ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی !Angry Birds Action؛ این ره که تو می روی به ترکستان است

جریان افت و خیزهای استودیو Rovio خود پتانسیل تبدیل شدن به یک کتاب چندین صفحه ای را دارد. آن ها که با انتشار اولین قسمت از برند انگری بردز توانستند به عنوان خورشیدی تابان در ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

جریان افت و خیزهای استودیو Rovio خود پتانسیل تبدیل شدن به یک کتاب چندین صفحه ای را دارد. آن ها که با انتشار اولین قسمت از برند انگری بردز توانستند به عنوان خورشیدی تابان در آسمان صنعت گیمینگ ظهور کنند، اکنون با اتفاقاتی که شاهد هستیم به نظر می رسد دارند کم کم به غروب خود نزدیک می شوند. اگر از ما علت این روند سینوسی روویو را بپرسید، می گوییم همه چیز از موفقیت های ابتدایی انگری بردز آغاز شد.

هنگامی که این استودیو ساخت پرندگان خشمگین را شروع کرد، هیچ گاه در رویاهای خود هم چنین موفقی را متصور نمی شد. به همین دلیل برای ادامه بازی و گسترشش برنامه خاصی نداشت. بنابراین با سیاست های غلط سعی نمود نام انگری بردز را همچنان زنده نگه دارد تا این که از نسخه استاروارز، سیر نزولی این فرنچایز آغاز شد و عدم خلاقیت کافی، آن تازگی که ما از بازی انتظار داشتیم را ربود. الان هم همین آش و همین کاسه است.

حتی Angry Birds Action بیشتر برای این که بخواهد تجربه ای جدید و جذاب برای بازیکن به ارمغان بیاورد، سعی دارد تا یادآوری کند انیمیشنی از برند پرندگان خشمگین در دست اکران بوده و کمتر از یک ماه دیگر روی پرده های سینما می رود. البته جدیدترین عنوان سری مورد بحث، همچنان جذابیت هایی دارد که می تواند با وجود مشکلات خود کمی سرگرم تان کند.

angry-birds
طراحی شخصیت های بازی هم براساس انیمیشن بوده است. به صورت کلی سه یا چهار پرنده در بازی وجود دارند که دارای مکانیزم های گیم پلی متفاوتی از هم هستند. برای اطلاعات بیشتر، انیمیشن انگری بردز که با نام The Angry Birds Movie شناخته می شود، در تاریخ 20 می (31 اردیبهشت) اکران خواهد شد.

با وجود این که تمرکز گیم پلی انگری بردز اکشن همچنان روی پرتاب پرندگان است اما بازی را می توان ترکیبی از Pinball [همان بازی معروف ویندوز های اکس پی] و بیلیارد توصیف کرد. در جدیدترین ساخته استودیو روویو باید با کشیدن دست خود روی صفحه لمسی، جهت پرتاب یکی از پرندگانی که در اختیار دارید را انتخاب کرده و او را همانند توپی پرتاب کنید. مقصود از شباهت بازی با بیلیارد اینجا بود.

اگر اطلاعات انیمیشن انگری بردز را دنبال کرده باشید، حتما می دانید داستانش پیرامون دزدیده شدن تخم های پرندگان توسط خوک ها می چرخد. بالاتر هم که گفتیم بازی بیشتر سعی دارد به بازیکن ها یادآوری کند انیمیشنی با این نام در حال اکران است. اگر این قطعه های پازل را کنار یکدیگر قرار دهید مطمئنا متوجه خواهید شد که وظیفه اصلی شما در بازی چیست.

در اکثر مراحل تخم هایی وجود دارد که باید آن ها را به دست آورید. بنابراین هدف از پرتاب پرندگان همین بوده و قسمتی که گفتیم بازی به پین بال مشابه است، اینجا نمود پیدا می کند. با برخورد شخصیت های اصلی بازی به دیوار ها، آن ها همانند توپی برگشته و خرابی های بیشتری را به بار می آوردند. این کار آن قدر ادامه پیدا می کند تا پرندگان عصبانی بالاخره از نفس بیافتند.

angry-birds-action-gameplay
ایکون های پایین تصویر نشان دهنده چند نوع قدرت ویژه هستند که در بازی می توانید از آنان استفاده کنید. علاوه بر این، در هر مرحله قابلیت پرتاب تعداد محدودی پرنده را دارید. اگر نتوانید در همین تعداد مشخص مرحله را به اتمام برسانید، باید انرژی مصرف کنید. گفتیم انرژی؟ در تصویر بعدی توضیح می دهیم!

ویژگی بالا باعث شده تا در برخی مراحل مجبور باشید به صورت غیر مستقیم تخم ها را به دست آورید. به عبارت دیگر، با هدف گیری به سمت موانع کاری می کنید تا پرندگان به هدف اصلی خود برسند. تا الان خیلی از کلمه «مراحل» استفاده کردیم، فکر کنیم اکنون وقت پرداختن به آن است.

یکی از نکات بسیار مثبت قسمت های ابتدایی انگری بردز همین طراحی مراحل بازی بود که به واسطه تنوع بسیار بالای خود بازیکن احساس خستگی نمی کرد. متاسفانه آن تنوع همیشگی را در انگری بردز اکشن شاهد نیستیم و مراحل پس از مدتی کاملا حس و حال یکنواختی به خود می گیرند. همین نکته منفی موجب می گردد تا آن لذت کافی را از بازی نبرید.

از دیگر مشکلات بازی که بیشتر به چشم می آید، روان نبودن آن است. به عبارت دیگر هنگامی که انگری بردز اکشن را شروع می کنید، فریم ریت پایین بازی موجب می شود تا نرمی گیم پلی عناوین ابتدایی را نبینیم. اگر بخواهیم بین بد و بدتر میان دو نکته یاد شده یکی را انتخاب کنیم، مطمئنا انتخاب مان مراحل تکراری خواهد بود. چون روان نبودن بازی پس از مدتی تاثیری بسیار منفی روی تجربه بازی می گذاشت.

angry-birds-action
چون نمی خواستیم متن تصویر بالا خیلی طولانی شود، مجبور شدیم اینجا ادامه دهیم. قبل از شروع بازی تعدادی انرژی دارید. با هر باخت، مجبورید یک انرژی را مصرف کنید. اگر انرژی ها هم تمام شدند، باید مدتی دندان روی جگر بگذارید تا دوباره کامل گردند. ضمنا در بازی بخشی وجود دارد که می توانید انیمیشن های کوتاهی از این برند را مشاهده کنید. البته مراقب حجم خود باشید.

از دیدگاه گرافیک و موسیقی با اثر قابل قبولی طرف هستیم. البته انتظار داشتیم استودیو سازنده در طراحی محیط ها ذوق بیشتری به خرج داده و شاهد تنوع بیشتری باشیم اما این گونه نشد. به نظر می رسد سعی روویو برای نزدیک کردن بازی با انیمیشن دلیل اصلی صحبت های بالا است. در ارتباط موسیقی بازی هم اگر اشتباه نکنیم، استودیو سازنده برخی قطعه های انیمیشن را در انگری بردز اکشن قرار داده.

چون معمولا در این گونه مواقع از ویژگی های مشترک را برای بازاریابی بهتر استفاده می کنند. برای سخن پایانی باید بگوییم حجم بازی بیش از حد خودش بالا است، بیش از 300 مگابایت. از طرف دیگر برای تجربه آن نیازمندید تا همیشه آنلاین باشید.

با این تفاسیر و توضیحاتی که دادیم، با انجام ندادن بازی چیز خاصی از دست نخواهید داد اما اگر می خواهید تا شاهد ماجراجویی دوباره با پرندگان بوده و خود را برای انیمیشن آماده کنید، چیزی بهتر از انگری بردز اکشن در حال حاضر وجود ندارد. نکته آخر: دل خود را هم برای انیمیشن صابون نزنید!

Angry Birds Action!

Angry Birds Action!

سازنده: Rovio قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 378 / 319 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • محمد.قرطی
    محمد.قرطی | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    من همون روز اول که نصب کردم پاک کردم با اینکه نه لگی میزد و نه چیزی تازه خیلی هم روان بود ولی کلا بازی چرتیه مثه بازی های دیگه انگری بردز... تمرکز و فکرت رو به کار نمیگیره...کلا ختم کلام.... حجمتون رو هدر ندین، دانلود نکنین بهتره چون همون روز اول یا اگه خیلی دیگه این بازیو دوست داشتین روز دوم یا سوم پاک میکنین.... بازم اگه دوست داشتین بگیرین چون سلیقه ها مختلفه ولی از نظر من که بازی چرتی بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی