ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: گلکسی اس 7 ؛ فرگشت تکنولوژیک

می‌ گویند احساس و عقل که در کنار همدیگر قرار می گیرند، باعث تناقض می ‌شود و باید از میان این دو، یکی را انتخاب کنید. با این تفاسیر، در هر صورت از نبود دیگری ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۳

می‌ گویند احساس و عقل که در کنار همدیگر قرار می گیرند، باعث تناقض می ‌شود و باید از میان این دو، یکی را انتخاب کنید. با این تفاسیر، در هر صورت از نبود دیگری ضرر خواهید کرد. اما این صحبت ‌ها مال داستان‌ ها است و در واقعیت اوضاع فرق دارد. می ‌شود عقل و احساس در کنار هم قرار بگیرند و خیلی خوب هم می‌شود. سامسونگ با گلکسی اس 6 توانست این کار را انجام دهد؛ مجموعه ‌ای که علاوه بر داشتن طراحی زیبا و دادن حس خوب به کاربر، از کیفیت ساخت خوبی برخوردار بود و همه آنچه را که کاربران می ‌خواستند، برآورده کرد.

سامسونگ بعد از سال ‌ها انتقاد از طراحی سری گلکسی اس، توانست موبایلی بسازد که از نظر طراحی تقریباً همه را راضی کرد. بنابراین حالا که به فرمول موفقی دست پیدا کرده، وقتش رسیده که آن را بهبود ببخشد. این فرمول بهبود یافته گلکسی اس 7 است. پرچمدار جدید کره‌ای ها یک موبایل متحول کننده نیست اما نسبت به نسل قبل خود تکامل یافته و نوآوری‌ های کوچکی را هم در خود جای داده است.

در ادامه با بررسی دیجیاتو از گلکسی اس 7 همراه باشید.

طراحی

samsung galaxy S7 (69)

اگر گلکسی اس 6 و 7 را کنار هم قرار دهید، به سختی می‌توانید آن‌ها را از هم تشخیص دهید. تنها تفاوت اصلی در نمای جلوی دو موبایل، نوار نقره‌ ای دور دکمه Home در گلکسی اس 6 است که تشخیص این دو را امکان پذیر می کند. اما سامسونگ تغییراتی جزئی در طراحی به وجود آورده که به گلکسی اس 7 نسبت به نسل قبل خود برتری می بخشد.

سامسونگ خوب پی برده چطور دل کاربران را به دست آورد. نمی گوییم عقل ما به چشممان است. درست است که باطن هر چیزی مهم است اما در نگاه اول، این ظاهر است که باید به دل بنشیند. گلکسی اس 7 موبایلی واقعاً زیباست و این را در تک تک اجزای آن می توانید مشاهده کنید.

samsung galaxy S7 (67)

بدنه اس 7 که ترکیبی از شیشه و فلز است چنان جلوه هایی از خود نشان می دهد که چشم هر کسی را خیره می کند. فقط ای کاش کمتر اثر انگشت را جذب می کرد و لغزندگی بدنه آن روی سطوح صاف کمتر بود. به هر حال هر که فلز و شیشه خواهد، جور گلکسی اس 7 کشد.

پرچمدار جدید سامسونگ احساس یک موبایل لوکس، با کیفیت و مستحکم را به شما منتقل می‌کند. فلز دور دستگاه نیز با ملایمت برش خورده و بر خلاف بعضی موبایل‌های فلزی که خشن هستند، احساس لطیفی به شما می‌دهد. قسمت جالب طراحی جدید این است که سامسونگ شیشه پشت گلکسی نوت 5 را که در کناره ها انحنا دارد به گلکسی اس 7 آورده و پشت آن دیگر تخت نیست. جنس این شیشه از گوریلا گلس 4 است.

samsung galaxy S7 (65)

لبه‌ های پشت دستگاه نیز خمیده شده‌ اند. این منحنی ها علاوه بر در تأثیر در زیبایی دستگاه، گلکسی اس 7 را به موبایلی بسیار خوش دست تبدیل کرده اند. منحنی پشت دستگاه علاوه بر تأثیر در طرز قرار گیری آن در دست، باعث می شود عرض موبایل کمتر از مقدار واقعی آن احساس شود تا کار کردن با موبایل ساده تر گردد.

گلکسی اس 7 دارای دکمه های ناوبری فیزیکی است که دکمه های بازگشت و مالتی تسکینگ به صورت لمسی طراحی شده اند. دکمه Home نیز عملکردی دو منظوره دارد و حسگر اثر انگشت را در خود جای داده است. دکمه بازگشت در بسیاری از اوقات مزاحم کار ما بود. مثلاً موقع کار کردن با دوربین یا باز کردن قفل موبایل با اثر انگشت بسیار پیش آمد که دستمان به طور ناخواسته روی این دکمه بخورد و مجبور شویم کار را از سر بگیریم.

samsung galaxy S7 (108)

در زیر دستگاه، تنها اسپیکر آن، یک میکروفون و درگاه Micro USB قرار گرفته که یک نقطه ضعف محسوب می شود چرا که از سامسونگ انتظار داشتیم که در گلکسی اس 7 از USB نوع C استفاده کند. در بالای آن نیز میکروفون دوم و درگاه مشترک سیم کارت و کارت حافظه قرار دارد. کاربران زیادی به حذف کارت حافظه در نسل قبل اعتراض داشتند، بنابراین سامسونگ تصمیم گرفت آن را دوباره برگرداند. به هر حال این روزها حذف یک قابلیت و دوباره آوردن آن تبدیل به یک روش برای ]به ظاهر[ اضافه کردن قابلیت جدید شده است.

در پشت گلکسی اس 7، دوربین 12 مگاپیکلسی آن با فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel، فلش تک رنگ و حسگر ضربان سنج قرار دارد. برجسته نبودن دوربین باعث خوشحالی است. البته این به بهای افزایش ضخامت و وزن دستگاه تمام شده. وزن گلکسی اس 7 به 152 گرم می‌ رسد که 14 گرم از اس 6 سنگین تر شده، ابعادی معادل 142.4x69.9 میلی متر دارد و ضخامتش با 1.1 میلی متر افزایش به 7.9 میلی متر رسیده است.

samsung galaxy S7 (80)

گلکسی اس 7 با داشتن گواهینامه IP68 در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است و می تواند به مدت 30 دقیقه، تا عمق 1.5 متر در آب دوام بیاورد. البته پس از قرار دادن موبایل در آب در آزمایش دیجیاتو، آب به داخل منفذهای اسپیکر نفوذ کرد و تا چند ساعت اسپیکر موبایل نمی توانست صدایی پخش کند. همچنین وقتی نمایشگر خیس است نمی توانید با آن کار کنید؛ بر خلاف موبایل های سونی که حتی وقتی خیس باشند نمایشگر لمسی آن ها کار می کند. بنابراین قابلیت ضد آب گلکسی اس 7 را می توان صرفاً مقاومت در مقابل نفوذ آب دانست و دستگاه در زیر آب غیر قابل استفاده است.

گلکسی اس 7 در رنگ های مشکی، سفید، نقره ای و طلایی عرضه شده است.

نمایشگر

samsung galaxy S7 (97)

تا پارسال موبایل ها به طرز عجیبی داشتند بزرگ می شدند و مردم هم استقبال می کردند. حتی بعضی افراد با تبلت 7 اینچی در خیابان تلفنی صحبت می کنند. البته نمی توان منکر این موضوع شد که کارایی موبایل هایی با نمایشگر بزرگتر بیشتر است چون راحت تر می توانید وبگردی کنید، فایل ها و اسناد خود را ویرایش کنید و ... . اما اندازه نمایشگر هم حدی دارد و به نظر نمی رسد روند بزرگ شدن آن ادامه دار باشد.

