ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید کمپانی Itseez توسط اینتل
کسب و کار

اینتل کمپانی Itseez را برای ورود به حوزه «بینایی رایانه ای» خریداری کرد

اینتل در تلاش برای آن که دیگر صرفاً یک تولید کننده قطعه برای رایانه های رومیزی نباشد، برنامه دارد شرکت های مختلفی را در دیگر حوزه های صنعت IT به مالکیت خود درآورد. در جدیدترین این ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

اینتل در تلاش برای آن که دیگر صرفاً یک تولید کننده قطعه برای رایانه های رومیزی نباشد، برنامه دارد شرکت های مختلفی را در دیگر حوزه های صنعت IT به مالکیت خود درآورد. در جدیدترین این خریدها، این غول سخت افزاری، کمپانی «Itseez» را خریداری کرده که در زمینه فناوری «بینایی رایانه ای» یا (computer vision) فعالیت می کند.

«بینایی رایانه ای» به مجموعه ای از فناوری ها گفته می شود که کامپیوترها را قادر می سازند اشیاء اطراف خود را شناسایی و نحوه تعامل با آنها را درک کنند. به عبارت دیگر از طریق این تکنولوژی کامپیوترها قادر به «دیدن» و «درک مشاهدات خود» می شوند.

مدیر ارشد گروه اینترنت اشیا در اینتل، در خصوص این خرید تازه می گوید:

«معامله جدید به ما کمک می کند که نفوذ خود را در بازار اینترنت اشیا افزایش داده و وارد حوزه هوشمندسازی خودروها و تولید ویدیو شویم، جایی که در آن، قدرت تشخیص و درک تصاویر می تواند قابلیت های زیادی را برای ماشین های ما به ارمغان بیاورد.»

هنوز مبلغ و شرایط این واگذاری اعلام نشده، اما همین مقدار هم کافیست تا متوجه مسیر حرکت اینتل به سمت کسب و کارهای جدید، به خصوص صنعت خودرو، شویم. موسسه آماری استنلی به تازگی اعلام کرده که در آینده گردش مالی صنعت خودروهای بدون راننده به ۵۰۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

مدتی هست که شرکت های خودروساز باسابقه و کمپانی های فعال در زمینه فناوری رقابت شدیدی را برای تصاحب استارتاپ های فعال در زمینه اتومبیل های خودران به راه انداخته اند و فناوری های مرتبط با بینایی رایانه ای نیز یکی از اصلی ترین ابزارها برای تحقق چنین خودروهایی به شمار می روند.

البته Itseez در این بازار تنها نیست و به عنوان مثال شرکتی چون Mobileye با تولید دوربین های اجتناب از تصادف برای خودروسازهایی چون فولکس واگن، BMW و جنرال موتورز، مدتی هست که به کسب درآمد از این راه مشغول است.

حتی اینتل نیز در این زمینه بی رقیب نیست؛ چیپ ساز بزرگ انویدیا هم تلاش های خود جهت فراهم آوردن امکان «درک تصاویر» برای کامپیوتر خودروها را آغاز کرده است.

مدیر واحد اینترنت اشیاء در اینتل همچنین معتقد است که کاربرد تکنولوژی های Itseez محدود به تولید خودروهای بدون راننده نیست و از آن می توان در ساخت دوربین های امنیتی هوشمند و ابزارهای نظارتی و عیب یاب نیز بهره برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی