ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمایی استراتژی های موثر در Dark Souls 3؛ نکات ابتدایی

سری دارک سولز جذابیت های خاص خودش را دارد، از سختی مشهور و  طراحی مراحل غیر خطی اش بگیرید تا آیتم ها و راهنمایی های نسبتا گنگ اش. خلاصه بگوییم، دارک سولز 3 می تواند ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

سری دارک سولز جذابیت های خاص خودش را دارد، از سختی مشهور و  طراحی مراحل غیر خطی اش بگیرید تا آیتم ها و راهنمایی های نسبتا گنگ اش. خلاصه بگوییم، دارک سولز 3 می تواند برای بازیکنانی که پیش تر هیچ کدام از عناوین سری سولزبورن (نام مستعاری که طرفداران عناوین دارک سولز، دمون سولز و بلادبورن به این بازی ها می دهند) را تجربه نکرده اند، پیچیده و دشوار باشد.به همین دلیل بر آن شدیم با گردآوری یک مقاله نسبتا جامع، به جهت آشنایی بیشتر با دارک سولز 3 تلاش کنیم.

کلاس متناسب با شیوه بازی تان را برگزینید

همانند بسیاری دیگر از عناوین نقش آفرینی، دارک سولز 3 هم لیست بلند بالایی از کلاس های متعدد و متنوع دارد. بسیاری از کلاس ها برای کهنه کاران سری سولز آشنا خواهند بود، اما تعدادی نیز برای نخستین بار پای خود را به این سری باز کرده اند.

تفاوت این کلاس ها در امتیازات اختصاص یافته به صفت های آنان است. اگر به ستون راست منوی ایجاد شخصیت دقت کنید، 9 صفت و ویژگی متفاوت خواهید دید، برای هر کلاس، امتیاز تعلق گرفته به این صفت ها متفاوت است. صفت های مختلف، روی ویژگی های مختلف شخصیت اثر گذارند، برای مثال هرچه Vigor بالاتر باشد، میزان سلامتی شخصیت هم بیشتر می شود و یا Endurance نوار استامینا شخصیت را قوت می بخشد.

این صفت ها، آیتم های اولیه و به طور کلی، سبک بازی با هر کلاس را مشخص می کند. برای مثال در کلاس Sorcerer، صفت Intelligence امتیاز به مراتب بالاتری نسبت به سایر صفت ها دارد، زیرا این کلاس بسیار به استفاده از جادو تکیه می کند و جادو ها و مهارت هایش منبع اصلی حملاتش به شمار می رود. احتمالا با یک نتیجه گیری منطقی خواهید فهمید که صفت Intelligence ارتباط مستقیم با قدرت جادوها دارد.

از سوی دیگر کلاس Knight، چندان Intelligence بالایی ندارد، زیرا سر و کاری با جادو ندارد و بیشتر از سلاح های سنگین برای مبارزات کمک می گیرد. صفت Strength در این کلاس بسیار قوی است، زیرا هر آن چه که امتیاز این صفت بیشتر باشد، قدرت سلاح های سنگین هم بیشتر خواهد بود. کلاس Thief به ضربات سریع با سلاح های سبک تکیه می کند. صفت اصلی اش هم Dexterity است، صفتی که موجب افزایش قدرت سلاح های سبک می شود.

اما کدام یک از اینان را به عنوان کلاس خود انتخاب کنیم؟ باید شیوه بازی تان را مشخص کنید. ترجیح می دهید وارد دل دشمنان شده و آن ها را تار و مار کنید و یا از دور کارشان را بسازید؟ شاید هم ترجیح می دهید این دو شیوه را با هم ترکیب کنید.

کلاس Knight برای بازیکنانی که مبارزات از نزدیک را ترجیح می دهند گزینه مناسبی است، Sorcerer هم بهترین انتخاب برای مبارزه از دور است. برای کسانی که ترکیب این دو شیوه را می پسندند، کلاس Pyromancer می تواند انتخاب خوبی باشد. در نهایت، اگر دنبال شخصی سازی کامل و یک چالش واقعی هستید، کلاس Deprived برای شما است. گرچه بازی با این کلاس می تواند ابتدا کمی سخت باشد، اما در ادامه پاداش های خوبی به همراه خواهد داشت که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

کدام صفت ها را ابتدا تقویت کنیم؟

20160418200728_1

امتیازات صفت های تان قرار نیست همان چیزی که از ابتدا هستند باقی بمانند، بلکه باید آن ها را تقویت کنید تا شخصیت تان به مرور قدرتمندتر شود.

دارک سولز سه یک واحد سراسری دارد که هم به عنوان پول استفاده می شود و هم به عنوان امتیازات لازم جهت تقویت صفت ها و افزایش لول. این واحد هم چیزی نیست جز Souls خودمان. سول ها از کشتن دشمنان به دست می آیند، از پای در آوردن هر چیزی که فکرش را بکنید به شما سول پاداش می دهد، حتی جنبنده هایی که کاری به کار شما ندارند!

سول ها به همان راحتی که بدست می آیند، از دست می روند، کافی است یک بار بمیرید تا همه سول های تان را از دست بدهید. برای پس گیری آن ها باید به همان محل مرگ تان بازگردید و آن ها را بردارید. اما اگر پیش از پس گرفتن آن ها، بار دیگر کشته شوید، باید با سول های تان برای همیشه خداحافظی کنید!

لول آپ در دارک سولز 3 همانند عناوین قبلی این سری است. در واقعا لول آپ معادل است با افزایش امتیاز یکی از صفت ها. هر صفتی را که بهبود بخشید، لول شما هم بالاتر می رود. گرچه در ابتدای بازی می توانید با استفاده از سول های تان آیتم های مختلفی تهیه کنید، اما به شما توصیه می کنیم بیشتر روی افزایش لول تمرکز کنید.

نکته دیگری که باید در لول آپ بدانید، این است که هرچه لول تان بالاتر باشد، مقدار سول های لازم جهت تقویت صفت ها هم بیشتر می شود. اگر لول 30 باشید، حدودا 6700 سول برای لول آپ نیاز خواهید داشت، برای ارتقا به لول بعدی تعداد سول های لازم به 7000 افزایش می یابد.

لول ابتدایی کلاس ها منحصر به فرد است، Assassin کار خود را از لول 10 شروع می کند و Sorcerer از لول 6. اما Deprived کارش از لول یک شروع می شود. یکی از ویژگی های سودمند این کلاس هم همین است، تمامی صفت ها از ابتدا روی 10 فیکس شده اند و ار آن جایی که لول ابتدایی این کلاس یک است، تعداد سول های مورد نیاز برای ارتقا صفت ها در ابتدا بسیار کم و ناچیز است.

جز کلاس Deprived که همه صفت ها روی 10 تنظیم شده اند و امکان شخصی سازی کامل دارید، به صفت های شخصیت تان نگاه کنید، ببینید کدام یک از صفت هایش قدرتمند تر است، آن صفت اصلی شما است و ابتدا باید آن را بهبود بخشید. اگر شخصیت شما Knight است، صفت اصلی شما چیزی نیست جز Strength، پس سول های تان را خرج آن کنید.

هر چند لول، سعی کنید حداقل یک بار هم Vigor و Endurance را بالاتر ببرید تا نوار سلامتی و استامینا شما افزایش یابد و شانس بقای بیشتر داشته باشید.

به سلاح های تان دقت کنید

20160418194608_1

اگر بین دو صفت متفاوت گیر افتادید و نمی دانید کدام یک را ارتقا بخشید تکلیف چیست؟

گوشه چشمی به سلاح هایی که بیشتر به آن ها علاقه دارید داشته باشید. با ارتقا صفت ها، سلاح ها هم قوی تر می شوند. اما آیا هر صفتی، هر سلاحی را قوی می کند؟ اگر به توضیحات سلاح ها دقت کنید، ردیفی به نام Attribute bonus خواهید دید. در این ردیف چند Attribute خاص مشخص شده اند و حرفی انگلیسی هم در کنار آن ها است. اما دقیقا معنی این حرف ها چیست؟

برای مثال در تصویر بالا، که دو صفت Strength و Dexterity روی قدرت سلاح نقش دارند. Strength با D رتبه بندی شده و Dexterity با C. این حروف مشخص می کنند که افزایش هر کدام از این صفت ها، تا چه حد روی قدرت سلاح ها شما اثر گذارند. این رتبه ها به ترتیب ضعیف به قوی عبارت اند از A ،B ،C ،D ،E و S.

در مورد این سلاح، از آن جایی که رتبه صفت Strength از Dexterity بالاتر است، افزایش Strength تاثیر بیشتری از دکستریتی روی قدرت سلاح خواهد داشت.

در ردیف بعدی، حداقل امتیاز لازم از هر صفت برای استفاده از آن سلاح را خواهید دید. اگر این صفت های شما به این قدرت های مورد نیاز نرسیده باشد، نمی توانید از قدرت اصلی سلاح بهره بگیرید و سلاح آسیب بسیار اندکی به دشمنان وارد خواهد کرد. اگر سلاحی نیاز به دو صفت مشخص برای استفاده داشت و رتبه هر صفت هم یکسان بود، صفتی بیشتر روی قدرت سلاح شما تاثیر خواهد گذاشت که حداقل امتیاز لازم آن به جهت استفاده از سلاح از صفت دیگر بالاتر است.

قوانین لول آپ را بر اساس آیتم های تان بشکنید

20160418194529_1

فرض کنید که دارید به عنوان یک Knight بازی می کنید، صفت اصلی شما هم Strength است، اما ناگهان سلاحی با صفت اصلی Dexterity پیدا خواهید کرد و علاقه بسیاری هم به شکل و شمایل و استایل مبارزه با آن پیدا می کنید. در صورتی که صفت اصلی کلاس تان را به حد قابل قبولی رسانده باشید، ابایی از افزایش Dexterity نداشته باشید.

با دارک سولز همانند یک بازی ریتمیک برخورد کنید

20160418201718_1

دارک سولز ها به خاطر سختی بیش از حد شان معروف و تا حدی هم بدنام اند. اما نهایتا بازی های عادلانه ای هستند و حتی بازیکنان تازه وارد به این سری هم می توانند پس از کمی سر و کله زدن با بازی، قلق های لازم را پیدا کنند.

دشمنان شما ممکن است سرسخت باشند، ممکن است آسیب بسیار زیادی به شما وارد کنند، اما شما یک برتری منحصر به فرد نسبت به آن ها دارید و آن هم قدرت تفکرتان است. از مغزتان استفاده کنید، تقریبا تمامی دشمنان یک الگوی مشخص برای حمله دارند، این الگو را پیدا کنید و در مقابل ضربات مختلف، واکنش درست را نشان دهید تا نهایتا پیروز میدان باشید.

اگر کمی وقت در دارک سولز 3 صرف کنید، در باطن آن یک بازی ریتمیک را خواهید یافت. چگونه در بازی هایی همانند راک بند یا گیتار هیرو، باید متناسب با نت های مشخصی که روی صفحه ظاهر می شوند، دکمه مناسب را بفشارید؟ دارک سولز 3 هم همین است، هر دشمن یک سری حرکات مشخص انجام می دهد و شما باید واکنش مناسب را نشان دهید.

اصلا مهم نیست که به یک دشمن ساده و یا حتی یک باس چند بار بمیرید (البته تا وقتی که سول زیادی از دست ندهید!) مهم این است که این شکست ها برای شما تجربه شود و بتوانید الگوی حملات حریف تان را کشف کنید. به انیمیشن های آنان بسیار دقت کنید، تمامی حملات آن ها یک انیمیشن آغازین مشخص دارد، از این انیمیشن برای تشخیص نوع حمله شان استفاده کنید.

برخی از حملات، انیمیشن های آغازین نسبتا طولانی ای دارند و در این هنگام می توانید چند ضربه قوی نثار حریف تان کنید و حتی ممکن است حرکت او را خنثی کنند. دشمنان تان به شما نشان خواهند داد که قرار است دقیقا چه کنند، شما هم باید پاسخ مناسب را در نظر بگیرید.

هر دشمنی مجموعه حرکات مشخص و محدودی دارد. این ها را که کشف کنید، تا آخر بازی در برابر آن دشمن خاص کارتان راحت خواهد بود، درست است که ممکن است ناگهان بازی ورژن متحول شده ای از آن دشمن به شما معرفی کند، اما اگر همان الگو ها را تکرار کنید، کارتان راحت خواهد بود.

به نوار استامینا دقت کنید، این نوار گلوگاه حرکات شما است. هر حرکتی، از ضربه های شمشیرتان گرفته تا استفاده از شیلد برای دفع ضربات و رول کردن و حتی دویدن، از استامینا شما می کاهد. یادتان باشد، هدف اصلی شما بقاست، نه وارد کردن بیشترین آسیب ممکن! سعی کنید تمامی استامینا خود را برای ضربه زدن خرج نکنید، بلکه مقداری هم برای رول کردن و فرار از مخمصه باقی بگذارید. مدیریت نوار استامنا یکی از اصلی ترین محور های سری سولز به شمار می رود.

خداحافظ Humanity، سلام Ember

20160418194621_1

دارک سولز های قبلی از ایده Humanity برای ایجاد تفاوت بین حالت های مختلف یک شخصیت استفاده می کردند. هر بار که شخصیت بازیکن می مرد، وضعیت انسانیتش را از دست می داد و تبدیل به Hollow، موجوی با چهره کریه و زامبی مانند می شد. برای بازگشت به وضعیت عادی، بازیکن می توانست یک آیتم Humanity مصرف کند. در دارک سولز 3 خبری از هیومنیتی نیست، به جای آن از ایده مشابه دیگری استفاده شده، Unkindled. در شروع بازی، هنگامی که شخصیت بازی از گور بر می خیزد، در وضعیت Unkindled به سر می برد. با این حال می توان Kindled شد، و برای این امر لازم است آیتمی به نام Ember را بسوزانید.

امبر تقریبا همان کاری را می کند که هیومنیتی در نسخه های قبلی انجام می داد، نوار سلامتی تان را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد و به شخصیت شما جلوه ای آتشین می بخشد، جلوه ای که نمایانگر قدرتمندی شما در وضعیت Kindled است. استفاده از امبر خواص دیگری هم به دنبال دارد. با وارد شدن به وضعیت Kindled می توانید NPC ها و دیگر پلیر ها را برای کمک در مبارزات با باس ها احضار کنید. به علاوه در این وضعیت، دیگر بازیکنان و NPC ها نمی توانند به بازی شما وارد و به شما حمله کنند.

همانند هیومنیتی، امبر به سختی پیدا می شود و آیتمی نسبتا گران هم است. اما اگر با دقت محیط را موشکافی کنید، به اندازی کافی امبر خواهید یافت.

هیچ وقت به طور همزمان با بیش از یک دشمن مبارزه نکنید

20160418200635_1

هیچ وقت، هیچ گاه، هرگز، در هیچ شرایطی، هیچ موقع و ابدا همزمان با بیش از یک دشمن به طور همزمان مبارزه نکنید! گروهی از ضعیف ترین آن ها هم می توانند کار شما را یک سره کنند.

محل فارم تان را پیدا کنید

20160418195141_1

گفتیم که سول ها واحد سراسری پول و ارتقا لول هستند. اگر آیتم خاصی مد نظرتان برای خرید هست و یا می خواهید لول تان را افزایش دهید و بیشتر سول های لازم را هم دارید، لازم نیست حتما پا به محل هایی بگذارید که پیش تر نرفته اید و به مصاف دشمنان ناشناخته ای بروید که الگوی حملات شان را نمی شناسید و امکان مرگ تان و در نتیجه از دست رفتن تمامی سول های تان وجود دارد. سعی کنید در بازی جایگاهی پیدا کنید که می توانید در آن به راحتی فارم کنید. مکانی که دشمنان زیادی دارد، امکان بازگشت به بونفایر پس از کشتن تمامی دشمنان در آن راحت است و مقدار قابل توجهی هم سول پاداش خواهید گرفت.

دومین بونفایر در High Wall of Lothric می تواند مکان ایده آلی برای فارم کردن سول باشد، تنها دشمن جان سخت آن نزدیکی شوالیه ای است که پاداش از پای در آوردنش مقدار خوبی سول است و هم ممکن است سپرش دراپ شود. بالای برجی در همان نزدیکی هم اژدهایی است که تمامی دشمنان نزدیک به آن منطقه را با نفس آتشینش خواهد سوزاند و تمامی سول های آنان به شما تعلق خواهد گرفت! یعنی بدون انجام هیچ کاری، مقدار قابل توجهی سول نصیب تان می شوند.

شوالیه را بکشید، بگذارید اژدها تمامی دشمنان را بکشد، به بونفایر برگردید و استراحت کنید و همین فرآیند را مجددا تکرار کنید. بارها و بارها این کار را کنید تا سول زیادی کسب کنید، اگر شانس هم داشته باشید، یک سپر عالی نصیب تان خواهد شد.

کلاس پیشنهادی: جادوگر قدرتمند

DARK SOULS™ III_20160322194609

حال که با کلیات کلاس ها، صفت ها و سلاح ها آشنا شدید، باید کدام کلاس را انتخاب کنید؟

ما به شما Sorcerer را پیشنهاد می کنیم، اما فراموش نکنید که این تنها در حد همان پیشنهاد است. اگر کلاس دیگری را دوست دارید، از آن کلاس استفاده کنید. اما چرا Sorcerer؟ این کلاس به لطف جادو های زیادی که در چنته دارد، برتری بزرگی نسبت به دشمنانش در  اوایل بازی دارد. به هیچ عنوان نمی توانیم اهمیت و قدرت این جادو ها را انکار کنیم. از آن جایی که جادو ها حملات از راه دور به شمار می روند، روند مبارزات بازی را کاملا دگرگون خواهد کرد.

کلاس Thief، قدرتش در حمله از پشت به دشمنانش است، به آرامی پشت سر آنان می رود و با ضربه ای قدرتمند کارش را می سازد. اگر امکان از پشت خنجر زدن به دشمنانش را نداشت چه؟ کاری جز مبارزه رو در روی با آنان نمی تواند بکند. اما جادوگر به لطف حملات دوربردش، می تواند حتی پیش از این که دشمنانش به او برسند آسیب قابل توجهی به آن ها وارد کند، سپس با شمشیر و سپر کارشان را یک سره کند.

Sorcerer در واقع ترکیبی است از Assassin و Thief، کلاس هایی به آرمور های سبک، سلاح های سبک و مقدار قابل قبولی Dexterity برای حملات سریع و مرگ آور، و جدا از همه این ها، می تواند با جادوهایش از دور به دشمنان حمله کند. در ابتدا، همانند دیگر کلاس ها، جادوگر چندان قوی نیست، سلاح های بسیار قدرتمندی هم ندارد اما به لطف استامینای قابل قبولش، می تواند پشت سر هم حمله کند و آسیب قابل توجهی به دشمنان وارد کند.

اما سلاح و سپر پیشنهادی ما به شما برای جادوگر چیست؟ یکی از خوبی های جادوگر این است که می تواند همان اول The Master را از پای بیندازد، دشمن قدرتمندی خارج از Firelink Shrine. مستر می تواند کار تقریبا تمامی کلاس ها را با یک ضربه شمشیر قدرتمندش یکسره کند! اما جادوگر به لطف حملات از راه دورش شانس بقا در برابر او را دارد. البته نباید به او اجازه بدهید که به شما نزدیک شود، در آن صورت بهتر است غزل خداحافظی را بخوانید.

با کشتن مستر، کاتانایش به نام Uchigatana را پاداش خواهید گرفت، در ابتدای بازی جادوگر ها آن قدر قوی نیستند که از این سلاح استفاده کنند. این سلاح حداقل دسکتریتی 16 و Strength سطح 11 می خواهد، بنابراین باید چند لول تا استفاده از این سلاح صبر کنید. این کاتانا را با سپری که از شوالیه در High Wall of Lothric خواهید گرفت، ترکیب کنید تا جادوگر بسیار قدتمندی خلق کنید. این آیتم ها برای مدت زمان زیادی برای مبارزه با دشمنان سر سخت دارک سولز سه کافی هستند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر
    امیر | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اندروید ۶ واسه نوت ۵ اومد

مطالب پیشنهادی