ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عدم عرضه اندروید N برای Nexus 5
تکنولوژی

گوگل در حالت تست اندروید N بر روی نکسوس ۵ است

همانطور که می دانید، گوگل امروز نسخه پیش نمایش ویژه توسعه دهندگان از اندروید N را منتشر کرد. این نسخه پیش نمایش برای نکسوس 5X ،6P ،۶ و البته تبلت نکسوس ۹ در دسترس است. شما می ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

همانطور که می دانید، گوگل امروز نسخه پیش نمایش ویژه توسعه دهندگان از اندروید N را منتشر کرد. این نسخه پیش نمایش برای نکسوس 5X ،6P ،۶ و البته تبلت نکسوس ۹ در دسترس است. شما می توانید با مراجعه به صفحه توسعه دهندگان گوگل فایل مربوطه را دریافت و آن را به صورت دستی روی گجت نکسوس خود فلش نمایید؛ البته به این شیوه و در صورتی که آپدیت را به صورت OTA دریافت نکنید دیگر خبری از به روز رسانی های بعدی نیست و باید آنها را نیز دستی دریافت کرده و دستگاه خود را بازهم فلش نمایید.

به محض انتشار این پیش نمایش و آشکار شدن موبایل هایی که آن را دریافت می کنند، بسیاری از خود پرسیدند چرا پرچمدار سه سال قبل گوگل، یعنی نکسوس ۵ میزبان اندروید جدید نیست؟  پاسخ گوگل این است که آنها در حال انجام تست های لازم روی نسخه مخصوص این محصول ساخت ال جی هستند. در تصویر زیر می توانید نام "Hamerhead" را که اسم مستعار نکسوس ۵ است مشاهده کنید.

Nexus-5-AndroidGit-Android-N-listing_1

همین مسئله نشان می دهد که گوگل در خصوص توانایی سخت افزاری این دیوایس خود برای اجرای اندروید N تردیدهایی دارد. پس باید منتظر ماند و دید آیا اهالی مانتین ویو به این نتیجه خواهند رسید که چنین آپدیتی را برای پرچمدار سال ۲۰۱۳ خود عرضه نمایند یا خیر.

بر روی کاغذ گرچه نکسوس ۵ تا حدودی قدیمی به حساب می آید، اما با ۲ گیگابایت رم و پردازنده ۳۲ بیتی اسنپدراگون ۸۰۰ باز هم به نظر می رسد که مشکلی جهت اجرای روان آخرین نسخه اندروید نداشته باشد.

نکسوس ۵ در زمان عرضه مجهز به اندروید لالی پاپ بود و با انتشار اندروید ۶ مارشملو به آن ارتقا یافت. حال باید دید این گوگل به حمایت از این فرزند خود ادامه خواهد داد، یا این که صاحبان آن باید چشم انتظار تلاش توسعه دهندگان شخص ثالث جهت پورت کردن اندروید N روی آن باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Nexus 5
    Nexus 5 | ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

    نکسوس پنج در زمان معرفی اندروید کیت کت رو داشت،و در اون زمان کیت کت معرفی شد اصلا
    به نظرم اینها همش نمایشه
    این عکس رو منتشر کردن که بعدا بگن ما تست کردیم جواب نگرفتیم

  • mamad
    mamad | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    خیلی بده که بهترین گوشی های برند هایی که از اندروید استفاده میکنن با اینهمه تاخیر ورژن جدید اندروید رو ارائه میدن

  • rezy
    rezy | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    نکسوس 5 در زمان عرضه لالی پاپ رو نداشت اندروید 4.4 کیت کت داشت لطفا اصلاح کنید. خیلی خوشحال میشم که این نسخه براش بیاد چون خودم دو ساله ازش استفاده میکنم و هنوزم قدیمی نشده.

  • سعید
    سعید | ۲۰ اسفند ۱۳۹۴

    چه خوب که بعد 3 سال هنوز دارن با این سرعت به روز رسانی میکنن و بهش اهمیت میدن

مطالب پیشنهادی