ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی دیجیاتو؛ برلیانس H330 اتوماتیک در برابر پژو 206 اتوماتیک

سال 80 بود که تبلیغ تلویزیونی ایران خودرو یک هاچ بک مشکی رنگ جدید را در حال گذر از جاده ای کوهستانی نشان می داد. خودرویی که به نام 206 به بازار عرضه شد و ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

سال 80 بود که تبلیغ تلویزیونی ایران خودرو یک هاچ بک مشکی رنگ جدید را در حال گذر از جاده ای کوهستانی نشان می داد. خودرویی که به نام 206 به بازار عرضه شد و به عنوان یک هاچ بک دلربا و جذاب تحولی را در بازار پدید آورد.

آن زمان هیچ کس فکرش را می کرد که این هاچ بک دوست داشتنی بعد از 15 سال تولید مداوم آنچنان به خاری و خفت کشیده شود که برای رقابت رو در روی یک محصول چینی بی نام و نشان قرار بگیرد.

DSC_0263

افت کیفیت، ساخت مدل های زشت صندوق دار و نمونه ارزان سازی شده رانا، ایرانیزه شدن بسیاری قطعات، حذف آپشن های رفاهی و ایمنی، عدم ارائه مدل های جوان پسند 3 درب و نمونه های مجهز به موتورهای قدرتمند، همه و همه بلاهایی بود که در بازار ایران بر سر پژو 206 محبوب و جذاب نازل شد.

خودرویی که در اواخر دهه 90 میلادی و اولین سال های قرن بیست و یکم به عنوان گل سر سبد پژو مطرح بود، در بازار ایران رفته رفته جایگاه والای خودش را به عنوان یک خودرو مدرن، لذت بخش و با کیفیت از دست داد و به سرطانی ایرانی، چینی، فرانسوی مبدل شد که خریدارانش را عذاب می دهد.

DSC_0262

حالا اما این زیباروی دیروز، چاره ای جز پذیرش جایگاه از دست رفته خود ندارد و باید در بازاری نه چندان متنوع با محصولات تازه و خوش رنگ و لعاب چینی رقابت کند.

اتفاقی ناخوشایندی که به سوژه ما برای بررسی دو سدان کوچک گیربکس اتوماتیک در محدوده قیمتی زیر 50 میلیون تومان مبدل شده.

طراحی ظاهری

توصیف طراحی بدنه پژو 206 که تکرار مکررات است اما در مورد برلیانس می توان در مجموع به طراحی نسبتا خوب این خودرو و شباهت جلوپنجره اش به سری محصولات ب ام و اشاره کرد.

البته برلیانس هم مانند 206 در مدل هاچ بک (H320) طراحی جذاب تری نسبت به نمونه سدان (H330) دارد و این مسئله به خصوص به دلیل عدم هماهنگی بصری چراغ های جلو و عقب نمود می یابد.

DSC_0275

برلیانس همچنین در نمای عقب به لطف خطوط کمانی گلگیر ها اندکی عضلانی و اسپرت احساس می شود اما در نمای عقب (نسخه سدان) با توجه به طراحی چراغ های عقب و نوار افقی کرومی بالای جای پلاک، احساسی از مواجه با یک سدان لوکس را به بیننده منتقل می کند که چندان با کلیت خودرو هماهنگ نیست.

DSC_0278

این مشکل در نمونه هاچ بک تقریبا وجود ندارد به خصوص آنکه نمای عقب با شباهت زیادی به نسل اول ب ام و سری یک شکل گرفته و از هماهنگی بیشتری با ماهیت خودرو و سایر نماها برخوردار است.

طراحی داخلی و فضای کابین

پژو 206 انصافا از طراحی مناسب و جذابی در داخل کابین برخوردار است و هماهنگی بصری فوق العاده ای بین انحناهای متعدد در مجموعه داشبورد این خودرو با طراحی بیرونی وجود دارد، اما باید یاد آور شد که رنگ بندی مدل های اولیه (اصطلاحا فرانسوی) با تریم داخلی آبی رنگ و پارچه ای و کیفیت داشبورد خوب، قابل مقایسه با محصول چند سال اخیر ایران خودرو نیست.

DSC_0235

همچنین فضای اندک برای سرنشینان عقب و نبود فضای پای کافی نیز از جمله دیگر مشکلات کابین 206 است که حتی در نسخه صندوق دار نیز به قوت خود باقیست.

DSC_0255

برلیانس H330 در طرف مقابل از کابین نسبتا زیبایی بهره می برد، هرچند نمی توان از طراحی نسبتا بی هیجان و خشک داشبورد به سبک خودروهای آلمانی و قطعات پلاستیکی که با رنگ نقره ای براق گذشت اما کیفیت کلی متریال تشکیل دهنده کابین با کلاس قیمتی خودرو هم خوانی دارد و رنگ روشن فضای داخلی نیز احساس بهتری نسبت به کابین فشرده و یکدست مشکی 206 به سرنشینان منتقل می کند.

DSC_0251

DSC_0227

همچنین کابین برلیانس اندکی بزرگتر از 206 به نظر می رسد و حداقل سرنشینان عقب از جای پای بیشتری برخوردارند هرچند در صورت بلند قد بودن سرنشینان جلو و عقب (بیش از 180 سانتی متر) به هرحال محدودیت ابعاد و کوچک بودن خودرو تا حدی مشکل ساز می شود.

DSC_0236

DSC_0271

DSC_0297

امکانات رفاهی

پارس خودرو به عنوان عرضه کننده برلیانس، اقدامی عجیب انجام داده و بسیاری امکانات این محصول خود را به انتخاب نوع گیربکس مرتبط کرده است.

DSC_0247

برای مثال تجهیزاتی چون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، آینه های برقی، سنسور دنده عقب، بسته شدن پنجره با ریموت، تنظیمات 8 گانه صندلی راننده، کنترل از راه دور قفل مرکزی، 2 بلندگوی بیشتر برای سیستم صوتی، چراغ مه شکن جلو ، ورود بدون کلیک، دکمه استارت، فرمان با روکش چرمی و مجهز به دکمه تنظیم صدا و ترمز دیسکی چرخ های عقب تنها در نسخه اتوماتیک وجود دارند و خریدار مدل دستی از تمامی آن ها محروم است.

DSC_0225

شاید از جالب ترین ویژگی های رفاهی برلیانس بتوان به قابلیت تا شدن صندلی عقب با نسبت 6 به 4 اشاره کرد که 206 همچون سانروف و برخی آپشن های دیگر از آن محروم است.

DSC_0296

DSC_0295

در مقابل 206 صندوق دار از نظر آپشن های رفاهی هیچ مزیتی نسبت به برلیانس ندارد و در این زمینه کاملا عرصه را به رقیب چینی خود واگذار می کند.

DSC_0254

DSC_0245

DSC_0244

مشخصات فنی

پژو 206 صندوق دار با موتور TU5 به حجم 1.6 لیتری و توان حدودی 110 اسب بخار عرضه می شود. البته تولید نمونه اتوماتیک (صندوق دار اتوماتیک) چند سالی است که در پی تحریم ها و قطع مناسبات متوقف شده، اما احتمالا در آینده نزدیک از سر گرفته خواهد شد.

DSC_0282

پیشرانه برلیانس اندکی کم حجم تر است و با 1.5 لیتر 103 اسب بخار را راهی گیربکس چهار سرعته خودکار می کند. از نظر گشتاور نیز پیشرانه برلیانس 138 نیوتن متر تولید می کند که چندان تفاوتی با گشتاور 142 نیوتن متری پیشرانه 1.6 لیتری پژو 206 ندارد.

DSC_0281

با این حساب بازدهی عملکردی این دو خودرو ارتباط تنگاتنگی با وزن 1250 کیلوگرمی برلیانس در برابر وزن 1200 کیلوگرمی 206، ضرایب دنده و عملکرد و طراحی موتور دارد اما در مجموع می توان گفت که هر دو خودو از نظر مشخصات فنی پیشرانه و گیربکس در سطح یکسانی قرار دارند.

DSC_0250

ایران خودرو شتاب رسمی 206 صندوق دار را 11.4 ثانیه اعلام کرده است اما برای نسخه اتوماتیک به نظر می رسد که باید انتظار عدد رسمی حدود 12 ثانیه را داشته باشیم ولی تاکنون رقم رسمی شتاب برلیانس از سوی پارس خودرو اعلام نشده است.

DSC_0272

در زمینه سیستم تعلیق هم شباهت زیادی بین دو خودرو دیده می شود. هر دو خودرو برای محور جلو به سیستم نام آشنای مک فرسون مجهزند اما در محور عقب 206 از تعلیق مستقل با بازوهای تکمیلی (ویژه نمونه صندوق دار) سود می برد که چسبندگی بالا و هندلینگ خوبی را برای این مدل به ارمغان آورده است.

در مقابل برلیانس هم استفاده از سیستم ساده و ارزان تر نیمه مستقل میله پیچشی را ترجیح داده است که در مقایسه با 206، بازوهای تعادلی را کمتر دارد و کمی ساده تر طراحی شده است.

DSC_0321

هر دو خودرو مجهز به ترمز های چهار چرخ دیسک مجهز به سیستم های کمکی ABS و EBD هستند، اما در صورت انتخاب برلیانس با گیربکس دستی، ناچارا باید قید ترمز های دیسکی برای محور عقب را بزنید.

مرتبط کردن ایمنی به پول پرداختی و ربط دادن ترمز به گیربکس کاری است که تنها از عهده خودروسازان ایرانی/ چینی بر می آید.

DSC_0246

از نظر آلایندگی برلیانس مدعی رعایت استاندارد یورو 5 است اما طبق اطلاعات مندرج در سایت رسمی ایران خودرو، 206 صندوق دار وی 8 با استاندارد آلایندگی یورو 4 عرضه می شود.

DSC_0306

مصرف سوخت میانگین 6.7 لیتری از ویژگی های رسمی برلیانس است اما ایران خودرو مصرف سوخت 206 صندوق دار را در حدود 7.4 لیتر در مدل دستی اعلام کرده است که احتمالا برای مدل اتوماتیک به حدود 8 لیتر افزایش می یابد و این رقم بیشتر از رقم ادعایی برلیانس با واقعیت هم خوانی دارد.

ایمنی نامعلوم

پژو 206 در دوران حیات خود چندین بار در کشورهای مختلف مورد آزمون تست تصادف قرار گرفته و نتیجه ای در حد 4 و 3 ستاره ایمنی را در آزمون تست تصادف اروپایی یورو ان کپ و آمریکای جنوبی لاتین ان کپ بدست آورده که البته برای ایمن نامیدن این خودرو در استاندارد های امروزی کافی نیست.

206 CRASH-1

چرا که با توجه به سختگیرانه تر شدن تست های تصادف در چند سال اخیر، حتما نتایج تصادف این خودرو در صورت تکراز آزمایشات بدتر نیز خواهد شد.

DSC_0248
هر دو خودرو مجهز به تنها 2 کیسه هوا برای راننده و شاگرد هستند و مدل های موجود در ایران از نظر نتایج ایمنی و تست تصادف وضعیت روشنی ندارند.

در مقابل برلیانس نه توسط سازمان ایمنی چین (C NCAP) و نه در در سایر موسسات معتبر تست نشده است و شرایط ایمنی این خودرو به طور کل نامعلوم و نامشخص است.

از آنجا که چینی ها معمولا در مود ایمنی در مظان اتهام قرار دارند، در صورت کسب نتایج مطلوب (3،4 و 5ستاره ایمنی) به خوبی در تبلیغات و معرفی خودرو به نتایج ایمنی اشاره می کنند، بنابراین می توان شک به یقین گفت که احتمالا اوضاع ایمنی برلیانس H320 و H330 چندان جالب نیست و به همین دلیل حتی در سایت های چینی هم نتایج کرش تست این خودرو منتشر نشده است.

DSC_0270

به هرحال تاکنون اطلاعاتی در مورد ایمنی و نتایج تست تصادف این خودرو توسط پارس خودرو یا برلیانس منتشر نشده اما در صورت ارائه توضیحات شرکت های مربوطه، حتما به این مقاله اضافه خواهد شد.

تجربه رانندگی

بسیاری ایرانیان بعد از 15 سال از عرضه مدل اولیه 206 و قریب به 8 سال بعد از معرفی 206 صندوق دار تجربه رانندگی با این مدل ها را دارند، بنابراین در این بخش بیشتر به بیان تفاوت های برلیانس با 206 می پردازیم.

DSC_0237

206 صندوق دار در مجموع کمی تنگ و کوچک احساس می شود، شتاب گیری مناسبی دارد، دارای یکی از بهترین ترمزها در سگمنت خود است و از نظر فنربندی هم نه به اندازه مدل هاچ بک، اما کمی خشک و ناراحت است ولی در مقابل هندلینگ خوبی را ارائه می دهد.

DSC_0267

برلیانس از نظر فضای سرنشینان جلو تفاوت محسوسی با این رقیب شناخته شده ندارد، اما گیربکس واکنش های بسیار بهتری نسبت به 206 نشان می دهد، به خصوص که گیربکس AL4 پژو 206 به تعلل در تعویض دنده و مکث و ضربات ناگهانی (اصطلاحا لگد زدن) شهرت دارد.

اما گیربکس مورد استفاده برای برلیانس اتوماتیک، بی هیچ شک و تردید یکی از بهترین گیربکس های عرضه شده بر روی یک خودرو چینی در بازار داخلی است و علیرغم 4 دنده بودن، عملکرد قابل تحسینی از خود ارائه می دهد.

DSC_0269

صدای پیشرانه برلیانس همانند تمام هموطنانش بلند است و بیش از خودروهای شناخته شده به درون کابین راه می یابد، اما تفاوت اینجاست که برلیانس صدای نسبتا بم و دلنشینی دارد و افرادی که شنیدن صدای پیشرانه را دوست دارند، از نفوذ این آوای پکنی به کابین اذیت نمی شوند.

فرمان هر دو خودرو به لطف نیروی کمکی هیدرولیکی (206) و برقی (برلیانس) سبک و نرم است اما هر دو نیز در ارائه احساس دقیق به راننده دچار ضعف های جزئی هستند.

DSC_0266

به هرحال فارغ از کیفیت و ایمنی نامعلوم تایرهای چینی و شاسی خودرو، برلیانس عملکرد قابل دفاعی را در زمان رانندگی از خود نشان می دهد و برای عموم افراد خودرو لذت بخشی برای راندن محسوب می شود.

DSC_0258

در زمینه شتاب گیری براساس آزمایش ما، مسلما 206 گوی سبقت را از آن خود می کند اما در ترمز گیری این برلیانس است که می توان مساوی و یا حتی کمی بهتر از 206 عمل کند که جای خوشحالی دارد.

هندلینگ 206 هم بهتر از برلیانس احساس می شود اما برلیانس اندکی نرمتر است و حرکات گهواره ای بیشتری دارد. این ویژگی در کنار فضای بهتر قسمت عقب، می تواند به معنای خانوادگی تر بودن برلیانس منجر شود.

DSC_0252

در حالی که 206 با موتور قبراق تر، تعلیق بهتر و کابین ناراحت برای سرنشینان عقب، بیشتر مناسب افراد جوان و جویای سرعت و هیجان است. هرچند معمولا چنین افرادی به جای 206 صندوق دار اتوماتیک، به سراغ نمونه هاچ بک دنده دستی می روند.

کیفیت 

کیفیت خودرو را می توان به دو بخش ظاهری (اولیه) و کیفیت فنی و بلند مدت تقسیم بندی کرد. در زمینه کیفیت اولیه برلیانس بی هیچ شک و تردیدی از 206 های جدید مونتاژی ایران خودرو شرایط بهتری دارد که البته جای تاسف و شرمساری فراوان است.

DSC_0279

اما در مورد کیفیت فنی و بلند مدت برلیانس چندان نمی توان اظهار نظرکرد. در مقابل 206 علاه بر ضعف های کیفی و مونتاژی با مشکل شایع لگد زدن گیربکس و دوام نسبتا کم پیشرانه روبروست که معمولا در کیلومتر های 100 الی 150 هزار نیاز به سرویس واشر سرسیلندر پیدا می کند.

DSC_0238

قیمت و شرایط بازار

همانطور که در ابتدای متن گفته شد، تولید 206 صندوق دار اتوماتیک مدتی است که متوقف شده اما نمونه های دست دوم این خودرو در بازه قیمت 22 الی 35 میلیون تومان در بازار معامله می شوند.

با توجه به وضعیت قیمت گذاری این روزهای ایران خودرو بعید است که در صورت عرضه مدل های اتوماتیک، این خودرو در نمونه صفر کیلومتر کمتر از 40 میلیون تومان قیمت بخورد.

DSC_0277

در مقابل برلیانس H330 اتوماتیک حدود 50 میلیون تومان قیمت دارد که البته این اختلاف قیمت 10 میلیونی تا حد زیادی با جدید بودن خودرو، کیفیت ساخت بهتر و امکانات رفاهی بیشتر آن بالانس می شود اما شکی نیست که وضعیت بازار دست دوم 206 به مراتب بهتر از برلیانس است.

به خصوص که پارس خودرو در ماه گذشته طرح فروش اقساطی برلیانس را اجرا کرد که به شکل غیر مستقیم بر روی بازار مدل های کارکرده این خودرو تاثیر منفی به دنبال داشته است.

نتیجه نهایی

این روزها اگر در بازار به دنبال یک سدان اتوماتیک نسبتا ارزان قیمت باشید، تنها 4 انتخاب شاخص در رده قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان دارید.

نخست آنکه با بودجه 25 الی 35 میلیونی به سراغ نمونه های سالم و کم کارکرد پژو 206 صندوق دار بروید. دوم چشمتان را بر روی ظاهر زشت و امکانات رفاهی ناپدید شده ال 90 ببنید و گزینه های اتوماتیک نو یا دست دوم این خودرو را انتخاب کنید که از نظر کیفیت بهترین گزینه محسوب می شود.

سوم، بدون در نظر گرفتن شرایط مجهول ایمنی یا کمبود قطعات یدکی به سراغ برلیانس بروید که از برخی جهات جذابیت دارد و انتخاب جدیدی محسوب می شود.

DSC_0284

یا در حالت چهارم، جک J5  را در نمونه های دست دوم انتخاب کنید که علیرغم وجود برخی مشکلات فنی مانند تعلل گیربکس ، نفوذ زیاد صدای پیشرانه و سیستم تعلیق و مصرف سوخت نسبتا بالا، فروش بسیار خوبی داشته، خودرو بزرگتری محسوب می شود، به موتور 2 لیتری 140 اسبی مجهز است و از نظر قطعات یدکی و خدمات پس از فروش وضعیت قابل قبولی دارد.

با این اوصاف انتخاب تندر 90 اتوماتیک می تواند منطقی ترین و ملال آورترین گزینه و انتخاب برلیانس H330 هیجان انگیز ترین انتخاب باشد، اما برنده اصلی کسی است که بتواند با بودجه ای در محدوده 30 میلیون تومان، نمونه سالمی از 206 اتوماتیک را در بازار خودوهای دست دوم پیدا کند. خودرویی که میانگینی از تمام نقاط قوت و ضعف سایرین  را با کمترین قیمت ارائه می دهد.

ویدیویی کوتاه از مقایسه شتاب و ترمز پژو 206 اتومات در برابر برلیانس H330 اتومات را می توانید در زیر مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

    این خط این نشون !
    روزی میرسه که خودروسازی چین با خودروسازی های آلمانی و ژاپنی و آمریکایی و فرانسوی رقابت کنه و حتی بهتر بشه اما ما هنوز درجا بزنیم اونم با این قیمت ها و کیفیت ها !!!
    چین تا کمتر از 15 سال پیش هیچ اطلاعاتی و درباره صنعت خودور نداشت در حالی که شرکت هایی مثل ایران خودرو و پارس خودرو قبل از انقلاب ایران تاسیس شدند و سابقه فعالیت بیش از نیم قرن دارند!

  • Sepehr Az
    Sepehr Az | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

    من نميفهمم آغا!
    همه دارن از كيفيت لگناى ايران خررو و سايپاو... مينالن پس براى چى اينا رو ميخرن؟؟؟!!!
    اين همه ماشين صفر كه توخيابونا ميبينم فك كنم من خريدم، همش واس منه
    عزيز من جان من خوشت نمياد ميخواى صداى اعتراضت برسه گوش بالاييا ماشين صفر نخر!
    ماشين احتياج دارين اين همه كاركرده هست تو بازار برين يكى از اونارو بخرين همينن به خدا هيچ فرقى ندارن، ماشين صفر نخرين تا كمر اين دزدا بشكنه...

  • 6015.mahdi
    6015.mahdi | ۱۵ آذر ۱۳۹۵

    سلام خدمت همه دوستان
    من واقعا نگرانم برای دوستانی که بدون اطلاعات و بدون تجربه حرف از خودرو چینی میزنه ..
    نکته اول اینه که این ماشین محصولی از المان ژاپن و کره هست دوستای گلم .. دوما این ماشینو اقایونی که دارن نظر میدن بد نوشتن راجعبهش چون ماشین رویاهاشونه دسشون به این ماشین نمیرسه ..سوما دوستان گلم من چندین ماه این ماشینو دارم تجربش کردم بسیار بسیار بسیااار عالیه ازهمه لحاظ فنی زیبایی همه چیزش بسیار لذت بخش و ارامش بخشه عالیه .. من پیشنهاد میکنم بخرید و متاسفم برای نویسنده سایت که بسیار اطلاعات کمی دارن و بدون تجربه این ماشینو توصیف کردن این ماشین اینقدر نرمه که حس خوبش به همه رقباش می ارزه .. و دوستانی که میگن چینی گوشی یا لبتاپ یا هر وسیله ی خوبی که دستته داری متن منو میخونی چینیه گلم .. بقول خودتون اصلا چینی خب ایران حالا یبارم که جنس درجه یک اون بدبختارو اورده ایراد میگیرید .. اینقدر جنسایی که درجه دو یا سه بازارشون هست به اجبار بخوردمون دادن فک میکنیم همچیزشون بده ... و دوباره تکرار میکنم اقایه نویسنده بی اطلاعات این ماشین منتاژ المان کره و ژاپن ?هست اوووکی ...

    • afshingm
      afshingm | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

      متاسفانه مردم دیدشون نسبت به ماشین یا به این جمله ختم میشه :"جنس چینی!!!؟؟؟" منم با شما موافق ام متاسفانه مردم بدون اطلاع نظر میدن! منم خودم اینطوری بودم و خودم رو از این جمع خارج نمیدونم اما انصافا جنس های چینی چند سالیه که کیفیت های خوبی پیدا کردند و مثل گذشته نیستند. علی الخصوص خودروسازی های چین پیشرفت عالی ای داشتند و با استفاده از نیروی های متخصص خارجی و احداث کارخانه تولیدی تحت نظارت کیفی اغلب خارجی ها اقدام به تولید خودرو کردند که نتیجه اش همین خودرو هایی که چند ساله اومده توی ایران مثل جک و ام وی ام و بریانس و لیفان و غیره. من مدتی قبل یه مدل ام وی ام 530 مدل 90 سوار شدم میتونم به جرات بگم با ماشینایی که قبل از این ماشین سوار شده بودم آشغالی بیش نبودند! من پراید داشتم،پیکان داشتم،پژو داشتم و آخرین ماشینی که داشتم یه سمند مدل 89 بود که همه این ماشینا بعد از چند سال دار افتادند تو خرج و دار فانی رو وداع گفتند! ماشین ماله دامادمون بود و میتونم به جرات بگم این مدل ام وی ام کیفیتی و امکاناتی برابر با ماشین های 80 تا 100 میلیون بازار ما رو داره اما قیمت دست دومش از 25 تا 35 میلیونه و برادر کوچکترش 550 هم بین 35 تا 55 میلیون با گیربکس اتومات و دنده ای! داماد مام اون ماشین رو فروخت و الان یه برلیانس اتومات تقریبا صفر خریده و خیلی راضیه! در تکمیل حرف شما هم بگم این شرکت ها هیچکدوم چینی نیستند! حتی هیات مدیره این شرکت ها از اعضاء خودرو سازهای مطرح دنیا بهره میبرد! مثلا موتور خودرو ام وی ام رو یک شرکت اتریشی طراحی کرده که قبلا ثابقه طراحی موتور خودرو های بنز و بی ام و رو داشته و طراحی خودور رو شرکت ایتالیایی چری انجام داده که اوایل هم با همون برند وارد ایران میشد و بعدا تبدیل به برند ام وی ام شد. شرکت خودرو های برلیانس هم تحت لیسانس یک شرکت انگلیسی طراحی و تولید میشن. من مطمعن ام این شکرت ها چند سال دیگه کیفت هاشون از اینی که هست بسیار بهتر میشه و محصولات خودروسازی ما رو به راحتی پشت سر میزارن. فقط از این دلم میسوزه که ما حتی نیاز به استفاده از نیروی خارجی نداریم و توی ایران متخصص های خوبی توی زمینه خودرو داریم اما متاسفانه بهشون بها داده نمیشه و اشخاصی مثل مدیرعامل سایپا در راس کار هستند، شخصی که چند روز پیش گفت: "پراید با این قیمت و کیفیت در دنیا بی رقیب است"!!! (نقل خبر از خود دیجیاتو) یا اون مدیر بخش فروششون که گفته بود "ما روی هر پرایدی چهار میلیون ضرر میدیم" در حالی که کلا چهار میلیون هزینه ساخت هر پرایده !!! من لازمه به این اشخاص یک جمله رو یادآوری کنم، و *مکرو و مکر الله و الله خیر الماکرین*

  • 6015.mahdi
    6015.mahdi | ۱۵ آذر ۱۳۹۵

    سلام خدمت همه دوستان
    من واقعا نگرانم برای دوستانی که بدون اطلاعات و بدون تجربه حرف از خودرو چینی میزنه ..
    نکته اول اینه که این ماشین محصولی از المان ژاپن و کره هست دوستای گلم .. دوما این ماشینو اقایونی که دارن نظر میدن بد نوشتن راجعبهش چون ماشین رویاهاشونه دسشون به این ماشین نمیرسه ..سوما دوستان گلم من چندین ماه این ماشینو دارم تجربش کردم بسیار بسیار بسیااار عالیه ازهمه لحاظ فنی زیبایی همه چیزش بسیار لذت بخش و ارامش بخشه عالیه .. من پیشنهاد میکنم بخرید و متاسفم برای نویسنده سایت که بسیار اطلاعات کمی دارن و بدون تجربه این ماشینو توصیف کردن این ماشین اینقدر نرمه که حس خوبش به همه رقباش می ارزه .. و دوستانی که میگن چینی گوشی یا لبتاپ یا هر وسیله ی خوبی که دستته داری متن منو میخونی چینیه گلم .. ایران حالا یبارم که جنس درجه یک اون بدبختارو اورده ایراد میگیرید .. اینقدر جنسایی که درجه دو یا سه بازارشون هست به اجبار بخوردمون دادن فک میکنیم همچیزشون بده ... و دوباره تکرار میکنم اقایه نویسنده بی اطلاعات این ماشین منتاژ المان کره و ژاپن هست اوووکی ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی