اطلاعات جدیدی از قسمت بعدی God of War به انتشار رسید
سازنده های معدودی از شروع صنعت گیمینگ تاکنون توانسته اند دست به تغییرات گسترده ای در فرنچایز های خود زده و به موفقیت برسند. در این بین Resident Evil 4 ،Fallout 3، ریبوت Tomb Raider ...
سازنده های معدودی از شروع صنعت گیمینگ تاکنون توانسته اند دست به تغییرات گسترده ای در فرنچایز های خود زده و به موفقیت برسند. در این بین Resident Evil 4 ،Fallout 3، ریبوت Tomb Raider و Castlevania Lords of Shadow از جمله نمونه هایی هستند که در این آزمون سخت سربلند بیرون آمدند. اکنون به نظر می رسد باید قسمت بعدی گاد آو وار را هم به لیست اضافه کنیم.
نمایش جدید خدای جنگ در کنفرانس سونی، با وجود این که همان هیجان قبلی را به بازیکن منتقل می کرد، اما تفاوت های عمده ای با آثار پیشین خود داشت. از تغییر دوربین، صدای شخصیت اصلی و سلاح او بگیرید تا پرداختن به اتفاقاتی احساسی تر حتی در آن چند دقیقه، همگی نشان می دادند سانتا مونیکا به مسیر جدیدی قدم گذاشته است؛ مسیری که به نظر می رسد خیلی ها از آن استقبال بکنند.
همین مسئله کنجکاوی سیل عظیمی از بازیکن ها را برانگیخت تا بیشتر پیرامون ماجراجویی جدید کریتوس اطلاعات کسب کنند. کوری بارلوگ، کارگردان بازی، هم خوشبختانه که عطش طرفداران را دیده، طی چند روز گذشته توضیحات بیشتری از قسمت بعدی گاد آو وار فاش کرده که ما در این مطلب نگاهی به آن می اندازیم. قبل پرداختن به جزییات بازی، توصیه می کنیم یک بار دیگر تریلر معرفی آن را تماشا کنید.
- قبل از هر چیزی، بارلوگ گفته از واکنش حاضران سالن پس از نمایش کریتوس در دموی بازی تعجب کرده است.
- از همان ابتدای ساخت بازی، استودیو سازنده می خواست تا ساختمان فرنچایز را کامل به هم ریخته و همه چیز را از نو بسازد. بچه های سانتا مونیکا ایده هایی که داشتند را بررسی کرده و آن هایی که خیلی نمی توانستند زندگی شخصی کریتوس را نشان دهند، دور ریختند.
- استودیو سازنده مدت ها پیرامون اسطوره های مختلف موجود تحقیق کرد. آن ها حتی ابتدا می خواستند به مصر سفر کنند و پنجاه درصد از اعضا هم موافق این موضوع بودند. اما بعدها اسکاندیناوی انتخاب شد. داستانی که میبینید در دوران وایکینگ ها اتفاق نمی افتد. قبل از واکینگ ها عصری با نام مهاجرت یا Migration وجود داشت. پیش از آن هم دورانی دیگر با نام پیش مهاجرت Pre-Migration بود؛ دورانی که خدایان میان انسان ها زندگی می کردند. بازی در این زمان اتفاق می افتد.
- کریتوس و پسرش در دنیای بازی هیچ دوستی نداشته و رابطه خوبی هم با بقیه ساکنان آنجا ندارند. حتی خود کریتوس قادر به فهمیدن زبان محلی نیست و تنها پسرش می تواند صحبت های دیگران را درک کند. کریتوس غریبه ای از سرزمینی بیگانه هست. به عنوان نمونه در دموی بازی دیدیم که ترول به زبان شمالی صحبت می کرد و تنها پسر بچه توانست حرف هایش را بفهمد. همین مسئله باعث شده تا استودیو سازنده بتواند روی رابطه پویای میان کریتوس و بچه اش تمرکز ویژه ای داشته باشد.
- گاد آو وار 4 داستان ساده ای نداشته و گستره وسیعی از احساسات شخصیت ها را به نمایش می گذارد. به بیان واضح تر، سانتا مونیکا سعی کرده تا به واسطه این بازی بتواند محدودیت های داستان گویی موجود در بازی های ویدیویی را بشکند.
- با وجود این که محیط ها در قسمت جدید گاد آو وار بزرگ هستند، اما این عنوان جهان باز یا Open World نیست. در بازی هیچ گونه لودینگ یا بارگزاری محیطی وجود ندارد. QTE ها هم دوباره در بازی هستند، ولی بسیار متفاوت تر از چیزی که در گذشته دیده اید.
- در تمام طول بازی نقش کریتوس را خواهید داشت. داستان هم بازی با وجود این که سال ها پس از اتفاقات قسمت سوم روایت می شود اما ارتباطی دیگر با یونان نداشته و با اساطیر اسکاندیناوی سر و کار داریم.
- کریتوس اکنون مسئولیت جدیدی را برعهده گرفته و همانند شخصیت گذشته خود نیست. به واسطه این اتفاق بازیگر جدید این شخصیت اکنون وظیفه سخت تری را برعهده داشته و باید گستره وسیع تری از احساسات کریتوس را به نمایش بگذارد.
- به اعتقاد بارلوگ، قسمت بعدی گاد آو وار حاوی کریتوس جدیدی نیست، ما کنترل همان کریتوس قبلی را داریم، اما او اکنون پیر تر شده و با دید دیگری به جهان می نگرد. اتفاقی که مشابه آن برای خود بارلوگ هم افتاد و دید او به دنیا، با شروع پروژه ساخت گاد آور تغییر کرد.
- حضور یک همراه کمی فکر کریتوس را مشغول کرده و باعث شده تا او با خودش کلنجار برود. آن هم پسر کوچکی که به حرف هایش گوش نداده و همچنان بعضی موضوعات را متوجه نمی شود. همین مسئله کریتوس را کمی ناامید کرده است، چون او نمی تواند همانند گذشته خشم خود را آزاد کند و باید با استفاده از صبر به پسرش دانش لازم را بیاموزد. چالش واقعی او اکنون این است که می خواهد تا چه میزان شخصیت واقعی خود را به پسرش نشان داده و انتظار دارد تا بچه اش چه قدر از خصوصیات او را به ارث ببرد.
- بر اساس گفته بازیگر جدید کریتوس، هیچ چیزی همانند داشتن بچه یک مرد را نمی تواند تغییر بدهد و بازی می خواهد همین مسئله را به یک چالش تبدیل کند؛ چگونه مردی که بویی از پدر بردن نبرده قابلیت تبدیل شدن به یک سرپرست را دارد؟
- تبر کریتوس که در طول نمایش بازی دیدید تاریخچه ای دارد؛ داستانی که می تواند ما را به شخصیت های زیادی وصل کند. علت انتخاب یک سلاح جدید برای کریتوس به مکانیزم های جدید کنترل بازی باز می گردد.
- تیم سازنده هنوز آماده نیست تا نام پسر کریتوس را فاش کند. شاید جالب باشد بدانید همین مسئله بحث های زیادی را پیرامون او و مادرش به وجود آورده است. همچنین روایت بازی عموما پیرامون داستان یادگیری پسر چرخیده و در تمام مدت بازی کریتوس سعی دارد تا به بچه اش آموزش دهد. کنترل حرکات پسر بسیار ساده بوده و با یک دکمه می توانید با او تعامل برقرار کنید. وی می تواند در عبور از چالش ها یا جستجوی محیط به پدر خود کمک کند.
- برخلاف قسمت قبلی دوربین ثابت نبوده و می توانید با آنالوگ سمت راست آن را تغییر دهید. به واسطه حضور عناصر مخفی و محیط وسیع تر این ویژگی اکنون المان بسیار مهمی در بازی به شمار می رود. جالب اینجاست در بازی شاهد المان های نقش آفرینی هم هستیم. اگر به خاطر داشته باشید در دمو پس از انجام هر کار توسط پسر، او تجربه کسب می کرد. سوال اینجاست کریتوس شخصیت اصلی است، چرا پسر تجربه به دست می آورد؟ البته امکان دارد به دلیل تاثیر بسیار زیاد او در گیم پلی و کمکش به کریتوس باشد. یعنی هر چه قدر تجربه کسب می کند، در ادامه بازی بهتر می تواند پدر خود را یاری دهد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
مگه قبلا تو قسمت یک بازی نشون نداد که کریتوس تو یکی از جنگ هاش که اصلا به بازی مربوط نمیشد به یاد مساره که زن و بچشو کشته؟ این فکر کنم سر راهیه
مگه زن و بچه کریتوس تو قسمت سه کشته نشدن؟؟؟?
بارها بازی کردم قسمتای قبلیو اخه کریتوس پسرش کجا بود.کاش این پسره نمیومد تو داستان .اینقدم کریتوس رو پیرش نمیکردن که از کسی کمک بگیره