می کند که به لطف آن کاربران می توانند ابتکار به خرج داده و تصاویر چشم نوازی به ثبت برسانند.

رابط کاربری بخش دوربین از طراحی مناسبی برخوردار است و تنظیمات به شکل مناسبی در اختیار کاربر قرار دارند.

Screenshot_2016-01-25-20-54-09

علاوه بر این حالت عکاسی حرفه ای نیز ارائه شده که با استفاده از آن می توانید تنظیمات دوربین را به شکل دستی تعیین نمایید، از جمله انتخاب ISO تا ۱۶۰۰ و سرعت شاتر بین ۸ تا ۱/۴۰۰۰ ثانیه.

Screenshot_2016-01-25-20-55-25

اما با وجود همه این ویژگی ها، بخش پردازش تصویر در تلفن های هوشمند این شرکت هنوز جای کار بیشتری دارد و هواوی برای رقابت با دیگر بزرگان این عرصه لازم است تمرکز بیشتری روی بهبود عملکرد آن به خرج دهد.

البته این به معنای بی کیفیت بودن تصاویر ثبت شده با «میت ۸» نیست و این تلفن هوشمند بدون تردید قادر است عکس هایی با رنگهای طبیعی و کنتراست مناسب به ثبت برساند، اما میزان جزئیات تصویر قابل مقایسه با دیگر پرچمداران عرضه شده در سال ۲۰۱۵ نیستند و بخش عمده این موضوع نیز به عملکرد کاهش نویز هنگام پردازش تصاویر باز می گردد.

sdr

استفاده از حالت HDR نیز تاثیر چندانی ندارد و اگر عکس های ثبت شده با این حالت را با تصاویر عادی مقایسه کنید تفاوت آنها چشمگیر نخواهد بود.

hdr

عکاسی در نور شب نیز وابستگی زیادی به عملکرد بخش پردازش تصویر دارد و تصاویر گاهی با کیفیت مناسب به ثبت می رسند و گاهی برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است عکاسی را تکرار نمایید.

mde

فعال کردن حالت HDR در این شرایط نیز تاثیر چندانی ندارد و تنها به افزایش زمان ثبت تصویر منجر خواهد شد.

hdr

فلش دستگاه اما از سوی دیگر عملکرد سریع و قدرتمندی دارد و به لطف بهره مندی از LED دوگانه، تغییری در طبیعی بودن رنگها ایجاد نمی کند.

dav

دوربین ۸ مگاپیکسلی جلوی دستگاه نیز هرچند با محصول دیگر هواوی یعنی Nexus 6P قابل مقایسه نیست، اما کیفیت بالاتری از قیمت این تلفن هوشمند ارائه می کند.

bdr

این تلفن هوشمند قادر است ویدیوهای Full HD را با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه (رقمی که چندان بین ابزارهای موبایل مرسوم نیست) و با کیفیت مناسب به ثبت برساند و به لطف وجود ۳ میکروفون، کیفیت صدای ویدیو ها نیز کاملاً مناسب است، اما از سوی دیگر امکان فیلمبرداری 4K با وجود قدرت سخت افزاری بالا وجود ندارد و این موضوع را می توان نقطه ضعف «میت ۸» در مقایسه با دیگر پرچمداران عرضه شده در سال ۲۰۱۵ به حساب آورد.

در پایان می توانید نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین «میت ۸» را مشاهده نمایید.

سخت افزار

huaweimaeteight (29)

هواوی از مدتها پیش وعده داده بود با عرضه چیپست Kirin 950 رقیب سرسختی برای اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ به میدان خواهد فرستاد و حالا پرچمدار جدید، سرانجام نخستین محصولی است که از این چیپست بسیار قدرتمند بهره می برد.

برای بررسی این موضوع بنچمارک Geekbench را مورد استفاده قرار دادیم و «میت ۸» با کسب امتیاز خارق العاده ۱۶۶۰ به شکل تک هسته ای و ۶۳۱۵ برای عملکرد چند هسته ای نشان داد به مراتب از قدرتمند ترین رقبای خود از جمله Note 5 و فبلت های دیگر قدرتمند تر است.

Digiato.com Huwei Mate 8 Review 01

Antutu نیز بنچمارک دیگری است که عملکرد چیپست را به شکل یک مجموعه کامل شامل حافظه رم و پردازشگر گرافیکی می سنجد و «میت ۸» با کسب امتیاز ۹۱۵۱۹ در نسخه ۶ از این نرم افزار بالاتر از رقبای قدتمندی مثل Meizu Pro 5 قرار گرفت.

Digiato.com Huwei Mate 8 Review 02

بخشی از این امتیاز بالا نیز به واحد پردازش گرافیکی Mali-T880 باز می گردد که حالا بر اساس عملکرد چیپست کایرین ۹۵۰، برای نخستین بار می توان قدرت آن را با پردازشگرهای ادرینو مقایسه کرد و ضعف همیشگی ابزارهای موبایل هواوی در پردازش های گرافیکی را به دست فراموشی سپرد.

سازنده این محصول را در ۲ نسخه با حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی ارائه کرده که اولی از ۳ و دومی از ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می برد، اما تفاوتی نمی کند از کدام یک استفاده می کنید و در هر صورت هیچگونه نگرانی از بابت توان پردازشی دستگاه هنگام انجام همزمان اپلیکیشن ها و اجرای سنگین ترین بازی های گرافیکی وجود نخواهد داشت، حتی با وجود اینکه رابط کاربری حداقل نیمی از حافظه رم را به اشغال خود درآورده است.

از دیگر ویژگی های سخت افزاری «میت ۸» نیز می توان به NFC، وای فای دو بانده، بلوتوث ۴.۲، رادیو و پشتیبانی از ۲ سیم کارت اشاره کرد که البته جایگاه سیم کارت دوم با کارت حافظه مشترک است و لازم است هنگام استفاده بین آنها انتخاب نمایید. این تلفن هوشمند ضمناً از کارت های MicroSD تا ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می کند.

حسگر اثر انگشت

huaweimaeteight (18)

هواوی از زمان Mate 7، عملکرد مناسبی در بخش حسگر اثر انگشت داشته است، عملکردی که در Mate S نیز ادامه یافت و در نهایت به Nexus 6P رسید که یکی از بهترین ها در این زمینه به شمار می رود.

همین موضوع در مورد «میت ۸» نیز صدق می کند و حسگر این تلفن هوشمند قادر است به سریع ترین و دقیق ترین شکل ممکن، اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد. محل قرار گیری  حسگر در پشت دستگاه نیز به شکل مناسبی است و انگشت کاملاً طبیعی روی آن قرار می گیرد.

روند ثبت اثر انگشت نیز از دیگر نقاط قوت این بخش است که به سادگی و تنها با چند بار تکرار انجام می گیرد و در مجموع می توان «میت ۸» را مثل محصولات پیشین این شرکت، بدون تردید پرچمداری مجهز به یکی از بهترین حسگر های اثر انگشت موجود در بازار به حساب آورد.

صدا

huaweimaeteight (9)

اسپیکر مونوی «میت ۸» در پایین دستگاه و در سمت راست درگاه USB قرار دارد، بر خلاف نکسوس هواوی که اسپیکر آن در پایین نمایشگر تعبیه شده و از این نظر به پرچمدار شرکت چینی برتری دارد.

بلندی صدای این اسپیکر مناسب است و در بالاترین سطوح نیز نویز چندانی به گوش نمی رسد، اما نحوه پخش فرکانس های میانی در کنار محل قرار گیری اسپیکر موجب شده صدا تاحدی گرفته به گوش برسد.

سازنده البته پخش صدای دستگاه را با فناوری DTS بهینه کرده، قابلیتی که به شکل پیش فرض در رابط کاربری فعال است و تا حدی موجب افزایش کیفیت پخش صدا می گردد.

در مجموع اما می توانیم بگوییم هرچند کیفیت پخش صدای «میت ۸» از بسیاری از پرچمداران گران قیمت پایینتر است، اما با توجه به قیمت دستگاه کاملاً قابل قبول است و می توانید آن را در کنار نمایشگر ۶ اینچی دستگاه برای مصارف صوتی و تصویری مورد استفاده قرار دهید.

باتری

huaweimaeteight (23)

باتری همواره یکی از نقاط قوت محصولات سری Mate بوده، خصوصا Mate 7 که کمتر رقیبی از این منظر با آن برابری می کرد. اکنون از یک سو ویژگی Doze به اندروید اضافه شده رزولوشن نمایشگر ثابت باقی مانده، اما از سوی دیگر قدرت پردازش دستگاه به مراتب بالاتر رفته است و ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی باتری نیز نسبت به مدل پیشین ۱۰۰ میلی آمپر ساعت کمتر شده است.

با این وجود اما با بررسی عملکرد باتری دستگاه می توانیم بگوییم «میت ۸» بر اساس میزان استفاده و بهره گیری از حالت هوشمند ارائه شده در رابط کاربری، قادر است با هر شارژ بین ۱.۵ تا ۲ روز کاربر را همراهی کند، زمانی که با میزان اعلام شده توسط سازنده نیز فاصله چندانی ندارد و بخش عمده آن نیز به لطف کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی پس زمینه در چیپست تازه امکان پذیر شده است.

huaweimaeteight (32)

علاوه بر این رابط کاربری هواوی نیز از امکانات متنوعی در این زمینه بهره می برد که با استفاده از آنها می توانید اجازه اجرا در پس زمینه را از اپلیکیشن های پر مصرف سلب کرده یا با انتخاب حالت Ultra، مدت طولانی تری به عملکردهای اساسی دستگاه مثل پیام رسانی و تماس دسترسی داشته باشید.

با توجه به ظرفیت بالای باتری، سازنده قابلیت شارژ سریع را نیز برای دستگاه در نظر گرفته که با وجود آن پر شدن نیمی از ظرفیت باتری به ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد و شارژ کامل دستگاه نیز در تنها ۸۰ تا ۹۰ دقیقه انجام می گیرد که به شکل قابل توجهی از مدل پیشین کمتر است.

این تلفن هوشمند البته از امکان شارژ بی سیم برخوردار نیست و هواوی ضمناً برخلاف Nexus 6P، درگاه جدید USB Type-C را برای آن مورد استفاده قرار نداده است. در مجموع اما می توان گفت «میت ۸» با توجه به ظرفیت و عمر باتری، قابلیت شارژ سریع و امکانات نرم افزاری رابط کاریری، یکی از بهترین های موجود در بازار به شمار می رود.

جمع بندی

huaweimaeteight (1)

هواوی وعده داده و به وعده خود نیز عمل کرده است، «میت ۸» پرچمداری است که با وجود قیمت مناسب (۴۷۰ دلار برای نسخه مجهز به ۳ گیگابایت حافظه رم و ۵۸۰ دلار برای نسخه ۴ گیگابایتی) از امکانات جذابی برخوردار است و کیفیت ساخت آن نیز به مراتب نسبت به محصولات پیشین افزایش یافته است.

این تلفن هوشمند به لطف چیپست جدید هواوی از قدرت پردازش خارق العاده بهره می برد و با وجود اندازه بزرگ، عمر باتری در زمره بهترین های موجود در بازار ارائه می کند.

دیگر بخش های دستگاه نیز از جمله کیفیت پخش صدا و عملکرد دوربین با وجود نقاط ضعفشان با توجه به قیمت دستگاه قابل قبول به حساب می آیند و عمده ترین ایرادات این پرچمدار را می توان مواردی به حساب آورد که نرم افزاری بوده و امید می رود سازنده آنها را در آینده با ارائه بروزرسانی رفع نماید.

نکات مثبت

  • قدرت پردازش فوق العاده
  • عمر باتری عالی
  • کیفیت ساخت
  • عملکرد حسگر اثر انگشت

نکات منفی

  • باگ های نرم افزاری
  • عملکرد نرم افزاری دوربین

بروزرسانی: بررسی ویدیویی اضافه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (77 مورد)
  • ONE OF US
    ONE OF US | ۲۳ اسفند ۱۳۹۴

    واقا عالیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی