ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ثبت پتنت جدید واقعیت افزوده برای شیشه جلوی خودرو توسط تویوتا

احتمالا با سیستم هشدار خروج از لاین آشنائی دارید؛ سیستمی که با استفاده از دوربین و رادار موقعیت خودرو را شناسائی نموده و از برخورد آن با سایر اتومبیل های در حال حرکت جلوگیری به عمل ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۰:۰۲

احتمالا با سیستم هشدار خروج از لاین آشنائی دارید؛ سیستمی که با استفاده از دوربین و رادار موقعیت خودرو را شناسائی نموده و از برخورد آن با سایر اتومبیل های در حال حرکت جلوگیری به عمل می آورد. این سامانه در صورت انحراف ماشین از مسیر اصلی و تشخیص احتمال تصادف به صورت خودکار فعال گشته و خودرو را به مسیر اصلی باز می گرداند.

حالا نظرتان در مورد نمایش اطلاعات روی شیشه جلوی خودرو با استفاده از واقعیت افزوده چیست؟ اینکه به واسطه نمایشگر «هاد» -HUD - بتوانید داده های موردنیاز در هنگام رانندگی را درست در مقابل دید خود داشته باشید و لازم نباشد سرتان را برگردانده و نگاهتان را از جاده بردارید. این سیستم بسیار هیجان انگیز و جالب به نظر می رسد و خوشبختانه تخیلی نیست و تویوتا دست به کار شده تا به آن رنگ واقعیت ببخشد.

به گزارش سی نت، شرکت خودروسازی تویوتا به تازگی پتنتی به ثبت رسانده که با استفاده از نمایشگرهای متصل شونده به سر یا اصطلاحا Head-up داده ها را روی شیشه جلوی اتومبیل منعکس می نماید. البته شاید بدانید که این سیستم در حال حاضر در برخی از ماشین ها مورد استفاده قرار می گیرد اما اختراع خودروساز ژاپنی مورد بحث اینگونه است که به جای انعکاس اطلاعات ثابت روی شیشه، تمامی رویدادهای داخل و خارج اتومبیل، از میزان سرعت گرفته تا سنسورهای چرخش فرمان را در لحظه رصد نموده و اطلاعات نمایشی خود را دایما به روزرسانی می نماید.

عملکرد سریع و در لحظه ی این سامانه به دو دوربین متکی است که یکی از آنها در بخش جلوئی خودرو و به منظور تشخیص خطوط جاده و دیگری در داخل کابین و برای ردیابی زاویه دید راننده نصب گشته اند.

به طور مثال، هنگامی که با سرعت بالا رانندگی می کنید، احتمالا نگاهتان به فاصله های دورتری از جاده خواهد بود، بنابراین اطلاعات نمایشی روی شیشه جلو همانند میزان سرعت یا دور موتور خودرو به مکانی منتقل می شوند که شما دید کاملی به آنها داشته باشید و درست مقابل چشمتان باشند.

گذشته از این موارد، ویژگی بارزی که در پتنت مورد بحث تاکید بسیاری روی آن شده قابلیت نمایش موقعیت خودرو در میان خطوط به صورت آنی و در لحظه است. به این مفهوم که به محض حرکت ماشین، تصویر روی شیشه ی جلو نشان می دهد که در کجای خطوط جداکننده لاین جاده قرار دارد و آیا از مسیر اصلی منحرف گشته یا خیر.

با این ویژگی کف خیابان مقابل چشمانتان قرار خواهد داشت و با اطمینان خاطر بیشتری رانندگی خواهید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین
    حسین | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    واقعا سیستم جالبیه. ولی چند وقتی هستش که سایپا داره رو این پروژه کار میکنه و قرار رو پراید مدل 173XSاین امکانات رو بزاره

  • The revenant
    The revenant | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    اهههههه، مگه پتنت رو سايپا زودتر ثبت نكرده بود؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی