ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شروعی تازه ؛ سلام دنیا

اکنون که این متن را برایتان می نویسیم نزدیک به ۱ سال و ۱۱ ماه از عمر دیجیاتو گذشته است؛ راستش را بخواهید در روزهای اولی که دیجیاتو را راه اندازی کردیم، هرگز حتی تصورش ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | ۰۱:۳۷

اکنون که این متن را برایتان می نویسیم نزدیک به ۱ سال و ۱۱ ماه از عمر دیجیاتو گذشته است؛ راستش را بخواهید در روزهای اولی که دیجیاتو را راه اندازی کردیم، هرگز حتی تصورش را هم نمی کردیم که اینچنین مورد استقبال شما قرار گیریم. در این مدت فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته ایم و هربار با حمایت گرم شما توانسته ایم عظیم ترین موج ها را نیز پشت سر گذاریم.

هرچند حمایت های شما حکم جوهر قلم هایمان را دارد، اما از آن سو مسئولیتی سنگین را بر دوشمان قرار داده است؛ مسئولیتی کمر شکن که تمام فکر و ذکر ما را به خود اختصاص داده است.

دیجیاتو هرگز برای ما حکم یک درگاه خبری صرف در زمینه فناوری را نداشته است؛ از همان اول شعار «زندگی با تکنولوژی» را انتخاب کردیم چرا که معتقد بودیم از طریق پنجره ای که در اختیار داریم، می توانیم با یکدیگر به تعامل بپردازیم و تاثیر هرچند کوچکی بر روی «زندگی» یکدیگر بگذاریم.

اکنون که دیجیاتو به جمع ۱۰۰ سایت برتر ایران پیوسته است و ماهیانه به بیش از ۱۰ میلیون بازدید دست یافته، می توانیم با افتخار بگوییم که خانواده ای بزرگ داریم. خانواده ای که با تمام اختلاف هایش، هدفی مشترک را دنبال می کند. خانواده ای که می خواهد سطح علمی و فرهنگی جامعه خویش را ارتقا دهد و در خلق ایرانی با شکوه تر نقش داشته باشد.

بر همین اساس از ۶ ماه پیش تصمیم گرفتیم تا بستری مناسب تر را برای میزبانی از این خانواده فراهم آوریم. قالبی که هم اکنون در برابر شما قرار دارد، فصلی جدید را برای دیجیاتو ورق می زند؛ فصلی که قرار است تحقق بخش اهدافی بزرگتر باشد.

دیجیاتو هرچند در روزهای اولیه خود با تعداد محدودی مطلب، صرفا به پوشش اخبار مربوط به گجت ها و ابزارهای هوشمند می پرداخت، اما به مرور زمان رسالت وسیع تری را برای خود متصور شد. بر همین اساس به مرور تعداد مطالب بالا رفت و حوزه های بیشتری مورد پوشش قرار گرفت. در حال حاضر این رسانه جوان، به صورت میانگین روزانه ۴۰ مطلب را منتشر می کند و تلاش می نماید تا حوزه هایی از جمله علم و دانش، کسب و کار، خودرو و … را پوشش دهد.

قالب جدید به نحوی طراحی شده است تا دسترسی شما به مطالب مورد علاقه تان به راحت ترین شکل ممکن صورت پذیرد. در این قالب (که DigiaVu نام دارد) هر بخش دارای صفحه ای اختصاصی است که در آن کلیه زیربخش ها طبقه بندی شده اند.

برای مثال اگر به اخبار حوزه کسب و کار و یا بازی علاقه ای ندارید و تنها قصد مطالعه نوشته های مربوط به تکنولوژی را دارید، می توانید به صفحه اختصاصی این بخش مراجعه نمایید. در این قسمت علاوه بر تازه ترین مطالب، می توانید اخبار مربوط به شرکت مورد علاقه خود را نیز دنبال نمایید و یا صرفا به مطالعه مطالب زیرشاخه ای خاص، مانند پوشیدنی ها، بپردازید.

tech landing page

اما مهمتر از Landing Page ها، تغییراتی است که در صفحه اول سایت صورت پذیرفته است. این قسمت با وسواس و دقت هرچه تمام، به نحوی طراحی شده تا جوابگوی نیاز کاربران متفاوت دیجیاتو باشد.

قسمت آخرین اخبار، که در بالا صفحه اصلی قرار دارد، برای کسانی طراحی شده است که در روز چندین بار به دیجیاتو سر می زنند و عطشی وصف ناپذیر برای اطلاع از اخبار دارند. اما برای آن دسته از کاربرانی که ممکن است در بازه های زمانی طولانی تر به سراغ دیجیاتو بیایند، در ادامه صفحه اصلی، به هر شاخه از مطالب، بخشی جداگانه اختصاص داده شده است. در این بخش ها علاوه بر جدیدترین نوشته ها، مطالب برگزیده نیز به نمایش در می‌آیند تا بدین شکل دنبال کردن مقالات با راحتی بیشتری صورت پذیرد.

در دیجیاتو همواره محتوای چندرسانه ای برای ما از اهمیت ویژه برخوردار بوده است و در طول مدت فعالیت خود تلاش کرده ایم تا رویداد ها و همایش های مختلف را با عکس ها و ویدیو های متعدد برای شما پوشش دهیم. بر همین اساس دو بخش جدید را به سایت اضافه کرده ایم.

در قسمت اختصاصی ویدیوها، کلیه آرشیو دیجیاتو در قالب دسته بندی های متفاوت گردآوری شده است تا بدین شکل کاربران برای یافتن محتوای مورد نظر خود نیازی به جستجوی در میان مطالب نداشته باشند. همچنین در قسمت گالری نیز کلیه عکس هایی که توسط دیجیاتو تهیه شده اند، در سایز بزرگ در اختیار شما قرار می گیرند تا در صورتی که نیاز به استفاده از آن ها داشتید، به سرعت به آنچه که می خواهید دست پیدا کنید.

video landing page

علاوه بر موارد فوق، بخشی دیگر نیز به دیجیاتو اضافه شده است. این قسمت که «جمع بندی مطالب روز» نام دارد، برای کسانی طراحی شده که از مشغله بسیاری برخوردار هستند و نمی توانند حجم زیاد اخبار را به راحتی دنبال نمایند. جمع بندی مطالب هر روز صبح به صورت خودکار، مطالب منتخب سایت را به انتخاب تحریریه در قالب پستی منتشر می کند و بدین شکل وظیفه انتقال اطلاعات را به شکلی فشرده و سریع بر عهده می گیرد.

در نهایت نیز باید به چیدمان کلی سایت اشاره ای داشته باشیم؛ بر خلاف قالب قبلی که تبلیغات در دو ستون اطراف مطلب پخش شده بودند، اکنون تنها یک ستون به تبلیغات اختصاص داده شده تا بدین شکل محیطی چشم نواز تر برای مخاطب فراهم آید. همچنین صفحه مطالب نیز به شکل دو ستونه در نظر گرفته شده تا کاربر مطالب را در فضایی دلبازتر دنبال نماید.

page digiato

نیاز به توضیح نیست که علیرغم تلاش های شبانه روزی تیم فنی، هنوز هم ضعف هایی وجود دارد؛ ضعف هایی که امیدواریم با حمایت های همه جانبه شما به سرعت برطرف گردند. لذا اگر در حین کار با قالب جدید با مشکلی مواجه شدید و یا پیشنهادی برای بهبود سایت داشتید، از شما خواهش می کنیم تا موارد مورد نظر خود را از طریق آدرس ایمیل info [at] digiato [dot] com به اطلاع ما برسانید.

شایان ذکر است که هنوز قسمت هایی از سایت به اتمام نرسیده اند و قابلیت های جدید در روزهای آتی به دیجیاتو اضافه خواهند شد. از جمله این بخش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت آمار مثبت و منفی کاربران در بخش نظرات
  • اضافه شدن قابلیت گزارش کامنت ها
  • بهینه سازی صفحه بررسی ها و اضافه شدن دسته بندی محصولات
  • ایجاد فیلتر های متفاوت برای اعمال جستجوی دقیق تر
  • بهبود صفحه درباره ما جهت آشنایی بیشتر با اعضای دیجیاتو

در پایان لازم می دانم از علی جمال زاده، به عنوان مدیر فنی دیجیاتو، بابت تلاش های خالصانه اش بر روی این پروژه تشکر ویژه ای به عمل آورم. همچنین از پرهام باغستانی، متخصص رابط کاربری، و علی طبیب زاده، توسعه دهنده رابط کاربری، نیز صمیمانه سپاسگزارم.

امیدوارم با قالب جدید، بتوانیم روزهای هیجان انگیزتری را در کنار شما داشته باشیم. روزهایی که با به روزرسانی اپلیکیشن دیجیاتو و البته تولد خواهر دیجیاتو، رنگ و بوی بهتری نیز خواهند گرفت. ممنون که کنارمان هستید. دوستتان داریم، دوستمان داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (80 مورد)
  • Bitcoin.ir
    Bitcoin.ir | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    قالب جدید مبارک باشه. فقط یه سری باگ داره که البته اسمشو رابط کاربری بگذاریم بهتره. خودتون با رفتن به صفحات مختلف میتونید پیداشون کنید. با آرزوی موفقیت بیشتر.

  • امین
    امین | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    یه اشکال آزاددهنده توی نسخه جدید سایت هست که امیدوارم زود رفعش کنید: با کلیک روی "مشاهده مطالب بیشتر" صفحه رفرش میشه و به جای این از ادامه همون جایی از صفحه که با اسکرول رسیدیم ادامه مطالب بیاد، از نو(یعنی آخرین مطلب بارگذاری شده در سایت) باید بریم پایین تا مطالب بیشتر رو ببینیم.

  • امین
    امین | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سلام، سایت نو مبارک!

  • Amin Mehri
    Amin Mehri | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    نسخه جدید سایت محشره ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی