ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کهکشانی های جدید سامسونگ: هرآنچه در مورد گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج می دانیم

یکشنبه شب آینده در دوم اسفند ماه، سامسونگ با برگزاری مراسمی در شهر بارسلون یک بار دیگر می آید تا دو کهکشانی دیگر رونمایی کند؛ دو موبایلی که Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge نام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

یکشنبه شب آینده در دوم اسفند ماه، سامسونگ با برگزاری مراسمی در شهر بارسلون یک بار دیگر می آید تا دو کهکشانی دیگر رونمایی کند؛ دو موبایلی که Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge نام خواهند داشت.

کافیست انگشت بر کیبورد گذاشته و نام همین محصولات را جستجو کنید تا با انبوهی از شایعات، تصاویر لو رفته و مشخصات در خصوص همین دو موبایل رو به رو گردید.

سامسونگ این بار هم می خواهد روند تکرار را در پیش گرفته و طراحی گلکسی اس ۶ را کمی نونوار کند؛ محصولی که البته در سال گذشته توانست رضایت کاربران در این بخش را به دست آورد.

سال پیش سامسونگ پس از دریافت انتقادهای بسیاری، بالاخره دست به معرفی پرچمداری زد که می شد نام پرچمدار را لایق اش دانست، چرا که در ساخت آن از پلاستیک ارزان قیمت و کم ارزش خبری نبود و کره ای ها به سراغ تلاقی شیشه و فلز رفته بودند.

بیایید خلاصه ای داشته باشیم از همه شایعاتی و اطلاعاتی که تا کنون در خصوص گلکسی اس ۷ و نمونه اج این تلفن هوشمند منتشر شده اند.

Samsung-Galaxy-S7-edge-in-black-silver-and-gold-1-w600

اگر بخواهیم به تصاویر و رندرهای فاش شده از سوی منابع کاملا مختلف اعتماد کنیم که اتفاقا تعدادشان هم کم نیست، باید بگوییم که اهالی کره جنوبی موبایلی ساخته اند که شباهت بی نظیری به نمونه کنونی پرچمدارشان دارد. در این میان اکانت evleaks@ در توییتر تصاویر رسمی تری را به نمایش گذاشت و حتی رنگ های مختلف این محصول را نیز در برابر کاربران قرار داد.

سال گذشته تیره ترین نمونه گلکسی اس ۶ مربوط می شد به رنگی که آبی تیره بود. امسال ولی این شرکت می خواهد یک انتخاب مشکی رنگ را نیز در مقابل خریداران این محصول قرار دهد. گلکسی اس ۷ قرار است در سه رنگ نقره ای، مشکی و طلایی به بازار عرضه شود.

جای قرارگیری کلیدهای صدا، پاور، لنز دوربین، جک صدا و پورت USB کاملا با نسل قبلی یکسان است. طراحی حالا بهبود یافته و این محصول زیباتر شده اما زبان طراحی در نگاه اول کاملا با گلکسی اس ۶ همسان به شمار می رود.

sammystuff.0.0.0

در حالی که گلکسی اس ۷ استاندارد از نمایشگری ۵.۱ اینچ استفاده می کند، نسخه اج داستان دیگری دارد و قرار است در حد و اندازه فبلت ها باشد. این محصول به نمایشگر ۵.۵ اینچ مجهز شده و این موضوع از جهتی دارای اهمیت است که می توانید از نمایشگر خمیده سامسونگ در فضای گسترده تری استفاده کنید.

هر دو محصول مورد بحث از رزولوشن نمایشگر یکسان بهره خواهند برد که در واقع 2K یا QHD است. این رزولوشن از سال گذشته در پرچمداران سامسونگ تبدیل به یک استاندارد شد و بعید به نظر می رسد به این زودی ها شاهد استفاده از نمایشگرهای 4K به شکل فراگیر در موبایل ها باشیم.

ضد آب، شارژ بی سیم و پشتیبانی از حافظه جانبی

Screen Shot 1394-11-27 at 9.15.41-w600

در کارنامه سامسونگ، گلکسی اس ۵ را می توان یکی از نا-زیباترین موبایل های این شرکت خواند ولی همین تلفن هوشمند به قابلیت های مناسبی مجهز شده بود که سپس آنها را در گلکسی اس ۶ مشاهده نکردیم.

جدیدترین اعضای خانواده گلکسی سامسونگ مجهز به گواهی IP67 خواهند بود. در نتیجه اگر در باران از آنها استفاده کردید یا به شکل اتفاقی آنها را در آب انداختید، نگران نباشید چرا که اتفاقی برایش رخ نخواهد داد.

بر خلاف گلکسی اس ۵، خوشبختانه در تصاویر منتشر شده از گلکسی اس ۷ خبری از درپوش های پلاستیکی هم نبوده و می توان احتمال داد که سامسونگ در زمینه ضد آب کردن موبایل هایش بدون استفاده از درپوش پلاستیکی، تا حدی به پای سونی رسیده باشد.

البته در این تصاویر، درگاه کارت حافظه ای نیز مشاهده نمی شود اما می توان انتظار داشت که این درگاه به شکل هیبریدی با درگاه سیم کارت ادغام شده باشد. بر اساس شیده ها، گلکسی های جدید سامسونگ با حافظه های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی ارائه خواهند شد.

مشخص نیست سامسونگ دو پرچمدار خود را با نمونه های ۱۲۸ گیگابایتی هم ارائه خواهد داد یا خیر چرا که در ابتدای عرضه گلکسی نوت ۵، چنین نمونه ای به بازار عرضه نشد.

باتری های حجیم تر

یکی از مشکلات گلکسی اس ۶، باتری نه چندان قوی آن بود که صرفا می توانستید یک روز را با آن سپری کنید. البته گلکسی اس ۶ یکی از اولین موبایل هایی بود که به شارژ بی سیم سریع مجهز شد.

Screen Shot 1394-11-27 at 13.22.28-w600

در حالی که گلکسی اس ۶ از باتری ۲۵۵۰ میلی آمپری برخوردار است، اکنون گزارش شده که حجم باتری نسل جدید به ۳۰۰۰ میلی آمپر افزایش یافته. همین مسئله به تنهایی باعث می گردد تا با عمر باتری بالاتری مواجه باشیم اما از سوی دیگر خود اندروید ششم را نیز در نظر بگیرید که به قابلیت Doze مجهز شده است.

در این میان خبر رسیده که گلکسی اس ۷ اج از باتری 3600 میلی آمپری برخودار است اما اندازه نمایشگر بزرگتر احتمالا باعث می شود تا با نسخه استاندارد، عمر یکسانی از جهت باتری داشته باشد.

مگاپیکسل های کمتر و عملکرد بهتر در نور کم

s7-edge-black-1-303x540 (1)

عملکرد دوربین همه موبایل های پرچمدار سامسونگ در سال گذشته (به علت تعداد بالای شان، اجازه دهید یکی یکی نام نبریم) در سطح عالی بود؛ دوربینی که می توانست به سادگی در برابر دوربین آیفون قرار گیرد و در بسیاری از مواقع هم برنده باشد.

دوربین گلکسی اس ۶ و سایر موبایل های پرچمدار سامسونگ از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و گشودگی دهانه لنز f/1.9 بهره می برد.

امسال گلکسی اس ۷ با سنسور ۱۲ مگایپسکلی از راه خواهد رسید. همین موضوع شاید یک عقب گرد به نظر برسد اما در واقع باعث می شود تا با استفاده از گشودگی دهانه لنز f/1.7، این موبایل بتواند تصاویر بسیار بهتری در شرایط نور اندک ثبت کند.

استفاده از دو نوع چیپست

Galaxy-S7-Edge

سال پیش سامسونگ تصمیم گرفت از چیپست توسعه یافته از سوی کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده نکند. کره ای ها به راحتی چیپست اگزینوس که خودشان توسعه اش داده بودند را در گلکسی اس ۶ و موبایل های پرچمدار دیگرشان قرار دادند که اتفاقا عملکرد بسیار مطلوبی داشت.

امسال ولی به نظر می رسد که سامسونگ می خواهد دوباره از ساخته ی کوالکام استفاده کرده و یک نسخه از گلکسی اس ۷ را با اسنپدراگون ۸۲۰ راهی بازار کند. احتمالا نسخه اسنپدراگون ۸۲۰ راهی آمریکا خواهد شد در حالی که نسخه اگزینوس در سایر بازارها به فروش خواهد رسید.

همانطور که می بینید، اطلاعات بسیار زیادی از گلکسی اس ۷ منتشر شده و اکنون تنها موارد جزیی مانده اند که باید از سوی خود کره ای ها رونمایی شوند. این موارد شامل ابعاد دستگاه، وزن آن و موارد مشابه دیگر می شوند. حال باید تا یکشنبه - دوم اسفند ماه منتظر ماند و شاهد معرفی رسمی تلفن های هوشمند مورد بحث از سوی خود سامسونگ بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    از کی تا حالا فن سامی میره سونی و اپل هم میخره که تست کنه ؟؟
    بابا میخوایید خالی هم ببندید یه چیزی بگید بگنجه
    من قاب اپل اس 6 پلاس رو هم با این سامسونگ عوض نمیکنم

    الان تازه سامسونگ فهمید فلسفه دوربین اپل چیه ، دوزاریش کجه

  • امید
    امید | ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

    بله s6 edge plus بهترین گوشی دنیا رو دارم خیلی لذت میبرم تا حالا هم پرچمدار تمام کمپانی ها رو تجربه کردم ولی تازه دارم میفهمم گوشی پرچمدار یعنی چی
    ایفون ۶ و z3 plus که داشتم ناخن این گوشی هم نمیشن
    پس شما اپلیا و ترولیا لطفا تو مباحث سامسونگ نپرید وسط هر موقع فقط کیفیت صفحه نمایشتون به گوشی های میانرده ی سامسونگ نزدیک شد بیاین بحث کنید

    • ?
      ? | ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

      zeshte agha zire har post cm mizari flan chizo daram ... khob k chi??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی