ال جی و حذف منوی اپلیکیشن ها در جی 5 و UX 5.0
کمپانی ال جی با معرفی جدیدترین پرچمدارش جی 5، به دنیا ثابت کرد که همواره به ارائه جدیدترین و هوشمندانه ترین نوآوری ها برای مشتریانش می اندیشد. ال جی جی 5 با طراحی ماژولار جدیدش، هم از ...
کمپانی ال جی با معرفی جدیدترین پرچمدارش جی 5، به دنیا ثابت کرد که همواره به ارائه جدیدترین و هوشمندانه ترین نوآوری ها برای مشتریانش می اندیشد. ال جی جی 5 با طراحی ماژولار جدیدش، هم از لحاظ کیفی نسبت به پرچمدار قبلی کمپانی یعنی جی 4 ارتقا یافته و هم دستگاه به مراتب انعطاف پذیر تری از آن محسوب می شود.
تغییرات صورت گرفته در پرچمدار جدید ال جی فقط به طراحی بدنه محدود نشده، بلکه در کنار تغییرات ساختاری جی 5، شاهد تحولاتی در رابط کاربری و همچنین تجربه کاربری (UX) آن نیز هستیم. ال جی با بروزرسانی UX به نسخه 5.0، تغییرات عجیب و غیر منتظره ای را در رابط کاربری آخرین پرچمدارش اعمال کرده که می تواند به شدت بر تجربه کاربری این دستگاه اثرگذار باشد.
دو تغییر نسبتا بزرگ در رابط کاربری جدید جی 5 انجام گرفته، یکی استفاده از آیکن های مربعی با گوشه های گرد و دیگری حذف منوی کشویی اپلیکیشن ها که تغییر نسبتا غیر منتظره ای محسوب می شود.
ویجت ها تا حد زیادی نیاز کاربر به مراجعه به منوی اپلیکیشن ها را کاهش داده اند، شاید به همین خاطر است که ال جی تصمیم گرفته تا این خصوصیت قدیمی اندروید را از رابط کاربری جی 5 حذف نماید. شایان ذکر است که گرایش و استقبال بیشتر مردم از رابط کاربری و چینش منوی گجت های آیفون نیز در این تصمیم بی تأثیر نبوده است.
رابط کاربری جدید جی 5، نمونه چند لایه ای پیشین را جایگزین یک رابط کاربری تک لایه کرده که به دور از هر گونه پیچیدگی است، و کاربر راحت تر از همیشه می تواند با آن تعامل داشته باشد.
با این حال، اگر این رابط کاربری جدید را نمی پسندید، به راحتی می توانید یک لانچر شخص ثالث از پلی استور دانلود کرده و به سبک سنتی مورد علاقه تان بازگردید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شما چی میدونین الجی بدونه فکر کاری نمیکنه
منوی اپلیکیشن چه حذف بشه چه نشه من فقط از لانچر گوگل نو google now استفاده میکنم که خیلی رادسته. جی ۵ فوق العادست مخصوصا وقتی انگشتتو میذاری پشت گوشی و با اثر انگشتت با سرعت، مِنو باز میشه.مشتاقانه منتظرم بیاد ایران. من از جی ۲ هر سال گوشیمو عوض میکنم الان جی ۴ دارم. و با اطمینان میتونم بگم بهترین کیفیت گوشی رو الجی داره والسلام.
به شخصه از اینکه منوی کشویی حذف بشه اصلا خوشم نمیاد...
قبلیه برای من بهتر بود
حالا هی بگین هوآوی تقلید کرده EMUI رو ساخته.
بابا تقلید نیست آینده نگریه.
ای کاش رنگ مشکی و سفید خالص هم داشت .
گوشی خوبی هست . اما رابط کاربری زیاد کار نشده .
حالا فهمیدن چرا الجی قبل این گوشی ال جی وی10رو راهی بازار کرد...برا این که کسایی که از این تغییرات خوششون نمیاد برن ال جی وی 10بخرن...
بنظر میاد علی رغم تلاش الجی برای حل اصلی ترین مشکل گوشیهاش یعنی uiبسیار مبتدیانش چندان هم موفق نبوده چون هنوز اثرات تفکر طراحی آبرنگی آیکونها در تصاویر جی5تا حدودی مشهوده.اما از هرچه بگذریم این مساله تو ذهن من جا نمی افته که چرا الجی که معمولا در طراحی ظاهری پرچمداراش حرفهایی واسه گفتن داشته انقدر نمای عقبی جی5رو افتضاح دراورده؟؟!امیدوارم امسال جهش قابل قبولی تو عمر باتری گوشیها داشته باشیم که واقعا پاشنه آشیل گوشیهای هوشمند همین مصرف بالای باتریه.
بهرام جان
بهرام خان
خیلی بد شد فقط به خاطر همین موضوع طرفش نمیرم میرم اس7میخرم گندشو در آبرده