ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نکات مهم در انتخاب دو مدل مختلف از مادربردهای گیگابایت

مادربردها انواع مختلفی دارند و هر یک برای مصارف مشخصی طراحی شده اند، به همین خاطر انتخاب از میان انبوه برندها و مدل های گوناگون این محصول می تواند برای بسیاری از کاربران یا دست ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۵۵

مادربردها انواع مختلفی دارند و هر یک برای مصارف مشخصی طراحی شده اند، به همین خاطر انتخاب از میان انبوه برندها و مدل های گوناگون این محصول می تواند برای بسیاری از کاربران یا دست کم برای آنها که دانش فنی پایین تری دارند دشوار باشد.

در این میان، بعضا گزینه های مشابه با رنج قیمتی یکسان هم در بازار پیدا می شوند که کار انتخاب را از آنچه هست دشوارتر می کنند. به عنوان مثال شرکت گیگابایت دو مادربرد برای کاربران حرفه ای در رده بودجه متوسط دارد که با مشخصات فنی و قیمتی نزدیک به هم عرضه می شوند و به همین خاطر ممکن است که در انتخاب آنها دچار مشکل شوند.

در ادامه این مطلب توجه شما را به بیانیه خبری رسمی آواژنگ در این رابطه جلب می کنیم.

کمپانی گیگابایت برای کاربران حرفه ای در رده بودجه متوسط دو محصول با مشخصات فنی و قیمتی نزدیک به هم ارائه می کند و از این روی، احتمال سردرگمی در انتخاب یکی از آن ها وجود دارد.

مادربرد GIGABYTE Z170X-Gaming 3 محصولی با تمرکز بر ویژگی های گیمینگ است و هدف آن، سیستم های گیمینگ حرفه ای با بودجه متوسط تعیین گردیده. امکانات گیمینگ این برد کامل است و می توان از رده بالا ترین قطعات گیمینگ در کنار آن استفاده کرد.

مادربرد GIGABYTE Z170X-UD3 محصولی حرفه ای با تمرکز بر پایداری و دوام طولانی مدت با رعایت استاندارد های سخت گیرانه گیگابایت تحت نشان Ultra Durable است که مناسب برای استفاده در هر نوع استفاده در کامپیوتر های حرفه ای خواهد بود.

تفاوت ها

مدل Z170X Gaming 3 از ظاهری هیجان انگیز تر با ترکیب رنگ مشکی و قرمز بهره می برد که به نمای کیس حال و هوای گیمینگ می بخشد. اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند پوشش فلزی اسلات های PCI-Express 3.0 x16 جهت افزایش مقاومت در برابر کارت های گرافیک سنگین وزن هستند.

Z170X Gaming 3 در سیستم ارائه صوت خود از تقویت کننده عملیاتی TI Burr Brown® OPA2134 استفاده می کند. این آمپلی فایر صدایی با حداقل نویز و با کیفیت را ارائه می دهد که برای کاربرد های گیمینگ و مولتی مدیا بسیار خوشایند است. همچنین، استفاده از USB DAC-UP باعث کاهش نوسان های ناشی از دیگر پورت های USB جهت ارائه هر چه پایدار تر صوت می شود.

دیگر ویژگی Z170X Gaming 3 استفاده از Killer E2201 به عنوان چیپ شبکه است که در ترافیک مربوط به بازی ها عملکرد درخشانی دارد. با توجه به نرم افزار کاربردی که می توان پهنای باند اینترنت را به راحتی کنترل کرد، این چیپ برای گیمر های آنلاین که نگران افزایش پینگ ناخواسته اند ویژگی ای کاربردی است.

Image 2

مدل Z170X UD3 از تکنولوژی Ultra Durbale™ بهره می برد که دوام و پایداری طولانی مدت این مادربرد را تضمین می کند. استفاده از خازن های جامد با ESR پایین، چوک ها با هسته فریت و ماسفت های با RDS پایین باعث کاهش دمای فعالیت و افزایش عمر مفید قطعات می گردد. استفاده از مس بیشتر در PCB مادربرد نیز به ارائه بهتر جریان الکتریکی در حین نگهداری دمای پایین کمک شایانی می کند که خصوصا در انجام اورکلاک CPU اهمیت دارد.

همچنین، این مدل از کنترلر شبکه Intel® GbE استفاده می کند که با استفاده از نرم افزار cFosSpeed در پایین نگه داشتن پینگ در یک شبکه پرترافیک کمک می کند.

جمع بندی

با توجه به نزدیک بودن قیمت و مشخصات کلی این دو محصول، مدل Z170X Gaming 3 برای کاربرانی که استفاده گیمینگ و مولتی مدیا از کامپیوتر خود دارند ویژگی های کاربردی و موثری ارائه می کند. برای کاربرانی که استفاده طولانی مدت و پایداری هنگام فشار های ممتد و طولانی را خواستارند مدل Z170X-UD3 با هدف برآورده کردن این نیاز ها طراحی گردیده است. هر چند هر دو این مادربرد ها امکانات کاملی برای کاربرد های مختلف دارند اما توجه به تفاوت های آن ها هنگام خرید، می تواند باعث  ارائه تجربه ای هر چه بهتر در کاربرد های مختلف گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر
    امیر | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    انتخاب من Z170X-UD3

مطالب پیشنهادی