ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپرا ادعا می کند که نسخه جدید مرورگرش میزان مصرف باتری لپ تاپ را به نصف می رساند

اپرا به تازگی با بروزرسانی نسخه های ویندوز و OS X مرورگر خود، آن را طوری بهینه سازی کرده که مصرف باتری کمتری در لپ تاپ ها داشته باشد. با فعالسازی حالت Power Saving جدیدی که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

اپرا به تازگی با بروزرسانی نسخه های ویندوز و OS X مرورگر خود، آن را طوری بهینه سازی کرده که مصرف باتری کمتری در لپ تاپ ها داشته باشد. با فعالسازی حالت Power Saving جدیدی که هم اکنون در آخرین بیلد توسعه دهندگان اپرا در دسترس قرار گرفته، کاربران مرورگر اپرا در لپ تاپ می توانند با مصرف کمتر باتری، مدت زمان بیشتری را به وب گردی با این مرورگر بپردازند.

برای دسترسی به این حالت کافیست روی آیکن باتری در گوشه ی بالا و سمت راست مرورگر کلیک کنید. اپرا می گوید که با فعالسازی این حالت، فعالیت تب های باز در پس زمینه کاهش یافته و فرکانس رفرش شدن صفحات وب برای مصرف کمتر باتری تعدیل می گردد. همچنین مرورگر در این حالت برای پخش فایل های ویدئویی باتری کمتری مصرف خواهد کرد.

opera-powersaver-baner-630

مضاف بر این، اپرا یک متد جدید برای مدیریت حافظه هم در نظر گرفته که نقش بسزایی که در کاهش مصرف باتری ایفا می کند. به غیر از حالت حفظ باتری، اپرا به تازگی یک افزونه مسدودکننده تبلیغات نیز معرفی کرده که آن هم می تواند استفاده از حافظه رم را کاهش داده و به این طریق، عمر باتری را تا 50 درصد بیشتر از نسخه های اولیه مرورگر و به خصوص مرورگر رقیب یعنی کروم افزایش دهد.

با اضافه شدن این قابلیت ها، اپرا در تلاش است تا بتواند خود را به جایگاه محبوب ترین اپلیکیشن مرورگر دنیا یعنی گوگل کروم نزدیک تر کند. آخرین بیلد توسعه دهندگان اپرا برای دسکتاپ را می توانید همین حالا با مراجعه به وبسایت این کمپانی دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sina_Berenji
    Sina_Berenji | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    هنوز زنده است این اوپرا؟ :|

  • sam
    sam | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    هیچ مرورگری اپرا نمیشه، با اینکه بعد از ورژن 12 و استفاده از موتور کرومیوم گند زد به مرورگر ش ولی با این حال هنوز هم من بعنوان خلاق ترین مرورگر میشناسمش.

مطالب پیشنهادی