ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [15 الی 22 اسفند]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

تحقق یک رویا؛ مایکروسافت چگونه اکس باکس لایو را پدید آورد؟

xbox_final_001-copy

دنیای پیرامون ما پر از چیزهای عجیب است. از لحاظ تاریخی، کم پیش نیامده که انسان در مقاطعی مشخص، به عوامل کنجکاوی خود نگاه کند و در تلاش باشد تا پاسخی برای آن بیابد. چرا خورشید، ماه را دنبال می کند؟ چرا آتش از آسمان به زمین فرو می ریزد؟ چرا تمام تلاش ها به ناگاه از بین می روند؟

برای مثال، «نفرین» بازی Madden را در نظر بگیرید. فرنچایز Madden، برای آمریکایی ها به بازی های ویدیویی ورزشی معنا بخشید و در بازه زمانی بیش از یک دهه، هر نسخه جدید از آن با استقبالی بی نظیر مواجه شده و بازیکنان مطرح نیز به دنبال آن بودند تا به هر شکل ممکن روی کاور بازی قرار گیرند. تا زمانی، این مسئله یک افتخار بود؛ تا زمانی که بحث نفرین الکترونیک آرتز مطرح شد.

از سال 1999 به بعد، تقریبا تمام بازیکنانی که روی کاور بازی Madden قرار گرفتند، دچار مصدومیت شده اند. برخی از این مصدومیت ها جزیی بوده اند و برخی دیگر، بازیکن را از ادامه حرفه خود بازداشته اند. اما تقریبا بدون استثنا، همه بازیکنان کاور Madden از مصدومیت رنج برده اند.

آیا از لحاظ علمی می توان گفت که حضور یک بازیکن روی کاور یک بازی، موجب مصدومیت وی خواهد شد؟ قطعا خیر. شاید توضیح بهتر آن باشد که فوتبال آمریکایی ورزشی خطرناک است و چنین اتفاقاتی در آن ممکن است روی دهد، چه روی کاور بازی قرار گرفته باشید و چه خیر. اما انسان ها معمولا به دنبال پیدا کردن ارتباطاتی میان مسائل مختلف اند. برای مثال، یکی از نفرین های الکترونیک آرتز را در نظر بگیرید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بازی تاج و تخت؛ چگونه مایکروسافت اکس باکس را به تعالی رساند؟

XboxLogo1

جی آلارد (J. Allard)، رابی باخ (Robbie Bach) و تعدادی از سران تیم Xbox، برای بازی کردن در هتلی دور هم جمع شده بودند. بازی چندان مفرحی نبود، فرقی نداشت که کدام تیم برنده شود، همگی شان همان طور که از قبل حدس می زدند، در نهایت بازنده بودند.

سال 2005 بود، کمی قبل از عرضه اکس باکس 360. آن بازی هم به نوعی، یک جنگ بود. جنگی اقتصادی برای بازاریابی و عرضه کنسول های گیمینگ، جنگی که تیم اکس باکس زیر نظر مایکروسافت و دپارتمان سرگرمی سونی به مصاف هم می رفتند و کنسول های ساخت این دو نیز مهره های نبرد بودند. هدف هر تیم یک چیز بود، فروش بیشتر کنسولش نسبت به محصول رقیب.

مایکروسافت در شرف عرضه اکس باکس 360 بود و سونی هم مراحل نهایی توسعه سومین کنسول برند پلی استیشن را پشت سر می گذاشت. اعضای تیم اجرایی مایکروسافت، در حال مهیا کردن اعلامیه هایشان بودند، برای معرفی کردن بازی های جدید در E3 آماده می شدند، استراتژی بازار یابی شان را می چیدند و تاریخ دقیق عرضه بازی های شان را مشخص می کرند.

دیدگاه ها و رایزنی های تجاری، مشخص کننده قوانین آن بازی بودند. دیدگاه هایی که به واسطه تحقیق روی داده ها و اطلاعات در دسترس عموم و برخی اطلاعات نیمه عمومی موجود از هر دو شرکت، به دست آمده بودند. این بازی، شبیه سازی شرایط و وضعیت دو تیم بود، ظاهر سازی آن چه که پیش بینی می شد در جنگ کنسول های پیش روی دو شرکت رخ دهد.

مدیران مایکروسافت، مدام استراتژی های خود را تغییر می دادند، متغیر های ممکن در این جنگ را از نو تنظیم می کردند و سعی می کردند از ارزیابی هایی که داشته اند، بهتر عمل کنند. آن ها باور داشتند که سرنوشت مخلوق شان، برند اکس باکس، و جایگاه شغلی شان، به سربلند بیرون آمدن از این جنگ بستگی دارد. اما متاسفانه آن ها در تمامی تخمین ها و برآوردهای شان، بازنده این میدان بودند.

در آن دوران، قطع به یقین مایکروسافت در جنگ کنسول ها مقام دوم را داشت و پلی استیشن 2، دومین نسل کنسول سونی، جایگاه و وضعیت بهتری از نسل اول Xbox (که هم اکنون برخی از اعضای مایکروسافت آن را Xbox Prime می خوانند) از آن خود کرده بود.

مایکروسافت، می دانست باید در مدیومی که به تازگی بدان وارد شده، تلاش بسیار کند تا به رقبایش برسد، اما نمی دانست جه قدر سخت خواهد بود تا بتواند جایگاه سونی را از آن خود کند. آن بازی شبیه سازی هم به همین منظور طراحی شده بود، برای تخمین این که چه زمانی می توانند به بالاترین جایگاه برسند؟ برای این که از سونی بیشتر بفروشند باید چه اقداماتی انجام دهند؟ و اصلا چگونه می توانند پیروز این میدان باشند؟

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

پیش نمایش بازی Hitman؛ به دنیای قاتلین خوش آمدید

hitman-2016

متاسفانه رشد تکنولوژی همیشه آن طور که می خواهیم پیش نرفته و در کنار مزایای گوناگون، طبعات منفی را نیز برای جامعه بشریت به همراه دارد. هم اکنون بسیاری از کارشناسان معتقدند با پیشرفت بیشتر صنایع و استفاده نادرست از آنان، انسان ها کم کم خود را به کام مرگ می کشانند. ولی خوب مطلب پیش رو پیرامون بازی های ویدیویی است و بیایید با کمی تغییر به صنعت مورد بحث ارتباطش دهیم.

برای این کار نگاهی به فرآیند ساخت بازی ها در دهه گذشته بیندازید. بزرگترین چیزی که متوجه خواهید شد افزایش هزینه هاست؛ موردی که به تنهایی توانسته بر جنبه های گوناگونی تاثیرات منفی بگذارد. به واسطه این اتفاق، شرکت های بزرگ مانند گذشته دست به ریسک نزده و بیشتر ادامه فرنچایز های قدیمی شان را دستور کار قرار می دهند. طبیعی هم است، وقتی یک فرنچایز تکلیف خود را پس داده و هر ساله نیز با تغییرات کم سودهای میلیارد دلاری می کند، چه انتظاری دارید؟

اما با تمام این حرف ها، مشکلی بزرگتر از اتفاق یاد شده به جان صنعت گیمینگ افتاده؛ نحوه انتشار بازی ها. به بیان واضح تر، شرکت ها قبل از عرضه رسمی آثارشان قول محتوای قابل دانلودی [DLC] را برای بازی می دهند که خود می توانستند در عنوان اصلی حضور داشته باشند.

حالا با کمی چشم پوشی می توان گفت این مورد مشکلی ندارد ولی اوضاع زمانی رنگ و بوی عجیب تری می گیرد که با این کار، بازی ناقص به دست مصرف کننده رسیده و برای تجربه ای کامل باید دوباره هزینه شود. با این وضعیت، به نظرتان آینده صنعت گیمینگ به کجا خواهد رفت؟ یکی از کارشناسان پیرامون موضوع مورد بحث تحلیل جالبی ارائه نموده که خوب یا بد بودنش را به خودتان واگذار می کنیم.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

اطلاعات جدید و گسترده ای از Gears of War 4 منتشر شد

gears_of_war

در نسل هفتم کنسول ها، با وجود موفقیت و فروش بسیار بالای عناوین هیلو، این سری رقیب بسیار قدرتمندی با نام Gears of War را برای تبدیل شدن به سردمدار اکس باکس 360 داشت؛ بازی که تاکنون چهار نسخه از آن در کنسول نسل هفتم مایکروسافت منتشر شده.

با ورود به نسل هشتم، طبیعی بود که این شرکت قسمت جدیدی از سری گیرز آف وار را برای اکس باکس وان عرضه کند. بدین ترتیب قسمت چهارم بازی با نام Gears of War 4 معرفی شد. اما با وجود تمام علاقه طرفداران به سری، متاسفانه آخرین تریلر گیم پلی بازی نتوانست انتظارات را به خوبی برآورده کند.

اکنون اعضای مجله معتبر گیم اینفومر با رفتن به مقر استودیو سازنده، تصمیم گرفتند یک پیش نمایش اختصاصی 14 صفحه ای از بازی را بنویسند که خواندن آن می تواند هر فردی را با هر سلیقه ای به وجد بیاورد. در این مطلب سعی کردیم مهمترین نکات پیش نمایش و اطلاعات بازی را در قالب خلاصه ای برایتان جمع آوری کنیم.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

تاریخ انتشار بازی No Man's Sky مشخص شد

no_mans_sky_Creatures_1456760254-_wizard-copy

کمپانی سونی و استودیوی Hello Games به تازگی از تاریخ انتشار بازی مستقل و مورد انتظار No Man's Sky برای کنسول پلی استیشن 4 رونمایی کرده اند. و قرار است که بازی در ماه ژوئن امسال (برابر با تیرماه) به بازار عرضه شود.

استودیوی سازنده بازی، روز گذشته قیمت خرده فروشی No Man's Sky را مشخص نمود که باعث نگرانی برخی از طرفداران شد. به گفته Hello Games بازی مورد بحث روی هر دو پلتفرم پلی استیشن 4 و پی سی، با قیمت 60 دلار عرضه می شود که برای یک بازی مستقل، رقمی بسیار گران قیمت است.

بازی No Man's Sky برای نخستین بار طی کنفرانس سونی در مراسم E3 2014 معرفی شد و از همان زمان، چشم بسیاری از منتقدین و مخاطبان را به خود دوخت.

گیمر در No Man's Sky به رقمی بالغ بر 18 کویینتیلیون (عدد 18 و 18 صفر مقابل آن) سیاره مختلف دسترسی دارد که هریک زیست بوم و شرایطی کاملا متفاوت با دیگری به نمایش می گذارد. هدف گیمر این است که با سفر به سیارات مختلف، تجهیزات و فضاپیمای خود را ارتقا داده و راهش را به سمت مرکز کائنات پیدا کند.

سازندگان اعلام کرده اند که علاوه بر فروش دیجیتالی، بازی را به صورت فیزیکی در خرده فروشی ها نیز عرضه خواهند کرد. No Man's Sky در تاریخ 24 ژوئن (4 تیرماه) برای دو پلتفرم پلی استیشن 4 و پی سی عرضه می شود.

سازمان NPD: بیش از 50 درصد کنسول های بازی در آمریکا فروخته شده اند

PlayStation-4-620x349

براساس آمار اعلام شده از سوی NPD و Gfk Chart-Track، تعداد کنسول های فروخته ایالات متحده آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی تا انتهای سال 2015، به 43 میلیون رسیده است؛ رشدی 11 میلیونی نسبت به 30 سپتامبر 2015 که از اهمیت سه ماه پایانی سال حکایت دارد.

در گزارش منتشر شده از سوی سازمان NPD، آمده است که بیش از 50 درصد کل فروش کنسول های بازی در این نسل، متعلق به ایالات متحده آمریکا بوده.

با توجه به اینکه مایکروسافت علاقه ای به اعلام آمار فروش کنسول خود ندارد، برآوردهای رسمی را باید از سوی سازمان های آماری همچون NPD و شرکت های ناشر بازی های ویدیویی شنید. چند روز پیش نیز الکترونیک آرتز گفته بود مجموع فروش کنسول ها در سراسر جهان به 60 میلیون رسیده است که این مسئله نشان از اهمیت دو بازار بزرگ آمریکا و اروپا در قیاس با آسیا با جمعیت عجیب و غریبش دارد.

همچنین در این گزارش گفته شده که در مقایسه با نسل گذشته، پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 در همین مدت زمان، فروشی 28 میلیونی تجربه کرده بودند.

واضح است که پلی استیشن 4 و اکس باکس وان موفقیتی بزرگ کسب کرده اند، اما باید در نظر گرفت که در این نسل، رقیب قدرتمندی چون Wii برای شان نبود. حالا شاید با آمدن NX، کمی ماجرا تغییر کند.

نسخه جدید دستینی و Call of Duty Bloodlines برای Nintendo NX منتشر می شوند [شایعه]

Call-of-Duty-620x349

Bloodlines احتمالا نام Call of Duty بعدی است که توسط استودیو Infinity Ward ساخته می شود. این اطلاعات را کاربری شناخته شده به نام Geno مطرح کرده که پیش از این سابقه درخشانی در انتشار اطلاعات پشت پرده داشته. وی اخیرا نکات بسیاری پیرامون کنسول جدید نینتندو ملقب به NX و سری بازی Pokemon منتشر کرده بود که بخش قابل توجهی از آن ها مورد تایید واقع شدند.

وی اما حالا به سراع رابطه دو کمپانی نینتندو و اکتیویژن رفته است. تقریبا به همه ما ثابت شده که NX تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و اطلاعاتی که پشت هم منتشر می شوند، مهر تاییدی بر شایعات پیشین هستند.

Geno اخیرا اعلام کرده که نینتندو قصد دارد با جلب نظر توسعه دهندگان شخص ثالث، دوباره توجه ها را به سوی خود بازگرداند و چه چیزی بهتر از Call of Duty؟ علاوه بر نسخه جدید Call of Duty، یک بازی از سری Skylanders هم تا پایان سال 2016 برای NX منتشر می شود.

علاوه بر این، اکتیویژن در حال توسعه Beyond Destiny، ادامه ای بر بازی Destiny است و گویا باید تا پاییز 2017 (پاییز سال 1396) در انتظار آن بمانیم. مشخص نیست که Beyond Destiny یک بازی چند-پلتفرمی خواهد بود یا صرفا برای NX ساخته می شود.

همچنین، گفته شده که نینتندو با همکاری پلاتینیوم گیمز (سازندگان بایونتا 2) قصد دارد Spider-Man: The First Avenger را اوایل 2017 روی NX منتشر سازد. چندی پیش نیز خبر به انحصار در آمدن نسخه جدید Beyond Good & Evil نیز خبرساز شد. گویا نینتندو این بار ابدا قصد شکست خوردن ندارد.

موسس Epic Games: مایکروسافت می خواهد بازیسازی روی ویندوز 10 را به انحصار خود درآورد

gearsofwar.0.0

صبح روز گذشته، یکی از موسسین کمپانی Epic Games، تیم سویینی، مقاله ای در روزنامه گاردین انگلیس به انتشار رسانده و می گوید که که مایکروسافت قصد دارد به کمک ویندوز استور و نیز استراتژی های جدید خود در قبال ویندوز 10، دیواری پیرامون پلتفرم ایجاد کند که برنامه ها و بازی های جدید را در انحصار آن ها در می آورد.

به گفته سویینی، «پلتفرم فراگیر ویندوز - Universal Windows Platfrom»، که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا یک برنامه واحد را روی پلتفرم های مختلف بهره مند از ویندوز مانند تبلت ها، موبایل ها، کامپیوترها و حتی هدست های واقعیت مجازی عرضه کنند، در واقع «پلتفرمی بسته در بطن پلتفرمی دیگر» است.

سویینی در نامه سرگشاده خود و نیز در مصاحبه با وب سایت Polygon به این مسئله اشاره کرده که مایکروسافت اخیرا چند بازی جدید روی ویندوز استور عرضه نموده و مراسم تبلیغاتی بزرگی نیز برای معرفی هرچه بیشتر استور و ادغام سرویس اکس باکس لایو و ویندوز برگزار کرده است. «این  کار مایکروسافت سبب خواهد شد تا برنامه های موجود برای پلتفرم فراگیر ویندوز، نسبت به سایر برنامه ها برتری یابند و مردم بیشتری جذب آن ها شوند.»

در واقع برای آن که بتوان اپلیکیشن های سازگار با پلتفرم فراگیر ویندوز را دریافت کرد، لازم است که کاربر حتما به ویندوز استور مراجعه کند. بنابراین، هیچ نرم افزاری به صورت مستقل قابلیت نصب ندارد و اگر بخواهید چنین قابلیتی را فعال کنید، باید تغییراتی فنی در رجیستری کامپیوتر ایجاد کنید. این مسئله، به گفته سویینی سبب خواهد شد تا ویندوز استور برتری ناعادلانه ای نسبت به سایر فروشگاه ها بیابد.

استفاده از استور مایکروسافت از سوی توسعه دهندگان به این معناست که آن ها باید 30 درصد از مجموع فروش خود را به اهالی ردموند بپردازند. علاوه بر این، مایکروسافت نقش مدیر محتوا را ایفا خواهد کرد و برای مثال می تواند از امکان نصب یک فروشگاه دیگر روی ویندوز جلوگیری کند.

سویینی می گوید که نگرانی وی نسبت به این مسئله، آن است که در نهایت توسعه دهندگان مجبور به استفاده از ویندوز استور شده و از سوی دیگر، تبلیغات گسنترده سبب گردد تا مردم نسبت به استفاده از آن مجاب شوند. در نهایت چنین اتفاقی، ویندوز استور به استاندارد رایج پلتفرم های امروزی تبدیل خواهد شد.

windows-10-cortana-screenshot_1920.0.0

اگر پلتفرم فراگیر ویندوز، به یک استاندارد رایج تبدیل شود، مایکروسافت دست از پشتیبانی از Win32 استاندارد برخواهد داشت و رقبای خود در صنعت گیمینگ مانند GOG، اوریجین، بتل.نت، استیم و دیگر فروشگاه های مطرح را از دور خارج خواهد کرد.

سویینی می گوید: «اگر شما یک قورباغه را در آب جوش بیندازید، از آن بیرون خواهد پرید. اما اگر قورباغه را در آب سرد بگذارید و بعد به آرامی دمای آن را افزایش دهید، می توان آن را جوشاند و قورباغه هم هیچوقت متوجه نمی شود که دمای آب بسیار زیاد شده است. امید من اینست که بتوانیم با تفکر، قورباغه را از مرگ تدریجی نجات دهیم و اجازه ندهیم که مایکروسافت بازار را به انحصار خود در بیاورد.»

بعد از انتشار این مقاله و مصاحبه، کوین گالو، نائب رییس بخش ویندوز مایکروسافت نیز نسبت به موضوع واکنش نشان داد و گفت: «پلتفرم فراگیر ویندوز، یک اکوسیستم کاملا باز است، در دسترس هر توسعه دهنده ای قرار دارد و قابل پشتیبانی از سوی هر استور دیگری است.»

گالو هم چنین بخشی از سخنان خود را به قابلیت Sideload، یعنی امکان دانلود و نصب اپلیکیشن های ویندوز از جایی خارج از محیط ویندوز استور، اختصاص داده است. گالو می گوید که در آپدیت ماه نوامبر ویندوز 10، این قابلیت افزوده شد و کاربران به سادگی می توانند اپلیکیشن های خود را Sideload کنند.

در همین حال، فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس، هم در طی مجموعه ای توییت ها، لینک مقاله اخیر گالو که هفته گذشته انتشار یافته بود را با سویینی به اشتراک گذاشت. در این مقاله، گالو درباره تلاش مایکروسافت برای پورت اپلیکیشن ها، زبان های برنامه نویسی و پلتفرم های مختلف به پلتفرم ویندوز صحبت کرده است. ضمنا مایکروسافت اخیرا Xamarin را به مالکیت خود در آورده که سبب می شود تا ابزارهایی برای ساخت اپلیکیشن های یکسان روی ویندوز، اندروید و iOS در دسترس توسعه دهندگان قرار گیرد.

در نهایت سویینی، اعلام کرد که پاسخ مایکروسافت، اهمیت زیادی دارد و می تواند بخشی از نگرانی های مربوط به پلتفرم ویندوز را از بین ببرد اما هنوز باید منتظر ارائه توضیحات و جزییات بیشتر در طی همایش Build 2016 ماند که از 30 مارس الی 1 آپریل (11 الی 13 فروردین) در سان فرانسیسکو برگزار می شود.

الکترونیک آرتز و درآمد سالانه 1.3 میلیارد دلاری از محتوای الحاقی

FIFA-162-620x349

براساس گفته های مدیر امور مالی الکترونیک آرتز، بلیک یورگنسن، این کمپانی سالانه 1.3 میلیارد دلار از محتوای الحاقی درآمد کسب می کند. در واقع، هر محتوایی که پس از عرضه رسمی بازی، به صورت جداگانه برای عنوانی عرضه شود، بسته الحاقی و محتوای اضافه خطاب می شود.

در جریان کنفرانس مورگان استنلی، یورگنسن از اهمیت این محتوای اضافه برای موفقیت شرکت گفت. سیزن پس ها، بسته های الحاقی، نقشه های اضافه برای بازی های چند نفره آنلاین و قابلیت خرید درون بازی یا میکروترنسکشن (Microtransaction) این روزها بخش اعظمی از درآمد ناشرین را تشکیل داده اند.

یورگنسن گفت: «بیزینس محتوای الحاقی 1.3 میلیارد دلار در سال است. نیمی از آن تقریبا مربوط به بخش Ultimate Team است.»

آلتیمت تیم بخشی از بازی های ورزشی الکترونیک آرتز است که طی آن، بازیکنان می توانند کارت های بازیکنان ورزشی را خرید و فروش و حتی معاوضه کنند. برای به دست آوردن این کارت ها می توان از پول داخل بازی یا پول واقعی استفاده کرد.

بخش بازی های موبایل درآمدی 650 میلیون دلاری و بخش حق اشتراک سرویس ها درآمد 300 الی 400 میلیون دلاری در طول سال کسب می کنند و بازی های دیجیتالی نیز یک چهارم کل فروش هر بازی را شامل می شوند.

مایکل فورجی، تهیه کننده سری Gears of War و Shadow of Mordor درگذشت

Michael-Forgey

مایکل فورجی، تهیه کننده سری بازی Gears of War، چندی پیش، در تاریخ 3 مارس در اثر ابتلا به سرطان درگذشت. وی نزدیک به 9 ماه با سرطان بدخیمی دست و پنجه نرم کرد و در نهایت، این تومور مغزی وی را از پای در آورد.

وبسایت YouCaring.com که کمپین جمع آوری سرمایه ای برای مایکل فورجی به راه انداخته بود روز گذشته در صحفه اعلانات خود نوشت: «مایک در روز 3 مارس، ساعت 3:15 بامداد درگذشت. روزهای آخر وی با وجود خانواده اش بسیار آرام بودند. مایک از میزان حمایت دیگران طی مبارزه اش [با بیماری] بسیار تحت تاثیر قرار گرفته بود. خانواده او می خواهند از همه بابت پشتیبانی و حمایت کلامی شان طی این دوران سخت تشکر کنند.»

پرونده وی در دنیای بازی های ویدیویی بسیار ارزنده بوده و هست. او تهیه کنندگی دو نسخه ابتدایی سری Gears of War را به عهده داشت و در شکل گیری پرفروش ترین بازی کینکت، Kinect Adventures نیز نقش به سزایی ایفا کرد.

آخرین پروژه منتشر شده فورجی، Middle-Earth: Shadow of Mordor بود که سال 2014 انتشار یافت و یکی از بزرگ ترین عناوین سال لقب گرفت. آخرین تصویری که از وی در دسترس است، مربوط به کریسمس گذشته می شود که در زیر می بینید:

gears-of-war-producer

اسپنسر: اکس باکس وان اولویت مایکروسافت خواهد بود

3004864-quantum_break_stutter_scene

پس از معرفی کوانتوم بریک، عنوان انحصاری اکس باکس وان برای پی سی، جنجال عجیبی رخ داد. پس از آن فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس گفت که قصد دارند این روند را ادامه دهند و همین چند روز پیش بود که شاهد معرفی Forza Motorsport 6 Apex برای ویندوز 10 نیز بودیم.

گفته می شود که فرنچایزهای فورتزا و Gears of War نیز قرار است به زودی روی ویندوز و البته فروشگاه مخصوص ویندوز 10 در اختیار گیمرها قرار بگیرند و خبری از پشتیبانی مایکروسافت از استیم، بزرگ ترین پلتفرم و جامعه آنلاین پی سی گیمرها نیست.

اما پس از گذشت تقریبا یک ماه، اسپنسر می گوید که آن ها به هیچ وجه قرار نیست پشت اکس باکس وان را خالی کرده و تمام نیروی خود را برای تقویت ویندوز 10 به کار بگیرند. در حقیقت اکس باکس وان هنوز اولویت مایکروسافت برای گیمینگ است.

وی در مصاحبه با IGN گفت پشتیبانی پی سی با یک بازی، به این معنا نیست که آن ها قرار است کنسول را رها کنند و مردم باید بدانند که «اکس باکس یک اولویت بزرگ و تعهدی عظیم است».

آرون گرینبرگ، مدیر بخش بازاریابی برند اکس باکس می گوید که آوردن بازی هایی نظیر کوانتوم بریک روی پی سی، سبب می گردد تا اکوسیستم گیمینگ رشد یافته و بزرگ تر شود. گرینبرگ می گوید از مدیرعامل گرفته تا کوچک ترین عضو، همه در مایکروسافت به تجارت کنسولی تعهد بالایی دارند و همین سبب شده تا موفقیتی عظیم به دست آید.

رمدی: Alan Wake's Return فقط نام یک سریال درون بازی کوانتوم بریک است

alan_wake

هفته پیش برای تان نوشتیم که شرکت فنلاندی رمدی، خالق مکس پین و آلن ویک، نام تجاری جدیدی به نام Alan Wake's Return را به ثبت رسانده. با توجه به شایعات پیرامون شروع ساخت آلن ویک بعدی، این گمان می رفت که دامنه مذکور، نام نسخه بعدی باشد اما سم لیک، بازی که چنین تصوری ندارد.

سم لیک، نویسنده و کارگردان خلاق بازی های آلن ویک، دو نسخه ابتدایی مکس پین و کوانتوم بریک است. وی در آخرین گفتگوی خود گفت که Alan Wake's Return، تنها یک سریال تلویزیونی است که درون کوانتوم بریک پخش می شود و ارتباطی با بازی آلن ویک ندارد؛ گفته ای که اندکی شبهه برانگیز است.

لیک به وبسایت کوتاکو گفت که هدف شان پوشش کامل قانونی از لحاظ علائم تجاری است و نمی خواستند دردسری متوجه شان شود. بنابراین و متاسفانه، ثبت این نام ارتباطی با آینده آلن ویک ندارد.

او البه به این مسئله اشاره کرد که در حال گشت و گذار در میان ایده ها و طرح های مختلف هستند تا ببینند چه چیزی می تواند برای ساخت ادامه آلن ویک مناسب باشد و در زمان مناسب راجع به آن صحبت خواهند کرد.

کوانتوم بریک در تاریخ 5 آویل برابر با 17 فروردین روی دو پلتفرم اکس باکس وان و ویندوز 10 عرضه خواهد شد.

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن برای کودکان زیر 12 سال مناسب نیست

PlayStation-VR-1-copy

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن قرار است امسال وارد بازار شود و انتظار می رود که در کنار کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4، محبوبیت بسیار زیادی یابد. اما سونی به تازگی اعلام کرده که هدست پلی استیشن برای کودکان زیر 12 سال مناسب نیست و نباید توسط آنان مورد استفاده قرار گیرد.

وبسایت Eurogamer به تازگی گزارش کرده که در بخش مربوط به «سلامت و امنیت» آپدیت فرمور 3.50 پلی استیشن، توضیحاتی درباره چگونگی استفاده از هدست واقعیت مجازی سونی ارائه شده است. در این بخش آمده:

هدست واقعیت مجازی برای کودکان زیر 12 سال مناسب نیست. پیش از استفاده، اطراف خود را بررسی کنید و موانع را بردارید. اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود حیوانات خانگی، کودکان و سایر موانع به محیط پیرامون خود را به عمل آورید. بعضی از مردم ممکن است هنگام استفاده از واقعیت مجازی، دچار ناخوش احوالی، حالت تهوع و تاری دید شوند. در این صورت، فورا هدست را از روی سرتان بردارید.

تا به امروز کمپانی های مختلف سازنده هدست های واقعیت مجازی، بارها به این مسئله اشاره کرده اند که تکنولوژی مورد بحث برای همه مردم مناسب نیست و ممکن است باعث ایجاد برخی مشکلات شود؛ اما شاید این اولین باری باشد که استفاده از واقعیت مجازی برای کودکان زیر 12 سال نامناسب تلقی شده است.

در نهایت باید گفت هدست واقعیت مجازی پلی استیشن کماکان تاریخ انتشار و قیمت گذاری دقیقی ندارد. اما برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که سونی احتمالا با تحمل ضرر و زیان برای مدتی اندک، هدست خود را با کمترین قیمت ممکن (یعنی بین 300 الی 400 دلار) به بازار عرضه خواهد کرد.

مایکروسافت استودیوی Lionhead، سازنده سری بازی Fable را تعطیل کرد

Lionhead-Studios

شب گذشته، کمپانی مایکروسافت در طی اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که روند ساخت بازی Fable Legends، عنوان انحصاری پلتفرم اکس باکس وان که قرار بود برای پی سی نیز عرضه شود، متوقف شده و استودیوی سازنده آن، Lionhead تعطیل خواهد شد.

استودیوی Lionhead در سال 1996 توسط پیتر مولینیو تاسیس شده بود و خیلی زود با عرضه بازی Black & White و نیز سری بازی نقش آفرینی Fable روی پلتفرم اکس باکس، شهرت فراوان یافت. مایکروسافت در سال 2006، استودیو را خریداری کرد و از آن پس، Lionhead به ساخت نسخه های بعدی Fable مشغول شد.

Fable legends آخرین بازی استودیوی مورد بحث بود که تولیدش از سال 2012 آغاز شده بود و بعد از یک فاز آزمایشی عمومی در سال 2014، با تاخیرهای متعدد مواجه شد. آخرین دموی پخش شده از Fable Legends در طی همایش E3 2015 بود و بعد از آن، خبر زیادی درباره Legends به گوش نرسید جز آن که سازندگان تصمیم گرفته بودند تا بازی را به شکل رایگان (Free To Play) عرضه کنند.

علاوه بر Lionhead، مایکروسافت اعلام کرده که استودیوی دانمارکی Press Play را هم تعطیل خواهد کرد و عنوان انحصاری آن ها به نام Project Knoxville دیگر برای اکس باکس وان منتظر نخواهد شد.

فیل اسپنسر: برای ارتقای سخت افزاری اکس باکس وان نیازی به تغییر قطعات کنسول نیست

xboxelite-1.0.0

چند روز پیش برایتان نوشتیم که فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس، اخیرا درباره احتمال ارتقای سخت افزاری کنسول اکس باکس وان صحبت کرده و از برنامه های مایکروسافت برای از بین بردن مرز میان کنسول های خانگی و پی سی گفته است. بعد از این خبر، بسیاری نسبت به سخنان اسپنسر واکنش نشان دادند و حالا به نظر می رسد که وی، منظور خود را به درستی بیان نکرده است و برداشتی اشتباه از آن به دست آمده.

اسپنسر چندی پیش در پادکست میجور نلسون شرکت کرده و سعی داشته که ابهامات درباره سخنان پیشین خود را از بین ببرد؛ هرچند که توضیحات وی، سوالات بیشتری برای کاربران به وجود آورده است. او می گوید «این طور نخواهد بود که که ما با هر کنسول، یک پیچ گوشتی عرضه کنیم تا مردم خود قطعات کنسول شان را تعویض کنند.»

در واقع، مایکروسافت قصد دارد که سخت افزار کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان را در آینده ارتقا دهد، اما روشی که برای تحقق این هدف مورد استفاده قرار خواهد گرفت، شاید آن چیزی نباشد که مردم فکرش را می کنند. اسپنسر ادامه می دهد:

آیا قرار است که کاربر کنسولش را باز کند و تک تک قطعات آن را عوض کنید؟ قطعا ما چنین برنامه ای نداریم. بلکه شما دستگاهی جانبی و مشابه کنسول خریداری می کنید، آن را به تلویزیون متصل کرده و شروع به کار می کند.

اسپنسر می گوید که ابداعات سخت افزاری در حوزه کنسول های خانگی دائما به وقوع می پیوندند و با چنین کاری می توان چرخه 7-8 ساله صبر برای ورود کنسول های نسل بعد را کوتاه کرد.  هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه منظوری از سخنان اخیر خود دارد اما شاید بتوان انتظار داشت که تا چند وقت دیگر، ورژنی جدید و ارتقایافته از کنسول به بازار عرضه شود.

این کار، شاید بهترین روش برای مایکروسافت و ارتقای سخت افزار اکس باکس وان باشد. اما تکلیف آن دسته از افرادی که پیش از این اکس باکس وان خود را با قیمتی معادل صدها دلار خریداری کرده اند چه خواهد بود؟ بدون شک، هنوز سوالات زیادی باقی مانده که مایکروسافت باید به آن ها پاسخ دهد و پیش از آن نمی توان به هیچ نتیجه گیری دقیقی رسید.

سونی به عنوان غرامت برای هک سرویس PSN در سال 2011، به کاربران بازی رایگان هدیه می دهد

488852592

اگر شما هم جز آن دسته از 70 میلیون نفری هستید که در طی هک 23 روزه سرویس پلی استیشن نتوورک در سال 2011 تحت تاثیر قرار گرفتید، حالا زمان آن رسیده که اینباکس ایمیلتان را چک کنید. کمپانی سونی از چند روز گذشته، ایمیلی به مشترکین سرویس آنلاین خود فرستاده که در آن کد دریافت بازی هایی رایگان برای سه کنسول پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا و پلی استیشن پرتابل قرار داده شده است.

عناوینی که به صورت رایگان دریافت خواهید کرد، ارتباطی مستقیم با سرویس هایی که در زمان حمله هکرها به پلی استیشن نتوورک در سال 2011 مشترکشان بوده اید، دارد. اگر مدتی بعد از هک PSN یک بازی رایگان در کمپین Welcome Back سونی دریافت کرده باشید، یک بازی دیگر نیز برایتان فرستاده می شود. در غیر این صورت، به دو بازی دسترسی خواهید داشت.

از جمله عناوینی که سونی به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می دهد می توان به InFamous ،Little Big Planet و God of War HD Collection اشاره کرد اما همه این عناوین، تنها روی پلی استیشن 3 و یا کنسول های دستی کمپانی ژاپنی قابل بازی خواهند بود.

تصمیم اخیر سونی مبنی بر ارسال بازی های رایگان، به دلیل پرونده شکایتی است که در سال 2014 علیه آن ها تشکیل شد و در نهایت کمپانی ساکن توکیو به پرداخت جریمه 2.75 میلیون دلاری محکوم گشت. اگرچه حالا 5 سال از زمان اتفاق گذشته و کمی دیر به نظر می رسد، اما وقت آن رسیده که گیمرها از بازی های رایگان خود لذت ببرند.

کمپانی بلیزارد تاریخ انتشار بازی Overwatch را مشخص کرد

overwatch

چند روز پیش، وب سایت IGN به اشتباه یکی از تبلیغات مربوط به بازی Overwatch را پیش از موعد به نمایش درآمد که در آن، به عرضه بازی در ماه مه یا همان خرداد اشاره شده بود. حالا کمپانی بلیزارد به صورت رسمی این تاریخ را تایید کرده و اعلام نموده که پیش از عرضه بازی، یک فاز بتا برای Overwatch در نظر گرفته شده است.

بتای Overwatch، از تاریخ 5 الی 9 مه (16 الی 20 اردیبهشت) روی سه پلتفرم اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی در دسترس خواهد گرفت. هم چنین افرادی که بازی را پیش خرید کرده باشند، از روز 14 اردیبهشت قادر به تجربه فاز بتای خواهند بود.

بازی Overwatch، عنوانی در سبک اول شخص شوتر تیمی و رقابتی است که به گفته بلیزارد «به کمک تعداد بسیار زیادی از شخصیت های مختلف، گیم پلی ای عمیق، سریع و سرگرم کننده» برای گیمرها به ارمغان می آورد.

هنگامی که بلیزارد برای اولین بار ورود خود به ژانر اول شخص شوتر را اعلام کرد، با بازخوردهای نه چندان جالبی از سوی مخاطبان مواجه شد. اما بعد از اجرای فاز آلفای بازی و انتشار تریلرهای مختلف و نمایش بخش هایی از گیم پلی، به نظر می رسد که گیمرها یکبار دیگر برای عنوان جدید بلیزارد لحظه شماری می کنند. Overwatch در تاریخ 4 خرداد برای پی سی و کنسول های نسل هشتم عرضه می شود.

درایور جدید کارت های گرافیک انویدیا، پی سی کاربران را دچار مشکلات جدی می کند

466600490-ed

در چند روز اخیر، کمپانی انویدیا آپدیتی جدید برای درایور کارت های گرافیک خود عرضه کرده به نظر می رسد نصب آن در بازه زمانی فعلی کار چندان هوشمندانه ای نباشد. بسیاری از کاربران بعد از نصب درایور جدید (ورژن 364.47) گزارش کرده اند که با مشکلاتی چون فریز دستگاه و یا گلیچ های دیداری مواجه شده اند. حتی در گزارش ها آمده که کارت های گرافیک برخی از کاربران آتش گرفته؛ خبری که البته از سوی انویدیا تکذیب شده است.

دلیل اصلی مشکلات آپدیت جدید کماکان نامشخص است اما انویدیا حدس می زند که پیمودن مراحل اشتباه در نصب برنامه، ممکن است موجب بروز چنین مشکلاتی شود.

مشکلات آپدیت اخیر ممکن است برای آن دسته از گیمرهایی که به دنبال تجربه The Division بودند، ناخوشایند باشد. چرا که انویدیا در بروزرسانی کارت های گرافیک خود، شوتر نقش آفرینی کمپانی یوبی سافت را نیز در نظر داشته و در پرفورمنس آن بهبود ایجاد کرده است.

در حال حاضر، اگر به دنبال تجربه بازی The Division هستید، آپدیت بتای 364.51 می تواند به کمکتان بشتابد و در غیر این صورت، باید صبر کرد تا انویدیا و مایکروسافت بزودی مشکلات را برطرف کرده و ورژن سالم درایور 364.47 را در دسترس گیمرها قرار دهند.

تاریخ انتشار نسخه محدود بتا DOOM مشخص شد؛ تریلر جدید بخش چند نفره را تماشا کنید

DOOM

پس از حدود یک دهه انتظار، سرانجام شرکت بتسدا در جریان اولین کنفرانس تاریخ E3 خود، از ادامه عنوان محبوب DOOM پرده برداشت؛ اثری که به گفته سازندگان خود سعی دارد با بازگشت به ریشه ها دوباره نام دووم را بر سر زبان ها بیندازد.

اما نکته اینجاست که با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی، انتظار برای تجربه آن سخت تر از همیشه می شود. اگر از این دسته افراد هستید، با جدیدترین نسخه بتا بازی می توانید مرهمی بر دل خود باشید.

بر اساس گفته شرکت بتسدا، نسخه محدود بتا [Closed Beta] عنوان دووم از تاریخ 31 مارس تا 3 آوریل (12 تا 15 فروردین) برای دارندگان پلتفرم های پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در دسترس خواهد بود. البته همان طور که گفته شد، بتا از نوع محدود بوده و باید دارای شرایط خاصی برای تجربه اش باشید.

در نتیجه تنها کسانی می توانند نسخه بتا را بازی کنند که کد بتا موجود در نسخه فیزیکی عنوان Wolfenstein: The New Order، اثری دیگر از بتسدا که در سال 2014 منتشر شد، را پیش خرید کرده یا نسخه دیجیتالی همین بازی را قبل از تاریخ 24 می سال 2014 (3 خرداد 1393) گرفته باشند.

برای اطلاعات بیشتر، این بتا مختص به بخش چند نفره بوده و بازیکنان در آن به دو نقشه با نام های Heatwave و Infernal دسترسی دارند تا به وسیله دو مد Team Deathmatch و Warpath با یکدیگر مبارزه کنند.

عنوان دووم در تاریخ 13 می (24 اردیبهشت) برای پی سی و کنسول های نسل هشتم عرضه خواهد شد. تمامی نسخه ها نیز از رزولوشن 1080P و فریم ریت 60 پشتیبانی می کنند.

همچنین، می توانید جدیدترین تریلر بخش چند نفره را در ادامه ببینید. در این تریلر، خشونت و سرعت بالای بازی به خوبی ادعای بتسدا مبنی بر بازگشت به ریشه ها را اثبات می کند.

سازندگان Gears of War 4 از احتمال عرضه آن روی پلتفرم پی سی می گویند

1cce40da869d01699f3f3e08735dac9ad7cc0f36-copy

دیگر بر هیچکس پوشیده نیست که مایکروسافت درصدد ادغام دو پلتفرم اکس باکس وان و ویندوز 10 خود برآمده و قصد دارد اکوسیستمی واحد برای عناوین خود به وجود آورد. بعد از عرضه Gears of War: Ultimate Edition روی پلتفرم پی سی و ویندوز 10، به نظر می رسد که حالا نوبت به Gears of War 4 رسیده باشد تا بدین شکل عرضه شود.

راد فرگوسن، مدیر عامل استودیوی The Coalition که مسئولیت ساخت نسخه چهارم Gears of War را برعهده دارد، به تازگی در مصاحبه با وب سایت GameInformer اعلام کرده «احتمال» عرضه بازی مورد بحث روی پلتفرم پی سی وجود دارد. در حال حاضر، چند وقتی می شود که شایعات عرضه Gears of War 4 روی پی سی به گوش می رسد. مشابه همین شایعات، پیش از تایید رسمی عرضه Quantum Break روی ویندوز 10 نیز به چشم می خورد.

همان طور که پیش از این هم برایتان نوشتیم، فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس، به تازگی تمایل زیادی به گیمینگ روی ویندوز 10 نشان داد و معتقد است در این صورت، گیمرهای بیشتری قادر به تجربه این عناوین هستند. بنابراین بعید نیست که Gears of War 4 هم به جمع عناوین ویندوز 10 بپیوندد.

در حال حاضر، مایکروسافت اعلام کرده که در تاریخی نامشخص از فصل بهار پیش رو، نسخه ای رایگان از بازی Forza Motorsport 6 برای پی سی گیمرها عرضه خواهد شد. در همین حال، بازی کوانتوم بریک هم در تاریخ 17 فروردین به صورت همزمان روی دو پلتفرم اکس باکس وان و ویندوز 10 منتشر می شود.

عنوان Tom Clancy's The Division رکورد فروش روز اول بازی های یوبی سافت را شکست

the-division

همان طور که می دانید دو روز پیش عنوان مورد انتظار Tom Clancy's The Division سرانجام برای کنسول های نسل هشتم و پی سی عرضه شد. با وجود عدم انتشار بررسی های بازی تاکنون، به نظر می رسد طرفداران نتوانستند برای خرید جدیدترین ساخته یوبی سافت منتظر نقدها بمانند.

بر اساس گفته این شرکت، عنوان دیویژن توانست با عملکرد بسیار خوب خود، لقب بیشترین فروش روز اول عناوین یوبی سافت را در طول سال 30 اخیر از آن خود کند. بزرگی این عدد را زمانی می توانیم بهتر درک کنیم که بدانیم شرکت مورد بحث دارای فرنچایزهای میلیون دلاری مانند اساسینز کرید و فارکرای است. Yves Guillemot، مدیر عامل یوبی سافت، در این رابطه گفت:

انتشار دیویژن یک دستاورد باور نکردنی برای شرکت بود که نشان داد ما ظرفیت زیادی برای خلق تجربه های سرگرم کننده و تبدیل آنان به آثار پرفروش را داریم.

گیمو در ادامه افزود که آنان این روز را همیشه در تقویم خود به یاد خواهند داشت. زیرا به اعتقاد او زمانی است که میلیون ها بازیکن مشغول دیویژن بوده و از آن لذت می برند.

البته با وجود اظهارات وی پیرامون بازی، مشکلات گوناگونی مانند عدم دسترسی به سرور یا باگ های گرافیکی از سوی بازیکنان گزارش شده که امیدواریم در آینده با پچ و آپدیت های مختلف بر طرف گردد.

همان گونه که در ابتدای خبر اشاره کردیم، تاکنون نقدهای زیادی از بازی انتشار نیافته. علت این است که یوبی سافت تصمیم گرفت تا نسخه ای از دیویژن را پس از عرضه در اختیار منتقدان قرار دهد تا آنان با وجود بازیکنان بیشتر، بهتر بتوانند پویایی محیط را درک کرده و بازی را نقد نمایند.

طبیعی هم هست بازی های آنلاینی مانند دیویژن که محیط و شخصیت ها در آن نقش مهمی را ایفا می کنند، پس از عرضه نقد شوند. با این وجود تاکنون تنها یک بررسی معتبر از بازی به دست رسیده که آن نیز مربوط به وبسایت Cheat Code Central با امتیاز 92 است. با انتشار نقد های بیشتر، همانند گذشته به آنان خواهیم پرداخت.

دو بازی بتلفیلد و استاروارز بتلفرانت هم به جمع عناوین کنسول NX نینتندو می پیوندند [شایعه]

Star-Wars-Battlefront-gamestop-poster-teaser

هر روز که می گذرد، شایعات بیشتری درباره کنسول مورد انتظار نینتندو، با نام رمز NX به گوش می رسد و به نظر می رسد که این روند تا زمان معرفی رسمی کنسول از سوی کمپانی ساکن کیوتو ادامه یابد. به تازگی وب سایت فرانسوی Melty.fr گزارش کرده که نینتندو در تلاش است تا با خریداری حقوق عناوین بزرگ، طرفدارانی که جذب دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان شده اند را به آغوش خود بازگرداند.

ظاهرا نینتندو در تلاش است که دو بازی Star Wars: Battlefront و Battlefield را روی کنسول خود عرضه کند که اگر حقیقت داشته باشد، هنوز مشخص نیست آیا NX قادر به اجرای این عناوین خواهد بود یا خیر، زیرا هنوز نمی دانیم NX از چه انجین هایی پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، بنابر شایعاتی دیگر، NX با دو موتور بازیسازی Unreal Engine 4 و Frostbite الکترونیک آرتز سازگاری کامل دارد.

علاوه بر نامشخص بودن شرایط پرفورمنس، در صورت عرضه استاروارز بتلفرانت و بتلفیلد، ممکن است مشکلاتی دیگر نیز گریبان گیر NX شود. برای مثال، در حال حاضر مدتی قابل توجه از عرضه بتلفرانت روی پی سی و کنسول های نسل هشتم می گذرد و بعید به نظر می رسد که بدون دسترسی به محتویات انحصاری، کسی مایل به خرید مجدد بازی روی NX باشد.

گذشته از این دو بازی، به نظر می رسد که NX به دو بازی انحصاری Pokemon Sun و Pokemon Moon دسترسی خواهد داشت. چراکه این دو نسخه از فرنچایز Pokemon قرار است در پایان سال جاری میلادی عرضه شوند و به نظر می رسد که NX هم در همان بازه زمانی به بازار آید.

سونی به برتری فنی آکیلس ریفت در برابر هدست واقعیت مجازی پلی استیشن اعتراف می کند

3019520-psvr

سال 2016 قرار است سالی رویایی برای دوست داران تکنولوژی واقعیت مجازی باشد و دیگر تا عرضه سه هدست پلی استیشن، اچ تی سی وایو و آکیلس ریفت زمان زیادی باقی نمانده. نائب رییس سرگرمی های کامپیوتری سونی، ماسایوسو ایتو، به تازگی درباره واقعیت مجازی و هدست های در دست ساخت برای آن صحبت کرده و اعتراف کرده که از منظر فنی، هدست ریفت دو کمپانی فیسبوک و آکیلس، در سطح بسیار بالاتری نسبت به هدست پلی استیشن قرار دارد.

با این حال ایتو عقیده دارد که برخلاف دو هدست ریفت و وایو، که برای استفاده از آن ها نیازمند یک پی سی گران قیمت و 1000 دلاری هستید، هدست پلی استیشن با تمام 36 میلیون کنسول پلی استیشن 4 که تا به امروز به فروش رسیده اند، سازگاری خواهد داشت. بنابراین هدست پلی استیشن، بازار عظیم تری را هدف قرار داده است.

اگر ما در حال صحبت درباره هدست هایی با کیفیت و قدرت بسیار بالا باشیم، بله، من می پذیریم که آکیلس ممکن است از هدست پلی استیشن بهتر باشد. با این حال، برای استفاده از آن نیازمند یک پی سی بسیار گران قیمت و بسیار قدرتمند هستید. بزرگترین مزیت سونی اینست که هدست ما با تمام پلی استیشن 4 ها سازگاری دارد. این هدست بیشتر برای استفاده روزانه ساخته شده و بسیار مقرون به صرفه است. این هدست برای کسی ساخته نشده که به یک پی سی قدرتمند دسترسی دارد. برای بازار عظیم تری ساخته شده.

