ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انگلستان در جاده های خود کامیون های خودران را مورد آزمایش قرار می دهد

در اواخر سال جاری میلادی، انگلستان به کامیون های خودران اجازه تردد در بزرگراه های این کشور را خواهد داد تا روند ارسال کالاها را تسریع بخشیده و موجب کاهش حجم ترافیک بشود. به گزارش ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

در اواخر سال جاری میلادی، انگلستان به کامیون های خودران اجازه تردد در بزرگراه های این کشور را خواهد داد تا روند ارسال کالاها را تسریع بخشیده و موجب کاهش حجم ترافیک بشود.

به گزارش تایمز، «جرج آزبرن» - رئیس خزانه انگلستان - نیز بودجه این طرح به منظور به کار گیری 10 کامیون خودران را تصویب نموده است. با اجرائی شدن این پروژه، انگلستان می تواند خود را در صدر پیشگامان صنعت اتومبیل های بدون راننده قرار دهد.

بر اساس گزارشات، بزرگراه M6 در Carlisle به عنوان مسیر آزمایشی این طرح برگزیده شده زیرا یکی از آرام ترین و کم ترددترین اتوبان های این منطقه به شمار می رود و یک راننده قادر خواهد بود چندین کامیون خودران را بدون نیاز به هدایت در ورودی ها و خروجی ها مدیریت و ناوبری نماید.

جا دارد اشاره نمائیم که هنوز معلوم نیست چه نوع وسیله نقلیه ای در جاده های انگلستان مورد آزمایش قرار خواهند گرفت اما کامیون های خودران Daimler در صدر مدل های موردنظر قرار دارند.

این کمپانی قبلا یک مرسدس بنز Actros مبتنی بر واقعیت افزوده را در اتوبان 8 آلمان مورد آزمایش قرار داده بود و برای استفاده از آنها در جاده های آمریکا نیز چراغ سبز دریافت کرده است.

دولت انگلستان به شدت در پی هوشمند نمودن جاده های کشورش است و از این رو از تمامی صنایع و دانشگاه ها برای توسعه فناوری های مربوط به این امر تقاضای همکاری نموده.

در حال حاضر شرکت هایی همانند جگوار لندرور، هوآوی و ودافون به تعدادی از دانشگاه های کشور مورد بحث پیوسته اند تا با همکاری یکدیگر برخی از تکنولوژی های ماشین های خودران همانند LTE، وای فای، LTE-V و DSRC را مورد آزمایش قرار دهند.

در راستای همین امر، پروژه دیگری نیز در «وست یورکشایر» به منظور کنترل حرکت و سرعت وسایل نقلیه در خیابان ها، از دوربین های اینفرارد برای مانیتور کردن وضعیت ترافیک و اعلام محدودیت سرعت هایِ متغیر استفاده می کند.

سازمان راه در این رابطه معتقد است که تست جدید، بهبودهای بزرگی را در سفرهای داخل و برون شهری به دنبال خواهد داشت و موجب کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arash872
    arash872 | ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

    سلام.انگستان نه انگلستان

مطالب پیشنهادی