ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکاوی CIA و NSA در اطلاعات مردم آمریکا طی دو سال اخیر دوبرابر شده است

بنا به گزارش اخیری که طی این هفته منتشر شد، جستجوی سازمان های دولتی آمریکایی در اطلاعات مردم این کشور، نسبت به دو سال گذشته، افزایشی دو برابری را تجربه کرده است. در حالی که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

بنا به گزارش اخیری که طی این هفته منتشر شد، جستجوی سازمان های دولتی آمریکایی در اطلاعات مردم این کشور، نسبت به دو سال گذشته، افزایشی دو برابری را تجربه کرده است. در حالی که رقم درخواست بررسی و جستجوی اطلاعات در سال 2013 حدود 2100 بار اعلام شده اما در سال 2015، این دو سازمان مجموعا 4672 بار درخواست جستجو در اطلاعات شهروندان آمریکایی را داشته اند.

البته این آمار، FBI را که اخیرا درگیری های پر سر و صدایی با کمپانی اپل داشته شامل نمی شود و به CIA و NSA محدود شده است در حالی که FBI هم دسترسی کاملی به دیتابیس مورد بحث دارد.

این دیتابیس توسط حجم عظیم اطلاعاتی که NSA به دست آورده مرتبا گسترش می یابد. سازمان های اطلاعاتی همچون NSA بدون حکم حکومتی و بر اساس بند 702 قانون FISA می توانند از اطلاعات حاصل استفاده کنند. به بیان دیگر، سازمان های اطلاعاتی کشور آمریکا طی سال 2015، در 4672 پرونده خاص به مکالمات خصوصی شهروندان آمریکایی دسترسی مستقیم داشته اند، بدون آنکه شهروندان متوجه مسئله باشند.

این اتفاق بسیار تعجب برانگیز است، چرا که برخلاف FBI، حوزه قضایی و عملیاتی دو سازمان نام برده خاک ایالات متحده نیست و به طور قانونی نباید چنین دخالتی داشته باشند. دو برابر شدن میزان واکاوی در اطلاعات پرسش های بسیاری را بر می انگیزد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سیاوش
    سیاوش | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بعد یه عده میان میگن مسئولای ما همش میگردن

مطالب پیشنهادی