مدیرعامل انویدیا می گوید برطرف سازی مشکلات فعلی واقعیت مجازی، 20 سال به طول می انجامد

اگرچه زمان زیادی از عرضه عمومی هدست های واقعیت مجازی نمی گذرد، اما این تکنولوژی به همین زودی به سطحی مناسب رسیده و کاربران به اشکال مختلف می توانند در دنیای زیبای بازی های ویدیویی غرق شوند. با این حال، واقعیت مجازی هنوز مشکلات خاص خود را دارد و قطع ارتباط میان ذهن و بدن، سبب می شود تا بسیاری از مردم دچار اختلال حرکتی (Motion Sickness) و مشکلاتی از این دست شوند.

حالا «جِن-سون هوانگ» (Jen-Hsun Huang)، مدیر عامل کمپانی انویدیا اعتقاد دارد که این مشکلات در آینده نزدیک برطرف نخواهند شد و برای دستیابی به سطح ایده آل واقعیت مجازی، باید 20 سال صبر کرد. هوانگ که این سخنان را در یکی از کنفرانس های نمایشگاه کامپیوتکس بیان نموده، می گوید رزولوشن تصویر، بزرگترین مشکل فعلی واقعیت مجازی به شمار می رود.

در واقع تفاوتی ندارد که مخاطبان از چه هدستی استفاده می کنند، تکنولوژی نمایشگرهای امروزی هنوز به حدی نرسیده که بتوان تعداد پیکسل های لازم برای دستیابی به تجربه ای روان و واقع گرایانه را در آنها گنجاند. البته با رواج استفاده از نمایشگرهای 4K در موبایل های هوشمند، انتظار می رود که این مشکل تا حدی برطرف گردد اما مسائل دیگر، مانند سیم هدست ها که کاربر را از حرکت باز می دارند یا کیفیت پایین عناوین واقعیت مجازی که احساسی مشابه واقعیت را منتقل نمی کنند، کماکان مشکل ساز خواهند بود.

VR-Headset-Can-Cause-You-Motion-Sickness copy

در نهایت هوانگ گفته که قدرت سخت افزاری، مانعی بزرگ برای دستیابی به تجربیات شبیه سازی شده در محیط واقعیت مجازی است؛ بازی های واقعیت مجازی فعلی، جزییات محیطی چندانی ندارند و جهان آنها به خوبی با سیستم فیزیک تعریف شده سازگار نیست. اگرچه در حال حاضر، امکان تجربه بازی های خوش رنگ و لعابی همچون Crysis 3 از طریق ابزار TriniusVR میسر گشته، اما سخت افزار لازم برای چنین تجربیاتی بسیار گران بوده و در دسترس همگان نیست.

در نهایت جالب است که مدیرعامل انویدیا، هیچ راهکاری برای کنار زدن این مشکلات ارائه نکرده. با توجه به تخصص این کمپانی در زمینه گرافیک و سخت افزار، به نظر می رسید که هوانگ حرفی برای گفتن داشته باشد اما هنگامی که از وی پرسیده شد که چطور می توان این مشکلات را برطرف نمود، صرفا گفت «کمپانی انودیا چندین پروژه در دست کار دارد که اکثر آنها کنار گذاشته می شوند.»

اگرچه این سخن هوانگ نشان می دهد که انویدیا در تلاش است تا راه حلی برای مشکلات واقعیت مجازی باید، اما می توان از سخنان وی اینگونه نیز برداشت کرد که حتی انویدیا هم با وجود تجربه چند ده ساله خود، قادر به کنار زدن محدودیت های واقعیت مجازی در آینده نزدیک نیست.

مطالب مرتبط

هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 با قیمت ۲۹۹ دلار رونمایی شد

فیسبوک از هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 با پیشرفت‌های قابل توجه نسبت به نسل قبل رونمایی کرد. این محصول به نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و با ۵۰ درصد رزولوشن بالاتر نسبت به مدل قبل مجهز شده و با قیمت پایه ۲۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.هدست Oculus Quest 2 از نمایشگرهای LCD با... ادامه مطلب

تصاحب Arm توسط انویدیا چگونه دنیای فناوری را متحول می‌کند؟

یکی از بزرگترین دادوستدهای تاریخ چند ده ساله صنعت چیپست این روزها با خرید Arm توسط انویدیا در جریان است. جالب اینجاست این قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری که شامل حتی یک تراشه فیزیکی هم نمی‌شود، می‌تواند صنعت موبایل و کامپیوتر را دگرگون کند.«انویدیا»، غول حوزه کارت گرافیک و رهبر بازار هوش مصنوعی تنها یک امضا... ادامه مطلب

هم‌بنیانگذار ARM کمپینی برای حفظ استقلال این شرکت راه انداخت

انویدیا با پرداخت مبلغ ۴۰ میلیارد دلار شرکت بریتانیایی نیمه‌هادی ARM را از سافت بانک خریداری می‌کند، با این حال هم‌بنیانگذار ARM با ایجاد یک کمپین می‌خواهد در این معامله مداخله کند.«هرمان هاسر»، هم‌بنیانگذار ARM نامه‌ای سرگشاده برای نخست وزیر بریتانیا، «بوریس جانسون» ارسال کرده و نگرانی جدی خود درباره قرارداد میان انویدیا و سافت... ادامه مطلب

افشای ویدیوهای هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 فیسبوک [تماشا کنید]

ویدیوهایی از هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 فیسبوک به اینترنت راه پیدا کرده که مشخصات آن را فاش می‌کنند. این محصول در تاریخ ۲۶ یا ۲۷ شهریور معرفی خواهد شد.طبق ویدیوهای افشا شده، این هدست به پلتفرم اسنپدراگون XR2 کوالکام که برای سخت‌ افزارهای واقعیت افزوده و مجازی توسعه پیدا کرده، مجهز می‌شود. این... ادامه مطلب

انویدیا خرید ARM از سافت بانک را تایید کرد؛ قراردادی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار

پس از ماه‌ها انتشار شایعات، انویدیا به صورت رسمی اعلام کرد شرکت طراحی نیمه‌هادی بریتانیایی ARM را با مبلغ ۴۰ میلیارد دلار تصاحب می‌کند.این قرارداد باعث افزایش حضور شرکت انویدیا در بخش گوشی‌های هوشمند و همچنین رایانش موبایل می‌شود و این کمپانی می‌تواند فناوری هوش مصنوعی را وارد پلتفرم‌های مختلفی مانند گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها و همچنین... ادامه مطلب

سافت بانک در آستانه فروش ARM به انویدیا با قیمت ۴۰ میلیارد دلار

سافت بانک طی چند روز آینده شرکت ARM را با مبلغی بالاتر از ۴۰ میلیارد دلار به انویدیا واگذار خواهد کرد.شایعات درباره این معامله از چندین ماه پیش در اینترنت منتشر شده بود و اکثر آن‌ها به این موضوع اشاره داشتند که تنها انویدیا به عنوان خریدار ARM با سافت بانک در حال مذاکره جدی است.... ادامه مطلب

ویجیاتو

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