ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از ماینکرفت برای آموزش هوش مصنوعی بهره می گیرد

در سال 2014 میلادی که مایکروسافت شرکت Mojang را در ازای مبلغ 2.5 میلیارد دلار خریداری کرد، تصمیمش این بود که با بهره گیری از بازی محبوب آن یعنی ماینکرفت به حوزه گیمینگ موبایل راه پیدا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

در سال 2014 میلادی که مایکروسافت شرکت Mojang را در ازای مبلغ 2.5 میلیارد دلار خریداری کرد، تصمیمش این بود که با بهره گیری از بازی محبوب آن یعنی ماینکرفت به حوزه گیمینگ موبایل راه پیدا کند.

حالا پژوهشگران این شرکت تلاش دارند تا با استفاده از پلتفرم تازه ای به نام AIX به هوش مصنوعی خود بالا رفتن از تپه در بازی های جهان-باز را یاد بدهند و هدف کلی شان هم آموزش چیزی است که از آن تحت عنوان «هوش عمومی» یاد شده؛ منظور توانایی در یادگیری درس های مختلف از محیط و تصمیم گیری است.

مایکروسافت در مطلبی که پیرامون همین مساله منتشر شده آورده است:

یک الگوریتم کامپیوتری شاید بتواند وظایفی را بر عهده گرفته و آنها را به خوبی یک بزرگسال یا حتی بهتر از او انجام دهد، اما از نظر سطح اطلاعات ورودی شامل نور، بو، لمس، صدا و مواردی از این دست با یک نوزاد برابری نمی کند و مثلا متوجه نمی شود که اگر گریه کند ممکن است مادر به او شیر دهد.

با در نظر داشتن همین مساله، لازم است که هوش مصنوعی مایکروسافت رویکردهای مختلفی را به خدمت بگیرد و با مشکلات مختلف از جمله افتادن در رودخانه مواجه شود.

تیم توسعه دهنده این الگوریتم نیز قصد دارد که از ماینکرفت برای این منظور استفاده کند زیرا برخلاف بازی های ساده تری که پیشتر برای آموزش دادن به هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گرفته اند، این بازی فرصت های به مراتب بیشتری را ارائه می دهد و از انعطاف پذیری بالاتری برای یادگیری عوامل برخوردار است. این بازی همچنین به محققان امکان می دهد تا روی تجربیات پیچیده تری که درون دنیای مجازی وجود دارد نیز کار کنند.

پلتفرم AIX در داخل مایکروسافت و توسط فردی به نام کاتجا هافمن در آزمایشگاه این شرکت واقع در کمبریج معرفی شد و به کاربران امکان می دهد که روی پروژه های AI در ماینکرفت کار کنند.

این شرکت مرحله تست بتای پلتفرم خود در گروه کوچکی از کاربران را مدتی است که آغاز کرده و قصد دارد در تابستان امسال آن را به صورت عمومی ارائه نماید.

پلتفرم یاد شده همچنین جدیدترین ابزاری است که توسط یکی از سنگین وزنان دنیای فناوری با جامعه توسعه دهندگان به اشتراک گذاشته می شود تا هوش مصنوعی و پردازش مبتنی بر یادگیری را وارد سطح تازه ای نماید.

اگر خاطرتان باشد اوایل امسال بود که مایکروسافت کیت توسعه نرم افزاری خود برای تشخیص کلام مبتنی بر شبکه های عصبی انسانی را به صورت اپن سورس در آورد. در نوامبر سال قبل نیز گوگل سیستم یادگیری ماشینی خود به نام TensorFloww را ارائه نمود که کار سرچ تصویری را راحت تر می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی