ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی قصد دارد پتنت لنز هوشمندی را به ثبت برساند که به لرزشگیر تصویر مجهز است

ابزارهای پوشیدنی در سال های اخیر رشد بسیاری داشته اند و تحولات جالب و ارزشمندی را در زندگی روزمره انسان ها پدید آورده اند؛ اکنون روند پیشرفت این ابزارها به جائی رسیده که در حال ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

ابزارهای پوشیدنی در سال های اخیر رشد بسیاری داشته اند و تحولات جالب و ارزشمندی را در زندگی روزمره انسان ها پدید آورده اند؛ اکنون روند پیشرفت این ابزارها به جائی رسیده که در حال تبدیل شدن به عضوی داخلی از بدن انسان هستند.

اگر تا پیش از این کاربران می توانستند مثلا به واسطه عینک های واقعیت افزوده همانند گوگل گلس در مورد سوژه ای که در حال مشاهده آن هستند، اطلاعات بیشتری کسب نمایند، پس از این قادر خواهند بود بدون عینک و با یک لنز چشمی به داده های موردنظرشان دست پیدا نمایند.

تا به این روز شرکت هایی همانند گوگل و سامسونگ روی تولید ابزارهای پوشیدنی در قالب لنز چشمی مانور می دادند و حالا کمپانی سونی نیز وارد این عرصه شده و پتنت خود را ارائه نموده است.

پتنت یاد شده که هنوز تائید شدن یا نشدن آن معلوم نیست، به «لنزهای چشمی و وسیله ذخیره»ای اشاره دارد که توان کنترل نمودن «واحد عکسبرداری» (همانند دوربین) را دارند. در توضیحات اسناد مربوط به این پتنت اینطور نوشته شده که لنز سونی می تواند با چشمک زدن عمدی و آگاهانه ی کاربر عکاسی نموده و سپس آنها را ذخیره کرده و به دیوایس های اکسترنال ارسال نماید.

یک حسگر ویژه برای فعال نمودن صفحه نمایش این ابزار مورد استفاده قرار می گیرد که تنظیمات و کنترل های اضافه ای را نیز نشان می دهد. این لنز حتی  فوکوس خودکار، کنترل کننده گشودگی دهانه لنز و لرزشگیر تصویر نیز خواهد داشت تا اگر به واسطه حرکت مردمک چشم، تصویر تار شد، آن را برطرف نموده و عکس های واضح و بدون نویزی را ثبت نماید.

پیش از سونی، سامسونگ نیز پتنتی مشابه نمونه یاد شده را به ثبت رسانده بود که آن هم لنزی با قابلیت بازتاب تصاویر روی چشم کاربر را به تصویر می کشد. این لنز نیز با چشمک کاربر عکسبرداری می کند.

با این تفاسیر معلوم است که کارشناسان فناوری برای توسعه هر چه بیشتر این ابزارها در تلاش مستمر هستند و شاید در آینده ای نه چندان دور شاهد عرضه گسترده اینگونه محصولات در بازار جهانی باشیم.

همچنین بد نیست در اینجا به پتنت اخیر گوگل هم اشاره کنیم که روش تازه ای برای تزریق مستقیم گجت های الکترونیکی به داخل چشم انسان کشف کرده و به موجب آن در نظر دارد یک لنز که قطعات ریزی همانند حافظه، باتری، تعدادی حسگر و قطعات رادیویی در خود دارد را به صورت محلول به چشم کاربر تزریق نموده و به این طریق عیوب بینائی فرد را برطرف نماید.

اهالی مانتین ویو در ابتدای سال 2014 میلادی نیز پتنتی را برای لنز های چشمی هوشمند ثبت نمودند که نوعی چیپ وایرلس بسیار کوچک را در خود جای داده بود و می توانست سطح قند خون کاربر را اندازه بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza
    reza | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    واقعا دمش گرم.فکر کنم مثل ماله ماموریت غیر ممکن باشه

مطالب پیشنهادی