ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای احیای آیفون نوجوانان گم شده اعلام آمادگی کرد

گفته می شود اپل برای کمک به پیدا نمودن دو نوجوان 14 ساله که در سال گذشته میلادی در دریا گم شده اند، اعلام آمادگی نموده و این تصمیم به دنبال پیدا شدن آیفون یکی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

گفته می شود اپل برای کمک به پیدا نمودن دو نوجوان 14 ساله که در سال گذشته میلادی در دریا گم شده اند، اعلام آمادگی نموده و این تصمیم به دنبال پیدا شدن آیفون یکی از این افراد صورت گرفته.

دو پسر به نام های آستین استفانوس و پری کوهن آخرین بار در تاریخ 24 جولای (3 مرداد ماه) دیده شده اند و پس از اعلام خبر ناپدید گشتنشان، گارد ساحلی به مدت 8 روز تمام اقیانوس اطلس رو مورد جستجو قرار داده اما هیچ اثری از این افراد پیدا نشده.

پس از این زمان نسبتا طولانی، در ماه گذشته قایق آنها در صد مایلی ساحل برمودا پیدا شده که آیفون «آستین» نیز در آن قرار داشته.

در همین راستا، «بلو استفانوس»، پدر یکی از نوجوانان گم شده اظهار داشته: «امیدوار هستیم که کمپانی سازنده موبایل بتواند به ما کمک نموده و این تلفن هوشمند را دوباره احیا نماید. این نخستین مانع محسوب می شد زیرا که موبایل یاد شده به مدت 8 ماه در آب شور قرار داشته. ما همچنین به نسخه پشتیبان ابری موبایل هم دسترسی داشتیم اما کارشناس فناوری اطلاعات پس از بررسی بیان داشت که این دستگاه دیگر قابل احیا شدن نخواهد بود.»

چیزی که از این همکاری مشخص است این است که این کار با سیاست رمزگذاری اپل تداخل ندارد، سیاستی که بر مبنای آن اهالی کوپرتینو از همکاری در پرونده ی حادثه ی سن برناردینو سر باز زدند. نکته در اینجاست، در حالیکه اپل خودش داوطلبانه پیشنهاد داده است تا آیفون یاد شده را احیا و داده هایش را بازیابی نماید هنوز مشخص نیست که در صورت انکریپت بودن این داده ها از چه راه حلی برای دسترسی به آنها استفاده خواهد شد و آیا برند ساکن کوپرتینو برای این منظور یک درب پشتی را ایجاد خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بزار ببینیم چه شوده گیر دادیم به اطلاعات خوبه دخترا نهایت 4 تا شماره و 4 تا عکس هست که اونو خودشون تو اینستا بد میزارن ما هم که 4 تا فیلمه اون کسی باید بترسه برا فایلاش که یا خلاف کاره یا مسکل خاصی داره تو جامعه اروپا امریکا کلا همه چیز قانون هست خلاف کار اگر باشه باید گرفته بشه حق دیگران از بین نره

  • BisMark
    BisMark | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    الان چه ربطی به درب پشتی داره این موضوع؟????

    • Darush_Fathi_1
      Darush_Fathi_1 | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

      در صورت انکریپت بودن این داده ها از چه راه حلی برای دسترسی به آنها استفاده خواهد شد

مطالب پیشنهادی