ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پنسل شاید در آینده روی ترکپدهای مک هم کار کند

پتنتی که امروز منتشر شد نشان می دهد که احتمالا قلم های اپل در آینده ای نزدیک، روی ترکپدهای مک هم کار کنند، درست همانطور که روی آیپد پرو قابل استفاده هستند. این پتنت ابتدا در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

پتنتی که امروز منتشر شد نشان می دهد که احتمالا قلم های اپل در آینده ای نزدیک، روی ترکپدهای مک هم کار کنند، درست همانطور که روی آیپد پرو قابل استفاده هستند.

این پتنت ابتدا در سال 2014 ثبت شده بود، زمانی که اپل هنوز به این ابزار «استایلوس» می گفت. در اکثر بخش های این پتنت دقیقا همان کاربرد امروزی اپل پنسل را می بینیم اما در برخی از تصاویر هم ترکپدهایی به چشم می خورد که روی هیچ آیپدی وجود ندارند.

در پتنت توضیح داده شده که چطور یک استایلوس می تواند با کمک یک سنسور اینرسی سه یا شش محوره نقش یک ابزار ورودی عمومی تر را ایفا کرده و به عنوان مثال به عنوان یک دسته بازی یا ماوس معلق (ماوسی که برای عملکرد نیازمند یه یک سطح فیزیکی نیست) به کار برود.

اپل پنسل به کار رفته در این پتنت اما به هر حال بسیار پیچیده تر از مدل کنونی است که در بازار به فروش می رسد و می تواند در سه بعد حرکات جانبی را تشخیص دهد.

مثل همیشه، باید بگوییم که شاید و فقط شاید چنین قابلیتی بعدها و در نسل بعدی اپل پنسل دیده شود و شاید هیچگاه از ترک پد مک بوک ها نتوان به عنوان سطحی برای طراحی استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علي
    علي | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    قلم هاي "اپل" روي ترك پد هاي مك كار ميكنند
    قلم هاي "گوگل" تصحيح شود

مطالب پیشنهادی