ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با افزودن امکانات جدید به CloudKit این سرویس را به بهترین جایگزین برای Parse فیسبوک تبدیل کرده است

اگر در زمینه توسعه نرم افزار و خدمات فعال هستید، لازم است بدانید که اپل با افزودن ویژگی موسوم به سرور-به-سرور، استفاده از این پلتفرم در خارج از محیط بسته خود را نیز فراهم آورده است. ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

اگر در زمینه توسعه نرم افزار و خدمات فعال هستید، لازم است بدانید که اپل با افزودن ویژگی موسوم به سرور-به-سرور، استفاده از این پلتفرم در خارج از محیط بسته خود را نیز فراهم آورده است.

شرکت ساکن کوپرتینو در این زمینه می گوید: «با استفاده از این ویژگی تازه، علاوه بر رابط کاربری مبتنی بر وب، می توانید اسکریپت یا پردازش های مبتنی بر سرور را برای دسترسی به دیتابیس عمومی CloudKit مورد استفاده قرار دهید.»

سرویس CloudKit تا پیش از این ابزاری برای مدیریت backend یا باطن اپلیکیشن ها و خدمات مختلف به شمار می رفت که امکان نوشتن و خواندن پایگاه داده در اختیار توسعه دهندگان قرار می داد، اما قابلیت های آن به همین سطح محدود بوده و موارد گسترده تری ارائه نمی کرد.

اکنون اما توسعه دهندگان می توانند با استفاده از ویژگی سرور-به-سرور در این سرویس، به ساده ترین شکل آیتم های مختلف را به CloudKit خود اضافه نمایند، آن هم بدون اینکه لازم باشد کاربر نهایی فعالیتی را در این زمینه به انجام برساند.

این موضوع نه تنها کار توسعه دهندگان را ساده می کند، بلکه در بهبود و ارائه یک تجربه کاربری مناسب به کاربر نهایی نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

علاوه بر این، می توان گفت با توقف فعالیت سرویس Parse و باز متن شدن سرورهای آن، اپل بهترین زمان را برای افزودن ویژگی های تازه به CloudKit انتخاب کرده و این سرویس را به بهترین جایگزین برای کاربران سرگردان خدمات پیشین فیسبوک تبدیل کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    Parse واقعا سرویس خوبی بود. حیف که قراره متوقف بشه. البته خوشبختانه نمونه های جایگزین خوبی براش توی ایران هست مثل پوشه و BAAS البته هر دوشون فقط تحت GCM هستن و فقط روی اندروید اجرا میشن...

مطالب پیشنهادی