ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

مدیرعامل یوتیوب: اگر مدام در حال کار کردن باشید ایده جالبی به ذهنتان نخواهد رسید

مدیرعامل یوتیوب، سوزان وویچیتسکی (Susan Wojcicki)، بر جدا کردن تمام عیار زندگی شغلی و شخصی از یکدیگر تأکید زیادی می ورزد. او و همسرش که خود نیز یکی از مدیران گوگل است، بلا استثنا هر ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

مدیرعامل یوتیوب، سوزان وویچیتسکی (Susan Wojcicki)، بر جدا کردن تمام عیار زندگی شغلی و شخصی از یکدیگر تأکید زیادی می ورزد. او و همسرش که خود نیز یکی از مدیران گوگل است، بلا استثنا هر شب برای صرف شام در کنار ۵ فرزندشان خود را به منزل می رسانند.

وویچیتسکی در مصاحبه ای که با جک نیکاس از وال استریت ژورنال داشته گفته است: «ما سعی می کنیم این را به یک قانون بدل کنیم که بین ساعات ۶ عصر تا ۹ شب، چک کردن ایمیل ممنوع باشد، چون اگر حواسمان دائم به موبایل باشد جدا شدن از آن و توجه به مسائل دیگر دشوار خواهد بود».

این برای وویچیتسکی صرفاً راهی برای وقت گذراندن با خانواده نیست. جدا شدن از کار در واقع راهبردی است که به او کمک می کند بهره وری خود را افزایش دهد. این کار او را تشویق می کند هر روز کارهایی که باید پیش از عزیمت به منزل به انجام برسند را در اولویت قرار دهد، و در آن واحد باعث می شود بتواند از زاویه ی دیگری به مشکلات بنگرد.

وویچیتسکی می گوید: «موفقیت بر اساس تعداد ساعت هایی که کار می کنید شکل نمی گیرد. اگر بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته را کار کنید، هیچ ایده ی جالب توجهی به ذهنتان نخواهد رسید».

گفته های او شباهت زیادی به حرف هایی دارد که مدیرعامل مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا اوایل امسال مطرح کرده بود. او گفته بود سعی می کند وقتی در کنار خانواده اش قرار می گیرد به جای آنکه سرش در موبایلش باشد تمام حواسش را به آنها بدهد. او نیازی که بشر امروز به اتصال به اینترنت دارد را «اضطراب اطلاعات» می نامد.

نادلا گفته بود: «من خیلی ها را می بینم که سر میز شام نیز حواسشان کاملاً به موبایلشان است. اینجاست که به خودم می آیم و می گویم خدای من، این تأسف بار است».

وویچیتسکی به توانایی قابل توجهی که در تفکیک زندگی شغلی از زندگی شخصی اش دارد معروف است. در جولای ۲۰۱۵، وقتی از او پرسیده شد چگونه می تواند با وجود ۵ فرزند به عنوان یک کارآفرین مشغول باشد گفت: «فکر کنم به خلق کردن و آفریدن علاقه داشته باشم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی