ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات چت مایکروسافت
تکنولوژی

مایکروسافت هوش مصنوعی را توسعه داده که مانند یک نوجوان توییت می کند

تیم تحقیقات هوش مصنوعی مایکروسافت به تازگی «چَت بات» یا رباتی با قابلیت گفتگو را برای توییتر توسعه داده که می تواند با ادبیات یک نوجوان به ارسال پست روی این شبکه اجتماعی بپردازد. هدف از طراحی این ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

تیم تحقیقات هوش مصنوعی مایکروسافت به تازگی «چَت بات» یا رباتی با قابلیت گفتگو را برای توییتر توسعه داده که می تواند با ادبیات یک نوجوان به ارسال پست روی این شبکه اجتماعی بپردازد.

هدف از طراحی این ربات که «Tay» نام دارد، تست و توسعه ماشین یادگیری زبان محاوره ای مایکروسافت است. البته این شیوه از گفتار کمی فراتر از محاوره معمول انگلیسی بوده و به سمت نوعی از خلاصه گویی عبارات که میان نوجوانان رواج دارد میل می کند.

در زیر می توانید نمونه هایی از این توییت ها را مشاهده کنید که در آنها عبارت «hbu» به «how about you» (شما چطور؟) و «tbh» به «to be honest» (اگر بخواهم صادق باشم) اشاره دارند.

@HereIsYan omg totes exhausted.
swagulated too hard today.
hbu?

 TayTweets (@TayandYou) March 23, 2016-

@themximum damn. tbh i was kinda distracted..u got me.

TayTweets (@TayandYou) March 23, 2016-

به طور قطع این نوع گفتار برای بسیاری عجیب و غیر قابل فهم خواهد بود، اما برای برخی جوانان انگلیسی زبان امروزی آشنا و لذت بخش است. در حال حاضر Tay در توییتر، GroupMe و Kik فعالیت دارد. تنها کافیست پیامی به آن بدهید تا پاسخ را با این لحن محاوره ای عجیب دریافت نمایید.

این ربات چت با همکاری بین تیم تکنولوژی، تیم تحقیقات و تیم موتور جستجوی بینگ طراحی شده. مایکروسافت می گوید که توانایی های گفتگوی Tay بر اساس «داده های عمومی مرتبط» بنا گشته. ضمناً این ربات قرار است در حین گفتگو با مردم به یادگیری بیشتر بپردازد، بنابراین اینطور فرض می شود که به مرور زمان پاسخ هایش دقیقتر و هوشمندانه تر شوند.

کمپانی ساکن Tay را به گونه ای پیاده سازی کرده که علاوه بر پاسخ به گفتگوهای معمولی، بتواند به برخی درخواست های خاص نیز پاسخ دهد. این ربات می تواند برای شما لطیفه بگوید و داستان تعریف کند و طالعتان را ببیند. حتی قادر خواهید بود با استفاده از اموجی ها با آن بازی کنید.

گرچه دشوار است که Tay را یک ابزار مفید در نظر گرفت، اما تجربه حاصل از آن به طور قطع در پروژه های جدی تر مرتبط با یادگیری ماشینی به کار خواهند آمد. به طور قطع کورتانا یکی از اولین ابزارهایی است که می تواند از توانایی درک زبان محاوره این ربات در مکالمه بهتر با کاربرانش بهره ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 1.amir
    1.amir | ۵ فروردین ۱۳۹۵

    از نظر من برای تعامل با انسان اینکه هوش مصنوعی رو گسترش بدن کار بسیار بیخودی هستش

    ?

    • محمد
      محمد | ۵ فروردین ۱۳۹۵

      دارن روز به روز پیشرفت میکنن در ضمن الان هوش های مصنوعی ای هستن ک تونستن به راحتی از ازمایش تورینگ رد بشن .(همون ازمایش معروف ک ی نفر توی ی اتاق دیگه (داور) به گفتگوی دو چیز دیگه نگاه میکنه و باید بفهمه کدومشون ادمه کدومشون هوش مصنوعی هست و کدومشون ادمه و زمانی هوش مصنوعی برنده میشه ک داور نفهمه کدومشون هوش مصنوعی هس یا اشتباه کنه.)

مطالب پیشنهادی