ال جی G5 نسبت به نسل قبل خود 0.2 اینچ کوچک تر شده، آیفون SE با نمایشگر کوچک 4 اینچی معرفی شد و گلکسی اس 7 هم نمایشگر 5.1 اینچی نسل قبل را حفظ کرده است. همین که می بینیم سامسونگ تصمیم نگرفته نمایشگر را بزرگتر کند جای خوشحالی دارد. اندازه نمایشگر گلکسی اس 7 کاملاً ایده آل است؛ هم فضای کافی در اختیار شما می گذارد و هم آنقدر بزرگ نیست که شما را اذیت کند.

samsung galaxy S7 (86)

این نمایشگر 5.1 اینچی دارای رزولوشن QHD یا 1440x2560 پیکسل است و از پنل Super AMOLED بهره می برد. چگالی نمایشگر، رقم شگفت انگیز 577 پیکسل در اینچ است که یعنی دقتی فراتر از چاپ روی کاغذ دارد. نسبت مساحت نمایشگر به سطح جلوی دستگاه نیز برابر 72.1 درصد است که در سطح مطلوبی قرار دارد. سامسونگ موفق شده این نسبت را با کاهش حاشیه نمایشگر، 1.5 درصد نسبت به نسل قبل افزایش دهد.

نمایشگر Super AMOLED سامسونگ مثل همیشه عالی است. رنگ ها با طراوت و پویا هستند و به لطف کنتراست بسیار بالای نمایشگر، تصاویر با عمق نشان داده می شوند. رنگ مشکی کاملاً خالص است تا جایی که مرز بین نمایشگر و بدنه محو می شود. حداکثر روشنایی این نمایشگر 500 نیت است که خوانایی خوب آن زیر نور مستقیم خورشید را تضمین می کند. حداقل نور نیز به دو 2 نیت می رسد تا در محیط های کم نور موجب اذیت شدن چشم شما نشود.

ویژگی مثبت دیگر این نمایشگر، حساسیت بسیار بالای آن به لمس است به طوری که حتی زمانی که انگشت شما به نمایشگر نزدیک می شود و قبل از این که آن را لمس کنید، نمایشگر واکنش نشان می دهد. تأخیر نیز بسیار اندک است و همه چیز به سرعت برق و باد پیش می رود. مشتاقیم این سرعت واکنش نمایشگر لمسی را در گلکسی نوت 6 و قلم آن هم ببینیم.

samsung galaxy S7 (1)

البته این نمایشگر بی عیب هم نیست. در برخی زوایا رنگ نمایشگر تغییر می کند. مثلاً اگر موبایل را به جای مستقیم، کمی کج رو به صورت خود بگیرید، رنگ سفید آن به آبی می زند که نباید این اتفاق بیفتد.

قابلیت جدیدی که این نمایشگر دارد، حالت «همیشه روشن» است. در این حالت، حتی وقتی موبایل قفل است، نمایشگر اطلاعاتی مثل ساعت، تاریخ، میزان شارژ باتری و اعلان پیام ها و تماس های جدید را به رنگ سفید در پس زمینه سیاه نشان می دهد. از آنجا که در نمایشگر AMOLED، پیکسل ها هنگام نمایش رنگ مشکی خاموش می شوند، در این حالت انرژی چندانی مصرف نمی شود.

از طرفی دیگر نیاز نیست که برای هر بار دیدن ساعت، نمایشگر را روشن کنید. بنابراین می توان گفت که هم در کارایی دستگاه و هم در مصرف انرژی آن تأثیر مثبتی دارد. البته امکان تعامل با نمایشگر در این حالت وجود ندارد و مثلاً اگر نوتیفیکیشنی بیاید، نمی توانید آن را در همین حالت مشاهده کنید.

نرم افزار

samsung galaxy S7 (50)

در جدیدترین پرچمدار سامسونگ، شاهد تغییرات نرم افزاری وسیعی هستیم. اولین و مهم ترین آن اندروید 6 است. در این نسخه اندروید، گوگل به حریم خصوصی کاربر توجه ویژه ای داشته و اپلیکیشن ها قبل از هر اقدامی حتی در کوچکترین سطح دسترسی، از کاربر اجازه می گیرند. مورد قابل توجه دیگر، کم شدن اپلیکیشن های تکراری و اضافه در محیط اندروید است.

سامسونگ بعضی از اپلیکیشن های اضافه و ناکارآمد را که قبلاً به صورت پیش فرض روی سری گلکسی قرار می داد حذف کرده و بعضی از آن ها را نیز با اپلیکیشن های گوگل ادغام کرده تا هم محیط خلوت تر شود و هم کارایی بالاتر رود. برای مثال، اپلیکیشن موسیقی خود را با Play Music گوگل ادغام کرده است.

Galaxy S7 Software 1

گلکسی اس 7 از جدیدترین نسخه رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ بهره می برد که از اندروید خالص فاصله زیادی دارد. البته محیط آن ساده و کار کردن با آن راحت است. یکی از ضعف های این رابط کاربری، کارتونی بودن محیط آن است که باعث می شود احساس حرفه ای بودن در یک پرچمدار از بین برود. مشکل بعدی این است که گلکسی اس 7 علی رغم داشتن طراحی عالی، سخت افزار قدرتمند و عملکرد قوی در اکثر زمینه ها، از مشکلات نرم افزاری رنج می برد و کارایی لازم را ندارد.

این مسأله را نمی توان مستقیماً به سامسونگ نسبت داد چرا که این مشکل در کل اکوسیستم اندروید موج می زند. اگر تعصب را کنار بگذاریم و منطقی به این مسأله نگاه کنیم، اپلیکیشن های مفیدی که کارایی واقعاً داشته باشند مخصوصاً در زمینه تولید (محتوای متنی، چند رسانه ای، گرافیکی و ...) برای اندروید کم هستند. این در حالی است که اپل با پشتیبانی از توسعه دهندگان، اپلیکیشن هایی فراهم کرده که کاربران آیفون و آیپد را به تولید محتوا، موسیقی، طرح های گرافیکی و ... و در یک کلام، افزایش بهره وری و کارایی تشویق می کند.

Galaxy S7 Software 2

با این وجود، سامسونگ سعی کرده اولین قدم ها را در این زمینه بردارد. کره های چندی پیش با مایکروسافت بر سر استفاده از اپلیکیشن هایش در موبایلشان به توافق رسیدند و حال با قرار دادن مجموعه آفیس و اپلیکیشن های مایکروسافت شامل Word، Excel و PowerPoint، OneNote، OneDrive و Skype، سعی در افزایش بهره وری پرچمدار خود دارند.

از اپلیکیشن های اختصاصی سامسونگ روی گلکسی اس 7 می توانیم اپلیکیشن سلامتی S Health، دستیار صوتی S Voice و کیف پول Samsung Pay را نام ببریم. در این میان اپلیکیشن Voice Recorder سامسونگ قابلیت های جالبی دارد. یکی از قابلیت های آن Interview یا «مصاحبه» نام دارد. در این حالت موبایل را بین دو نفری که صحبت می کنند قرار می دهید به طوری که میکروفون بالای دستگاه به سمت کی و میکروفون پایین دستگاه به سمت دیگری باشد. اینگونه مصاحبه به صورت استریو ضبط می شود و صداها با وضوح و بدون تداخل ثبت می شوند.

قابلیت دیگر این اپلیکیشن، Voice Memo نام دارد که با ضبط صدا به صورت واح در یک محیط ساکت، می تواند آن را به متن قابل ویرایش تبدیل کند. متأسفانه این قابلیت از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند.

دوربین

samsung galaxy S7 (95)

بزرگترین تغییر و پیشرفت گلکسی اس 7 را می توان در دوربین آن جست. رزولوشن دوربین گلکسی اس به 12 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده اما در عوض به فناوری Dual Pixel Autofocus مجهز شده است. این فناوری در دوربین های DSLR و بدون آینه نیز با نام Phase Detection یا تشخیص فاز به کار می رود و سامسونگ آن را در پاسخ به فناوری فوکوس لیزری ال جی به کار برده است.

تشخیص فاز چیست؟ دوربین با این فناوری قادر است با دقت بالایی شرایط نوری محیط و موقعیت اجسام را شناسایی کند. در دوربین سایر موبایل ها، تعداد محدودی از پیکسل ها (بین 5 الی 10 درصد) برای تشخیص فاز اختصاص داده می شوند. بنابراین در نور کم ممکن است پیکسل ها منقطه مورد نظر را پوشش ندهند و در نتیجه فوکوس دیر انجام شود یا اصلاً انجام نشود و در نهایت تصویر خوبی به دستمان نرسد.

S7

با فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel سامسونگ، 100 درصد پیکسل ها برای تشخیص فاز استفاده می شوند. علاوه بر این، هر پیکسل به دو دیود نوری (فوتودیود) تقسیم می شود تا فوکوس با دقت و سرعت بالایی صورت بگیرد؛ فارغ از شرایط نوری محیط. علاوه بر فناوری Dual Pixel Autofocus، سامسونگ از سنسور Sony IMX260 با f/1.7 استفاده کرده که در میان موبایل ها بی سابقه است. اندازه پیکسل ها نیز بزرگتر شده و به 1.4 میکرومتر رسیده تا نور بیشتری جذب کنند.

دوربین جلوی گلکسی اس 7 رزولوشن 5 مگاپیکسلی دارد که برای گرفتن سلفی به خوبی پاسخگو است. از دیگر قابلیت های دوربین می توان به فیلم برداری 720p با نرخ 240 فریم بر ثانیه و 1080p با نرخ 60 فریم بر ثانیه، و همچنین عکاسی با رزولوشن 9 مگاپیکسلی در حین فیلم برداری 4K اشاره کرد.

samsung galaxy S7 (84)

 

در بخش رابط کاربری و تنظیمات نیز دوربین گلکسی اس 7 کامل است. رابط کاربری آن ساده طراحی شده و دسترسی به بخش های مختلف آن راحت است. حالت های مختلفی از جمله فوکوس متغیر، کلاژ ویدیویی، صحنه آهسته، تایم لپس و حالت Pro در آن وجود دارند. در حالت Pro می توانید تنظیماتی از جمله فوکوس، ISO و سرعت شاتر را خودتان به صورت دستی تغییر دهید.

Galaxy S7 Cam

دوربین گلکسی اس 7 عملکردی فوق العاده از خود به جا می گذارد. تصاویر کیفیت و وضوح بالایی دارند؛ رنگ ها پویا و با طروات ثبت می شوند و افکت بلور زیبا و متفاوتی بعد از فوکوس روی تصاویر اعمال می گردد. فوکوس و ثبت تصاویر با سرعت بالایی انجام می شود و به کمک لنزی که عملکرد بسیار خوبی در جذب نور دارد، حتی تصاویری که در نور کم گرفته می شوند از نور خوبی برخوردارند. همچنین شاهد مشکل نور زدگی نیستیم و اگر حتی از یک لامپ به تنهایی عکس بگیرید، نور آن عکس شما را خراب نمی کند. با این تفاسیر می توان دوربین گلکسی اس 7 را یکی از بهترین ها برای عکاسی در نور کم دانست.

البته این دوربین هم کاملاً بی عیب نیست. در نور کم سرعت فوکوس مقداری کاهش می یابد و تصاویر کمی حالت آبرنگی پیدا می کنند. همچنین طیف رنگ بخش های سفید تصاویر در محیط های کم نور به کمی به زردی می گراید.

در ادامه می توانید گالری تصاویر گرفته شده با دوربین گلکسی اس 7 را تماشا کنید:

سخت افزار

samsung galaxy S7 (91)

گلکسی اس 7 یک غول به تمام معناست؛ غولی که از درون هم زیباست. چطور هم می تواند غول باشد و هم زیبا؟ خوب، اژدهای طناز کارتون شِرِک را به یاد بیاورید. پرچمدار جدید سامسونگ به 4 گیگابایت رم مجهز شده و در دو مدل با چیپست های اسنپدراگون 820 و اگزینوس 8890 عرضه گردیده است.

