ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا از اتهام نقض پتنت های سامسونگ تبرئه شد

انویدیا یکی از نام های پیشتاز دنیا در زمینه تولید پردازنده های گرافیکی است. پردازنده های گرافیکی این شرکت (همان GPU) در محصولات و گجت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که از آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۵

انویدیا یکی از نام های پیشتاز دنیا در زمینه تولید پردازنده های گرافیکی است. پردازنده های گرافیکی این شرکت (همان GPU) در محصولات و گجت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که از آن جمله می توان به اسمارت فون ها، تبلت ها، لپ تاپ ها و سیستم های دسکتاپی اشاره کرد.

شرکت مورد بحث همچنین سرمایه گذاری هایی را هم در زمینه ساخت سیستم روی چیپ انجام داده و برای نمونه خانواده چیپست های تگرا را برای دستگاه های موبایل ارائه کرده. انویدیا همچنین تولید کننده کنسول پرتابل شیلد و سری تبلت های اندرویدی با همین نام است.

سامسونگ هم حالا عنوان بزرگ ترین تولید کننده اسمارت فون و تبلت های اندرویدی در دنیا را در اختیار دارد و در کنار اینها، محصولات الکترونیکی دیگری هم می سازد. این شرکت به خاطر نقض پتنت کمپانی های دیگر از جمله اپل بارها و بارها به دادگاه کشیده شده است و بعضا هم پیش می آید که خودش شاکی پرونده می شود.

برای نمونه در خبری که قصد داریم در ادامه به سمع و نظرتان برسانیم این شرکت انویدیا را به دادگاه احضار کرده است و از آن درخواست کرده که به خاطر نقض چهار پتنت به آن پاسخگو باشد. اما در جریان دادگاهی که هفته گذشته برگزار شد، قاضی دادگاه فدرال آمریکا تشخیص داد که انویدیا به خاطر نقض پتنت های متعلق به سامسونگ مقصر نیست.

این پرونده خاص به چیپ های حافظه ای مربوط می شود که به پردازنده ها و کارت های حافظه متصل می شوند: کارت های گرافیکی انویدیا به حافظه ای وابسته اند که به آنها متصل می شود و این چیپ ها هم توسط شرکت های مختلفی در سرتاسر دنیا تولید می شوند که سامسونگ یکی از آنهاست.

از چهار پتنت اصلی، سامسونگ از دنبال نمودن پرونده مربوط به یکی از آنها کوتاه آمد (شاید به این خاطر که دو شرکت در خارج از دادگاه با هم سازش کردند) و قاضی پرونده نیز به خاطر قضاوت نادرست دو مورد دیگر را رد کرد. هکتور مارینز سخنگوی انویدیا در این باره گفت: ما از نتیجه این پرونده راضی هستیم و این نشان دهنده توجه دقیق هیئت منصفه به حقایق و اعمال درست قوانین است.

اما علیرغم آنکه این پرونده به چیپ های رم مربوط می شود، ریشه های آن در مذاکرات نافرجامی است که برای دریافت لایسنس در بازار GPU ابزارهای موبایل، میان انویدیا و تعدادی از رقبایش صورت پذیرفت که از آن جمله می توان به کوالکام و سامسونگ اشاره نمود.

لازم است اضافه نماییم که انویدیا سخت در تلاش بوده تا رقبای خود را مجبور به پرداخت حق امتیاز برای چیپ های آنبورد GPU موبایل نماید که از آن تحت عنوان محصولات منحصربفرد تولیدی اش یاد کرده.

با این همه، تکنولوژی پردازنده گرافیکی موبایل این شرکت به چیپ های حافظه مربوطه وابسته است که سامسونگ ادعا می کند اختراع خودش است. علیرغم پیروزی این سازنده پردازنده های گرافیکی در پرونده اخیر، ظاهرا اختلافات این دو شرکت در مورد نقض پتنت تمامی ندارد و در آینده نیز شاهد آنها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سام
    سام | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    فقط سامسونگ را عشق است. اون موقع که اصلا گوشی نبود سامسونگ داشت گوشی میفروخت. اونموقع که هیچ شرکتی نمیتونست چیپست طراحی کنه و بسازه سامسونگ داشت میساخت. اون موقع که سامسونگ آندروید را ساخت گوگل بوجود آومد
    خلاصه غول تکنولوژی دنیا سامسونگه و همه چیز از سامسونگ شروع شده. اولین گوشی لمسی را ساخت. اولین تبلت را ساخت. همه چیز را اول بار سامسونگ ساخت بعدا شرکت هایی چون اپل و گوگل و ماکروسافت و اینل و انویدیا و کوالم و بنز و شورلت و تویوتا و جنرال موتور و توتال و پپسی و کوکاکولا و فیسبوک و بویینگ و … بوجود آمدند.
    درود بر خدای تکنولوژی، سامسونگ

  • RZ@
    RZ@ | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    آقا کسی حرف به سامسونگ نزنه، سامسونگ پدر علم تکنولوژییه اگه سامسونگ با ایده های فوق العاده ش نبود ( سری نوت و امثال دیگر ) خیلی از لحاظ رِنج پیشرفتی عقب بودیم هم خودش زیرپایه کارو میساره هم طراحس میکنه و هم محصول نهاییو میده بیرون ..... عاااااالی از صنایع سنگین تا چیپ های فلش

مطالب پیشنهادی