روایت خیزش «تیم کوک»، قدرتمندترین رهبر تجاری جهان
در آگوست ۲۰۱۱ «تیم کوک» به عنوان مدیر عامل اپل منصوب شد و همین موضوع باعث گشت تا بسیاری از تحلیلگران و البته علاقمندان به دنیای تکنولوژی این سوال را مطرح کنند که یک مرد ...
در آگوست ۲۰۱۱ «تیم کوک» به عنوان مدیر عامل اپل منصوب شد و همین موضوع باعث گشت تا بسیاری از تحلیلگران و البته علاقمندان به دنیای تکنولوژی این سوال را مطرح کنند که یک مرد پشت صحنه، می تواند پای خود را جای پای مردی به نام «استیو جابز» بگذارد؟
امروز اپل با مدیریت همین شخص به یکی از با ارزش ترین کمپانی های جهان تبدیل شده و محصولی همانند آیفون همچنان تسلط ویژه ای بر بازار تلفن های هوشمند دارد. همین موضوع باعث می شود که حالا بسیاری باور داشته باشند تیم کوک، مدیر پول سازِ بهتری از استیو جابز است.
همانگونه که گفتیم، «کوک» در زمان جابز مرد بزرگ پشت صحنه ها بود و آنچه بیشتر افراد نمی دانند این است که در زمان بازگشت جابز به شرکت اپل، اگر تیم کوک نبود، اهالی کوپرتینو قطعا حالا در جایگاه کنونی خود حضور نداشتند.
در ادامه تصمیم داریم نگاهی داشته باشیم به رشد تیم کوک در اپل و نقشی که او در این شرکت بر عهده داشته است.








تیم کوک بعدا دیدار اولیه اش با استیو جابز را اینچنین توصیف می کند:
تیم کوک
عقل، به ماندن در Compaq حکم می کرد و همه افرادی که من را می شناختند توصیه کردند که در همان شرکت باقی بمانم. در آن روز در سال ۱۹۹۸، [پس از ملاقات با جابز] به ندای درونی ام گوش دادم نه عقل خود یا افرادی که من را خیلی خوب می شناختند... همان ملاقات پنج دقیقه ای با استیو کافی بود. از آن پس دلم می خواست عقل و منطق حکم بر باد رفته ها را داشته باشند تا بتوانم به اپل بپیوندم. ندای درونی ام می دانست که پیوستن به اپل، شانسی است که یک بار درب خانه ام را می زند؛ شانس کار کردن با نابغه ای خلاق و احیای یک شرکت اصیل و آمریکایی.




















دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بیخودی توی متن موفقیتای جابزو به حساب کوک گذاشته در حالیکه خیلی واضحه کوک یه بیزنس منه و جابز یه مغز خلاق!
جییییییگر اینو خوب اومدی ... جابز یه مغر خلاااااق و یه متفکر و این یکی ،یکی که به دنبال پول سازی به هر شیوه ای ..از اون آیپد پروها که زیر صفحه کلیدشون یه برآمدگی دارن تا باز همون مداداش و قلمش ..جابز هر نکته ای رو خیلی ظریف رعایت میکرد ...این یعنی مدیریت این یکی هم خوبه ولی جابز خیلی عالی بود و همیشه جاودانه ..
روحش شاد
harfe ghashangi zadi een bande khoda karesh tejarate reshtash mohansi sanaie bude takhasosesh hamine ... ama khob grunforusham hast khodaii
منم هرطور فک میکنم بهترین محصولی که بینه کله گجتام تا الان داشتم آیپد بوده، از همه بیشتر نگهش داشتم و از همه حسه بهتری موقع کار بهم میده
خیلی جالبه ما تو سایت های دیگه داریم تیتر هایی مثل "شمشیر دو لبه ای به نام قیمت "
میبینیم اینجا همه چی گل و بلبله
به نمودار های توی اون عکس نگاه کنید:بین اندروید ها اچ تی سی بیشترین میزان رضایت کاربرا رو داره :)
خدا بیامرزه HTC رو توی june 2011 برای خودش ممکنه کاره ای بوده باشه ولی الان در استانه ورشکستی هستش !
بااینکه sony رو هم دوست دارم..ولی اون sony نه قبلا تواولا بوده نه حالا..لاقل htc تو2011اول بوده
نه کاریزما داره نه حتی شخصیتی گیک داره...
بیشتر دنبال گرون فروشیه....
فعلا هم هیچ نبوغی از خودش نشون نداده و محصولی نبوغ آمیز توسعه نداده...
حتی اپل واچ هم چیز خاصی نبود.
تيم كوك در توسعه و طراحي، نقش اساسي ندارد. اما نبوغ وي، لااقل از زمان معرفي آيفون، مديريت زنجيره توليد و توزيع قطعات (در تيراژ ميليوني و بدون معطلي قطعات در انبارها و عرضه سريع محصولات به بازار) بوده است.
با نهایت احترام آقای امیر مستکین.
شما که اپل رو ستایش میکنید و فقط مطالبی را که از اپل تعریف میکنند را در سایت می گذارید, همه را با اسم اما کوک را آقای کوک مینویسید, بهتر است این جمله "هنوز هم هیچ اطلاعاتی از زندگی خصوصی اش را منتشر نمی کند" را حذف میکردید. نگید که نمیدانید چرا ازدواج نکرده است.
عقاید شخصی دیگران به شما هیچ ربطی نداره به فکر خودت باش
بی ادعا تر از استیو جابزه!
مدیر موفق؟؟؟؟؟
عجب از اینکه کامپیوتر رو دانشمندانی توسعه دادند که کمتر کسی حتی اسم اونارو شنیده اونوقت این آقا و امثال اون فقط بدنبال شهرت و پول پارو کردن...!
در 15 سال کار با کامپیوتر حتی یکبار نیاز به استفاده از محصولات اپل پیدا نکردم.
دقیقا منم تو 15 سال استفاده کار با کامپیوترو گوشی نیاز به اپل نداشتم فرض دنیای بدونه ios و مخصوصا osx خیلی راحت تراز نداشتن ویندوز و اندرویده ..............
چه قدر ساده ای شما....اگه یه چیزی رو از دنیا حذف کنید بقیه موجودیت ها لزومی نداره همون شکلی باشن دیگه که الان هستن...مخصوصن حذف ios در مورد اندروید و osx در مورد ویندوز...چه بحث تکراری...لطفن مطالعه کنید.
بحث رابط کاربری و ui و گرنه به ios و osx عادت میکردم
بله بدونه وینفون هم نمیشه زندگی کرد خخخخخ
بحث نیاز یک نفر نیست...حالا شما ۱۰۰ سال هم با کامپیوتر کار کرده باشی، دلیل نمیشه که شما بشی نماینده همه...مثل این میمونه که یه بنده خدایی از روز اول با دوچرخه این ور و اون ور میرفته، تا آخر عمر هم مقاومت کنه و بگه من همه کارام با دوچرخه انجام میشه و نیازی به ماشین ندارم...پس کلا ماشین چیز بی خودی هست...اون آقا دنیاش کوچیکه، یعنی همه کاراش خلاصه میشه به رفتن از خونه به سر کار، که کلش ۲ کیلومتره...برا همین فکر می کنه دوچرخه همه کارش و انجام میده ... شما هم داستانت همینه، درسته ۱۵ ساله داری با کامپیوتر کار میکنی، اما دنیات کوچیکه، استفاده ای که از کامپیوتر داری اینقدر محدود و ساده اس، که ویندوز و اندروید برات مشکلی پیش نمیاره...چون هنگ کردن و ریست شدن، برات هیچ ضرری ایجاد نمی کنه، چون اطلاعات مهمی نداری که اگر از بین برن، میلیونی و میلیاردی ضرر کنی، چون دو دقیقه منتظر موندن برای بالا اومدن پی سی ات، هیچ مشکلی برات ایجاد نمی کنه، چون هزاران دقیقه اضافه داری تو زندگیت...چون یه تماس که میگیرن بهت نرسه، یه اس ام اس ت پاک بشه یا یه پیغام بهت نرسه، چیزی از دنیات گم نمی کنه...ولی این و تعمیم نده به همه...خیلیا هستن که ارزش یه پیام براشون خیلی بیشتر از این حرفاس...خیلیا هستن که با یک هنگ مسخره اندروید، میلیاردی ضرر کردن، خیلیا هستن که دیتاهای رو لپتاپشون براشون حکم کل زندگیشون و داره...اونان که نمی تونن دنیای بدون Mac یا iPhone رو تصور کنن...
یعنی الان هر کسی که اطلاعاتش روی کامپیوتر های ویندوزی و لینوکسی و....هست دیتاش براش مهم نیست یا دیتای مهمی نداره؟ اکثر دولت ها و ادارات و شرکت های دنیا با ویندوز میچرخه همین نتی که شما استفاده میکنی اصلاعاتش روی سرور های لینوکسی و ویندور سروره پس خواهشا از این جهالت اپلی در بیاین که هر کی مک نداره اطلاعاتش واسش مهم نیست یا......
چون از وسایلش استفاده نکردی میگی نیاز ندارم! من بدون آیپدم شبم صبح نمیشه! ولی بدون ویندوزم راحت تا یه ماه ساپورت میکنم! پس نگو نیازش حس نمیشه! شما از هیچی اپل استفاده نکردی و نخریدی! منم اگه ویندوز نمی خریدم هیچوقت نبودش برام نیاز نمیشد
قبلا بیل گیتس جای تیم کوک بود؟
X-X چی گفتی دقیقن ؟
اپل تیم کوک = پول، پول، پول
Biiiiiiiiiiiiiig Like