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، کماکان تاریخ انتشار و قیمت دقیقی ندارد اما پیشتر اعلام شده که در نیمه نخست سال جاری میلادی، در دسترس قرار خواهد گرفت. سونی قرار است هفته آینده، همایشی در کنفرانس بازیسازان برگزار کند و به صحبت درباره هدست خود بپردازد. امید است که در این همایش، بالاخره اطلاعات بیشتری از قیمت و تاریخ عرضه PlayStation VR منتشر شود.

اسپنسر: مایکروسافت «متعهد است» که بزرگترین فرنچایزهای اکس باکس را به پلتفرم ویندوز 10 بیاورد

Quantum-Break-Xbox-One-Sunrise-Copy

فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس، به تازگی در مصاحبه با وبسایت IGN گفته است که مایکروسافت تعهد کرده تا بزرگترین فرنچایزهای اکس باکس وان خود را روی پلتفرم ویندوز 10 نیز بیاورد، اما نباید انتظار داشت که همه این عناوین برای پی سی گیمرها عرضه شود.

به گفته اسپنسر، همان طور که پیش از این نیز گفته شده، قرار نیست همه بازی ها لزوما روی هر دو پلتفرم عرضه شوند، چرا که تفاوت های بنیادین زیادی میان گیمینگ روی کنسول و پی سی وجود دارد. به عقیده وی، تیم اکس باکس هم چنان می خواهد که گیمینگ روی تلویزیون از طریق اکس باکس وان، بهترین تجربه ممکن را برای کاربران فراهم آورد.

اما با این وجود، مایکروسافت ویندوز 10 خود را پلتفرمی قابل قبول از دید گیمرها برای گیمینگ می داند. اسپنسر در ادامه گفته است که اکس باکس وان، مقرون به صرفه ترین سخت افزاری موجود برای گیمینگ است که در ازای قیمت ناچیز خود، عملکردی فوق العاده دارد اما برخی از مردم هم به تجربه بازی های ویدیویی روی سخت افزار قدرتمند پی سی شان علاقه مندند

اسپنسر در ادامه توضیحات خود می گوید که عرضه فرنچایزهای بزرگ روی هر دو پلتفرم، به معنای عرضه بازی های بیشتر به خصوص برای کنسول اکس باکس وان خواهد بود. چرا که در این صورت و با گسترش یافتن اکوسیستم مورد نظر مایکروسافت، توسعه دهندگان بیشتری به ساخت بازی ها و تجارب گیمینگ ترغیب می شوند.

مایکروسافت در چند وقت اخیر برنامه های زیادی برای پلتفرم ویندوز 10 داشته است و قرار است عناوینی ارزشمند روی این سیستم عامل عرضه شود. در حال حاضر، بازی Gears of War Ultimate Edition روی ویندوز 10 در دسترس است، هرچند که کاربران را با مشکلاتی عجیب مواجه کرده. در همین حال، نسخه ای رایگان از فورتزا موتور اسپورت 6 و کوانتوم بریک هم در ماه های آتی روی ویندوز استور عرضه می شوند.

پس از مدت ها، کارگردان Zelda Wii U در رابطه با این بازی اطلاعاتی منتشر کرد

lt6sukbbhie0zyb7lup3

آخرین خبری که از بازی Zelda برای کنسول Wii U منتشر شد، خبر تاخیر خوردن این عنوان بود. به وقفه انداختن، کاری است که نینتندو همیشه انجام داده. تعجب می کنید که کارها چگونه پیش می رود؟ در شماره ی اخیر فامیستو از تولید کننده ی سری، Eiji Aonuma این سوال پرسیده شد و او در جواب از لفظ «پرمشغله» استفاده کرد.

«زمانی که ما روی Skyward Sword برای Wii کار می کردیم، در آخرین مراحل توسعه، من مسئول دیالوگ کاراکترها و متن های داخل بازی بودم.» آنوما با خنده ادامه می دهد که: «در حال حاظر نیز چنین است، من مسئول کار روی متن های بازی هستم. اما این بازی واقعا شکل گرفته و به واسطه ی آن همه چیز ساده تر شده است. می توانم بگویم کارها به خوبی پیش می رود.»

با توجه به سخنان آنوما، کلمه ی کلیدی که می توان از آن استفاده کرد «چیزهای جدید» است. Ocarina of Time یک جهش بزرگ برای سری Zelda بود و پس از آن آنوما شرح می دهد که:

من فکر می کنم چاشنی اصلی ما در کل سری زلدا، Ocarina of Time بوده است. اما این بار تغییراتی در طعم و مزه داریم. مثل این که از یک غذا با طعم ژاپنی به یک خوراک با سبک غربی روی آورید. موردی که می تواند گیمرها را شگفت زده کند. لطفا به اتفاقات پیش رو نگاه کنید، چرا که معتقدم می توانیم همانند Ocarina of Time چیزهای جدیدی خلق کنیم.

گزارش مالی CD Projekt RED؛ از فروش 20 میلیون واحدی فرنچایز ویچر تا ساخت یک بازی کلان بودجه جدید

the_witcher_3

کمپانی CD Projekt Red به تازگی گزارش مالی سه ماهه گذشته خود را منتشر کرده که خبرهای خوبی برای طرفداران این استودیوی لهستانی دارد. مدیر عامل CD Projekt RED، آدام کیچینسکی در کنفرانس مالی اخیر، به صحبت درباره استراتژی های کمپانی برای چند سال آینده پرداخته است و برنامه های خود تا سال 2021 را برایمان روشن ساخته.

همان طور که در تصویر پایین می توان مشاهده نمود، کمپانی مورد بحث در تلاش است تا در سال 2016، علاوه بر بسته الحاقی Blood and Wine برای بازی The Witcher 3: Wild Hunt، «یک بازی ویدیویی با فرمتی جدید عرضه کند که پیش از این استودیوی CD Projekt مشابه آن را به انجام نرسانده است».

CDProjektRED-1

استفاده از لغت «فرمت» به جای عبارت سبک یا ژانر، نشان دهنده این مسئله است که احتمالا بازی جدید، با سایر عناوین رایج کنسولی و پی سی تفاوت داشته و برای پلتفرم هایی نظیر پلتفرم موبایل عرضه خواهد شد. با این حال، هنوز هیچ چیز مشخص نیست و نمی توان به صورت قطعی در این باره نظر داد.

در طی کنفرانس، کیچینسکی اشاره کرد که فعلا نمی توان درباره ماهیت بازی جدید سخنی به میان آورد اما در ماه های آتی، اطلاعات بیشتری درباره آن کسب خواهیم کرد. وی هم چنین افزود که CD Projekt در حال آزمایش فعالیت هایی است که «هیچکس تا به امروز آن ها را به انجام نرسانده است.»

CDProjektRED-3

مضاف بر این، بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 برای انتشار در بازه زمانی 2017 الی 2021 برنامه ریزی شده است. اما این همه ماجرا نیست، چرا که CD Projekt روند ساخت عنوان نقش آفرینی و کلان بودجه را نیز آغاز کرده که انتظار می رود دنباله ای بر سری بازی The Witcher باشد. با این حال، کیچیسنکی در رابطه با این پروژه هم صحبت خاصی به میان نیاورده و باید تا معرفی رسمی آن منتظر بمانیم.

در کنار همه این ها، CD Projekt هم چنین اعلام نموده که تا به امروز، مجموع فروش سه بازی The Witcher 2: Assassin's of Kings ،The Witcher و The Witcher 3: Wild Hunt از مرز 20 میلیون واحد عبور کرده است. با توجه به تصویر پایین، متوجه می شویم که 68.4 درصد فروش The Witcher 3 مربوط به نسخه فیزیکی آن بوده و مابقی در بازار دیجیتالی به دست آمده اند. اما با این وجود، درآمد حاصل از فروش دیجیتالی، با در اختیار داشتن 50.2 درصد از درآمد کل، اندکی بهتر از فروش فیزیکی بازی بوده است.

digitaldiscwitcher3-1152x545

گزارش ماه فوریه NPD؛ رقابت تنگاتنگ فارکرای پرایمال و بلک آپس 3

far_cry_primal

طبق معمول هر ماه، گروه NPD گزارش خود از آمار و ارقام مربوط به صنعت بازی در ماه فوریه میلادی را منتشر کرده است که از رکود نسبی بازار حکایت دارد. همانند چند ماه اخیر، پلی استیشن 4 یکبار دیگر به پرفروش ترین کنسول خانگی تبدیل شد و سونی معتقد است که فروش پلی استیشن 4 به صورت سال به سال، در حال افزایش است.

در مجموع، فروش سال به سال سخت افزار از 378.2 میلیون دلار، به 292.2 میلیون دلار رسید. دلیل عمده این کاهش درآمد را می توان آن دانست که در ماه فوریه سال 2015، کنسول دستی New 3DS XL به بازار عرضه شد و با استقبال قابل توجهی مواجه گشت و امسال، اتفاق چندان مهمی در صنعت سخت افزار نیفتاده است.

در همین حال، فروش کنسول های خانگی نسل هفتم هم روز به روز کاهش می یابد و در مجموع، 23 درصد از فروش کل صنعت کنسول را به خود اختصاص داده؛ این بدان معناست که مجموع فروش سه پلتفرم اکس باکس 360، پلی استیشن 3 و Wii تا 77 درصد نسبت به قبل کاهش یافته. علاوه بر این، با توجه به کاهش یافتن نسبی قیمت کنسول های نسل هشتم سونی و مایکروسافت، مجموع فروش پلی استیشن 4، اکس باکس وان و Wii U نیز تا 6 درصد کمتر از قبل شده است.

نرم افزار

Street-Fighter-V-620x350

گیمرها در ماه فوریه، رقمی بالغ بر 303.9 میلیون دلار را صرف بازی های ویدیویی کردند که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، کاهش 10 درصدی را تجربه کرده است.

بازی فارکرای پرایمال کمپانی یوبی سافت، توانست در صدر جدول فروش این ماه قرار گیرد و از سوی دیگر، Street Fighter V نتوانست انتظارات را برآورده کند. Street Fighter V حدود یک هفته زودتر از فارکرای پرایمال عرضه شد اما با توجه به عدم انتشار آن روی پلتفرم اکس باکس وان و نیز عدم محاسبه فروش نسخه پی سی در آمار NPD، راه به جایی نبرد.

اما شاید یکی از جالب ترین نکات جدول عناوین پرفروش ماه فوریه، حضور بازی Fire Emblem Fates: Birthright در جایگاه نهم باشد. لیام کالاهان، تحلیلگر معروف صنعت بازی، می گوید که با در نظرگیری فروش دو نسخه Birthright ،Conquest و باندل های عرضه شده برای آن ها، Fire Emblem می توانست در جایگاه سوم قرار گیرد.

در پایین، لیست 10 بازی پرفروش فیزیکی ماه فوریه قابل مشاهده است:

  1. FarCry Primal - PS4, Xbox One
  2. Call of Duty: Black Ops 3 - PS4, Xbox One, X360, PS3, PC
  3. Grand Theft Auto V - PS4, Xbox One, X360, PS3, PC
  4. Narutu Shippuden: Ultimate Ninja Storm - PS4, Xbox One
  5. NBA 2K16 - PS4, Xbox One, X360, PS3
  6. Lego Marvel Avengers - X360, Xbox One, PS4, Wii U, PS3, 3DS, PS Vita
  7. Street Fighter V - PS4
  8. Minecraft - X360, Xbox One, PS4, PS3
  9. Fire Emblem Fates: Birthright - 3DS
  10. Fallout 4 - PS4, Xbox One. PC

آمار عمومی

در ماه فوریه 2016، ارزش صنعت بازی به 842.5 میلیون دلار رسید که نسبت به ارزش 960.3 میلیون دلاری صنعت در فوریه 2015، کاهش 12 درصدی سال به سال را تجربه کرده است. مثل همیشه، باید به خاطر داشته باشید که آمار NPD تنها براساس میزان فروش نسخه های فیزیکی و خرده فروشی در خاک ایالات متحده به دست می آید و نمی توان آن را آماری دقیق برای تمام صنعت بازی در سراسر جهان در نظر گرفت.

لیست نامزدهای بخش ویدیوگیم BAFTA اعلام شد

bafta-600x400

اهالی سینما، British Academy of Film and Television Awards یا BAFTA را به خوبی می شناسند و با مراسم و انتخاب های آن آشنا هستند. اما برگزار کنندگان این مراسم، بخشی هم مربوط به بازی های ویدیویی دارند که بهترین های هر سال را در شاخه های مختلف بررسی می کنند.

امسال نیز همانطور که انتظار می رفت، ویچر 3، فال آوت 4، متال گیر سالید 5: فنتوم پین و راکت لیگ در میان بهترین ها بودند. علاوه بر این، دو بازی Life is Strange و Everybody's Gone to the Rapture نیز در لیست بهترین بازی های سال دیه می شوند.

این مراسم، 7 آوریل در لندن برگزار خواهد شد و بهترین ها انتخاب می شوند. لیست کامل این مراسم را در زیر می توانید مشاهده کنید.

بهترین بازی

  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • Everybody’s Gone to the Rapture
  • Life is Strange
  • Rocket League
  • Fallout 4
  • The Witcher 3: Wild Hunt

بهترین طراحی بازی

  • Lovers in a Dangerous Spacetime
  • Rocket League
  • Grow Home
  • Bloodborne
  • Her Story
  • The Witcher 3: Wild Hunt

بهترین بخش چند نفره

  • Lovers in a Dangerous Spacetime
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
  • Destiny: The Taken King
  • World of Warships
  • Rocket League
  • Splatoon

بهترین داستان

  • Everybody’s Gone to the Rapture
  • Life is Strange
  • Until Dawn
  • Undertale
  • Her Story
  • The Witcher 3: Wild Hunt

بهترین بازی ورزشی

  • Forza Motorsport 6
  • DiRT Rally
  • Football Manager
  • FIFA 16
  • Rocket League
  • PES 2016

بازی ماندگار

  • Destiny: The Taken King
  • Final Fantasy XIV Online
  • LEGO Dimensions
  • Guitar Hero: Live
  • Prison Architect
  • The Witcher 3: Wild Hunt

بهترین صدا

  • Oliver Dimsdale – Everybody’s Gone to the Rapture - Stephen Appleton
  • Merle Dandridge – Everybody’s Gone to the Rapture - Kate Collins
  • Mark Hamill – Batman: Arkham Knight - The Joker
  • Ashly Burch – Life is Strange - Chloe Price
  • Masasa Moyo – Broken Age: Act 2 - Vella
  • Doug Cockle – The Witcher 3: Wild Hunt - Witcher

Original Property 

  • Everybody’s Gone to the Rapture
  • Ori and the Blind Forest
  • Life is Strange
  • Splatoon
  • Her Story
  • Until Dawn

بهترین موسیقی

  • Batman: Arkham Knight
  • Assassin’s Creed Syndicate
  • Halo V: Guardians
  • Everybody’s Gone to the Rapture
  • Ori and the Blind Forest
  • Fallout 4

بهترین بازی انگلیسی

  • Everybody’s Gone to the Rapture
  • Batman: Arkham Knight
  • Prison Architect
  • Tearaway Unfolded
  • Until Dawn
  • Her Story

بهترین بازی جدید

  • Keep Talking and Nobody Explodes
  • Her Story
  • Prune
  • Ori and the Blind Forest
  • Mini Metro
  • Lovers in a Dangerous Spacetime

بهترین بازی خانوادگی

  • Disney Infinity 3.0: Play Without Limits
  • Guitar Hero: Live
  • Super Mario Maker
  • Rocket League
  • FIFA 16
  • LEGO Dimensions

بازی مورد نظر در ورزش های الکترونیک (رای دهید)

  • Counter-Strike: Global Offensive
  • Hearthstone: Heroes Of Warcraft
  • League Of Legends
  • Dota 2
  • Smite
  • Call Of Duty: Black Ops 3

دستاورد در بخش هنری

  • Assassin’s Creed Syndicate
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • Everybody’s Gone to the Rapture
  • Ori and the Blind Forest
  • Batman: Arkham Knight
  • The Witcher 3: Wild Hunt

دستاورد در بخش صدا

  • Everybody’s Gone to the Rapture
  • Batman: Arkham Knight
  • Assassin’s Creed Syndicate
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • Star Wars Battlefront
  • The Witcher 3: Wild Hunt

بهترین بازی موبایل و کنسول دستی

  • Prune
  • Fallout Shelter
  • Lara Croft GO
  • Alphabear
  • Her Story
  • The Room Three

نوآوری

  • Everybody’s Gone to the Rapture
  • Her Story
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  • Life is Strange
  • Until Dawn
  • Splatoon
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی