ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

در راه E3؛ چه انتظاراتی از بتسدا داریم؟

یکی از اتفاقات تازه ای که در نمایشگاه E3 سال گذشته تجربه کردیم، کنفرانس اختصاصی Bethesda Softworks بود. خالق الدر اسکرولز توانست با نمایشی کامل و هیجان انگیز یکی از بهترین کنفرانس های سال 2015 ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

یکی از اتفاقات تازه ای که در نمایشگاه E3 سال گذشته تجربه کردیم، کنفرانس اختصاصی Bethesda Softworks بود. خالق الدر اسکرولز توانست با نمایشی کامل و هیجان انگیز یکی از بهترین کنفرانس های سال 2015 را رقم بزند؛ به دنبال این اتفاق بتسدا امسال نیز برای برگزاری مراسم سالیانه دیگری به شهر لوس آنجلس سفر خواهد کرد.

کمتر از 6 روز تا آغاز نمایشگاه E3 2016 باقی مانده و بتسدا قصد دارد ساعت 6:30 صبح روز 24 اردیبهشت دومین کنفرانس اختصاصی تاریخ خود را برپا کند. بتسدا که در نمایشگاه قبلی عناوین بزرگی مثل Fallout 4 و Doom را در قالب اولین مراسم به نمایش درآورد، امسال دومین کنفرانس را بعد از الکترونیک آرتز در اختیار گرفته و پذیرای هواداران و جامعه صنعت گیم خواهد بود.

همچون همیشه اطلاعات دقیق بسیار کمی در مورد محتوا و وقایع رویداد E3 امسال و کنفرانس بتسدا داریم، اما حرف ها و مباحث فراوانی برای توجه وجود دارد. آیا بتسدا مثل سال گذشته که بازی بزرگی مثل فال آوت 4 را معرفی کرد، از عناوین جدید دیگری رونمایی می کند؟ آیا عنوان قابل بازی جدیدی مثل فال آوت شلتر ما را باز هم شگفت زده خواهد کرد؟

با وجود دانش کمی که درباره این مراسم داریم، احتمالات و شایعات پیرامون آن بسیار گسترده است. بتسدا و شرکت همکارش ZeniMax Media خالق عناوین محبوبی مثل الدر اسکرولز و فال آوت و ناشر (جدید) بازی هایی مثل ولفنشتاین و دوم است که می توان همواره انظارات زیادی از آن داشت. هر کدام از این فرنچایز ها و شاید عنوان کاملا جدیدی می تواند شگفتی ساز نمایشگاه E3 امسال باشد.

در ادامه مطلبی می خوانید که به دو بخش تقسیم شده. اول به سراغ بازی هایی می رویم که قطعا در نمایش خواهیم دید و سپس عناوینی که احتمال حضورشان وجود دارد (یا آرزو می کنیم وجود داشته باشند).

آنچه قطعا خواهیم دید

Dishonored 2

beth2

استودیوی سازنده Arkane در مراسم سال گذشته از دنباله عنوان محبوب Dishonored رونمایی کرد و با نمایش تریلر نسبتا کوتاهی دو کاراکتر اصلی قابل بازی را معرفی کرد: Corvo Attano (کورو آتانو) کاراکتر اصلی نسخه قبلی و Emily Kaldwin (امیلی کالدوین) شاهزاده جوان همان بازی که حالا بزرگتر شده.

بتسدا به طور رسمی اعلام کرده گیم پلی مفصلی از دیس آنرد 2 در نمایشگاه E3 2016 به نمایش در خواهد آمد. خوشبختانه تاریخ عرضه رسمی بازی (11 نوامبر – 21 آبان) اعلام شده و تنها کمتر از پنج ماه تا انتشار فاصله باقی مانده است. احتمالا نمایی از حال و هوای این روزهای شهر کارناکا را خواهیم دید و روایات آن را با صدای بازیگران مشهور داستان خواهیم شنید.

Doom

درست است که بخش آنلاین و چند نفره بازی دوم هرگز نتوانست به اندازه خط داستانی مورد استقبال بازیکنان قرار بگیرد، اما سازندگان شرکت id Software در حال توسعه این قسمت و ساخت موارد اضافی قابل دانلود هستند. با وجود اینکه به روز رسانی های مود SnapMap رایگان است، بازیکنان برای خریداری اسلحه، کاراکتر و سایر تجهیزات می بایست پول خرج کنند. سه DLC متفاوت (هر کدام به ارزش 15 دلار) امسال منتشر خواهد شد که اوایل تابستان نخستین بخش آن عرضه می شود؛ در نتیجه به احتمال خیلی زیاد نمایشی از آن را در E3 خواهیم دید.

Fallout 4

beth3

بتسدا اخیرا پک توسعه Far Habor را به عنوان اولین DLC بزرگ قابل دانلود برای فال آوت 4 منتشر کرده است. شرکت سازنده قصد دارد بسته های متعدد دیگری را برای این بازی عرضه کند. بر اساس اطلاعیه بتسدا قیمت Season Pass فال آوت 4 به زودی از 30 دلار به 50 دلار افزایش خواهد یافت چرا که برنامه های توسعه موارد قابل دانلود بازی رشد داشته است. بنابراین به احتمال زیاد در E3 امسال نمایشی از این بسته های افزوده خواهیم داشت.

The Elder Scrolls: Legends

در طی کنفرانس بتسدا در E3 2015 سازندگان بازی الدر اسکرولز: افسانه ها را به عنوان اولین عنوان کارت بازی این ناشر معرفی کردند. با وجود اینکه تاریخ انتشار این بازی 2015 اعلام شده بود، زمان عرضه احتمالی به 2016 موکول شد و بدون هیچ تاریخ مشخصی، نسخه بتای آن ماه گذشته روانه کامپیوترهای خانگی شد. شرکت سازنده Dire Wolf Digital سعی دارد با گنجاندن خط داستانی تک نفره غنی و جذابی به بازی آن را از عنوانی مثل Heartstone متفاوت سازد. ناشرین هنوز اطلاعات دقیقی در این زمینه منتشر نکرده اند و به نظر میرسد نمایشگاه E3 مکان مناسبی برای این اتفاق باشد.

آنچه که شاید ببینیم

BattleCry

beth4

بتلکرای یکی از عناوین مورد توجهی بوده که در سال های اخیر توسط بتسدا معرفی شده. این شرکت استودیوی بتلکرای را جهت توسعه بازی های رایگان در سال 2012 در شهر تگزاس افتتاح کرد؛ تا جایی که این استودیو از عنوان بتلکرای در ماه می 2014 برای ویندوز رونمایی نمود. نسخه ی بتای این بازی تماما آنلاین جذاب قرار بود در سال 2015 منتشر شود اما مدتی بعد بتسدا اعلام کرد روند تولید آن با مشکلاتی مواجه شد و نگرانی هایی را برای توسعه دهندگان بر انگیخته است.

اگر بخواهیم امیدوار باشیم نمایش جدیدی از بتلکرای ببینیم قطعا مناسب ترین مکان و زمان نمایشگاه E3 2016 است. در غیر این صورت می توانیم حدس بزنیم به احتمال فراوان این پروژه (حداقل فعلا) کنار گذاشته شده است.

Prey 2

بتسدا در سال 2011 رسما از دنباله بازی Prey (که در 2006 منتشر شده بود) پرده برداری کرد. شرکت Human Head Studios با نمایش خارق العاده تریلر این بازی و همینطور دموی جذاب آن به یکی از خواستنی ترین عناوین نمایشگاه آن سال تبدیل شد. اما اواخر سال 2014 بتسدا با بیان عبارت «کیفیت پایین در قیاس با استانداردهای ما» پروژه پری 2 را کنسل کرد.

با این وجود همچنان شایعات زیادی پیرامون این عنوان وجود دارد؛ به نظر بتسدا به جای کنار گذاشتن کلی این پروژه، تولید پری 2 را به شرکت Arkane (سازنده دیس آنرد) سپرده است. اخیرا نیز اخباری مبنی بر نمایش دوباره ی این بازی در نمایشگاه E3 2016 به گوش رسیده است. آیا واقعا پری امسال باز خواهد گشت؛ و اگر این چنین باشد بازی چگونه است؟ آیا باید انتظار تحولات و تغییرات زیادی را داشته باشیم؟

پروژه جدیدی از Machine Games

beth6

اولین عنوان استودیو سازنده ماشین گیمز، Wolfenstein The New Order را می توان به عبارتی بهترین بازی تیراندازی 2014 نامید، در حالی که عنوان فراموش شده ی ولفنشتاین را بعد از سال ها زنده می کرد. قسمت جدید کوچکتری نیز به اسم The Old Blood در ماه می 2015 روانه بازار شد که مورد استقبال نسبتا خوبی قرار گرفت.

در حال حاضر مدت هاست هیچ خبری از ماشین گیمز به گوش نرسیده، با این حال چند وقت پیش اطلاعیه جذب نیروی خاصی روی وب سایت این شرکت قرار گرفته بود که نوید توسعه یک بازی تیر اندازی اول شخص دیگر می داد. شاید قسمت دیگری از ولفنشتاین از این سازنده سوئدی در راه باشد.

پروژه جدیدی از Tango Gameworks

استودیو بازی سازی تانگو که در سال 2010 توسط خالق سری رزیدنت اویل در شهر توکیو افتتاح شد، به تازگی برنامه های خود برای پشتیبانی از عنوان The Evil Within (منتشر شده در سال 2014) را به اتمام رسانده است. دقیقا مشابه با ماشین گیمز وضعیت شرکت تانگو نیز در حاله ای از ابهام قرار گرفته و خبری از فعالیت آن به گوش نرسیده است. در نتیجه می توان حدس زد که این سکوت خبری نشانه هایی از توسعه یک بازی جدید برای رونمایی در E3 2016 در خود دارد.

The Elder Scrolls 6

beth5

اگر بخواهیم واقع گرایانه به این قضیه نگاه کنیم، رونمایی از نسخه جدید عنوان محبوب الدر اسکرولز در نمایشگاه E3 امسال تقریبا محال است. تاریخ نشان داده معمولا بتسدا در یک زمان تنها به ساخت یک عنوان منحصر به فرد می پردازد. اگرچه مراحل تولید فال آوت 4 از سال 2009 آغاز شده بود، اما بتسدا اذعان کرده که توسعه این بازی تنها 4 سال به طول انجامیده است؛ یعنی دقیقا فاصله بین انتشار الدر اسکرولز 5: اسکایریم در سال 2011 و عرضه فال آوت 4 در 2015. علاوه بر این با توجه به برنامه پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت بتسدا برای فال آوت 4، نباید تا مدت زیادی انتظار عنوان بزرگ دیگری را داشته باشیم.

از سوی دیگر وجود عنوان فال آوت 4 تقریبا یک سال و نیم قبل از رونمایی رسمی در سطح اینترنت درز پیدا کرد. شاید این تجربه باعث شده بتسدا توجه بیشتری به جلوگیری از هرگونه لو رفتن اطلاعات کند. پس با این دیدگاه خوشبینانه شاید بتوان نسخه جدیدی از این بازی محبوب را در E3 2016 تماشا کرد. چرا که نه؟

نسخه جدید Quake

نزدیگ به 20 سال از انتشار اولین نسخه ی عنوان Quake میگذرد. استودیو سازنده id Software بعد از همکاری متمادی با اکتیویژن، به شرکت سازنده برخی از بازی های بتسدا تبدیل شده است. در حال حاضر نیز تقریبا یک دهه از آخرین قسمت این عنوان Quake 4 (که در سال 2005 منتشر شد) می گذرد. بتسدا نسخه بازسازی شده این بازی را در سال 2012 برای کامپیوتر و اکس باکس 360 روانه بازار کرد.

با وجود برقراری ارتباط با شرکت Certain Affinity، به نظر نمی رسد id Software مشکل خاصی برای پشتیبانی و عرضه موارد قابل دانلود طولانی مدت برای بخش آنلاین چند نفره عنوان دوم داشته باشد. آیا به نظر شما حالا بهترین زمان برای عرضه دنباله یکی از محبوب ترین عناوین تیراندازی دهه 90 میلادی نیست؟ آیا نباید منتظر رونمایی از Quake 5 یا شاید هم Quake به تنهایی باشیم؟

پروژه های دراز مدت استودیو بتسدا

beth7

در طی کنفرانس مطبوعاتی Todd Howard (تاد هاوارد) کارگردان استودیوی بازی بتسدا در مراسم بازی های ویدیویی D.I.C.E اعلام کرد که این شرکت قصد ندارد تنها به توسعه عناوینی مثل فال آوت و الدر اسکرولز بسنده کند.

او در این باره می گوید: «ما در حال حاضر سه پروژه بزرگ دراز مدت در دست کار داریم؛ در آینده بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد اما بدانید که از هر چیزی که تاکنون ساخته ایم متفاوت است در عین اینکه سبک و سیاق مشهور بتسدا را در خود جای داده: بزرگ و هیجان انگیز. هرچند که از جنبه های متعددی غیر قابل قیاس با پروژه های قبلی ماست.»

درست است که مراسم نمایشگاه E3 در ماه ژوئن را نمی توان خیلی «آینده» دانست، چراکه این اظهارات در ماه فوریه سال جاری بیان شده است. علاوه بر این بتسدا در E3 2015 نشان داد که ترجیح می دهد از عناوینی رونمایی کند که حداقل یک تریلر کامل و مناسب برای نمایش داشته باشد، تا اینکه از پروژه های احتمالی و در دست تولید اولیه پرده بردارد. با این حال بهتر است در گوشه ای از ذهنمان این موضوع را مد نظر داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • bikar
    bikar | ۱۹ خرداد ۱۳۹۵

    بهترین بازی عمرم the elder scrolls بوده و هست و خواهد بود❤❤❤

مطالب پیشنهادی