ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی و حذف منوی اپلیکیشن ها در جی 5 و UX 5.0

کمپانی ال جی با معرفی جدیدترین پرچمدارش جی 5، به دنیا ثابت کرد که همواره به ارائه جدیدترین و هوشمندانه ترین نوآوری ها برای مشتریانش می اندیشد. ال جی جی 5 با طراحی ماژولار جدیدش، هم از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۵

کمپانی ال جی با معرفی جدیدترین پرچمدارش جی 5، به دنیا ثابت کرد که همواره به ارائه جدیدترین و هوشمندانه ترین نوآوری ها برای مشتریانش می اندیشد. ال جی جی 5 با طراحی ماژولار جدیدش، هم از لحاظ کیفی نسبت به پرچمدار قبلی کمپانی یعنی جی 4 ارتقا یافته و هم دستگاه به مراتب انعطاف پذیر تری از آن محسوب می شود.

تغییرات صورت گرفته در پرچمدار جدید ال جی فقط به طراحی بدنه محدود نشده، بلکه در کنار تغییرات ساختاری جی 5، شاهد تحولاتی در رابط کاربری و همچنین تجربه کاربری (UX) آن نیز هستیم. ال جی با بروزرسانی UX به نسخه 5.0، تغییرات عجیب و غیر منتظره ای را در رابط کاربری آخرین پرچمدارش اعمال کرده که می تواند به شدت بر تجربه کاربری این دستگاه اثرگذار باشد.

دو تغییر نسبتا بزرگ در رابط کاربری جدید جی 5 انجام گرفته، یکی استفاده از آیکن های مربعی با گوشه های گرد و دیگری حذف منوی کشویی اپلیکیشن ها که تغییر نسبتا غیر منتظره ای محسوب می شود.

ویجت ها تا حد زیادی نیاز کاربر به مراجعه به منوی اپلیکیشن ها را کاهش داده اند، شاید به همین خاطر است که ال جی تصمیم گرفته تا این خصوصیت قدیمی اندروید را از رابط کاربری جی 5 حذف نماید. شایان ذکر است که گرایش و استقبال بیشتر مردم از رابط کاربری و چینش منوی گجت های آیفون نیز در این تصمیم بی تأثیر نبوده است.

رابط کاربری جدید جی 5، نمونه چند لایه ای پیشین را جایگزین یک رابط کاربری تک لایه کرده که به دور از هر گونه پیچیدگی است، و کاربر راحت تر از همیشه می تواند با آن تعامل داشته باشد.

با این حال، اگر این رابط کاربری جدید را نمی پسندید، به راحتی می توانید یک لانچر شخص ثالث از پلی استور دانلود کرده و به سبک سنتی مورد علاقه تان بازگردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • وحید
    وحید | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    من گوشی هواوی دارم. ولی برای امتحان کردنولی نسبی اندروید خالص نسبی رابط کچندین بار لانچر های مختلف نصب کردم ولی بازم دیدم همین مدل هواوی خیلی سرعت عملم رو تو پیدا کردن اپ مورد نظرم بالاتر می بره. تعارف که نداریم،خب ایفون این جا از نظر من خیلی رابط کاربری بهتری نسبت به اندروید داره.

  • lg
    lg | ۵ اسفند ۱۳۹۴

    واقعا طراحی بسیار عجیبی رو میبینم.خداییش ال جی وی 10کجا این کجا.ای کاش امسال وی10 پرچم دار بود.هر ساله داره ال جی افت میکنِ.اوج شاهکار ال جی موقعی بود که جی3رو ساخت.بعدم جی 4زیاد جالب نبود.البتِ خودم جی4دارم.واقعا خیف.مطمئن باشید این گوشی به هیچ جا نمیرسه.طراحی فوق العاده ریسکی و چرت

  • reza
    reza | ۴ اسفند ۱۳۹۴

    Ux5 کی برای بقیه مدلهاش میاد برا جی 3

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی