ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

کدام ویژگی های شغلی افراد را می توان از روی عادات مالی شخصی شان حدس زد؟

گلوریا اشتاینم جایی گفته بود: «ارزش های هر کسی را از روی ته برگ های دسته چکش می توان فهمید». این حرف واقعیت دارد. با انداختن نگاهی به کیف پول افراد می توان چیزهای زیادی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

گلوریا اشتاینم جایی گفته بود: «ارزش های هر کسی را از روی ته برگ های دسته چکش می توان فهمید». این حرف واقعیت دارد. با انداختن نگاهی به کیف پول افراد می توان چیزهای زیادی درباره شان فهمید، مثل اینکه از کجا خرید می کنند، برای چه چیزهایی ولخرجی می کنند و برای چه چیزهایی خساست به خرج می دهند، و اینکه آیا بن تخفیف همراه خود دارند یا نه.

اما آیا از روی کیف پول در مورد عملکرد حرفه ای افراد نیز می توان اظهار نظر کرد؟ قطعاً می توان بر اساس عادات مالی افراد، اطلاعاتی پیرامون عادات کاری شان نیز کسب کرد. در حقیقت، فکر کردن به عادات مالی خودمان شاید بهترین کاری باشد که می توانیم برای پیشرفت شغلی مان انجام دهیم.

بنابراین، اول از همه آمار امور مالی خود را داشته باشید: جریان نقدی، عادات پول خرج کردن، حساب های پس انداز، دارایی ها، و دیدگاه های کلی تان درباره ی پول. سپس به این فکر کنید که این رویه ها چگونه خود را در زندگی کاری نشان می دهند. با در نظر گرفتن این اطلاعات، به این فکر کنید که آیا زندگی شغلی شما اوضاع خوبی دارد یا نه. چگونه می توانید هم در امور مالی و هم در زندگی کاری خود تغییراتی به وجود بیاورید که شما را به سمت زندگی بهتری سوق دهند؟

سه موضوعی که امور مالی شخصی شما می توانند در مورد پتانسیل کاری تان برملا کنند از این قرارند:

۱. اینکه کوتاه مدت فکر می کنید یا بلند مدت

آیا پس انداز را در اولویت قرار می دهید یا خوش گذرانی؟ از روی هوس اقدام به خرید می کنید؟ اینها می توانند نشانه هایی باشند مبنی بر اینکه دید بلندمدت شما چندان قوی نیست. در دنیای کار این موضوع می تواند نتایج مختلفی در بر داشته باشد، از جمله اولویت بندی نادرست وظایف کاری یا اتخاذ تصمیم های کسب و کاری، صرفاً بر اساس منافع کوتاه مدت.

وقتی پای مسیر شغلی تان به میان می آید، این عادت ها می توانند نتایج بدتری نیز به همراه داشته باشند. اگر فقط روی منافع آنی و چیزهایی که درست روبریتان قرار دارند متمرکز باشید ممکن است از مسیر رسیدن به شغل رؤیایی تان منحرف شوید. برای مثال دفعه ی بعد که با پیشنهاد ترفیع یا یک شغل جدید مواجه شدید، ببینید صرفاً به خاطر حقوق بیشتر آن را می پذیرید یا اینکه واقعاً با خواسته هایتان هماهنگی دارد و شما را راضی می کند.

۲- اینکه تا چه حد به دیگران اولویت می دهید

آیا بدون آنکه فکر کنید پولتان را خرج می کنید؟ یا به تأثیر نحوه ی خرج کردن پول خود روی عزیزانتان فکر می کنید؟ آیا دوست دارید پولتان را برای دیگران خرج کنید؟ آیا بیشتر برای یک تجربه خرج می کنید یا برای محصول؟

پاسخ های شما به سؤالات بالا می توانند نحوه ی کار کردنتان با دیگران و اولویتی که ممکن است برای دیگران قائل شوید را نشان دهند. خرج کردن بدون فکر و نسنجیده می تواند به این معنا باشد که لزوماً به تأثیر اعمالتان بر دیگران فکر نمی کنید و این می تواند به ایجاد تنش در محیط کار بیانجامد. به یاد داشته باشید، انجام دادن کارها به بهترین شکل، نیازمند برخورداری از تیمی مشارکت طلب و با انگیزه است. شما می توانید با تمرکز روی رضایت و کامیابی دیگران، تأثیر زیادی روی سودآوری کسب و کار خود داشته باشید.

۳. اینکه در کار خود نظم دارید یا نه

آیا از دسته چک خود به درستی استفاده می کنید؟ آیا به بودجه هایی که برای چیزهای مختلف در نظر می گیرید پایبند می مانید؟ آیا به صورت مرتب امور مالی خود را تحت نظر دارید؟

همه ی این عادت ها به یک رویه ی قدرتمند و سالم اشاره دارند و آن چیزی نیست جز آنکه حواستان به عملکرد کاری خود باشد و برای فکر کردن به چشم انداز شغلی خود وقت بگذارید. شما باید هر هفته به مشارکت و اثرگذاری تان در محیط کار فکر کنید و آن را تا ارزشیابی سالانه تان به تعویق نیاندازید. سعی نکنید کم کاری هایتان در این زمینه را با اتخاذ تغییرات استراتژیک جبران کنید. شغل رؤیایی شما ممکن است از آنچه تصورش را می کنید به شما نزدیک تر باشد.

inc
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی