ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین سینمایی جدید Lytro نیاز به پرده های سبز برای خلق افکت های تصویری را از بین می برد

دوربین های پیشرفته دیجیتالی ویژه تولید فیلم در بازار بیشمارند اما اغلب آنها بدون در نظر گرفتن واقعیت های مدرن فیلم سازی و گرایش شدید فیلمسازان به استفاده از افکت های کامپیوتری در آثارشان تولید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

دوربین های پیشرفته دیجیتالی ویژه تولید فیلم در بازار بیشمارند اما اغلب آنها بدون در نظر گرفتن واقعیت های مدرن فیلم سازی و گرایش شدید فیلمسازان به استفاده از افکت های کامپیوتری در آثارشان تولید می شوند.

در حال حاضر برای آنکه بازیگران فیلم در داخل یک دنیای دیجیتالی قرار بگیرند، باز هم به همان صفحه سبز رنگ نیاز است. اما Lytro معتقد است که به راهکار بهتری برای این منظور دست یافته و در همین راستا محصول تازه ای به نام Lytro Cinema را معرفی کرده است؛ نوعی دوربین سینمایی که با در نظر داشتن افکت های دیجیتالی تولی شده است.

این دوربین به خاطر بهره مندی از تکنولوژی اختصای Lytro با نام امضای میدان نوری قادر است که تصویری بزرگ و سه بعدی را از محیط مد نظر شما بگیرد (تصاویر Raw با کیفیت 755 مگاپیکسل و نرخ حداکثری 300 فریم بر ثانیه) و در نتیجه فیلم سازان و کارگردانانی که از آن استفاده می کنند احتمالا نیازی به پرده های سبز معمول نخواهند داشت و می توانند با دقت مشخص نمایند که کدام آبجکت ها و عناصر در صحنه مد نظرشان بمانند.

دوربین تازه Lytro همچنین به سینماگران امکان می دهد تنظیمات دوربین خود را بعد از انجام کار تغییر دهند؛ برای نمونه می توان نقطه کانونی دوربین را بر حسب سلیقه تغییر داد (که البته این کار با استفاده از مدل اولیه این دوربین نیز امکان پذیر است).

Screen_Shot_2016-04-11_at_11.51.40_AM.0

اما در کنار نقطه کانونی امکان تغییر عمق میدان، داینامیک رنج یا برد پویا (تا 16 نقطه) و سرعت شاتر نیز فراهم خواهد بود. به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم اگر از حاصل کار خود با این دوربین راضی نبودید نیازی نیست که کل فرایند را از نو انجام دهید. با این دوربین حتی تنظیم نرخ فریم های مختلف و انتخاب فرمت های ویدئویی گوناگون نظیر IMAX نیز ساده تر خواهد بود.

البته اگر با خواندن مشخصات Cinema مشتاق خریدش شده اید لازم است بدانید که قیمت پایه این دوربین از 125 هزار دلار شروع می شود و تاکنون حرفی از فروش مستقیم آن به میان نیامده است.

Cinema در اصل برای استودیوهای مطرح فیلم سازی ارائه شده که بودجه های هنگفتی برای خرید دوربین دارند. در هر حال باز هم می توان آن را یک محصول فوق العاده خواند چراکه علاوه بر پایین آوردن زمان تولید، آزادی عمل بیشتری را برای تجربه کردن و بهتر کردن شات ها به فیلم سازان می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهمان جدید
    مهمان جدید | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    نسخه قدیمیش با وجود قیمت 400 دلاریش تو ایران 6 ملیون بود.اینو چند تومن بیارن خدا داند

  • میلاد
    میلاد | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    خیلی دوربین خوبیه به نظرم اگه قیمتش مناسب باشه دیگه درد سر پردن سبز رو‌نداره

مطالب پیشنهادی