ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر اسبق گوگل در حال کار روی سنسور ضربان قلب برای اپل واچ است

ویک گوندوترا، زمانی در گوگل ستاره بود. او مسئولیت توسعه گوگل پلاس را بر عهده داشت و به عنوان معاونت بخش مهندسی گوگل شناخته می شد. حتی وی یکی از کاندیداهای اصلی مدیرعاملی به حساب ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۹:۳۱

ویک گوندوترا، زمانی در گوگل ستاره بود. او مسئولیت توسعه گوگل پلاس را بر عهده داشت و به عنوان معاونت بخش مهندسی گوگل شناخته می شد. حتی وی یکی از کاندیداهای اصلی مدیرعاملی به حساب می آمد.

اما نگاه و چشم انداز ساندار پیچای به کروم و اندروید، سبب شد تا سرنوشت به گونه ای دیگر رقم بخورد و در نهایت گوندوترا از گوگل جدا شود. وی پس از جدایی اش، مدیرعامل AliveCor شد، شرکتی با هدف تولید سنسور ضربان قلب برای دستگاه های همراه.

این دستگاه که Kardia نام دارد، در سه نوع مختلف قرار است توسعه یابد: قاب تلفن همراه، الحاقی به تلفن همراه و یک وسیله جانبی برای اپل واچ. قاب های محافظ فقط برای آیفون های 5 به بعد تا 6S طراحی شده اند اما گویا دستگاه و اپلیکیشن آن با بسیاری از تلفن های اندرویدی همخوانی دارد.

اگر تلفنی دارید که قاب محافظ به بدنه آن نمی خورد، یک صفحه تخت برای گرفتن نوار قلب هم تولید شده که به پشت تلفن همراه می چسبد (احتمالا با نوعی چسب مخصوص). کاردیا همچنین به عنوان یک بند قابل تعویض اپل واچ نیز در دسترس خواهد بود.

AliveCor می گوید که دستگاه توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده که این یک پیروزی بزرگ برای شرکت به حساب می آید. این دستگاه می تواند تپش قلب، تنگی نفس، رژیم های غذایی، خواب و الگوهای ورزشی را تحت نظر بگیرد.

قاب ها برای آیفون 5 و 5S قیمتی 109 دلاری دارند و برای دو نسل بعدی تلفن های همراه اپل، قیمت قاب ها 5 دلار بیشتر است. هنوز قیمت بند قابل تعویض اپل واچ مشخص نیست اما صفحه تختی که برای نوار قلب کاربرد دارد و به پشت تلفن همراه می چسبد، 99 دلار ارزش گذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Arvin
    Arvin | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    سلام . اخه (( اسبق )) یعنی چی ؟؟؟؟
    سابق نه اسبق .
    این روزا دیجی خیلی سوتی میده .

    • امیر
      امیر | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

      خب دوتاشم درسته دیگ?

  • اسی
    اسی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

    candid کاندید به معنای فرد ساده لوح و candidate کاندیدا به معنی نامزد یک سمت می باشد.

مطالب پیشنهادی