ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرکز نوآوری و فناوری فناپ از برگزاری رویداد «فین تک» در اسفند ماه خبر داد

دومین رويداد نوآورانه تریگ‌آپ با موضوع خدمات نوین مالی و پرداخت با عنوان Fintech TrigUp تا یک ماه آینده برگزار می‌شود. این رویداد توسط مرکز نوآوری و فناوری فناپ به مدت سه روز از 12 ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۴۵

دومین رویداد نوآورانه تریگ‌آپ با موضوع خدمات نوین مالی و پرداخت با عنوان Fintech TrigUp تا یک ماه آینده برگزار می‌شود.

این رویداد توسط مرکز نوآوری و فناوری فناپ به مدت سه روز از 12 تا 14 اسفندماه سال جاری در دانشگاه خاتم برگزار خواهد شد. فین‌تک با مشارکت شرکت‌های فناپ، داتین، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، اتیک‌پارس، پارسا و با همراهی مرکز شتابدهی تریگ‌آپ، کافه آی‌تی و پروژه فاندوران برپا می‌شود.

از تمامی علاقمندان به شرکت در بخش‌های برنامه‌نویسی، طراحان رابط و تجربه کاربری، متخصصان کسب و کار و کلیه اشخاصی که دارای ایده‌های نو در این زمینه هستند دعوت می‌شود تا در این رویداد حضور یابند.

به برگزیدگان فین‌تک علاوه بر حمایت‌های اجرایی، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت Events.trigup.com مراجعه کنند.

فین‌تک (FinTech) یا فناوری مالی (Financial Technology) گونه‌ای از فناوری است که با بهره‌گیری از توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به ارائه خدمات مالی نوآورانه می‌پردازد که امروزه استارت‌آپ‌های متعددی بر اساس آن شکل گرفته‌اند. کسب و کارهای مبتنی بر این فناوری در کنار فضای نسبتاً سنتی فناوری‌های حوزه خدمات مالی و بانکی و برای پر کردن خلاء ارائه سرویس‌هاى نوآورانه پدیدار شده‌اند.

خدمات این گروه از کسب و کارها عمدتا نوآورانه بوده و حیطه تعریف آن در حال گسترش است. برخی هرگونه تغییر در خدمات مالی و بانکی را ناشی از این فناوری می‌دانند و برخی تنها تغییرات شدید و برهم ‌زننده را شامل این تعریف برمی‌شمرند. فارغ از اینکه حیطه تعریف این حوزه مرتباً در حال گسترش است، یکی از مهم‌ترین و در عین حال پرسودترین حوزه‌هایی است که استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری در آن شکل گرفته‌اند.

تقریبا تمامی موسسات مالی جهان در حال ورود به این حوزه هستند تا با حمایت از کسب و کارهای نوپای این حوزه، راه ورود خود به بخش‌هایی نظیر تلفن‌های همراه، پردازش ابری، امنیت و رگولاتوری را تسهیل کنند. نرخ رشد شرکت‌های حوزه FinTech سالانه 26 درصد بوده و در حال افزایش است. بنابر برآوردها تا سال 2018 پیش‌بینی می‌شود هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تنها از طریق بانک‌ها در این حوزه صورت پذیرد.

peyment-final-2line2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی