ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس به شکل رسمی از کارت گرافیک های جدید ROG STRIX سری پاسکال در ایران رونمایی کرد

شرکت ایسوس روز گذشته از جدیدترین کارت گرافیک پرچمدار خود با نام Geforce GTX 1080 و مدل ارزان قیمت تر یا GTX 1070 پرده برداشت، دو محصولی که البته حدود یک ماه پیش در نمایشگاه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

شرکت ایسوس روز گذشته از جدیدترین کارت گرافیک پرچمدار خود با نام Geforce GTX 1080 و مدل ارزان قیمت تر یا GTX 1070 پرده برداشت، دو محصولی که البته حدود یک ماه پیش در نمایشگاه کامپیوتکس رونمایی شده بودند و حالا برای نخستین بار در ایران، سازنده به شکل رسمی از آنها پرده برداشته است.

حسام ریاضی مدیر توسعه بازار ایسوس در ایران مراسم را با این سخن آغاز کرد که این کارت گرافیک جدید از هفته آینده در بازار موجود خواهد بود، اما در آغاز، محدودیت عرضه را شاهد خواهیم بود و تا سه ماهه ی چهارم سال طول می کشد تا تعداد این مدل در بازار بیشتر شود.

در ادامه سعید مسلمی عضو بخش مارکتینگ و بازاریابی ایسوس توضیحاتی را در مورد ویژگی های فنی کارت گرافیک جدید ارائه کرد، از جمله اینکه پرچمدار جدید این شرکت مبتنی بر معماری 16 نانومتری ساخته شده و نخستین کارت گرافیک مجهز به حافظه ی نوع GDDR5X به حساب می آید.

20160614_193111-w600

به گفته ی آقای مسلمی این موضوع با افزایش قابل توجه پهنای باند در حقیقت انقلابی در قدرت گرافیکی این قطعه ایجاد کرده و موجب شده حتی GTX 1070 که مدل پایینتر به حساب می آید نیز، از پرچمدار نسل پیشین یعنی مدل 980 Ti قدرتمند تر باشد.

هر دو کارت گرافیک جدید البته از معماری مشابهی بهره می برند و به روش کاملاً مکانیزه موسوم به Auto Extreme تولید شده اند که از آغاز تا بسته بندی بدون دخالت انسان انجام می گیرد. به گفته ی آقای مسلمی این روش نه تنها احتمال خطای انسانی را کاهش می دهد، بلکه مشکلاتی مثل وجود گرد و غبار در خط تولید را نیز از بین برده و کیفیت محصول نهایی را افزایش می دهد.

به لطف ابداعات سازنده، کارت های گرافیک ایسوس از بالاترین امکان اور کلاکینگ برخوردار هستند و توان گرافیکی آنها تا 2025 مگاهرتز قابل افزایش است که در نوع خود رکورد منحصر به فردی به حساب می آید.

از جمله فناوری های تازه که چنین توان پردازشی را امکان پذیر کرده اند می توان به Turbo Boost 3 و سیستم خنک کننده ی DirecCU III اشاره کرد که در آن به لطف کاهش لایه های مرسوم، گرما تنها در یک مرحله به خارج از قطعه انتقال پیدا می کند.

20160614_192722-w600

فن های کارت گرافیک جدید از نوع 0dB هستند که پره های آنها با ایده گرفتن از بال هواپیما به شکل لبه دار طراحی شده و فاصله ی بین آنها نیز کاهش یافته که این موضوع عملکرد این بخش را به شکل قابل توجهی نسبت به قبل بهبود داده است.

علاوه بر این سازنده لوله های حرارتی جانبی را در کنار لوله های اصلی تعبیه کرده که خارج کردن 30 درصد از دمای تولید شده در اثر فعالیت هسته ها را بر عهده دارند. این لوله ها ضمناً از ترکیب 2 مدل موسوم به Sintered Powder و Groove Heatpipe ساخته شده اند که عملکرد آن را 20 درصد بهبود بخشیده و موجب می شود مزیت های هر دو مدل را در خود داشته باشند.

امکان شخصی سازی رنگ چراغ های کارت گرافیک به لطف قابلیت Aura RGB Lighting از دیگر ویژگی های محصول ایسوس به حساب می آید. علاوه بر این حتی امکان دریافت نقشه ی 3 بعدی بدنه ی این قطعه و شخصی سازی آن با استفاده از پرینترهای سه بعدی برای کاربر در نظر گرفته است.

20160614_192820-w600

اما یک ویژگی اختصاصی ایسوس که در محصولات دیگر وجود ندارد پورت HDMI اختصاصی برای عینک های واقعیت افزوده به حساب می آید تا نیاز نباشد کاربر هنگام اتصال هدست های واقعیت افزوده به این کارت گرافیک قدرتمند، کابل های متصل به درگاه های دیگر را برای آزاد شدن درگاه جدا کند.

سازنده همچنین نرم افزار GPU Tweak II را همراه محصول عرضه می کند که قابلیت های مناسب برای گیمینگ را در یک رابط کاربری ساده در اختیار کاربر قرار می دهد. به لطف این نرم افزار فعال کردن حالت های پردازشی مختلف مثل Gaming Mode و Silent Mode به سادگی یک کلیک امکان پذیر است و از دیگر قابلیت های آن می توان به بهینه سازی گرافیکی محیط ویندوز برای آزاد شدن توان گرافیکی، توقف بخش های غیر ضروری سیستم عامل هنگام بازی و مرتب سازی یا Defragment کردن واحد های حافظه بدون نیاز به حذف آنها اشاره کرد.

20160614_192911-w600

شرکت تایوانی در مجموع 180 ابداع مختلف را در تولید محصولات جدید به کار بسته که عمده ترین آنها را پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم. ایسوس اما در این مراسم فرصت را غنیمت شمرد تا مادربوردهای جدید خود را نیز رونمایی کند، از جمله مدل Rampage V10 Edition که به مناسب دهمین سالگرد ROG ساخته شده و پرچمدار جدید این شرکت به حساب می آید.

ROG Strix X99 Gaming نیز مدل دیگری است که برای نخستین بار تمام نرم افزارها و قابلیت های مدل بالاتر را با قیمت اقتصادی در اختیار کاربر قرار می دهد. از دیگر مدل های جدید نیز می توان به X99 Deluxe II، X99 AII و در نهایت X99-E اشاره کرد که ارزان قیمت ترین مدل از سری X99 به حساب می آید.

همه ی مادربوردهای جدید ایسوس به قابلیت Aura RGB Lighting برای شخصی سازی نور چراغ های موجود روی قطعه برخوردار هستند و از دیگر ویژگی های اصلی آنها می توان به درگاه USB 3.1 نوع A و C اشاره کرد که جدیدترین نسل از این استاندارد ارتباطی به حساب می آید.

20160614_192937-w600

سازنده در مادربوردهای جدید درگاه PCI Express را با شیلد محافظت می کند که عمر این بخش را افزایش خواهد داد. این درگاه که Safe Slot نامیده می شود در مدل های ارزانتر یک عدد و در دو مدل رمپیج و دلکوس تمام پورت های PCI Express دستگاه را شامل خواهد شد.

مادربوردهای جدید همچنین به هدر ویژه و سازگار با آمپراژ بالا برای مدیریت همه جانبه و بهترین خنک کنندگی با فناوری Fan Expert 3 مجهز هستند. درگاه Thunderbolt EX3 نیز روی مدل های دلکوس و رمپیچ به شکل پیشفرض و در دیگر مدل ها به صورت قابل انتخاب ارائه می شوند.

20160614_192804-w600

در نهایت لازم است اشاره کنیم که نماینده ایسوس در مراسم رونمایی قیمت نهایی محصولات جدید را اعلام نکرد، اما بر اساس آنچه در نمایشگاه کامپیوتکس شاهد بودیم، کارت گرافیک ایسوس با وجود قدرت بالاتر، از کارت گرافیک Geforce GTX 1080 انویدیا ارزان تر است و با قیمتی در حدود 620 دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    فکر کنم منظورتون واقعیت مجازی بود نه واقعیت افزوده

  • Nima
    Nima | ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

    اینا رو ولش کنین قیمتش چند میشه ؟؟?

مطالب پیشنهادی