ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با لابی گری قصد دارد مانع از فروش آیفون های دست دوم در هند شود

اواخر ماه پیش گزارشی منتشر شد دال بر اینکه اپل قصد دارد آیفون های دست دوم را در هند به فروش برساند و حتی درخواست رسمی اش را هم تسلیم مقامات دولتی این کشور کرده تا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

اواخر ماه پیش گزارشی منتشر شد دال بر اینکه اپل قصد دارد آیفون های دست دوم را در هند به فروش برساند و حتی درخواست رسمی اش را هم تسلیم مقامات دولتی این کشور کرده تا دستورات لازم برای شروع فرایند صادرات آیفون های دست دوم به این کشور را صادر نمایند.

امروز صبح اما خبر رسید که موبایل سازان مطرح حاضر در بازار هند از جمله سامسونگ، کاربن، مایکرومکس و اینتکس دست به کار شده اند تا با تکیه بر دلایل زیست محیطی مانع از این اتفاق شوند.

براساس گزارش بلومبرگ، تولیدکنندگان موبایل اینطور استدلال کرده اند که بالا رفتن سطح پسماندهای الکترونیکی می تواند عملیاتی شدن برنامه «تولید در هند» که پیشتر از سوی نارندرا مدی نخست وزیر این کشور پیشنهاد گردید را به زیر سوال ببرد. به موجب طرح تولید در هند، شرکت های چند ملیتی و خارجی موظف می شوند که محصولات صادراتی خود به این کشور را در داخل آن تولید نمایند.

منتقدان باور دارند که نابود کردن تلفن های همراه معیوب می تواند توازن بومی متزلزل این کشور را که هم اکنون هم با مشکل انبوه پسماندهای الکترونیکی دست و پنجه نرم می کند، بر هم بزند.

این مخالفت از طریق جمعی از اعضای سازمان تولیدکنندگان لوازم خانگی و الکترونیکی مصرفی هند و طی نامه ای به سمع و نظر دولت این کشور رسید. تولید کنندگان امضا کننده نامه در آن اظهار نمودند که صدور مجوز استفاده از آیفون های دست دوم در هند نتنها تاثیری منفی بر محیط زیست این کشور می گذارد بلکه برخلاف سیاست های وارداتی هند است.

Ravinder Zutshi رئیس هیئت مدیره شورای تازه تاسیس موبایل و ارتباطات که این نامه را تهیه کرده اینطور آورده است:

وقتی واردات دیگر کالاهای دست دوم نظیر ماشین با تعیین مالیات گمرکی 300 درصدی همراه شده تا حتی المقدور از این کار جلوگیری شود چه دلیلی دارد که اصلا دولت صدور مجوز واردات موبایل های دست دوم را بررسی نماید.

لازم است اضافه کنیم که اپل درخواست اولیه خود را در سال 2015 میلادی تسلیم مقامات هند کرد که از سوی آنها رد شد اما جدیدترین درخواست این شرکت آمریکایی حالا در مرحله «مذاکره میان وزارت خانه ها» قرار دارد و نتیجه اش هنوز مشخص نیست. اگر دولت با این خواسته اپل موافقت نماید، هند نخستین کشوری خواهد بود که آیفون های دست دوم مستقیما توسط اپل به آن صادر می شوند.

اوایل ماه فوریه اینطور شایعه شد که به زودی شمار فروشگاه های فیزیکی اپل در خاک هند بیشتر خواهد شد اما در ادامه مشخص شد که به خاطر قوانین سخت گیرانه این کشور در خصوص خرید املاک، تصمیم بر آن شده که فروشگاه های این شرکت در قالب طرحی به نام «فرشندگان موبایل دارای مجور» در خاک هند افتتاح شوند و در حالی که کالای اصلی به نمایش در آمده در آنها از محصولات اپل است، محصولات جانبی ارائه شده از سوی شرکت های شخص ثالث نیز در آنها عرضه گردد.

در دسامبر سال گذشته و بدنبال گزارشی دال بر کم شدن میزان فروش آیفون 6 اس و مدل 6 اس پلاس در هند، اپل قیمت این دو مدل را تا 16 درصد در این کشور پایین آورد. در ادامه شرکت ساکن کوپرتینو قیمت آیفون 5 اس را هم به نصف تقلیل داد و آن را از 45500 روپیه (688 دلار) به 24999 روپیه (377 دلار) رساند.

تیم کوکل مدیرعامل این شرکت نیز اخیرا زبان به تمجید از محیط کسب و کار هند گشوده و اعلام داشته که این شرکت قصد دارد انرژی بیشتری را صرف گسترش حضورش در این کشور نماید که در حال حاضر سومین بازار بزرگ اسمارت فون را بعد چین و آمریکا دارد.

در بازار هند چهار پنجم از تلفن های همراه مورد استفاده شهروندان کمتر از 150 دلار قیمت دارند و بدیهی است که سهم اپل از این بازار کمتر از 2 درصد است. در این کشور اسمارت فون های دارای برندهای مطرح با قیمت 35 دلار قابل خریداری هستند، با این همه، کمتر از یک سوم جمعیت هند از آنها استفاده میکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • دادا
    دادا | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    من متوجه دلایل عنوان شده برای مخالفت نشدم؟!

  • mohammad3861
    mohammad3861 | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    یه طوری تیتر زدین کسی ندونه فک میکنه سامسونگ حقه اپلو خورده! خو مشکل از خوده دولتشه بابا ???
    دیجیاتو هم اپل پرست شده دیگه شوروشو در آوردین ??

  • مهدی
    مهدی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

    باز دوباره این سامسونگ کثافت کاری هاشو شروع کرد

    • امیرحسین
      امیرحسین | ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

      اصلا متن رو خوندی بدونی چی گفته؟؟؟؟ امان از این مردم

مطالب پیشنهادی