ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل پیشتاز بازار پرداخت های موبایلی
تکنولوژی

اپل سردمدار قلمروی کوچک پرداخت های موبایلی

بر همگان آشکار است که فضای کسب و کار «پرداخت های موبایلی» روز به روز شلوغ تر می شود و هر از چندگاهی یک بازیگر و رقیب جدید پای در این میدان می گذارد. اما ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۵

بر همگان آشکار است که فضای کسب و کار «پرداخت های موبایلی» روز به روز شلوغ تر می شود و هر از چندگاهی یک بازیگر و رقیب جدید پای در این میدان می گذارد. اما در این بازار کوچک و شلوغ چه کسی دست بالا را دارد؟ پاسخ موسسه مشاوره Crone شرکت اپل است.

بررسی های این مرکز نشان می دهد که حدود ۱۲ میلیون نفر از کاربران آیفون ها حداقل یک بار در ماه از سیستم پرداخت Apple Pay برای انجام خریدهای خود استفاده می کنند. سیستم های پرداخت Android Pay و Samsung Pay با تنها ۵ میلیون تراکنش در ماه فاصله محسوسی با سرویس اختصاصی اهالی کوپرتینو دارند.

البته Crone در گزارش خود به این نکته اذعان دارد عمر ابزارهای پرداخت اندروید و سامسونگ کمتر از یک سال است آنها به سرعت در حال رشد هستند. در حالی که از عمر Apple Pay بیش از یک سال و نیم می گذرد.

گذشته از همه این ها، ابعاد کلی این بازار هنوز هم بسیار کوچ است. بر طبق گزارش فوق تنها ۶ درصد از مالکان آیفون ها از تلفن هوشمند خود جهت انجام پرداخت های روزانه استفاده می کنند. این رقم در سیستم های پرداخت Android Pay و Samsung Pay از این هم کمتر است. تنها ۴ درصد از کاربران سامسونگ تجربه استفاده از Android Pay را دارند و در میان کل صاحبان موبایل های اندرویدی تنها ۱ درصد از آنها از خدمات گوگل در این زمینه بهره می برند.

در چنین بازاری اعلام یک پیشتاز مثل اعلام پادشاهی بر یک پارک است! اما این شرایط در چه صورتی می تواند تغییر کند؟ گسترش چتر پشتیبانی از این پرداخت ها به دیوایس های بیشتر می تواند یکی از این راهکارها باشد. افزایش پایانه های فروش با قابلیت پرداخت های موبایلی هم از دیگر موارد ضروری به حساب می آید.

با این وجود محققین موسسه Crone معتقدند که مشکل اصلی نبود برتری آشکار در پرداخت موبایلی نسبت به سایر روش ها است. اگر کارت بانکی خود را در جیب دارید،‌ چرا باید تلفن همراهتان را روشن کنید؟ اگر غول های دنیای تکنولوژی می خواهند که شما را وادار به کنار گذاشتن کارت های اعتباری پلاستیکی نمایند، باید مشوق های لازم را نیز فراهم کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی