ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

واکنش های زنده و بخش جستجوی ویدئوها؛ دو قابلیت جدید سرویس Facebook Live

سرویس استریم زنده ویدئوی فیسبوک موسوم به Facebook Live، از مزیت کاربران میلیاردی اش استفاده کرده و به تازگی چند قابلیت اجتماعی و گروهی را به این پلتفرم افزوده تا بتواند از رقیب قدیمی اش ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

سرویس استریم زنده ویدئوی فیسبوک موسوم به Facebook Live، از مزیت کاربران میلیاردی اش استفاده کرده و به تازگی چند قابلیت اجتماعی و گروهی را به این پلتفرم افزوده تا بتواند از رقیب قدیمی اش پریسکوپ پیشی بگیرد.

قابلیت های جدید شامل مواردی همچون امکان لایو استریم در گروه ها و رویدادها، واکنش های ریل تایم برای کاربران، امکان ارسال دعوت نامه به دوستان برای تماشای ویدئو و نقشه ای زنده برای نمایش ویدئو در 60 کشور دنیا هستند.

فیسبوک سرویس مورد بحث را از امروز در لس آنجلس و با حضور مارک زاکربرگ و مدیر محصولات این کمپانی یعنی کریس کاکس راه اندازی خواهد کرد. اگر تاکنون از Live استفاده کرده باشید، اپلیکیشن فیسبوک با یک نوتیفیکشن آنی شما را از شروع استریم ویدئوها آگاه خواهد کرد.

بزرگترین و منطقی ترین قابلیت جدید سرویس لایو، امکان استریم زنده ویدئو در گروه ها و رویدادهاست. به عنوان مثال اگر در یک کنسرت موسیقی یا مسابقه اسب سواری حضور داشته باشید، می توانید بخش های مهم آنها را برای مخاطبین خود استریم کنید تا آنها نیز بتوانند همچون شما، در عین نداشتن حضور فیزیکی از تماشای موقعیت لذت ببرند.

خالقان این سرویس همچنین پنج فیلتر اینستاگرام گونه جدید را برای زیباتر شدن استریم ها اضافه کرده اند، و فیسبوک به زودی امکان کشیدن نقاشی روی ویدئوی در حال استریم را نیز برایتان فراهم خواهد کرد.

facebook-live-group-broadcast-2016-04-06-03

اگر می خواهید احساسات خود را در قالبی به غیر از تایپ کردن بروز دهید، فیسبوک قابلیت واکنش های زنده را در اختیارتان قرار داده. واکنش های زنده در واقع شکلک های انیمیشنی با حالات مختلفی هستند که می توانند روی صفحه استریم ویدئو به صورت ریل تایم ظاهر شوند. مضاف بر این، با اتمام استریم هم در صورتی که ویدئو را مجددا پخش کنید می توانید واکنش های زنده را در زمانی که ویدئو در حال استریم بوده را هم مشاهده کنید.

اما برای کشف ویدئوهای جدید در این سرویس، حالا در موبایل بخش مجزایی تحت عنوان Live Video Destinations را در اختیار دارید. این در واقع بخش ویژه ای است تا در آن قادر به یافتن استریم های محبوب، ویدئوهای زنده از دوستان و موضوعات مورد علاقه تان باشید.

کاربران نسخه دسکتاپ نیز به بخش مشابهی تحت عنوان Facebook Live Map دسترسی دارند که ویدئوهای در حال استریم از 60 کشور دنیا را به نمایش می گذارد. همچنین در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ، دکمه ای به نام Invite در نظر گرفته شده تا بتوانید از دوستان خود برای تماشای یک استریم زنده دعوت نمایید.

فیسبوک اگرچه خیلی دیر به جمع سرویس های استریم زنده همچون یوتوب، پریسکوپ و میرکت پیوسته، اما با این امکانات شانس زیادی برای پیشی گرفتن از رقبایش را دارد. این قابلیت های جدید طی هفته های آینده در دسترس همگان قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی