ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون اینترنتی «آیو» رسما رونمایی شد

شرکت بارانتلکام به طور رسمی از سرویس تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتی خود رونمایی کرد. در ادامه می توانید بیانیه خبری این شرکت که برای دفتر دیجیاتو ارسال شده را مطالعه کنید.  تمامی کاربران اینترنت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۰

شرکت بارانتلکام به طور رسمی از سرویس تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتی خود رونمایی کرد. در ادامه می توانید بیانیه خبری این شرکت که برای دفتر دیجیاتو ارسال شده را مطالعه کنید. 

تمامی کاربران اینترنت پرسرعت  با استفاده از سرویس "آیو" این شرکت، امکان بهره برداری از خدمات تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتی را در سراسر نقاط ایران خواهند داشت.

کیوان جامه بزرگ، مدیرعامل شرکت بارانتلکام در نشست مطبوعاتی امروز ضمن اعلام این خبر گفت: بارانتلکام با حمایت سازمان صدا و سیما، از ابتدای سال جاری توانست فعالیت خود را آغاز کند و جزو یکی از پنج شرکت دریافت کننده مجوز IPTV/OTT باشد.

او افزود: بارانتلکام پس از تلاشی پنج ماهه از امروز اقدام به عرضه عمومی خدمات تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتی میکند و سرویس خود موسوم به "آیو" را در اختیار تمامی هموطنان قرار میدهد، اما لازمه دریافت خدمات تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتی، داشتن اینترنت پرسرعت 512 مگابیت برثانیه است.

IMG_8612-w600

به گفته وی، مردم با ثبت نام از طریق وبسایت aionet.ir میتوانند صاحب حساب کاربری شوند و برای دریافت ستاپ باکس آیو (آیوباکس) اقدام کنند. امکان دریافت برنامک آیو نیز برای دارندگان سیستم عامل اندروید  روی کافه بازار و گوگل پلی وجود دارد، اما دارندگان آیفون میتوانند تا چند روز دیگر برای دانلود این برنامک اقدام کنند. کاربران ویندوزفون نیز می توانند حداکثر تا پایان سال از خدمات آیو بهره ببرند. دارندگان تلویزیون های هوشمند سامسونگ نیز بدون نیاز به دریافت گیرنده دیجیتال آیو، امکان استفاده از خدمات تلویزیون اینترنتی را خواهند داشت.

مدیرعامل بارانتلکام معتقد است که تا پایان امسال دستکم 500 هزار کاربر میتوانند از طریق تلویزیونهای هوشمند، تبلت، لپتاپ و گوشیهای تلفن همراه خود به خدمات آیو دسترسی داشته باشند.

او با اشاره به اینکه ستاپ باکس های آیو بینیاز از انجام تنظیمات اند گفت: منتظر تایید تعرفه گذاری ستاپباکس از سوی سازمان صدا و سیما هستیم. از طرف دیگر، خدمات پایه ما نیز بهصورت رایگان عرضه میشود اما تعرفه گذاری سرویسهای تکمیلی و خدمات ارزش افزوده در حال نهایی شدن است.

به گفته وی، در حال حاضر 21 دفتر در 15 استان خدمات نصب، راه اندازی وخدمات پس از فروش آیوباکسها را ارائه میکنند. شماره 02189518 نیز به عنوان مرکز تماس این شرکت، عملیات ثبتنام و پاسخگویی به مشترکین را انجام میدهد.

جامه بزرگ همچنین از عرضه ستاپ باکسها در میان 10 کشور آمریکای شمالی، اتحادیه اروپا، آسیای جنوب شرقی و کشورهای فارسی زبان منطقه خبر داد که از اردیبهشت ماه 1395 آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به شرایط زیرساختی موجود، میتوانیم خدمات خود را در حال حاضر به سه میلیون مشترک عرضه کنیم اما در سالهای آتی امکان بهره برداری از حجم بیشتری مشترک را خواهیم داشت.

IMG_8562-w600

مدیرعامل بارانتلکام همچنین گفت: توجه صرف به مباحث زیرساختی، مجال توسعه این خدمات را طی پنج سال گذشته از ایرانیان گرفت، اما در شرایط کنونی و با بهرهگیری از  فناوریOTT میتوان این محدودیت ها را کنار زد و با کیفیتی مناسب اقدام به پخش محتوا برای کاربران کرد.

او همچنین خبر از تعامل جدی بارانتلکام با تولیدکنندگان محتوا داد و افزود: تا پایان امسال دستکم هزار عنوان محتوای صوتی و تصویری را بهصورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهیم داد. همچنین تمامی کاربرانی که تا پایان امسال برای دریافت خدمات آیو اقدام کنند میتوانند برای مدت سه ماه از کلیه خدمات آیو بهطور رایگان بهرهمند شوند.

جامه بزرگ با اشاره به امکان تولید 30 درصدی محتوای اختصاصی که در قرارداد این شرکت با سازمان صدا و سیما قید شده است، گفت: از اوایل سال 1395 محتوای اختصاصی خود را از طریق پلتفرمهای آیو در اختیار مردم قرار میدهیم.

به گفته وی، این خدمات تنها محدود به ارائه محتواهای صوتی و تصویری نخواهد شد، بلکه امکان بهرهبرداری از خدمات TV Banking، دسترسی به دورههای آموزشی از راه دور و انجام بازیهای آنلاین و گروهی از دیگر خدمات آینده خواهد بود. به عنوان مثال از طریق خدمات TV Banking کاربر میتواند اقدام به انتقال وجه یا پرداخت قبوض کند؛ سرویسی که تا یک ماه آینده روی آیرباکسها فعال میشود.

در شرایط فعلی، کاربران آیو میتوانند به کلیه محتواهای پخش شده صدا و سیما تا 72 ساعت پیش به طور رایگان دسترسی یابند و مدیریت زمان را در اختیار بگیرند. ویژگی دیگر این سرویس، امکان ذخیرهسازی محتوا روی "ابر آیو" است. ابر آیو فضایی پنج گیگا بایتی را در اختیار کاربر میگذارد و به وی مجال ذخیره برنامه های درحال پخش، پخش شده و حتی برنامه هایی که در آینده پخش میشوند را میدهد.

جامهبزرگ در پایان از تعامل جدی بارانتلکام با مجموعه ها و متولیان درگیر IPTV خبر داد و گفت: با وزارتخانه های ارتباطات و ارشاد و همچنین سازمان صداوسیما تعاملی سازنده داریم تا الزامات نهادهای حاکمیتی را برای ارائه خدمات رعایت کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • مجید
    مجید | ۳ فروردین ۱۳۹۵

    دست اندر کاران محترم آیو چرا با قرعه کشی و وعده ... فریب میدین مردم رو چرا اولش راجع به ارسال ست تاب باکس به آدرس و دریافت هزینه و حق اشتراک توضیح نمیدین!!؟؟ اومدم ثبت نام کنم همه مراحل را طی کردم آخرش قبل از زدن کلید پایان نوشته قراره ست تاب باکس براتون ارسال بشه، و نه نوشتین مجانیه که فکر نمیکنم اینطور باشه و نه نوشتین هزینه پیک با کیه و... آخه خدا رو کجا در نظر گرفتین؟ آخه من باید برم تو اینترنت تحقیق کنم و نظرات مردم رو ببینم چیه تا سرم کلاه نره ؟ چرا تو تبلیغاتتون توضیح نمیدین اگه نمیخواین فریب بدین؟

  • davood
    davood | ۶ اسفند ۱۳۹۴

    خیلی عالی

  • محمد
    محمد | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    والا من ثبت نام کردم هنوز رمز کاربری ندادن کگه پیشنهاد بدم

  • مهدی
    مهدی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    تمام نقدهایی که دوستان فرموند به کنار. تو سایتشون اعلام کردند 3 ماه اشتراک رایگان. ثبت نام کنید. تبت نام کردیم. من و چند تن از دوستان. قرار شد نام کاربری و کلمه عبور رو میل بزنن تا اگه کارشون درست بودبعد 3 ماه اکانت بخریم. چی شد؟ اقا به خدا تا امروز هیچ جوابی به این همه ادم ندادن. فقط میخوان یکی بره ثبت نام کنه. خدایی این درسته؟ خشت اول گر نهد معمار کج تا سریا میرود سریال کج... :0

  • علی
    علی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    وقتی گیرنده دیجیتال واسه گوشی و تبلت هست اینو میخوایم چیکار اخه که هزینه بیخود واسه ترافیک بدیم واسه این تلویزیون بخودی که داریم . دیوانه ایم اخه مسخرس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی