راهنمای استراتژی های موثر در Overwatch؛ هیرو های دفاعی

اوورواچ شاید بازی سرگرم کننده ای به نظر برسد، قطعا هم همین طور است، اما در باطن تاکتیک و تفکر زیادی برای پیروزی می طلبد. آشنایی با یک سری قوانین کلی و یادگیری تعدادی از هیرو های هر کلاس، حداقل دانشی است که هر یک از بازیکنان اوورواچ باید در اولین ساعات بازی خود آن ها را کسب کنند. برای ساده سازی کار شما، مقالاتی تهیه کرده ایم که این قوانین و نحوه بازی با قهرمانان هر دسته را توضیح خواهیم داد.

۲۱ هیرو کاملا منحصر بفرد با ویژگی ها، سلاح ها و قابلیت گوناگون، پایه و اساس اوورواچ را تشکیل می دهند. این که کدام یک از این هیرو ها را برگزینید، بسته به شرایط بازی از قبیل مپ، مود و دیگر هیرو های تیم شما و تیم حریف دارد. در این مقاله ۶ هیرو دفاعی اوورواچ را معرفی خواهیم کرد، ابزار و ویژگی های شان را توضیح و چگونگی بازی با هر کدام از آن ها را نشان خواهیم داد.

Hanzo

ScreenShot_16-06-14_15-01-55-000

هانزو، برادر گنجی یکی از دو اسنایپر بازی است که با تکیه بر کمانش قادر است آسیبی بسیار سنگین به هیرو های تیم حریف وارد کند. به عنوان یک اسنایپر، هانزو به خوبی قادر است مانع نزدیک شدن حریف به هدفش شود و یا حداقل کار آن ها را سخت تر کند

Wall Climb

قابلیت پسیو هانزو، همانند برادرش به او قابلیت بالا رفتن از دیوار های نه چندان بلند را می بخشد. این قابلیت راهکار اصلی هانزو برای جایگیری در مپ است و با بهره گیری از آن می تواند خود را در موقعیت هایی که حریفان انتظارش را ندارند ظاهر شود و با یک شلیک دقیق کارشان را بسازد.

Storm Bow

سلاح اصلی هانزو کمانی است با تیر های نامحدود. مسافتی که هر تیر پس از شلیک طی می کند بستگی به مدت زمانی دارد که هانزو زه کمانش را کشیده. به همین دلیل هم سرعت شلیک این کمان می تواند بسته به مدت زمان آماده سازی هر تیر متغیر باشد. بدون صرف وقت برای عقب کشیدن زه کمان، هانزو می تواند دو تیر در هر ثانیه شلیک کند، اما در صورتی که بخواهد تمامی تیر هایش را به دورترین نقطه ممکن پرتاب کند، سرعت شلیکش به ۰.۷۴ تیر در ثانیه کاهش خواهد یافت.

تیر های هانزو هم بسته به مدت زمانی که به زه کشیده شده اند آسیب متغیری از ۲۸ تا حداکثر ۱۲۵ واحد وارد خواهند کرد. اما در صورتی که هانزو موفق شود دقیقا سر هدف را نشانه بگیرد این آسیب به مراتب افزایش خواهد یافت. دقت کنید که تیر ها حتی در صورتی که با آخرین قدرت ممکن پرتاب شوند، یک مسیر مستقیم را طی نخواهند کرد و پس از طی مسافتی به دلیل جاذبه سقوط خواهند کرد.

Sonic Arrow

تیر صوتی هانزو پس از برخورد با هر سطحی، موقعیت هیرو های حریف را در محدوده ای مشخص، حتی در صورتی که پشت دیوار پنهان شده باشند برای او و دیگر هم تیمی هایش برملا می سازند. تیر های صوتی نیز در صورتی که به دشمنی برخورد کنند، آسیبی مانند تیر های معمولی یعنی بین ۲۸ تا ۱۲۵ واحد به او خواهند رساند. هانزو قادر است این تیر را هر ۲۰ ثانیه یک بار شلیک کند.

Scatter Arrow

پس از برخورد این تیر به هر سطحی به ۵ قسمت مختلف تقسیم می شود و هر ۵ قسمت هم چندین بار با برخورد به سطوح مختلف کمانه می کنند. این تیر تا قبل از متلاشی شدنش ۱۲۵ واحد آسیب به حریف وارد می کند. پس از این که به قسمت های مختلف تقسیم شد، هر کدام از آن ها قادرند ۷۵ واحد از سلامتی حریف بکاهند. این قابلیت پس از هر بار استفاده برای ۱۰ ثانیه وارد وضعیت Cooldown می شود.

Dragon Strike

آلتیمیت هانزو تیر به خصوصی است که پس از شلیک شدن، تبدیل به اژدهایی خواهد شد که در یک جهت مستقیم حرکت می کند. هر کدام از هیرو های تیم حریف که در مسیر حرکت این اژدها باشند، آسیب بسیار زیادی دریافت خواهند کرد.

نحوه بازی

ScreenShot_16-06-14_20-02-22-000

برخلاف دیگر اسنایپر بازی، بازی کردن با هانزو به دلیل سقوط تیر هایش در مسافت زیاد و سرعت کمتر حرکت آن ها نسبت به گلوله های عادی اندکی به تجربه بیشتر نیاز دارد. بازیکنانی که تازه می خواهند با هانزو آشنا شوند، احتمالا در نشانه گیری هدف های دور دست به مشکل خواهند خورد. هانزو به لطف توانایی بالا رفتن از دیوارش، می تواند از راه های غیر متعارف در مپ برای بیشتر نزدیک شدن به اهدافش بهره بگیرد. بهترین فرصت برای هانزو، زمانی است که دشمنانش هنوز از وجود او آگاه نیستند، در این صورت وی می تواند با یک شلیک حساب شده کار شان را بسازد.

تیر تقسیم شونده یا Scatter arrow یکی از قدرمت مند ترین قابلیت های هانزو است. با شلیک این تیر به فضا های بسته، می توانید به هیرو های حاضر در آن فضا آسیب قابل ملاحظه ای وارد کنید و یا حداقل از ورود آن ها به آن محیط جلوگیری به عمل بیاورید.

در مبارزات نزدیک تر، کار هانزو به مراتب سخت تر خواهد شد. در این گونه مبارزات در صورتی که قابلیت Scatter arrow هنوز حاضر نیست، نباید وقت خود را برای به زه کشیده کامل هر تیر تلف کنید. سعی کنید با شلیک تیر های متوالی و سریع، اما تا حد ممکن دقیق، حریف را دور و فرصت فرار را برای خود ایجاد کنید و یا حتی او را از پای در بیاورید. اما در صورتی که تیر تقسیم شوند آماده شلیک است، کافی است آن را به زمین، مقابل جهت حرکت دشمن تان شلیک کند. پنچ قسمت متلاشی شده با کمانه به سمت حریف کارش را خواهند ساخت.

تیر صوتی هانزو، فرصت آماده شدن برای شلیک به حریف را برای هانزو ممکن می سازد. به خصوص در نبرد اسنایپر در مقابل اسنایپر، هانزو می تواند با شلیک این تیر و آگاه شدن از حرکات دشمنش برتری محسوسی کسب کند. تیر خود را کاملا آماده کنید، جایی که سر اسنایپر تیم حریف ظاهر خواهد شد را نشانه بگیرید. صبر کنید تا از کاور بیرون بیاید و با پرتاب تیر کارش را بسازید.

در باب قابلیت آلتیمیت هانزو، باید بگوییم با اینکه قابلیتی است بسیار کشنده، اما لزوما نباید بابت از پای در آوردن هیرو های حریف به کار گرفته شود. می توانید با پرتاب آن به سمت محیط و یا مسیری خاص، ورود حریف را به آن مسیر برای چند لحظه کوتاه غیر ممکن سازید تا فرصت تصاحب هدف بازی برای تیم شما ایجاد شود.

Widow Maker

ScreenShot_16-06-14_15-02-04-000

ویدومیکر قاتلی است خاموش و اسنایپر کلاسیک اوورواچ. با قلابش قادر است خود را به موقعیت های مناسب برای اسنایپ کردن حریف برساند و با یک تیر دقیق، کار حریفانش را یک سره کند.

Widow’s Kiss

اسنایپر ویدومیکر، در هر خشاب ۳۰ تیر نگاه می دارد و نیاز به ۱.۵ ثانیه زمان برای خشاب گذاری دارد. این سلاح به دو شیوه قابل شلیک است. بدون هدف گیری همانند یک رایفل اتوماتیک با سرعت شلیک ۱۰ تیر در ثانیه عمل می کند که هر کدام از آن ها ۱۳ واحد آسیب به حریف وارد می کنند.

اما در صورت هدف گیری تبدیل به همان اسنایپری می شود که انتظارش را دارید. در این حالت ویدو می تواند هر تیرش را پیش از شلیک برای مدتی شارژ کند. بدون شارژ، هر تیر در صورت اصابت به هیرو ها تنها ۱۲ واحد آسیب  به آن ها وارد می کند. اما در صورتی که اجازه شارژ کامل را به آن ها بدهد، آسیب هر تیر به ۱۲۰ واحد افزایش خواهد یافت.

به دلیل اینکه مدت زمان مشخصی براش شارژ هر تیم لازم است، سرعت شلیک سلاح ویدومیکر هم در حالت اسنایپر بین ۲ تا ۰.۷۱ تیر در ثانیه تغییر می کند. هدشات با این سلاح، آسیب تیر ها را ۲.۵ برابر می کند، به این معنا که تیر های کامل شارژ شده در صورت اصابت به سر حریف ۳۰۰ واحد از سلامتی ان ها می کاهند. ویدیو میکر می تواند با شلیک فقط و فقط یک تیر کامل شارژ شده به سر تمامی هیرو های غیر تانک، کار آن ها را بسازد.

Grappling hook

با فعال سازی این قابلیت، ویدو قلابی را به جهتی که بدان می نگرد شلیک خواهد کرد. در صورتی که این قلاب لبه ای را بگیرد، ویدو به سمت آن لبه کشیده خواهد شد و این قابلیت برای ۱۲ ثانیه وارد Cooldown می شود. در غیر این صورت قلاب به دست ویدومیکر بازخواهد گشت و وی می تواند مجددا از آن استفاده کند.

Venom Mine

ویدو مینی سمی پرتاب خواهد کرد که به هر سطحی خواهد چسبید. در صورتی که حریفی وارد محدوده انفجار این مین شود، منفجر خواهد شد و غبار سمی ناشی از انفجار  ۱۵ واحد آسیب در هر ثانیه به مدت ۵ ثانیه به او وارد خواهد کرد. البته هیرو های دشمن می توانند با شلیک به این مین آن را منفجر کنند. در هر دو صورت با نشان واضحی که در صفحه ظاهر خواهد شد، انفجار و یا نابودی مین سمی به اطلاع ویدو خواهد رسید. این مین هر ۱۵ ثانیه قابل استفاده است و در صورتی که مین قبلی هنوز از بین نرفته باشد و ویدو یکی دیگر بکارد، قبلی از بین خواهد رفت.

Infra sight

آلتیمیت ویدومیکر، تمامی هیرو های حریف را در هر کجای مپ که باشند به او دیگر هم تیمی هایش برای مدت زمانی نشان خواهد داد. این ابیلیتی همانند تیر صوتی هانزو است، با این تفاوت که محدوده آن تمامی مپ بازی را در بر می گیرد.

نحوه بازی

ScreenShot_16-06-14_20-02-59-000

همان طور که گفتیم، هدشات ناشی از تیر کامل شارژ شده اسنایپر ویدومیکر می تواند کار اکثر هیرو ها را بسازد و شلیک به بدن شان هم آسیب قابل ملاحظه ای به آن ها وارد می کند. به همین دلیل ویدومیکر در دفاع و جلوگیری از نزدیک شدن تیم حریف به منطقه ای خاص تبحر ویژه ای دارد.

یک موقعیت مخصوص و مناسب که دید خوبی دارد را پیدا کنید و دشمنان را زیر نظر بگیرید. یادتان باشد که تیر های شما پیش از شارژ آسیب بسیار اندکی وارد می کنند، پس اجازه دهید هر تیر پیش از شلیک حداقل ۶۰ و یا ۷۰ درصد شارژ شود. در حالت اسنایپر هیچ گاه ثابت نایستید. بزرگترین دشمنان ویدیو اسنایپر های دیگر هستند. در حالی که اسنایپر را زوم کرده اید، کمی به چپ و راست حرکت کنید و یا تا پیش از شارژ شدن کامل تیر پشت کاور پنهان شوید تا دیگر اسنایپر ها نتوانند شما را به راحتی از پیش رو بردارند.

تیر های ویدو نه تنها صدایی بسیار گوشخراش تولید می کنند، بلکه مسیر حرکت شان با خطی قرمز مشخص می شود و جای وی را به راحتی لو می دهند. به همین دلیل هیرو های هجومی همانند تریسر، گنجی و یا ریپر برای از پای در آوردن ویدو به او نزدیک خواهند شد. ضعف اصلی ویدومیکر در مبارزات نزدیک است. سلاح او در حالت اتوماتیک چندان قدرتمند نیست و دقت کمی هم دارد. از سوی دیگر جز قلابش راه فرار دیگری هم از دست هیرو هایی که به وی نزدیک شده اند ندارد. به همین دلیل ویدو باید غیرقابل پیشبینی عمل کند. هیچ گاه نباید مدتی طولانی یک جا بماند و باید مدام موقعیتش را تغییر دهد.

هنگامی که ویدو سلاح خود را زوم کرده و آماده اسنایپ است، دید او بسیار محدود و از پشت بسیار آسیب پذیر می شود. سعی کنید مسیر پشت سرتان را مین گذاری کنید تا از هجوم هیرو هایی که از پشت به شما حمله می کنند با خبر شوید و بتوانید به موقع فرار کنید. یادتان باشد که مهم ترین کاربرد مین، اطلاع پیدا کردن از وضعیت حریف است و نه آسیب وارد کردن به آن ها.

آلتیمیت ویدو در نبرد های اسنایپر در مقابل اسنایپر برتری ویژه ای به او می بخشد، اما نباید این آلتیمیت را تنها برای از پای در آوردن حریف استفاده کنید. چه در حمله و چه در دفاع، این قابلیت محل جایگیری تیم حریف را به شما لو می دهد و این امکان را برای تیم تان میسر می سازد که آن ها را غافل گیر کنند.

Bastion

ScreenShot_16-06-14_15-01-48-000

بسشن از جمله هیرو های دفاعی است که قادر است از محیط های باز، به خصوص ورودی آن ها به خوبی دفاع کند. او می تواند تبدیل به ماشین گانی (تورت) کشنده اما بی حرکت شود و تنها با شلیک رگباری از گلوله ها، حریف را از پای در بیاورد.

Configuration: Recon

در این حالت، بسشن رباتی است عادی که روی دو پایش راه می رود. به سلاحی مجهز شده که ۲۰ تیر در هر خشابش نگه می دارد و با سرعت شلیک ۸ گلوله در ثانیه، می تواند در فواصل نه چندان دور به خوبی با دیگر هیرو ها مبارزه کند. هر تیر بسشن بین ۶ تا ۲۰ واحد به هیرو های حریف آسیب می رساند و خشاب گذاری مجدد آن ۲ ثانیه به طول می انجامد.

Configuration: Sentry

بسشن یک جا ثابت می ماند و تبدیل به تورتی می شود که قادر است بارانی از گلوله ها را به روی تیم حریف فرود بیاورد. آسیب هر کدام از گلوله های وی در این حالت به ۶ تا ۱۵ واحد کاهش می یابند، اما افزایش ظرفیت خشابش به ۲۰۰ تیر و سرعت شلیکش به ۳۵ گلوله در ثانیه، به وی این امکان را می دهد که ظرف یک ثانیه هیرو های غیر تانک را آب کند.

Reconfiguration

با استفاده از این قابلیت، بسشن وضعیت خود را بین دو حالتی که پیشتر ذکر کردیم تغییر می دهد.

Self-Repair

با نگه داشتن کلید مربوط به این قابلیت، بسشن خود را تعمیر و سلامتی اش را بازیابی خواهد کرد. در این حین، وی قادر به حرکت و شلیک سلاحش نخواهد بود.

Configuration: Tank

آلتیمیت بسشن وی را تبدیل به تانکی مرگ بار می کند که قادر است موشک هایی بسیار قدرتمند، مناسب برای درگیری در هر فاصله ای شلیک کند. موشک های شلیک شده از بسن در این حالت، پس از برخورد به هر سطحی منفجر خواهند شد و به هر هیرو ای که در شعاع این انفجار باشد، ۲۰۵ واحد آسیب وارد خواهند کرد. این قابلیت تنها برای ۸ ثانیه پابرجا می ماند و در طی آن نوار سلامتی بسشن بیشتر می شود و سرعت شلیکش به حدود ۱.۱۱ موشک در ثانیه کاهش می یابد.

نحوه بازی

ScreenShot_16-06-14_20-03-48-000

بسشن هیرو ای است با دو فرم متفاوت. هر دو کاربرد های خاصی دارند و بسته به شرایط باید از یکی از آن ها بهره برد.

بسشن در حالت ماشین گان، مرگ بار ترین هیروی بازی است. می تواند تانک و غیرتانک را ظرف نهایت دو ثانیه از پای در آورد. اما در این حالت وی دو نقطه ضعف اساسی دارد. اولا قادر به حرکت نخواهد بود، دوما نقطه آسیب پذیری در پشت وی ظاهر می شود و هیرو های حریف با شلیک به آن می توانند او را به راحتی از پای در بیاورند.

در بازی بسشن را بیشتر به شکل تورت می بینید، اما در نظر داشته باشید که سلاح وی در فرم متحرکش هم مرگ بار و قابل اطمینان است. در صورتی که احساس کردید تیم حریف تمرکز بسیاری روی از پای در آوردن شما دارد، از تعویض موقعیت تان ابایی نداشته باشید.

در صورت آسیب دیدن، بسشن می تواند بدون اینکه منتظر پشتیبان تیم تان بماند، خود را با قابلیت تعمیرش درمان کند. اما هنگام تعیمر شدن وی نه تنها قادر به شلیک نخواهد بود، بلکه حرکت هم نمی تواند بکند. سعی کنید پیش از تعمیر حتما پشت دیوار پنهان شوید تا بیشتر آسیب نبینید.

در فرم تورت بسشن می تواند یکی یکی هیرو های حریف را از بین ببرد، اما در صورتی که روی وی تمرکز شود موقعیتش به خطر خواهد افتاد. تانک ها این فرصت را برای دیگر هم تیمی های شان، خصوصا اسنایپر ها فراهم می کنند که به راحتی بسشن را نابود سازند. در این موارد یا باید از مخمصه فرار کنید و یا از هم تیمی های تان برای پشتیبانی کمک بگیرید. راینهارت، یکی از تانک های بازی است که قادر است با سپرش از هم تیمی هایش دفاع کند. ترکیب بسشن و این هیرو یکی از بهترین کمبو های بازی به شمار می رود.

آلتیمیت بسشن هم به شدت قدرتمند است. نه تنها قدرت آسیب دهی وی را افزایش خواهد داد، بلکه با افزایش نوار سلامتی اش به او شانس بیشتری برای بقا می بخشد. با این حال بسشن باز هم در این حالت آسیب پذیر است و در صورتی که روی او تمرکز شود به راحتی از پای در می آید. از این قابلیت در مبارزات تیمی و هنگامی که هم تیمی های تان حریف را سرگرم کرده اند بهره بگیرید.

Torbjorn

ScreenShot_16-06-14_15-02-00-000

تربیورن، یکی از برترین مهندسان دنیای اوورواچ، قادر است تورت (چیزی همانند یکبسشن کوچک تر) بسازد و ارتقا بخشد و از آن در تسلط به و دفاع از یک منطقه کمک بگیرد.

Scrap Collector

تربیرون می تواند از محیط بازی اوراق و قراضه جمع کند و از آن ها برای تولید منابع استفاده کند. هر کدام از این اوراق ۲۵ واحد ارزش دارند و او می تواند حداکثر ۲۰۰ واحد اوراق با خود حمل کند.

Rivet Gun

سلاح تربیورن که ۱۸ گلوله در خشابش جای می گیرد به دو شیوه قابل استفاده است. در یک حالت با سرعت شلیک ۲ گلوله در ثانیه تیر شلیک می کند. این فرم به درد مبارزات نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور برد می خورد و هر تیر می تواند ۷۰ واحد آسیب به حریف وارد کند.

در حالت دوم این سلاح همانند شاتگان عمل کند. با هر شلیک ۱۰ ساچمه شلیک می شود که هرکدام بین ۶ تا ۱۵ واحد قدرت دارند. سرعت شلیک سلاح به ۱.۳۳ تیر در ثانیه کاهش می یابد، هر شلیک سه گلوله مصرف می کند و از برد آن هم کاسته می شود. همانند هر شاتگانی، این حالت بیشتر برای مبارزات نزدیک مناسب است.

Forge Hammer

سلاح دوم تربیورن چکشی است که با استفاده از آن تورتش را تعمیر می کند و یا ارتقا می بخشد. می توان از این چکش به عنوان یک سلاح نزدیک برد هم استفاده کرد. تربیورن می تواند یک بار در هر ثانیه با این چکش به تورت و یا حریفانش ضربه بزند که هر ضربه ۷۵ واحد از سلامتی آن ها می کاهد.

Build Turret

تربیورن تورتی خواهد ساخت که به طور کاملا اتوماتیک هیرو های حریف را هدف گیری و به آن ها شلیک خواهد کرد. وی می تواند با کوباندن چند ضربه از چکشش به این تورت، سرعت شلیک و قدرت بقای آن را ارتقا ببخشد.

لول یک تورت ها ۲ گلوله در هر ثانیه شلیک می کنند که هر گلوله هم ۱۴ واحد به حریف آسیب وارد می کند. در صورتی که ۱۵۰ واحد آسیب به تورت های لول یک وارد شود از بین خواهند رفت، ام تربیرون می تواند با چکش زدن به آن ها تعمیرشان کند! سرعت شلیک تورت های لول دو و آسیبی که قادرند پیش از نابودی تحمل کنند دو برابر تورت های لول یک است.

Armor Pack

می گویند هر چیز که خار آید، روزی به کار اید! تربیورن می تواند با استفاده از اوراقی که جمع کرده بسته های آرمور بسازد و آن ها را روی زمین برای استفاده خودش و یا هم تیمی هایش بی اندازد. هر بسته آرمور ۷۵ واحد مقاموت در برابر آسیب به هیرو ای که آن را برداشته می بخشد. هر کدام از این بسته ها نیاز به ۵۰ واحد اوراق دارند. این بدین معنی است که برای تولید هر بسته آرمور، وی باید دو تا از این اوراق را جمع آوری کند.

Molten Core

آلتیمیت تربیرون برای ۱۲ ثانیه به او مقدار قابل ملاحظه ای آرمور خواهد بخشید و تورتش را هم به لول ۳ ارتقا خواهد داد. تورت های لول سه علاوه بر شلیک گلوله، موشک هم شلیک خواهند کرد که البته قدرت موشک ها تفاوتی با گلوله ها ندارند. ۵ گلوله و ۴ موشک در ثانیه، سرعت شلیک تورت های لول سه است. این تورت مقاومت بسیار بالایی دارد و قادر به تحمل ۸۰۰ واحد ضربه پیش از نابودی است.

نحوه بازی

ScreenShot_16-06-14_20-05-36-000

مهم ترین نکته در به کار گیری تربیرون، شناخت مپ است. تورت مهم ترین یار و باور این هیرو است و بازیکن باید به خوبی با مپ آشنا باشد تا بتواند بهترین مکان ممکن برای ساخت تورت را شناسایی کند.

وی بیشتر در دفاع به کار گرفته می شود زیرا تورت وی قادر است به راحتی هیرو هایی که وارد به منقطه استحفاظی اش می شوند را هدف بگیرد و آن ها را نابود سازد. سلاح خود تربیرون می تواند آسیب خوبی به دیگر هیرو ها وارد کند، اما وی نباید چندان از تورتش فاصله بگیرد و باید قادر باشد که آن را به سرعت تعمیر کند.

اوراق به راحتی بدست نمی آیند و در نتیجه تربیرون هم نمی تواند به آسانی برای هم تیمی هایش بسته آرمور تولید کند. هم تیمی های تان را اولیت بندی کنید، ابتدا آن هایی را به آرمور مجهز کنید که ظرفیت نوار سلامتی شان کمتر است و راحت تر از پای در می آیند.

هنگامی که تربیرون آلتیمیتش را فعال کند، عملا تبدیل به تانک می شود. مقاوت بالای او در برابر انواع آسیب ها و قدرت بالای سلاحش، وی را در ۱۲ ثانیه پیش رو به هیرو ای بسیار قدرتمند تبدیل می کند. در ثانی تورت شما هم به شدت مرگ بار می شود و به راحتی دیگر هیرو های تیم حریف را لت و پار خواهد کرد.

آلتیمیت تان را هنگامی فعال کنید که تورتی لول دو در مپ بازی دارید. تورت لول سه تربیرون از خود وی به مراتب قدرتمند تر است و می تواند به خوبی از هدف بازی دفاع کند.

Mei

ScreenShot_16-06-14_15-01-36-000

می یکی از اعصاب خورد کننده ترین هیرو های بازی است. سلاح وی سرعت حرکت حریفانش را به دفعات آهسته و پس از مدتی آن ها را منجمد می سازد. وی قادر است با شلیک تیغ های یخی در مبارزات دور برد هم شرکت کند و با قابلیت هایش، مسیر حرکت تیم حریف را ببندد.

Endothermic Blaster

سلاح می به دو شیوه شلیک می شود. در حالت اول با سرعت ۲۰ یخ در ثانیه! جریانی از سرما را به دشمنانش شلیک می کند که آن ها را آهسته و سپس منجمد می سازد. در حالت دوم می قندیلی پرتاب می کند که در صورت برخورد به حریف ۱۸ واحد آسیب به او وارد می کند. سلاح می به طور کلی ظرفیت شلیک ۲۰۰ یخ را دارد، اما با پرتاب هر قندیل، ۲۵ واحد آن مصرف می شود. پس از خالی شدن، می ۱.۵ ثانیه زمان ظرف پر کردن مجدد سلاحش می کند.

Cryo Freeze

برای ۴ ثانیه، می خودش را منجمد خواهد ساخت و در طول این مدت ۱۵۰ واحد از سلامتی اش را بازیابی می کند. پیش از اتمامی این ۴ ثانیه می می تواند خودش را از حالت انجماد خارج کند و مجددا به نبرد بازگردد. در این حالت، می نه قادر به استفاده از دیگر قابلیت هایش است و نه حریفانش می توانند به او آسیب برسانند. این قابلیت هر ۱۲ ثانیه قابل استفاده است.

Ice Wall

می با ساخت دیواری یخی، مسیر حرکت دشمنانش را می بندد. این دیوار به مدت ۴.۵ ثانیه پا بر جا خواهد بود و با هر بار استفاده برای ده ثانیه وارد Cooldown می شود.

Blizzard

می روباتی با قابلیت تغییر اب و هوا پرتاب می کند که قادر است زمین اطرافش را منجمد کند. هر یک از دشمنانی که در شعاع کوچکی از این روبات باشند به مرور آسیب خواهند دید و منجمد خواهند شد.

نحوه بازی

ScreenShot_16-06-14_20-05-06-000

حالت اول شلیک می، برد بسیار کمی دارد. اما در صورتی که می موفق شود خود را به حریفانش نزدیک کند، به راحتی می تواند اکثر ان ها را منجمد کند و سپس با شلیک قندیلی به سر شان، آسیب قابل ملاحظه ای به آن ها وارد کند و یا حتی آنان را از سر راه بردارد.

دیوار یخی می علاوه بر اینکه می تواند مانع پیشروی تیم حریف شود و راه حرکت آن ها را ببندد، برای خنثی کردن آلتیمیت برخی هیرو ها هم بسیار مفید است. برای مثال در صورتی که مککری و یا سولجر آلتیمیت شان را فعال کرده باشند، می می تواند با ساخت دیواری مقابل انان از خود و هم تیمی هایش دفاع کند.

در مبارزات تیمی، دیوار می می تواند تیم مقابل را به دو دسته تقسیم کند و حتی بخشی از تیم حریف را از جریان مبارزه حذف کند. به این ترتیب تیم می برتری قابل ملاحظه ای نسبت به حریفش به دست خواهد آورد.

در صورتی که می توسط عده از دشمنانش محاصره شود و آسیب قابل ملاحظه ای دریافت کند، می تواند با Cryo Freeze خود را منجمد و سلامتی اش را بازیابی کند. طی این مدت احتمالا دشمنانش گرد او حلقه خواهند زد و آماده شلیک به او خواهند شد. می باید بلافاصله پس از خارج شدن از انجماد، با ایجاد یک دیوار یخی راه آن ها را سد و از خود محافظت کند.

Junkrat

ScreenShot_16-06-14_15-01-42-000

جانکرت خلاف کاری است دیوانه که عاشق منفجر کردن همه چیز و همه کس است. قابیت هایش هم حول انفجار طراحی شده اند و قادر است با موشک انداز قدرتمندش حریفانش را پودر کند.

Total Mayhem

جانکرت حتی مرگ را هم به شوخی می گیرد. قابلیت پسیو جانکرت، موجب می شود که وی پس از مرگ چند نارنجک در محل مرگش روی زمین بیاندازد. در صورتی که دشمنانش از روی آن ها رد شوند منفجر خواهند شد.

Frag Launcher

سلاح اصلی جانکرت نارنجک اندازی است با ظرفیت ۵ نارنجک در هر خشاب که پر کردن آن از نارنجک ۱.۵ ثانیه به طول می انجامد. نارنجک ها پس از شلکیک با برخورد به هر سطحی کمانه خواهند کرد و در صورتی که به حریفی اصابت کنند منفجر خواهند شد و ۱۲۰ واحد آسیب به او وارد خواهند کرد.

Concussive Mine

چانکرت بمبی دست ساز پرتاب خواهد کرد که در صورت برخورد به هر سطحی به آن خواهد چسبید. این بمب با کنترلری توسط خود وی منفجر خواهد شد. اگر هیرو ای از تیم حریف در محدوده انفجار آن باشد ۱۲۰ واحد از سلامتی اش کاسته خواهد شد و در صورتی که موج افجار به خود جانکرت برخورد کند به جهت انفجار پرتاب خواهد شد.

Steel Trap

جانکرت تله ای روی زمین قرار خواهد داد که حریفان را به دام می اندازد، آن ها را برای سه ثانیه از حرکت باز می دارد و ۸۰ واحد آسیب به آن ها وارد خواهد کرد.

Tire Bomb

آلتیمیت جانکرت بمبی متحرک به شکل یک تایر است که وی می تواند آن را کنترل و هدایت کند. این تایر می تواند از دیوار بالا برود، بپرد و و از راه های مختلف خود را به دشمنان برساند. جانکرت ده ثانیه فرصت دارد تا این تایر را منفجر و به تمامی هیرو های اطراف انفجارش ۶۰۰ واحد آسیب وارد کند.

نحوه بازی

ScreenShot_16-06-14_20-04-41-000

نارنجک انداز جانکرت با اینکه بسیار قدرتمند است، اما سیستم شلیک و هدف گیری نسبنتا سخت و دشواری دارد. جاذبه تاثیر بسیاری روی این نارنجک ها دارد و آن ها پس از طی مسافت کمی سقوط خواهند کرد. برای شلیک به فواصل دورتر، باید نشانه گیر را تا حد ممکن بالا بگیرید. به همین جهت جانکرت در مقابل فرج، بسیار ضعیف است، زیرا عملا قادر نیست که نارنجک هایش را به یک فرح معلق در هوا شلیک کند.

جانکرت می تواند از بمبش برای رساندن خود به ارتفاع های بالاتر استفاده کند. انفجار این بمب به او آسیبی وارد نخواهد کرد و تنها او را به هوا پرتاب می کند. در نبرد های بسیار نزدیک، جانکرت می تواند از این بمب به خوبی بهره ببرد.. کافی است آن را به سوی حریفش پرت کند و در هوا آن را بترکاند.

جانکرت باید تله هایش را در نقاطی کور بکارد که به راحتی توسط حریف دیده نمی شود. در صورتی که هیرو های دشمن در دام جانکرت بی افتند، برای سه ثانیه ثابت باقی خواهند ماند و وی می تواند با شلیک یک یا نهایتا دو نارنجک به آن ها کارشان را بسازد.

آلتیمیت جانکرت در صورتی که توسط تیم دشمن نابود شود آسیبی به آن ها وارد نخواهد کرد. این تایر صدایی بسیار بلند تولید خواهد کرد و به راحتی جای خود را لو می دهد. از راندن آن در یک مسیر کاملا مستقیم به دل دشمن خودداری کنید. از قابلیت های پرش و بالا رفتن آن از سطوح استفاده کنید و آن را از راه های غیر منتظره روی سر دشمنان تان فرود بیاورید.

نظرات ۱

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