ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چگونه در کسب و کار خود از نیروی فریلنسر بهره بگیریم؟

اغلب کسب و کار ها در نهایت خود را با شکاف استعداد ها مواجه می بینند. استخدام نیروی تمام وقت بیشتر، تنها یکی از راه های برطرف کردن این شکاف است. اما در بسیاری مواقع، افزودن ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

اغلب کسب و کار ها در نهایت خود را با شکاف استعداد ها مواجه می بینند. استخدام نیروی تمام وقت بیشتر، تنها یکی از راه های برطرف کردن این شکاف است. اما در بسیاری مواقع، افزودن تخصص بیرونی به صورت فریلنسر، هم از لحاظ استراتژیک و هم از لحاظ مالی منطقی تر به نظر می رسد.

استخدام نیروی فریلنسر به شما اجازه می دهد چابکی خود را هنگام رشد چند برابری حفظ کنید. این فرصتی برای افزودن نیروهای با مهارت بدون تحمیل هزینه های سنگین حقوق و مزایای کامل به تیم شماست. اما برخی کسب و کارها در به کارگیری نیروهای فریلنسر در عملیات های روزانه و فرهنگ شرکت خود موفقیتی حاصل نمی کنند. این امر به عملکرد ضعیف و هدررفت منابع مالی منجر می شود و خود فریلنسر ها را نیز در موقعیت بدی قرار می دهد.

از طرف دیگر در برخی از شرکت ها استخدام نیروی فریلنسر به شدت بازده مثبتی دارد. بخشی از این بازده مثبت به استخدام انجام شده باز می گردد و بخش دیگری از آن نیز به درس هایی که شرکت در این فرایند یاد می گیرد. در ادامه ۴ نکته ای را از نظر خواهید گذراند که برای کار کردن با نیروی کار فریلنسر باید مد نظر قرار دهید.

۱- درست انتخاب کنید

به حداکثر رساندن خروجی فریلنسر های شما از فرایند استخدامی تان آغاز می شود. نیروهای در دسترس و همچنین میزان مشارکتشان در خدماتی که ارائه می دهند را بررسی کنید. با در نظر گرفتن نظرات کارفرماهای قبلی، بهترین نامزدهای استخدامی خود را انتخاب کنید. این کار نسبت به شخصیت فریلنسر ها، اخلاق کاری، و مهارت های کلی آنها دید خوبی به شما می دهد. همچنین سعی کنید نگاهی به نمونه هایی از کارنامه ی کاری فرد مورد نظر نیز بیاندازید تا سبک کارشان دستتان بیاید.

به نحوه ی تعاملاتشان توجه زیادی داشته باشید. شما هم مثل هر کس دیگری می خواهید کسی را استخدام کنید که با اهداف کسب و کاری شما همخوانی داشته باشد. اگر در این زمینه، اشتراکی با یکدیگر نداشته باشید احتمالاً با محصولی مواجه خواهید شد که همخوانی چندانی با نیازهایتان نخواهد داشت.

۲- راهنمایی های شفافی ارائه دهید

وقتی استخدام خود را به نحو احسن انجام دادید، پیش از شروع کار از روشن بودن انتظارات و مشوق های هر دو طرف برای یکدیگر اطمینان حاصل کنید تا در حین کار غافلگیر نشوید. با تعامل و همکاری با یکدیگر چارچوب شرایط و ضوابط کار را روشن کنید و برای آن جدول زمانبندی در نظر بگیرید.

برای مثال، اگر نیروی ماهر فریلنسر شما مدام از سوی کارفرماهای مختلف با پیشنهاد کار مواجه می شود از همان ابتدای کار، برای درک اولویت های او در پروژه هایی که انجام می دهد و نحوه ی صحیح تعامل میان خود وقت بگذارید و با او صحبت کنید. این سرمایه گذاری پیشاپیش، بعدها خود را در ارتباط کارا، شروع های نادرست کمتر، و رابطه ای هماهنگ تر و سازنده تر نشان خواهد داد.

۳- آنها را به اعضای تیم خود بدل کنید

اطمینان حاصل کنید از تمام نیروهای فریلنسر شما به عنوان اعضای جدید تیم تان استقبال می شود. آنها را به حضور در جلسات و برنامه های شرکت خود تشویق کنید. حتی اگر صرفاً برای انجام یک پروژه استخدام شده اند، ایجاد فضایی آکنده از صمیمیت و همدلی میان نیروها هیمشه به تولید بهترین محصول ختم خواهد شد.

۴- روی تعامل تمرکز داشته باشید

ارتباط و تعامل در رابطه ی کارا میان کسب و کار ها و نیروهای فریلنسرشان نقشی حیاتی ایفا می کند. خودتان را در دسترس آنها قرار دهید. اطلاعات مورد نیازشان را آزادانه با آنها در میان بگذارید. فضایی به وجود بیاورید که در آن هیچ کس از سؤال پرسیدن احساس بدی نداشته باشد. اگر نیروی فریلنسر شما دورکاری می کند استفاده از ابزار های ارتباطی نظیر اسکایپ و تلگرام و غیره بهترین نتیجه را برای هر دو طرف در بر خواهد داشت.

این حق هر کارمندی است که فارغ از عنوان شغلی یا موقعیت خود، احساس با ارزش بودن داشته باشد. برخورد یکسان با نیروهای فریلنسر به آنها نشان می دهد که عضوی حیاتی از تیم شما هستند و این به ایجاد رابطه ی مفیدی منجر می شود که به نفع همه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی