ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل سیانوژن: آینده از آن یکپارچه سازی اپلیکیشن ها درون سیستم عامل های موبایل است

کرت مک ماستر مدیرعامل سیانوژن این روزها به شدت در مورد «مُد» های متنوع و جدیدی که توسط این شرکت ارائه شده اند هیجان زده است. منظور از مد در واقع اپلیکیشن هایی است که مستقیما در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

کرت مک ماستر مدیرعامل سیانوژن این روزها به شدت در مورد «مُد» های متنوع و جدیدی که توسط این شرکت ارائه شده اند هیجان زده است. منظور از مد در واقع اپلیکیشن هایی است که مستقیما در نسخه اصلاح شده اندروید توسط سیانوژن یکپارچه سازی می شوند و به کاربران امکان خواهند داد اموری فراتر از باز کردن اپ و استفاده از آنها را به انجام برسانند.

این شرکت هم اکنون مشغول ارائه یکپارچه سازی های تازه ای نظیر اسکایپ، کورتانا و هایپرلپس است که همگی یک تم مشترک دارند و آن اینکه، توسط مایکروسافت ساخته شده اند.

پیشتر شایعه شده بود که مایکروسافت در سیانوژن سرمایه گذاری کرده است و حالا خبر رسیده که این دو در واقع مشغول همکاری با هم هستند تا نسخه سیانوژن اندروید را همراه با سرویس های مایکروسافت ارائه کنند.

از همین رو، سیانوژن تدابیری را اتخاذ کرده که به موجب آن توسعه دهندگان می توانند کنترل بیشتری روی نحوه عملکرد اسمارت فون ها با استفاده از «مدها»ی آن داشته باشند.

این برنامه ها همانطور که گفته شد فراتر از اپلیکیشن هستند و کارکردهایشان آنچنان بالاست که گویی بخشی از سیستم عامل یک موبایل هستند.

برای نمونه می توانید اینستاگرام را مستقیما روی لاک اسکرین خود ببینید یا مستقما از طریق اپ های شماره گیر خود از اسکایپ استفاده نمایند. در مثالی دیگر، می توانید از دستیار مجازی مایکروسافت، کورتانا، درخواست کنید که یک سلفی از شما بگیرد و دستی به سر و روی آن بکشد.

مک ماستر اعلام نموده که این نوع یکپارچه سازی پیشرفته، آینده کامپیوتر و محاسبات است نه مواردی نظیر واقعیت مجازی. او در این باره گفت: این روزها همه در مورد واقعیت مجازی هیجان زده هستند. در حال حاضر مردم با تلفن هایشان به خواب می روند و گام بعدی در صنعت رایانه و پردازش کامپیوتری، نه واقعیت مجازی، بلکه یکپارچه سازی این تجربیات در داخل سیستم عامل های موبایلی است چراکه با این کار تجربیات تازه ای شکل خواهند گرفت.

او ادامه داد: امسال نیز صدها میلیون دستگاه تلفن همراه اندرویدی فروخته می شوند و تعداد هدست های آکیلسی که پیش بینی می شود به فروش روند کسر کوچکی از این رقم است. تا سال 2020 اندروید حدودا 4.6 میلیارد کاربر دارد و شمار کاربران فعال موبایلی فیسبوک و iOS و البته کامپیوترهای ویندوزی نیز حدود 4.4 الی 4.5 میلیارد نفر خواهد بود.

به بیان دیگر، اندروید به مراتب بزرگ تر هر سه این پلتفرم ها در کنار هم خواهد بود؛ اندروید یک اَبَر پلتفرم است و پتانسل های آن هنوز هم که هنوز است به صورت کامل به فعلیت نرسیده اند.

در چشم انداز تعریفی مک ماستر از دنیای اسمارت فون، اندروید حکمفرما خواهد بود و توسعه دهندگان اپ کنترل بیشتری روی کارهایی که انجام می دهند خواهند داشت که این در واقع خلاف رویکرد اتخاذ شده از سوی  اپل است.

اما نکته مهم دیگری که مطرح می شود چرخه بی پایان تلفن های هوشمند است:

اگر نگاهی به خبرهای منتشر شده از کنگره جهانی موبایل انداخته باشید صرفا گجت هایی چهارگوش را می بینید که اختلافاتی اندک به لحاظ ظاهری یا امکانات داخلی با هم دارند. اما دیگر کسی به ظاهر این دستگاه ها اهمیتی نمی دهد و مساله مهم همه اپلیکیشن ها و سرویس هایی است که توسط این موبایل ها عرضه می شوند که متاسفانه خبرهای خوبی در این رابطه شنیده نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی