ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با مادربرد GIGABYTE X170-Extreme ECC بیشتر آشنا شوید

مادربرد GIGABYTE X170-Extreme ECC محصولی از گیگابایت است که می‌تواند نیازهای مختلف را (از رده سرور گرفته تا کاربری‌های عادی) پاسخگو باشد. این مادربرد بر پایه چیپست Intel C236 است که مدتی پیش از سوی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

مادربرد GIGABYTE X170-Extreme ECC محصولی از گیگابایت است که می‌تواند نیازهای مختلف را (از رده سرور گرفته تا کاربری‌های عادی) پاسخگو باشد. این مادربرد بر پایه چیپست Intel C236 است که مدتی پیش از سوی شرکت سازنده اش رونمایی شد. اکنون شرکت آواژنگ، بیانیه خبری مرتبط با محصول مورد اشاره را برای دیجیاتو ارسال نموده که در ادامه می توانید آن را مطالعه فرمایید.

مادربرد X170-Extreme ECC محصولی رده‌بالا و مبتنی بر سوکت LGA 1151 است که می‌تواند علاوه بر پردازنده‌های نسل ششم Skylake ، پردازنده‌های Intel Xeon E3-1200 V5 را نیز پشتیبانی کند. این مادربرد از رم‌های DDR4 ECC نیز  پشتیبانی می‌کند که این امر در نام‌گذاری این مدل نیز مشاهده می‌شود. رم‌های ECC قابلیت تصحیح خطاهای احتمالی را دارند که این ویژگی در کاربردهایی نظیر سرور، دیتابیس و مجازی‌سازی سیستم‌عامل بسیار مفید است.

Image02

اگرچه شاید برای برخی کاربران، انتخاب یک مادربرد Z170 به همراه پردازنده Core i7، انتخابی دلخواه باشد، اما استفاده از مادربرد X170-Extreme ECC به همراه پردازنده‌های Xeon مزایایی دارد که می‌تواند کاربران را به خود جذب کند. یکی از این مزایا همان حافظه‌های ECC هستند که در حضور پردازنده‌های Xeon قابل استفاده خواهند بود. این رم‌ها با قابلیت تصحیح خطا، ایجاد مشکل در سیستم و Crash کردن را تا حد بسیار زیادی رفع می‌کنند. مزیت دیگر این است که پردازنده‌های Xeon توان مصرفی بسیار مناسبی دارند. به طوری که برای مدل Xeon E3-1230 V5 مقدار TDP تنها برابر 80 وات است. اما مزیت مهم دیگر این سیستم‌ها، پایداری بی‌نظیر آن‌هاست که این سیستم را برای مصارف سرور و استفاده‌های 24 ساعته بسیار مناسب می‌کند.

گیگابایت در این محصول خود نیز از کنترلر USB 3.1 اینتل استفاده کرده است که از طریق PCI-E 3.0 x4 به PCH متصل است. این کنترلر در مقایسه با کنترلرهای معمولی بازار که از PCI-E 3.0 x2 استفاده می‌کنند، سرعت بالاتری را در اختیار پورت‌ها قرار می‌دهند. به طوری که با کنترلر اینتل، 10Gb/s پهنای باند اختصاصی برای هر کدام از دو پورت USB 3.1 (بدون هیچ‌گونه افت سرعت) تضمین خواهد شد.

از دیگر قابلیت‌های این مادربرد قدرتمند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای تأییدیه Intel Thunderbolt 3
  • پشتیبانی از آرایش 3-Way برای کارت‌های گرافیک
  • پشتیبانی از HDMI 2.0 برای تصاویر 4K@60Hz و نسبت تبدیل 21:9
  • دارای دو کانکتور M.2 از نوع PCI-E 3.0 x4 با سرعت 32Gb/s
  • دارای کنترلرهای شبکه Intel I219-V و Killer E2400
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی