ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایالات متحده واردات هاوربوردهای ساخته شده براساس پتنت کمپانی Segway را ممنوع کرد

بعد از جمع آوری چیزی بالغ بر 16 هزار هاوربورد در ماه نخست میلادی به دلیل استفاده از علامت های تجاری قلابی، کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده، حالا قوانین سفت و سخت تری برای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

بعد از جمع آوری چیزی بالغ بر 16 هزار هاوربورد در ماه نخست میلادی به دلیل استفاده از علامت های تجاری قلابی، کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده، حالا قوانین سفت و سخت تری برای واردات تخته های تعادلی به خاک این کشور قائل شده است. این کمیسیون، به تازگی واردات هاوربردهای سخت شده براساس پتنت های کمپانی Segway را ممنوع اعلام کرده که در اصل، بخش عمده ای این محصولات را در بازار تشکیل می دهند.

برخلاف آن چه ممکن است تصور کنید، ممنوعیت واردات این هاوربردها هیچ ارتباطی به مشکلاتی نظیر آتش گرفتن و یا منفجر شدن ندارد، بلکه بنابر پتنت ثبت شده از سوی Segway، هر محصولی که از پتنت شماره 8830048 (یکی از صدها و بلکه هزاران پتنت Segway) استفاده کرده باشد، اجازه ورود به آمریکا را ندارد.

در بیانیه کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده آمده که Segway به طور دقیق، از 13 کمپانی یاد کرده به گفته آن ها، از قوانین مالکیت پتنت ثبت شده در سال 2014 تخطی کرده اند. از جمله این کمپانی ها می توان به Robstep Robot ،Shezhen INMOTION Technologies ،Freego USA و EcoBoomer اشاره کرد.

همان طور که از نام کمپانی ها نیز پیداست، اکثر این هاوردبردهای تعادلی از طریق کشور چین به ایالات متحده وارد می شوند. وب سایت ArsTechnica نوشته که باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده 60 روز فرصت دارد تا موافقت یا مخالفت خود با ممنوعیت ورود این محصولات از سوی کمیسیون تجارت را اعلام کند؛ اما دلیلی وجود ندارد که وی، با این اقدام مخالفت ورزد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی