امتیازات The Witness؛ خلاصه ای بر نکات مثبت و منفی
فردا انتظار هشت ساله برای جدیدترین پروژه جاناتان بلو به پایان می رسد؛ بازیسازی که با ساخت Braid در سال 2008 توانست یکی از جریان ساز ترین توسعه دهندگان صنعت بازی های ویدیویی لقب گیرد. ...
فردا انتظار هشت ساله برای جدیدترین پروژه جاناتان بلو به پایان می رسد؛ بازیسازی که با ساخت Braid در سال 2008 توانست یکی از جریان ساز ترین توسعه دهندگان صنعت بازی های ویدیویی لقب گیرد. با توجه به بلند پروازی های او و تاخیرهای پی در پی، ویتنس مسیر بسیار سختی برای موفقیت پیش رو داشت.
با این وجود، انتشار اولین نقد و بررسی ها نشان می دهد که بازی توانسته از آزمون خود سربلند بیرون آید. در این مطلب سعی داریم ضمن قرار دادن امتیازات عنوان مورد بحث، نگاهی به نقدهای آن داشته و نکات مثبت و منفی اش را جمع آوری کنیم.
نمایش های اولیه، همگی نوید دنیایی پویا و رنگارنگ را می دادند. بر اساس بررسی های اولیه، بازی در این زمینه موفق عمل کرده و توانسته در کنار طراحی هنری جذاب، گرافیکی برجسته نیز ارائه دهد. به عبارت دیگر، آخرین ساخته بلو همانند یک تابلو نقاشی چشمانتان را نوازش می دهد. وبسایت ایتالیایی Multiplayer در وصف این بخش گفت:
ویتنس یک بازی شاعرانه و هنری است که عشق و استعداد جاناتان بلو در شکل گیری آن مهمترین نقش را ایفا کردند
از بخش گرافیک به گیم پلی می رویم. همان طور که می دانید، گیم پلی بازی به دو بخش جستجو در محیط و حل پازل های گوناگون تقسیم می شود. تقریبا، تمامی منتقدان به معماهای خلاقانه و متنوع ویتنس اشاره نمودند.
وبسایت Gamespot در نقد خود اذعان داشت، عنوان یاد شده چیزی فراتر از باهوش بودن برای بازیکن به ارمغان می آورد. به عبارت دیگر، ویتنس نشان می دهد درک شما از محیط اطراف چگونه بوده و برای حل پازل ها تا چه میزان می توانید صبور باشید.
در نقطه مقابل این تعریف ها، عده کمی از منتقدان ایراد هایی به گیم پلی گرفتند. در این بین، Metro GameCentral که به بازی امتیاز 70 را داد، از عدم تنوع برخی پازل ها گله کرد.
علاوه بر این، به اعتقاد دو وبسایت Metro GameCentral و GamesRadar نبود انگیزه برای ادامه دادن بازی از مهم ترین مشکلات ویتنس است. در واقع، پاداش اصلی این عنوان، وجود حس کنجکاوی و چالشی است که پازل ها برای ذهن تان ایجاد می کنند و اگر حوصله ندارید، شاید تنها دلیل جذابیت بازی گشت و گذار در محیط ها باشد.
اهمیت بسیار زیاد بازی روی پازل ها باعث نشده تا بخش داستانی کمرنگ تر جلوه کند. تقریبا تمام منتقدان به حضور لحظات داستانی جذاب در بازی اشاره کردند. اما روایت ویتنس از طریق Audio Log ها [دستگاه هایی که صدای ضبط شده را پخش می کنند] چندان به مذاق برخی خوش نیامد.
طبق گفته Metro GameCentral ایده Audio Log ها شاید جذاب باشد اما حضور بیش از اندازه آن، تاثیرات منفی در بر دارد. حتی وبسایت Game Revolution که به بازی امتیاز کامل داد از داستان سرایی مبهم آن گله کرد.
در پایان باید گفت، اگر می خواهید به جزیره ای اسرار آمیز سفر کرده و با تعامل محیط اطراف، ذهنتان را به چالش بکشید ویتنس بهترین گزینه است؛ اثری که می تواند لقب «بهترین عنوان سبک پازل در دهه گذشته» را به دوش بکشد. نمرات بازی را می توانید در ادامه مشاهده کنید:
- Post Arcade - 100
- Giant Bomb - 100
- Telegraph - 100
- Game Revolution - 100
- We Got This Covered - 100
- Destructoid - 100
- IGN - 100
- VideoGamer - 100
- 3DJuegos - 95
- IGN Italia - 95
- GameTrailers - 94
- Game Informer - 93
- IGN Spain - 92
- Multiplayer.it - 90
- PlayStation LifeStyle - 90
- GameSpot - 90
- Meristation - 87
- EGM - 85
- Everyeye.it - 85
- The Escapist - 80
- Hardcore Gamer - 80
- Metro GameCentral - 70
- GamesBeat - 70
- Playstation Universe - 65
- GamesRadar - 60
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.