مدلی که در اختیار ما قرار داشت، از چیپ اگزینوس 8890 بهره می برد. این چیپ دارای 8 هسته ای پردازشی دارد که از 4 هسته Mongoose با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازش گرافیکی نیز در این مدل بر عهده چیپ Mali-T880 MP12 است تا این مجموعه قدرتمندترین سخت افزار فعلی را میان تلفن های هوشمند به خود اختصاص دهد.

Galaxy S7 Bench

گلکسی اس 7 موفق شد در بنچمارک آنتوتو امتیازی در حدود 128 هزار کسب کند و تمامی موبایل های رقیب را کنار بزند. عملکرد عالی سخت افزار در جای جای محیط نرم افزار کاملاً محسوس است. کوچک ترین کندی و لگی مشاهده نمی شود. سنگین ترین بازی های سه بعدی نیز به راحتی روی آن اجرا می شوند. البته در حین عملیات سنگین، موبایل کمی داغ می شود اما سامسونگ با به کار بردن سیستم خنک کننده مایع در گلکسی اس 7 این مسأله را تقریباً حل نموده است.

حسگر اثر انگشت

samsung galaxy S7 (93)

این حسگر مثل نسل های قبلی گلکسی اس، داخل دکمه Home جا گرفته است. اگرچه گلکسی اس 7 در همه زمینه ها نسبت به نسل قبل خود پیشرفت داشته، اما حسگر اثر انگشت آن پیشرفتی به خود ندیده و نسبت به رقبا عملکرد ضعیفی دارد. تشخیص اثر انگشت از زاویه های مختلف به خوبی انجام نمی  شود  و سرعت تشخیص آن نیز پایین است. در کل عملکرد این حسگر رضایت بخش نیست و سامسونگ باید در نسل بعدی آن تحول بزرگی به وجود بیاورد تا بتواند در این زمینه رقابت کند.

موسیقی

samsung galaxy S7 (59)

گلکسی اس 7 تنها از یک اسپیکر برخوردار است اما همین اسپیکر صدایی بلند، با کیفیت و عمیق تولید می کند. علاوه بر صدای اسپیکر، تنظیمات صوتی اپلیکیشن موسیقی آن بر جذابیت این بخش افزوده است. سامسونگ اپلیکیشن موسیقی خود را با Play Music گوگل ادغام کرده تا تجربه بهتری به کاربر منتقل کند.

وظیفه پخش و مدیریت آهنگ ها با Play Music است اما بخش تنظیمات آن را سامسونگ برعهده گرفته و تنظیمات اپلیکیشن موسیقی خودش را جایگزین کرده است. در این قسمت می توانید اکولایزر را تنظیم یا پروفایل دلخواه خود را انتخاب کنید و گزینه‌هایی مثل صدای فراگیر، لامپ خلاء مجازی (تصفیه کننده صدا) و ... را فعال کنید.

Galaxy S7 Music

جالب ترین قابلیت موجود در قسمت تنظیمات، سازگار ساختن صدا با گوش شما است. در این قسمت می توانید صدای هر گوشی هدفون را متناسب با مشخصات گوش خود و محدوده شنواییتان کالیبره کنید تا بهترین تجربه شنیداری را به دست آورید. در مورد هندزفری های گلکسی اس 7 نمی توانیم نظری بدهیم چون سامسونگ متعلقات این موبایل را در اختیار ما نگذاشت.

باتری

samsung galaxy S7 (79)

باتری گلکسی اس 7 نسبت به نسل پیشین خود با 400 میلی آمپر افزایش، به 3000 میلی آمپر رسیده که پیشرفت قابل توجهی محسوب می شود. این میزان باتری در کنار بهبودهای نرم افزاری اندروید و همچنین نمایشگر کم مصرف سوپر آمولد، نوید ماندگاری بالای باتری را می دهند. البته فراموش نکنید که نمایشگر QHD و سخت افزار قدرتمند گلکسی اس 7 گرسنه انرژی هستند. بنابراین نمی توانید برای دو روز روی آن حساب کنید اما می توانید مطمئن باشید که گلکسی اس 7 یک روز کامل شما را همراهی می کند.

پرچمدار جدید سامسونگ با استفاده معمولی می تواند حدود 1 روز و نیم و با استفاده سنگین به مدت 1 روز شما را همراهی کند. البته زمان استندبای زیادی دارد به طوری که طی یک شب تا صبح که موبایل بدون استفاده و نمایشگر آن در حالت همیشه روشن، ساعت را نشان می داد، تنها 4 درصد از شارژ آن کم شد.

باتری پرچمدار جدید سامسونگ غیر قابل تعویض است اما با پشتیبانی از شارژ سریع نسخه 2 می تواند ظرف نیم ساعت، از صفر به 60 درصد شارژ برسد. گلکسی اس 7 از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند.

امکانات ارتباطی

samsung galaxy S7 (101)

درگاه سیم کارت نانوی گلکسی اس 7 در بالای آن قرار گرفته است. این موبایل از نسل چهارم شبکه مخابراتی یعنی LTE پشتیبانی می کند. آنتن پرچمدار سامسونگ در شاسی آن قرار دارد که که نوارهای مربوط به آن روی بدنه قابل مشاهده هستند. مشکلی در آنتن دهی وجود ندارد و کیفیت و بلندی صدای مکالمه در حد مطلوبی است.

گلکسی اس 7 از وای فای 802.11 با استانداردهای a/b/g/n/ac پشتیبانی می کند. اخیراً گزارش هایی در مورد مشکلات قطع و وصل شدن وای فای و همچنین عدم سینک شدن جیمیل در زمان اتصال از طریق وای فای منتشر شده است. در مدتی که گلکسی اس 7 در اختیار ما بود، به مشکلی در این زمینه بر نخوردیم. با این حال ممکن است برای عده ای چنین مشکلی پیش بیاید. گویا این مشکل نرم افزاری است و به دلیل عدم توانایی نرم افزار در هماهنگ کردن فرکانس با روتر رخ می دهد.

راهکارهایی که ارائه شده اند، خاموش و روشن کردن وای فای، تنظیم دوباره وای فای موبایل و بازگشت به تنظیمات کارخانه ای هستند. بعضی اپراتورها نیز از جمله Verizon اقدام به انتشار به روز رسانی نموده اند. انتظار می رود سامسونگ نیز به زودی یک به روز رسانی نرم افزاری برای حل این مشکل عرضه کند.

از دیگر امکانات ارتباطی گلکسی اس 7 می توانیم NFC و بلوتوث نسخه 4 را نام ببریم. پرچمدار جدید سامسونگ در دو مدل 32 و 64 گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه تا 200 گیگابایت عرضه شده و به هر کاربر نیز 115 گیگابایت فضای ابری OneDrive مایکروسافت اختصاص داده می شود.

جمع بندی

samsung galaxy S7 (102)

سامسونگ پیش از این با گلکسی اس 6 اراده و تلاش خود برای پیشرفت و برتری را نشان داده بود و حالا با گلکسی اس 7، بهترین پرچمدار خود را پخته تر ساخته است. گلکسی اس 7 قدرتمندترین سخت افزار حال حاضر را دارد و با طراحی زیبا و بدنه ای با کیفیت، هر کسی را مجذوب خودش می کند. شاخص ترین ویژگی گلکسی اس جدید را می توان دوربین آن دانست که با فناوری های اختصاصی خودش، می توانید عملکرد بسیار خوبی در عکاسی در نور کم به نمایش بگذارد.

گلکسی اس 7 یک موبایل عالی است اما نبود درگاه USB-C و ضعف نرم افزاری را می توان مشکلات اصلی آن دانست. بنابراین از سامسونگ انتظار داریم در آینده دستی به سر و روی بخش نرم افزارش هم بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (70 مورد)
  • شادمهر
    شادمهر | ۱۹ مهر ۱۳۹۵

    نازه

  • aminamini
    aminamini | ۶ مهر ۱۳۹۵

    سلام من اس ۷ دارم اما صفحه نمایشش از لمس با دستکش پشتیبانی نمیکنه میخواستم بدونم همه اس۷ ها پشتیبانی میکنن یا گوشی من مشکل داره ممنون میشم بگید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی