ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ودافون با معرفی Smart Platinum 7 به جرگه تولیدکنندگان موبایل های پرچمدار ملحق شد

وقتی اپراتورها تصمیم به تولید دستگاه های موبایل با برند خود می گیرند، مجموعه ای از اصول نانوشته را برای این منظور دنبال می کنند. در حالی که بسیاری از کاربران بهترین قابلیت های ارائه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

وقتی اپراتورها تصمیم به تولید دستگاه های موبایل با برند خود می گیرند، مجموعه ای از اصول نانوشته را برای این منظور دنبال می کنند. در حالی که بسیاری از کاربران بهترین قابلیت های ارائه شده در محصولات شرکت هایی نظیر اپل، سامسونگ، اچ تی سی و دیگر نام های بزرگ را از آنها طلب می کنند، این کمپانی ها دستگاه هایی را ارائه می کنند که برای باقی جمعیت کاربران ساخته و پرداخته شده اند.

محصولات این شرکت ها عموما ترکیب خوبی از عملکرد و قیمت تمام شده هستند و گاهی بخت با آنها یار می شود و مورد توجه قرار می گیرند، گاهی هم شکستی سخت را تجربه می کنند.

اپراتور بریتانیایی، ودافون، نیز که پیشتر چند تلاش ناموفق را در این زمینه داشته، این بار تصمیم گرفته کتاب قانون خود در مورد ساخت موبایل های داخلی را کنار بگذارد و تلفن هوشمند جدیدش با نام Smart Platinum 7 را ارائه نماید: پرچمداری که بسیاری از قابلیت ها و امکانات مورد انتظار از بزرگان این عرصه را در خود دارد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vodafone_Smart_Platinum_7_1 Vodafone_Smart_Platinum_7_2 Vodafone_Smart_Platinum_7_3 Vodafone_Smart_Platinum_7_4 Vodafone_Smart_Platinum_7_6 Vodafone_Smart_Platinum_7_7

برای شروع لازم است اشاره نماییم که این موبایل یک نمایشگر 5.5 اینچی از نوع Wide Quad HD AMOLED (با رزلوشن 2560 در 1440 پیکسل) دارد و که در بدنه ای از جنس آلومینیوم با استحکام «گرید نظامی» و شیشه تعبیه شده است.

خبری از بدنه یکپارچه ساخته شده از پلی کربنات در این محصول نیست و ودافون تمام تلاش خود را به خدمت گرفته که همزمان با کاربرد مواد با کیفیت وزن دستگاه را نیز پایین (155 گرم) نگه دارد. اگر بخواهیم این موبایل را به زبانی ساده برایتان توصیف کنیم می توانیم بگوییم یکی از دستگاه های  گلکسی سامسونگ را در ذهن تداعی می کند منتها بدور از هرگونه کپی کاری و تقلید.

توان پردازشی این موبایل از طریق یک چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 652 (که سرعت کلاک چهار هسته آن برابر با 1.8 گیگاهرتز و فرکانس چهار هسته دیگرش 1.2 گیگاهرتز است) تامین می گردد که با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی همراه گردیده است.

البته لازم است اشاره نماییم که تنها 22 گیگابایت از این ظرفیت، خالی و قابل استفاده است و چنانچه این میزان پاسخگوی نیازتان نیست می توانید از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس دی که روی بدنه تعبیه گردیده آن را تا 128 گیگابایت ارتقاء دهید.

در مورد امکانات تصویری این دستگاه هم باید بگوییم که یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی برایش در نظر گرفته شده و یک دکمه اختصاصی شاتر نیز روی لبه دستگاه تعبیه شده است و گرفتن سلفی و برقراری تماس های تصویری هم به دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی آن محول گردیده.

این موبایل به تعبیر شرکت سازنده اش از شبکه ارتباطی 4G+ پشتیبانی می کند و اندروید مارشملو (بیلد 6.0.1) از قبل روی آن بارگذاری شده. اما مهم ترین مزیت یا مشخصه دستگاه را می توان امکانات ارزش افزوده آن دانست؛ برای نمونه دوربین جلویی این موبایل یک فلاش کوچک و اختصاصی دارد و باتری 3 هزار میلی آمپر ساعتی اش هم از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می کند، بدان معنا که ظرفیت آن ظرف تنها نیم ساعت از 0 به 50 درصد می رسد.

 

در قسمت جلوی بدنه این موبایل اسپیکرهای استریو تعبیه شده اند و اگر دستگاه را به پشت برگردانید می توانید حسگر اثر انگشت کوچکی را روی بدنه آن مشاهده نمایید. اما اگر در پرچمدار بودن این موبایل شک دارید لازم است به اطلاع تان برسانیم که دستگاه همراه با یک داک هدست واقعیت مجازی شبیه به Gear VR سامسونگ عرضه می گردد.

vodavr2

باید در نظر داشت که این امکانات همگی برای شرکت ودافون هزینه بر هستند و آنطور که خبر رسیده این محصول قرار است دوشنبه هفته آینده با قیمت 300 پوند عرضه گردد. شاید این رقم به نظرتان کمی زیاد بیاید اما در نظر داشته باشید ودافون هم اکنون تلفن هوشمند P9 هوآوی را در ازای دریافت 85 پوند بیشتر در اختیار کاربران قرار می دهد. این موبایل همچنین به صورت رایگان با پرداخت مبلغ ماهانه 28 پوند در اختیار کاربران قرار داده می شود (تماس و پیامک بدون محدودیت با یک گیگابایت دیتا) و در نتیجه می توان آن را جذاب ترین گزینه ارائه شده از این سوی این اپراتور دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehrdad
    Mehrdad | ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

    اول دیدم فک کردم اچ تی سی هست

مطالب پیشنهادی