ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ استارتاپ Joyent را خریداری کرد؛ کره ای ها با قدرت به صحنه سرویس های کلاود می آیند

سامسونگ امروز کمپانی با عنوان «Joyent» که در زمینه ی ارائه خدمات ابری فعالیت دارد را به تملک خود درآورده است؛ شرکتی که پیش از این موفق شده بود از جانب نام های بزرگی همانند ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

سامسونگ امروز کمپانی با عنوان «Joyent» که در زمینه ی ارائه خدمات ابری فعالیت دارد را به تملک خود درآورده است؛ شرکتی که پیش از این موفق شده بود از جانب نام های بزرگی همانند «پیتر تیل» و یا اینتل سرمایه ای کلان و ۱۲۵ میلیون دلاری را جذب نماید.

کمپانی مورد بحث تا به امروز با خدمات ابری آمازون، آژور مایکروسافت، پلتفرم ابری گوگل و دیگر نام های بزرگ دنیای تکنولوژی که در زمینه ی سرویس های کلاود فعالیت دارند به رقابت پرداخته است، عرصه ای که در آن خدمات گیرندگان هزینه هایی کلان می پردازند تا بتوانند به زیر ساخت های پردازشی و ذخیره سازی داده ی لازم برای سرویس های خود دست پیدا نمایند.

ناگفته نماند که «اسکات هَموند»، مدیر عامل Joyent، پس از انتشار خبر فوق در پستی در وبلاگ کمپانی اش آورده که شرکت متبوع او از این پس به عنوان یکی از زیر مجموعه های سامسونگ به فعالیت خواهد پرداخت، ولی کماکان استقلال عمل اش را حفظ کرده و کوشش می نماید به حضور پر رنگ تر کره ای ها در عرصه ی  خدمات ابری کمک کند.

بد نیست یادآور شویم که شرکت مورد اشاره یکی از اصلی ترین حامیان و بنیانگذاران تکنولوژی بسیار داغ این روزها، یعنی «کانتینرهای نرم افزاری» بوده است. این کمپانی در عرصه یاد شده حتی پیش از استارتاپ «داکر» فعالیت داشته، استارتاپی که با سرمایه ای یک میلیارد دلاری پا به صحنه گذاشت تا فناوری مشابه را رواج دهد. ضمناً «جوینت» از بانیان و توسعه دهندگان اصلی زبان برنامه نویسی Node.js نیز به حساب می آید.

آنطور که شواهد نشان می دهند، سامسونگ پس از این خرید تازه اش می تواند استراتژی های خود را در عرصه ی دیوایس های هوشمند خانگی بسط دهد؛ عرصه ای که در آن سرویس های کلاود جوینت برای ذخیره سازی داده ها نقشی کلیدی خواهند داشت و البته خدمات پردازش ابری اش نیز به شدت مورد نیاز خواهند بود.

جوینت می گوید بازهم به سرویس دهی به مشتریان پیشین اش ادامه خواهد داد و در عین حال به مالکین جدید خود نیز کمک خواهد نمود تا به دانش لازم برای ساخت سرویس هایی که می توانند اپ های موبایل را قدرت بخشند دست پیدا کنند؛ دانش و بازار مرتبطی که این روزها بسیار ارزشمند شده و دائماً نیز بر متقاضیان خدمات مربوطه اش افزوده می شود.

در پایان و با توجه به تفاسیر صورت پذیرفته در بالا، در یک کلام میتوانیم بگوییم که سامسونگ عاقبت وارد عرصه ی خدمات ابری شده و به زودی رقابتی تنگاتنگ را با نام های بزرگی مثل گوگل، مایکروسافت و آمازون آغاز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی