ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«کریگ رایت» مدعی شد که او «ساتوشی ناکاموتو»، پایه گذار بیت کوین است

«کریگ استیون رایت» (Craig Steven Wright)، یک مدیر حوزه IT که اصالتی استرالیایی دارد اکنون ادعا کرده است که خالق بیت کوین یا همان پول مجازی است. پیش از این نیز تصور می شد که ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

«کریگ استیون رایت» (Craig Steven Wright)، یک مدیر حوزه IT که اصالتی استرالیایی دارد اکنون ادعا کرده است که خالق بیت کوین یا همان پول مجازی است. پیش از این نیز تصور می شد که وی پایه گذار اصلی بیت کوین باشد و حالا او خودش همین موضوع را تایید کرده است.

وی در مصاحبه خود اسنادی را به نمایش کشید که مرتبط با روزهای ابتدایی تولد بیت کوین بودند و گفت: «این ها همان بلاک هایی هستند که برای ارسال بیت کوین به «Hal Finney» در ژانویه ۲۰۰۹، و به عنوان اولین تراکنش بیت کوین استفاده کردم.»

خالق بیت کوین تا کنون با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» (Satoshi Nakamoto) شناخته می شد. در دسامبر ۲۰۱۵، نشریه «وایرد» و وب سایت «گیزمودو» در مقاله هایی جداگانه بیان کردند که خالق بیت کوین را یافته اند و این شخص در واقع همان آقای «رایت» است.

1450035573682

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط شخصی با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» پایه گذاری شد. برخی تصور می کردند که این نام، متعلق به یک شخص است در حالی که برخی گمانه زنی ها حکایت از آن داشت که همین نام، مرتبط با یک گروه خاص است. همین موضوع باعث شده بود تا پیدا کردن شخصیت پشت پرده اصلی که با نام «ساتوشی ناکاموتو» فعالیت می کرد، تبدیل به یک امر جذاب شود.

وی در ادامه مصاحبه خود گفت:

«داستان های زیادی در مورد من ساخته شده و من تمایلی ندارم همین مسائل، به افرادی که در موردشان اهمیت می دهم صدمه ای وارد کند. به هیچ وجه نمی خواهم اطرافیانم تحت تاثیر این مسئله قرار بگیرند. ترجیح می دهم این کار را ادامه ندهم. می خواهم کار کنم. می خواهم کاری که در حال انجامش هستم را ادامه دهم. پول برایم مهم نیست. شهرت نمی خواهم. نیازی به تحسین شدن ندارم. صرفا می خواهم که تنهایم بگذارند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی