ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن دانا؛ محصول جدید ایرانسل برای آموزش الکترونیکی

یکی از هزاران مزیتی که اینترنت در این سال ها برای مردم به ارمغان آورده، الکترونیکی و غیرحضوری شدن کارهاست. این روزها دیگر کمتر کسی برای پرداخت قبوض آب و برق، انجام امور بانکی، خرید بلیت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

یکی از هزاران مزیتی که اینترنت در این سال ها برای مردم به ارمغان آورده، الکترونیکی و غیرحضوری شدن کارهاست. این روزها دیگر کمتر کسی برای پرداخت قبوض آب و برق، انجام امور بانکی، خرید بلیت و در جدیدترین مورد کسب مدارک معتبر علمی و دانشگاهی از خانه اش خارج می شود، چرا که کلیه این کارها را می توان از طریق یک اسمارت فون کوچک متصل به اینترنت هم انجام داد.

در راستای هدف کاهش نیاز به حضور فیزیکی در مراکز علمی برای کسب مدرک، یکی دو سالی هست که سرویس های آموزش الکترونیک نیز قدم به بازار اپلیکیشن های ایرانی گذاشته اند که حتما با نمونه های مشهور آنها همچون «نیمکت» و «مکتب خونه» آشنا هستید.

با توجه به اهمیت این موضوع و استقبال روزافزون مردم از مقوله آموزش الکترونیکی، اپراتور دوم تلفن همراه کشور با معرفی اپلیکیشنی تحت عنوان «دانا»، آخرین توسعه دهنده ای است که قدم در این وادی گذاشته است.

دانا اپلیکیشنی است که می تواند در مباحثی همچون مدیریت، کامپیوتر و نرم افزار، بازاریابی، زبان و ... شما را وارد دوره های آموزش مجازی از نهادهای معتبر کرده و حتی زمینه را برای کسب مدرک از مدرسین این مباحث برایتان فراهم کند.

در ادامه بر قابلیت های دانا و دوره های مجازی که ایرانسل برای کاربرانش تدارک دیده نگاهی خواهیم داشت.

Dana 112

نخستین چیزی که با ورود به دانا نظرتان را جلب می کند، طراحی بسیار خوب و استاندارد رابط کاربریست. منوهای منظم و خلوت، رنگ آمیزی چشم نواز محیط، فونت های خوانا و بارگذاری نرم و روان صفحات مهم ترین خصوصیات UI دانا هستند که مسلما بر ایجاد یک تجربه کاربری عالی در آن نیز اثرگذار بوده اند.

پیش از ورود به اپ لازم است که در آن ثبت نام کنید، چه از طریق وبسایت ایرانسل و چه از راه فعالسازی پیامکی. با این کار دسترسی به اپ برایتان باز شده و حالا می توانید به تکمیل اطلاعات پروفایلتان بپردازید.

منوی اصلی اپ به نمایش دسته بندی ها اختصاص داده شده، هر چند که با بیرون آوردن منوی کشویی از سمت راست صفحه قادرید به یک باره به کلیه بخش های دانا دسترسی داشته باشید.

در حال حاضر دسته بندی های دانا مواردی که در تصویر بالا می بینید را شامل می شوند: مدیریت، کامپیوتر، سبک زندگی، مالی، بازاریابی، بهداشت، زبان، مهارت های فردی و استارتاپ ها؛ تقریبا تمام مهارت هایی که برای شروع یک کار تکنولوژی محور لازمشان دارید.

Dana 2

مؤسسات آموزشی معتبری همچون مجتمع فنی تهران و دانشگاه صنعتی شریف، حامی ایرانسل در پروژه دانا هستند که دوره های آموزشی ویژه خود را در آن ارائه کرده اند.

این دوره های آموزشی محتوایشان را به صورت ویدئویی و جزوات پی دی اف ارائه می کنند و موارد رایگان و پولی را شامل می شوند. حتی با گذراندن بعضی از آنها می توانید با شرکت در یک آزمون مجازی، مدرک خود را از نهاد بانی آن دوره دریافت کنید.

جهت آزمایش اپ، ما دوره آموزش برندینگ را برگزیدیم. با ورود به صفحه دوره می توانید از بالای صفحه تیزر آشنایی با مباحث مطرح شده در آن را ببینید و از زیر همان قسمت اطلاعات لازم همچون مدت دسترسی، مدت دوره و هزینه ثبت نام در آن را مطالعه نمایید.

Dana 3

ویدئوهای آموزشی دوره ای که امتحانش کردیم، چه با اینترنت وای فای و چه دیتا به سرعت و بدون بافرینگ بارگذاری می شدند، هر چند که کیفیت چندان جالبی نداشتند. البته به احتمال زیاد در نظر گرفتن این کیفیت پایین، تصمیم خود ایرانسل برای پوشش مناطقی با اینترنت ضعیف تر بوده. متأسفانه این ویدئوها را نمی توان برای مشاهده در وقتی دیگر دانلود کرد، اما این کار را برای جزوات پی دی اف دوره ها می توانید انجام دهید.

Dana 4

کلیه دوره هایی که مشغول گذراندن شان هستید در منوی دوره های من دانا قابل مشاهده اند، و تا اتمام آنها می توانید روند پیشرفت خود و نمره ای که از آن کسب می کنید را مشاهده کرده و برای مطالعه مباحث به خوبی زمان بندی کنید.

Dana 5

تعداد دوره های آموزشی دانا در مرحله کنونی چندان زیاد نیست، و حوزه های بسیاری هستند که هنوز در آن پوشش داده نشده اند. با این حال امید می رود که در بروزرسانی های بعدی اپ شاهد اضافه شدن آنها به آرشیو دوره های آموزشی دانا باشیم.

در مجموع دانا با عملکرد قابل قبولی که در این نسخه از خود به نمایش گذاشته، پتانسیل بسیار بالایی برای رسیدن به محبوبیت اپلیکیشنی همچون نیمکت دارد. این اپلیکیشن برای پلتفرم اندروید منتشر شده و می توانید از طریق لینک زیر آن را دریافت کرده و امتحان کنید.

دانا

دانا

سازنده: ایرانسل قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.1 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مسلم
    مسلم | ۱۲ فروردین ۱۳۹۵

    چرا ثبت نام نمیکنه اصلا پیامکی که کد داخلش هست رو نمیفرسته. اگه ویدیوهاش انلاینه که اصلا به درد نمیخوره خیلی گرون میشه

  • علی
    علی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    با سلام چرا این برنامه کنده و دیگر اینکه چرا ثبت نام کردن مشکل داره راهنمایی کنید لطفا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی